Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Гаранция на стоки в България


hamsia

Recommended Posts

За да не се спамят излишно теми, пуснах нова.

Ставаше въпрос за касетофона на joeless, който е на 1 седмица и има 12 месеца гаранция.

Та въпроса е колко е гаранцията на ново закупени стоки в България при издаване на касова бележка заедно с покупката.

Въпроса най-вече е насочен срещу VooDoo, защото явно има позиция.

Очаквам с нетърпение да я развие.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гаранцията е точно толкова колкото е написал продавача. Ако там пише 1 година - значи една година. Ако пише 2 значи две. Ако някой не му харесва не купува.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пореден път се убеждавам, че първо пишеш после четеш:)

 

Та въпроса е колко е гаранцията на ново закупени стоки в България при издаване на касова бележка заедно с покупката.

 

Къде и какво пише е частен въпрос и него, ще го разчепкаме :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък може би съм тъп, но не разбрах въпроса :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При закупуване на стока примерно касетофон е възможно да не ти издадат търговска гаранция ( може ида ти издадат разбира се).

В този случай мисля, че имаш право срещу касова бележка да предявяваш в срок от 2 години законова гаранция пред търговеца.

Естествено когато има гаранция от 1 година в Гаранцията на производителя , ти пак мисля, че можеш да се възползваш от законовата гаранция - въпроса е, че в гаранционната карта може да има някакви по кратки срокове за ремонт или други предимства:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.kzp.bg/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=250, раздел III

Най-общо, ако имаш касова бележка, може до 2 години да предявиш рекламация. Но се съмнявам да има у нас търговец, който да ти приеме рекламацията, като основателна. По нататък вече опираме до "независимия съд" :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По закон производителят дава гаранцията, която е задължителна - няма такова животно като стока без гаранция, а търговецът е длъжен да я изпълни. Само че за съжаление за много търговци законът е "врата в полето".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тик нещата явно могат да опрат и до съд, щом законът е на наша страна, но не вярвам някой клиент да тръгне да съди търговеца заради гаранция на стока, струваща 50 или дори 500 лв. понеже съдебните разходи в случай на загуба на делото може и да надвишат цената на самата стока... освен ако не го направи от спортна злоба де

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пореден път се убеждавам, че първо пишеш после четеш:)

 

Та въпроса е колко е гаранцията на ново закупени стоки в България при издаване на касова бележка заедно с покупката.

 

Къде и какво пише е частен въпрос и него, ще го разчепкаме :)

 

Сериозно ли е така ве?!?!? Или теб те е хванал мензиса и не ти отърва отговора ми!

 

АКО НЕ ПИШЕ КОЛКО Е ГАРАНЦИЯТА НЯМА ТАКАВА! Това отговаря ли ти на върпоса или не? Друг е въпроса дали на теб ти харесва или не. BTW дори да пише 5 години гаранция ако нямаш гаранционна карта на която да го пише имаш НУЛА дена гаранция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента, в който някой ти опонира - започваш с обидите и квалификациите.

В момента, в който не си съгласен - пак започваш с обиди и квалификации.

Не знам аз дали съм в мензис, но твоето писане напомня на жена даже и да не е в цикъл

Трудно можеш да ме обидиш и да ме засегнеш по тоя начин и не мисля да ти отговарям.

Пуснах темата, защото се бях интересувал и бях почти сигурен, че има гаранция.

Сега съм убеден.

А за това ти какво казваш - всеки има право на мнение.

Само, че като си толкова сигурен и държиш да ти вярвам - покажи ми защо не съм прав.

Твоето заяждане опира само до заявката, че така казваш ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E, не аз бях писал кой чете и кой не ама...

 

За да има мир - няма да пиша повече в темата ти. Моля да ме извиниш, че си позволих да изкажа мнение в твоя тема :mrgreen: Посипвам си главата с пепел и се махам. smile050

 

Поздрави

 

PS: Ако смяташ че съм оспамил темата ти ми пиши едно лично да се цензурирам, т.е. да си изтрия мненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пореден път се убеждавам, че първо пишеш после четеш:)

 

Та въпроса е колко е гаранцията на ново закупени стоки в България при издаване на касова бележка заедно с покупката.

 

Къде и какво пише е частен въпрос и него, ще го разчепкаме :)

 

Сериозно ли е така ве?!?!? Или теб те е хванал мензиса и не ти отърва отговора ми!

 

АКО НЕ ПИШЕ КОЛКО Е ГАРАНЦИЯТА НЯМА ТАКАВА! Това отговаря ли ти на върпоса или не? Друг е въпроса дали на теб ти харесва или не. BTW дори да пише 5 години гаранция ако нямаш гаранционна карта на която да го пише имаш НУЛА дена гаранция.

 

 

Пепи, има гаранция, независимо дали ти дават гаранционна карта или не - за справка :

 

Лека поправка - по-точно имаме право на рекламация, пък гаранцията по смисъла на закона е дефинирана по-различно, наистина производителят може да даде или да не даде такава, но въпреки това имаме право да върнем стоката и да си искаме парите.

 

ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ И ЗА ПРАВИЛАТА ЗА ТЪРГОВИЯ

(обн.,ДВ,бр.30 от 2 април 1999 г.)

 

Раздел IV

Право на рекламация

Чл.25. (1) Потребителят има право на рекламация, независимо от това дали производителят е предоставил гаранция, при:

1. констатирани липси;

2. дефекти на стоката;

3. несъответствие с обявения размер;

4. несъответствие с обявената търговска марка.

(2) Рекламацията при констатирани липси и явни дефекти се предявява до три работни дни след закупуването на стоката.

(3) Рекламацията при скрити дефекти на стоката се предявява при откриването им, но не по-късно от срока на гаранцията, ако такава е предоставена.

(4) Рекламацията при несъответствие с обявения размер или търговска марка се предявява при установяване на несъответствието, но не по-късно от срока на гаранцията, ако такава е предоставена.

Чл.26. При предявяване на рекламация потребителят може да претендира за:

1. възстановяване на заплатената сума;

2. заменяне на стоката с нова;

3. отбив от цената;

4. безплатно извършване на ремонт.

Чл.27. (1) Търговецът е длъжен да приема рекламация през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката, или на адреса си на управление, освен ако в документа за гаранция не е определено друго.

(2) Транспортирането на едрогабаритни стоки за ремонт или замяна в гаранционния срок, както и връщането им на потребителя, се извършва за сметка на търговеца. За извършването на отбив от цената стоката може да бъде транспортирана или преоценена на място за сметка на търговеца.

(3) Срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.

Чл.28. При нарушаване на задълженията по предоставената гаранция или при неприемане на рекламация потребителят може да се обърне за съдействие към сдруженията на потребителите, органите за защита на потребителите или към помирителните комисии или да предяви иск в съда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV,

 

(2) Рекламацията при констатирани липси и явни дефекти се предявява до три работни дни след закупуването на стоката.

(3) Рекламацията при скрити дефекти на стоката се предявява при откриването им, но не по-късно от срока на гаранцията, ако такава е предоставена.

 

Значи 3 дни или не по-късно от срока на гаранцията, ако такава е предоставена

 

Т.е. това което съм написал, а имено "АКО НЕ ПИШЕ КОЛКО Е ГАРАНЦИЯТА НЯМА ТАКАВА" трябва да се чете "3 дни". Извинете ме за грешката!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се поправих в по-горния пост.

 

Лека поправка - по-точно имаме право на рекламация, пък гаранцията по смисъла на закона е дефинирана по-различно, наистина производителят може да даде или да не даде такава, но въпреки това имаме право да върнем стоката и да си искаме парите.

 

Това е, ако става дума за правата ни на потребители, а ето какво е гаранцията по закона:

 

Раздел III

Гаранционна отговорност

Чл.20. (1) Производителят може да предоставя гаранция за стока, която предлага на пазара.

(2) Гаранцията е декларация на производителя или вносителя, че предлаганата стока притежава определени качества и свойства, които ще запази в определен период от време при нормална или предписана употреба, както и задължение на същия да понесе последиците при липсата на такива качества, като отстрани за своя сметка недостатъците и повредите, които се появят в гаранционния срок.

(3) Производителят, предлагащ стоки с гаранция, е длъжен да посочи в договора или в документа за гаранция срока и условията, при които тя се предоставя.

(4) Срокът на гаранция за хранителни стоки е срокът на тяхната годност.

(5) Министерският съвет може да определи някои видове стоки, за които производителите задължително предоставят гаранция.

(6) Гаранционният срок започва да тече от получаването на стоката, освен ако в договора или в документа за гаранция страните не са посочили друг по-късен момент.

Чл.21. (1) Производителите са длъжни да осигуряват резервни части за поддържане и ремонт в гаранционните срокове.

(2) Търговецът е длъжен да предлага стоки, ако са осигурени с резервни части и консумативи за срок, съответстващ на продължителността на тяхната употреба.

(3) Алинея 2 не се прилага, ако потребителят е изрично предупреден, че стоката не е осигурена с резервни части или консумативи.

Чл.22. (1) За гаранционно поддържане и ремонт на стоки от местно производство производителите откриват собствени сервизни бази или сключват договори със сервизните бази на други търговци.

(2) За вносните стоки гаранционното поддържане и ремонтът се осигуряват от вносителите.

Чл.23. Търговецът е длъжен при продажбата на стоката на потребителя да издаде документа за гаранция, предоставен му от производителя.

Чл.24. (1) Търговецът може да предостави по-благоприятни гаранционни условия от предоставените от производителя, които удостоверява с отделен документ за гаранция.

(2) В случаите по ал.1 се прилага съответно чл.22, ал.1.

 

А ето и още един раздел.

Раздел II

Отговорност за вреди, причинени от дефект на стока

Чл.14. (1) Производителят носи отговорност за имуществени вреди, причинени от дефект на произведената от него стока, дори когато няма вина за дефекта й.

(2) Отговорността по ал.1 за стоки от внос носи вносителят на стоката.

(3) Когато производителят, съответно вносителят, не може да бъде установен, отговорността по ал.1 се носи от търговеца.

(4) Когато отговорността по този раздел се носи от няколко лица, тя е солидарна.

Чл.15. (1) Имуществените вреди по този раздел обхващат претърпените загуби и пропуснатите ползи.

(2) Обезщетението за имуществени вреди не включва цената на дефектната стока.

(3) Лицето, претърпяло вреди вследствие дефектна стока, е длъжно да докаже вредата, дефекта и причинната връзка между тях.

(4) Разпоредбите по този раздел не ограничават увреденото лице да търси по общия ред обезщетение за неимуществени вреди, а за имуществени вреди - само когато искането му за обезщетение по този закон не е уважено.

Чл.16. Производителят не носи отговорност по чл.14, ал.1, ако докаже, че:

1. не е пускал стоката на пазара;

2. дефектът, причинил вредата, не е съществувал към момента на пускането на стоката на пазара;

3. не е произвел или разпространил стоката с цел нейната реализация на пазара;

4. дефектът се обуславя от съответствието на стоката със задължителни изисквания, определени от държавни органи;

5. състоянието на научно-техническите знания към момента на пускане на стоката на пазара не е позволявало установяването на дефекта;

6. той е производител на съставна част и дефектът се дължи на разработването или комплектоването на стоката от друг производител или на инструкции на последния за транспортиране, съхранение или експлоатация.

Чл.17. (1) Общият размер на отговорността на производителя за вреди, причинени от един и същи дефект на идентични стоки, в резултат на който са настъпили смърт или телесна повреда на няколко увредени лица, е до 100 млрд. лв. Ако дължимите обезщетения надхвърлят този максимален размер, отделните обезщетения се намаляват според съотношението им към общия размер.

(2) Ограничението на отговорността по ал.1 обхваща имуществените вреди.

(3) Отговорност за имуществени вреди, причинени от дефект на стока на вещи, които са предназначени и ползвани за лични нужди от увреденото лице, може да се търси, когато размерът на тези вреди е над две минимални работни заплати, установени за страната към момента на причиняването на вредите.

(4) При предявяването на иск за обезщетение за вреди от дефект на стока съдът определя начина, по който, ако ищецът иска, за своя сметка следва да разгласи предявяването на иска.

(5) В едномесечен срок от уведомяването всеки потребител или сдружение на потребителите може да заяви пред съда, че желае да вземе участие в процеса.

(6) Обезщетението, получено от сдружение на потребители, може да бъде изразходвано само за защита на интересите на потребителите.

Чл.18. (1) Нищожна е клауза в договор, която предвижда освобождаване или ограничаване на отговорността на производителя за вреди, причинени на потребителя.

(2) Производителят може да бъде освободен от отговорността по чл.14, ал.1 или отговорността му може да бъде намалена, когато вредите са причинени едновременно от дефект на стоката и действия на увреденото лице или на лице, за което то отговаря.

(3) Отговорността на производителя не може да се намалява, когато вредата е причинена едновременно от дефектната стока и от виновното поведение на трето лице.

Чл.19. Искът за обезщетение на вреди от дефектна стока може да се предяви до пет години от деня, в който увреденият е узнал или следва да е узнал за вредата, дефекта и идентичността на производителя, респективно вносителя, но не по-късно от десет години от деня, в който дефектната стока е пусната на пазара.

 

Пускам го, щото си спомних за дефектния спирачен цилиндър за Шкода 120, който ми продадоха преди 5 години от един известен на всички магазин и отказаха да ми го сменят и да ми върнат парите.

 

Да разкажа и за един куриоз. Купувам си електронно запалване за Шкодата. От Ем-Комплект 33. Питам има ли гаранцията и продавача ми вика, не, но ако не работи ще ти го сменим. Беше запечатано в найлон. Отварям го и вътре гаранционна карта от завода - 1 година гаранция. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR, не смятам, че си оспамил темата нито съм казал такова нещо, а още повече да се трият мнения.

Все пак ти изрази някакво мнение.

А относно заяждането :

На:

Та въпроса е колко е гаранцията на ново закупени стоки в България при издаване на касова бележка заедно с покупката.

ти отговаряш:

Гаранцията е точно толкова колкото е написал продавача. Ако там пише 1 година - значи една година. Ако пише 2 значи две. Ако някой не му харесва не купува.

Аз поне не виждам да говоря някъде за гаранционна карта, затова и написах по-долу, че и този проблем може да дискутираме в последствие.

Ако не ти се е понравило това което съм изразил - съжалявам, но аз оставам с такова мнение.

Относно заяждането - ако сравняваш забележката ми към теб за четене с мензис - аз се обосновах защо го написах - обоснови се и ти?

 

А сега относно проблема:

PV цитира стария закон!

pdp11 е дал линк към новия където:

чл. 126. (1) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до две години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване на несъответствието с договореното. Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.

 

(2) Ако на потребителя е предоставена гаранция и срокът на гаранцията е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламацията по ал. 1, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на гаранцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 1 януари 2007г стоките за бита са с минимум две години гаранция. Необходимо е единствено да запазите касовия бон или фактурата, с която сте закупили стоката.

Всички гаранции под две години са в нарушения на закона и следва да си търсите правата с жалба до Комисията за защита на потребителите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя закон го приеха Юни миналата година - то си и пише де.

Но си спомням, че Септември пак миналата година, ходиха от телевизия някаква в някакъв маркет и питаха хората знаят ли.

И аз тогава се зачудих и се заинтересувах, но не бях попадал на Закона.

А иначе за гаранцията - зачетох се и никъде май не пише, че не могат да ти дадат гаранция за примерно 1 година.

И ми се струва логично - аз мога да кажа, че в тая една година ти осигурявам да кажем профилактика на продукта, бърз сервиз (примерно до 10 дена) и разни такива екстри.

Иначе по законовата гаранция пише, че до месец трябва да ти оправят стоката и след това подменяне или пари.

Факта, че на joeless са му дали 1 година и то Sony ...

Или са стари гаранционни карти или ментят или си е в рамките на закона:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В закона пише че можеш да правиш рекламация на стоката до две години. Което всъщност е това, което наричаме гаранция. Гаранционна карта не ти е нужна, освен ако тя не дава по-голям срок или дава указания за правилна експлоатация.

Разправял съм се за скъпа стока с отказана гаранция и съм 100% убеден в това което пиша.

 

Последното изменение е от декември 2006г.

 

Раздел II.

 

Гаранция на потребителската стока

 

-----

 

Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гаранционна карта не ти е нужна, освен ако тя не дава по-голям срок или дава указания за правилна експлоатация.

 

Всеки производител си има оказания и като пристигат в даден магазин стоките му той запознава персонала с гаранциите. Това го казвам защото работя в магазин с доста разнообразни стоки. Както сами се сещате 1 чифт маратонки не може да имат гаранция 2 години защото 90% ще са станали на парцали за толкова време носене.

 

При нас който си купи дрехи/маратонки и поднибни гаранцията му е 3 месеца като не му се дава гаранционна карта поради причината че производителя не дава за всяка стока гаранционна карта.

 

Уиндсърф,сноуборд и колелета там нещата стоят по следния начин: гаранцията е 2 години като само за дъските(за сърф и сноуборд) има гаранционна карта за всичко останало гаранцията важи с касова бележка като гаранцията не я дава магазина а производителя. Като някой ни върне нещо и прави рекламация приемаме всичко, но му обясняваме каква е процедурата че трябва да пратим проблемния продукт до производителя и се чака доста че той да изпрати същия за да му го дадем на клиента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ammcfc, не казвам, че не си прав.

Просто казвам, че никъде не попаднах на минимален срок, който търговеца да упоменава.

Чета това :

Чл. 118. Търговската гаранция се предоставя на потребителя в писмена форма.

 

Чл. 119. (1) Заявлението за предоставяне на търговска гаранция съдържа задължително следната информация:

 

1. съдържание и обхват на търговската гаранция;

 

2. съществените елементи, необходими за нейното прилагане, и по-специално: срок на търговската гаранция; териториален обхват; име и адрес на лицето, предоставящо гаранцията.

 

(2) Информацията по ал. 1 трябва да бъде ясна и разбираема.

Просто ако аз съм търговец и искам да съм атрактивен за потребителите, знаейки за 2 години гаранция по закон, аз мога да кажа, че давам 1 година премиум гаранция - бързо обслужване, бонуси, да кажем за някой стоки давам времено ползване на други.

За тикава неща говоря.

Защото знаейки, че е 2 годи и това е минимума, аз няма да имам стимул за по малък срок да давам гаранция.

Така си мисля аз де:)

А колкото до закона - точно това което цитираме е от Юни, 2006 - промените след това са написани за променените параграфи или алинеи във скоби и от кога е и кога е обнародвано.

 

corropt, аз това за касовата бележка дето държат да е с гаранционната карта не мога да го разбера.

Така се разправях в Бриколаж за една дрелка - имам гаранционна карта обаче касовата се откъснала.

И за късмет се счупи 2 седмици преди да изтече гаранцията - още не беше в сила това за 2 години.

Отварям скоба - мисля, че новост е, че ти даваш стоката на търговеца , а той се разправя с производителя или там, който отговаря за гаранцията.

А тогава аз трябваше да ходя в сервизите показани в картата.

Отивам - те явно си имат правила някакви и казва - няма касова- не признаваме гаранция.

Че беше една разправия, но не със сервиза, а с търговеца.

Стигна се дотам, че казваха, че не били сигурни, че печата е техен :)

Стигна се доттам, че им казах че имат номер на касовата бележка - да си извадят отчетите и да ми дадат касова.

Отказаха, че не било възможно - аз им казах, че отиваме на съд - то не е точно май съд ми разрешаване на спор или нещо такова - и на другия ден бях щастлив собственик на нова дрелка.

И тогава им казах - при положение, че в гаранционната карта никъде не пише, че тя важи само със касова бележка от покупката - просто да не излизат с тоя номер.

Виждал съм карта на която изрично го пише - тогава да.

Имал съм случай оставям в сервиз УСБ флаш и ми дават разписка - ще го оправим до 10 дена.

Аз стрикно на 10 ден се обаждам - не съм бил разбрал - викам айде така да е - на 14 ден след поредната заплаха, бях щастлив собственик на два пъти по голямо като обем драйвче (4ГБ) :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как стои въпроса с гаранционните ремонти? Колко време имат право да те мотаят? По-миналата седмица взехме един уред от Техномаркет с марка Whirlpool, съответно сделан в Китай и му дойде времето да си покаже рогцата. Вече сме го занесли от няколко дни, обаче ми е чудно кога ще ми го върнат, защото в сервиза май се правят на интересни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не пише нищо в гаранцията ( предполагам, че дават за пералните:) ) по закона с тва с касовата бележка е до месец май.

Иначе аз като давам нещо на сервиз винаги са ми давали разписка ( а и аз държа да ми дадат) на която да пише какво са приели и на коя дата.

На тия разписки винаги е пишело срок, във който трябва да е отрмонтирано.

Даже на Самсунг имаше, че дават заместител - аз носих монитор с тунер и исках същото такова.

Те естествено се опъваха - и пак се стигна до каране и взеха, че го оправиха за 1 следобяд;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.