Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Поредна полицейска простотия


adrian_m

Recommended Posts

Вчера на 2 пъти ме спряха да ме заплашват че ще ми пишат акт защото съм карал с халогенките.... Цитират ми някаква точка от закона където те можели да се ползват само при мъгла и незнам си още какво, иначе заслепявали. значи от 2 години карам дори и през деня и не са ме спирали, сега им е хрумнало да се заяждат.

хубаво, пише го в закона, обаче закона е мега тъп!!!! без извинение защото си губя по 15мин да се разправям. Първо халогенките не заслепяват.... ако заслепяват това са основните фарове или основни фарове плюс халогени защото са настроени на еднаква яркост, а само заслепяващи халогени не съм виждал... второ заслепявали видиш ли тези на джиповете-ми и на бусовоте обикновените фарове са на средата на колата и ме заслепяват 3пъти повече ама никой не го боли.

и последно-да ни бяха читави пътищата да знаеш къде караш, ок.... ама при тия и аз не знам как да ги нарека може би съвкупност от дупки , и където не знаеш какво ще ти изскочи е направо грехота да не си светиш за да виждаш по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • smirn0ff

    6

  • adrian_m

    6

  • PRR

    5

  • ikonoma

    4

Най-много писали в темата

Колега, на такива дето отзад ми карат на халогени, им давам десен мигач да ме изпреварят, а после им се лепвам отзад на дълги.

 

На другите не им е приятно да караш нито на халогени, нито на задни фарове за мъгла :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен също ме дразнят включени халогени прио ясно време.

За това са фарове за мъгла-да се използват при мъгла. А не някой да се прави на турбо гъзар ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при

значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни

условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато

видимостта е намалена под 50 метра.

..........................

55. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Намалена видимост" е налице при здрач,

мъгла, валеж, запрашеност, задименост и други подобни.

 

Определено дразнят и яко заслепяват - да не говорим ако таман се е стъмнило и още не си се настроил.

adrian_m - то много закони са тъпи, но затова са закони за да се спазват, а не да се тълкуват.

То и на мене не ми харесва законите за данъците - ща не ща ги плащам ....

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно са прави всички изкакали се-халогените се включват само при оппределени условия!Даже не знам защо се пише по тази тема :?: :?: :?: като всичко е ясно :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм твърдо против пуснати халогени, ако няма мъгла!

Това че някой си виждал дупките по-добре не е оправдание да кара на халогени... И аз виждам дупките по-добре на дълги, ама не карам постоянно на дълги!!!

 

Истината е една ХАЛОГЕНИТЕ ЗАСЛЕПЯВАТ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали заслепяват, не ми е направило впечатление, а и не виждам логика, защото халогените са настроени да светят по-ниско от късите.

 

Мен ме заслепяват нерегулирани фарове.

 

Аз лично, Октавията денем я карам на халогени (при Октавия 1 те са в тялото на нормалния фар, между късите и мигача) и мисля, че халогените заслепяват по-малко, защото рефлекторът е доста по-малък от този на късите, отделно от това са настроени да светят по-надолу.

Нощем карам на къси, много рядко на халогени и къси :D

 

Иначе няма 2 мнения - по закон халогените са разрешени само при мъгла ... друг е въпроса, че тоя закон сигурно е измислен на времето, когато халогените представляваха едни големи допълнителни фарове сложени под бронята и светещи с жълти крушки :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък ги ненавиждам тези който карат с фарове за мъгла.

те затова се казват фарове за МЪГЛА.

Относно полицаите че са тъпи си прав щом не са ти писали акта

това е от мен. :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера на 2 пъти ме спряха да ме заплашват че ще ми пишат акт защото съм карал с халогенките....

 

Ми само мога да съжалявам че не са те глобили още на първото спиране! Ужасно е да ти кара някой отсреща на халогени! Или пък с включен заден халоген. Закона е супер в тази си точка. Жалко че никой не го спазва!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, съгласен съм с колегите и шапкарите са били прави. Много е дразнещо някой да кара на фарове за мъгла срещу теб при ясно време или сумрак - направо ми избожда очите :evil:. Всъщност, както каза някой - те затова се наричат "фарове за мъгла", за да ги ползваш при намалена видимост :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е Гога, само , че някои хора не знаят , че се наричат така, а им викат "халогенки" "дупетата" (ГЪЗарите с голфовете)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен честно казано ме дразнят фаровете на каращите през деня срещу мен. Независимо къси или халогени ми оставят "бяло петно" в очите за няколко секунди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно! Дай да пробваме с мойта. При добре регулирани фарове не трябва да те заслепяват нито дневно, нито нощно време!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но въпреки това не мисля че е нормално правилно регулирани фарове да заслепяват. Аз съм с диоптър, при това не малък, но проблем с тези каращи на фарове (изключвам дълги и халогени) нямам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

adrian_m, извадил си късмет, че не са те глобили.

 

Личното ми мнение за халогените - ако са правилно регулирани, няма начин да заслепяват. Защо? Защото допълнителния халогенен фар е така конструиран и регулиран, че да осветява ниско долу, в двете страни от предницата, с цел осветяване на маркировката при намалена видимост, конкретизирана в цитата на hamsia. Друг е въпроса, че нашенеца масово вдига нагоре тези фарове, защото така му е по-комфортно, несъобразявайки се с останалите участници в движението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли,

 

Аз досега не съм видял халоген който да не ми боде в очите. За разлика от нормалния фар, халогена няма хоризонтална линия и не реже светлината. Съответно няма начин да не заслепява. BTW не случайно на халогенните крушки на новите фарове има нещо като шапчица - да предпазва от директната светлина насрещните!

 

Поздрави

 

PS: Според мен няма какво да обсъждаме - закона е ясен и категоричен по въпроса. Друг е въпроса дали го харесваме/те или не!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен също ме дразнят включени халогени прио ясно време.

За това са фарове за мъгла-да се използват при мъгла. А не някой да се прави на турбо гъзар ;)

 

Карането на халогени за МЪГЛА/правилно регулирани/ не е турбо гъзария, а по-добрия вариянт в комбинация с габарити. Фаровете сфетят високо и заслепяват докато халогените ниско долу и пак си видим за другите. Отделен е въпроса прожекторни халогени които са като дълги/има разлика м-у двата вида/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли,

 

Аз досега не съм видял халоген който да не ми боде в очите. За разлика от нормалния фар, халогена няма хоризонтална линия и не реже светлината. Съответно няма начин да не заслепява. BTW не случайно на халогенните крушки на новите фарове има нещо като шапчица - да предпазва от директната светлина насрещните!

 

Поздрави

 

PS: Според мен няма какво да обсъждаме - закона е ясен и категоричен по въпроса. Друг е въпроса дали го харесваме/те или не!

 

Закона е тъп и неугледен. Както казвам понякога на устния ми изпит спорих с шефа на изпитващите и спечелих спора, като му доказах, че правилника е грешно написан. Да ти поясня с две думи. Халогенния фар за мъгла представлява фар за къса сфетлина поместен най долу на бронята и наведен надолу за да сфети съвсем близко пред колата за да не прави мъглива завеса пред шофьора, шофьора да стои над сфетлината и погледа му да е отгоре за да вижда. Има още много което може да се напише за халогена за мъгла. При халоген във фара вече не говорим за мъгла. Отчети разликите правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредна полицейска простотия

Мдам верно е поредната простотия предишната беше като те глобиха как си караш поркан. Сега пък им пречат халогените през деня, то слънцето по заслепява ама никои не го глобява...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отчитам и отбелязвам: Халогена за мъгла НЯМА ограничител за височината на светлиния лъч, което означава, че пряка светлина попада в очите на насрещно каращите. Толкова. Това мисля, че е достатъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям всички които против карането с включени фарове за мъгла, когато няма мъгла. Законът в случая е ясен.

 

Искам да отворя темата (ако иска модератора да отвори нова тема) за така наречените фарове за дневно движение, предвид настъпването на сезона през който ще трабва да караме на включени светлини.

Българския закон казва :

Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.

 

(2) Използването на дългите светлини е забранено:

 

1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините;

 

2. при движение по осветени участъци от пътя;

 

3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние, по- малко от 50 метра.

 

(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:

 

1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;

 

2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини

 

та по този повод видях в сайта на Хелла www.hella.com допълнителни фарчета с LED вместо крушки с нажежаема жичка за движение през деня.

Много са готини, съвсем малки с лесен монтаж, цените не знам какви са, но определени си заслужават заради по - ниската консумация на ел. енергия и оттам на гориво.

Интересно ми е някой от форума дали ползва такива, какви са озивите, имал ли е пререкания с органите на реда, какво става с гаранцията на новия автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле, изядохте ме с парцалите всички тука.... ама много сте чувствителни на тема фарове за мъгла. толкова много народ кара с фаровете за мъгла, че едва ли не не трябва да виждате пътя от заслепяване.

Първото което е халогените никога не светят по-силно от нормалните светлини, така че нямате никакво право да ги сравнявате с дългите. второ, много рядко виждам фаровете на тези близко зад мен защото те стоят ниско долу, за тези по надалеч изобщо няма какво да говоря. трето както казах фаровете на един бус например ме заслепяват 300пъти повече, но такива са им конструкциите и няма как да ги забраним, нали??? трето ксенона също заслепява доста, дори и регулиран. четвърто-и октавията има настройки например като си карам сам и като сме 5 човека обаче като не ги сменям сигурно заслепявам повече хора отколкото с фаровете за мъгла, обаче за това никой не може нищо да ми каже нали???

и не ми говорете за тълкуване и спазване на закони. 2007ма сме и не живеем в бай тошово време, времената се менят и затова ходите да гласувате, не за да стоят старите закони и да ядат депутатите евтини кебапчета, а да се открият нуждите на хората и да се приемат такива промени които да са от полза и да не пречат на никого. затова трябва да има цялостен контрол... за настройване на яркост, на осветеност на пътя, на височина и т.н. и т.н.

готов съм да дам по 20лв на всеки който ми докаже че като карам срещу него точно фаровете ми за мъгла го заслепяват... ако изобщо можем да говорим за такова нещо. и първо се огледайте във вашите светлини дали са настроени защото не всички карат нови коли , колко от вас за 10години откакто си карате колата например сте правили цялостни настройки??? защо си мислите че никога непипвани къси не заслепяват повече от едни обикновени фарове за мъгла???

помислете си хубаво и дали вашите коли ще минат например немска проверка за качество, а не по някой измислен сервиз в банишора, така че следващия път да не излетите и да стане някое много голямо мазало което е много по важно от едни фарове за мъгла.... ама айде че навлезнах в едни други теми от които пак сигурно някой ще го заболи...

и последно когато напиша в другата тема - счупен носач, откъде и колко пари нов да знаете че съм ви послушал и съм минал само на къси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен използването на тия фарове наистина е оправдано само при условия на намалена видимост или в краен случай при движение с много висока скорост нощем, както е при рали-автомобилите - те даже имат по 4 такива фара високо разположени. За дупките също има някакъв резон ако се настроят халогенките да светят ниско, ама чак да искаме промяна в закона заради това?! Не е ли по-добре да се борим за оправянето пътищата и запълването на дупките? :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.