Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Моля за коментар


FAV135

Recommended Posts

Колеги, моля за коментар на това нещо

http://auto.dir.bg/2007/10/11/news2200788.html

 

Аз лично не мога да кажа нищо - само го прочетох...

Обаче,

Както винаги в България - предполагам, че иначе добрата идея ще се изроди в нещо странно ;))

 

Какъв е тоя 'евтин асистент който ще ми натисне спирачката, точно когато трябва да се дава газ яко' ..

Или - това е устройство което не пуска спирачката - веднъж натисната?? Леле не ми се мисли на кола без ABS кво ще е

 

Да си почешем езиците малко..

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен явно някой журналист отново няма какво да напише ,я чул нещо- недочул , я си измислил нещо за да вземе заплата :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде на чесаните езицииии...

 

Спирачният асистент, за който преди доста години четох (май беше миналия век :mrgreen: ) тогава беше описан като устройство, което засича скоростта, с която натискаш спирачката и доупражнява пълен натиск. Идва от идеята, че след изследване установили, че хората не натискат докрай спирачката в критична ситуация, а ако го правехе спирачките биха спрели колата или поне биха намалили пораженията.

 

То си е нормално - сети се колко пъти се стресваш докато караш в центъра как някой ти изскача от малка уличка и скокваш на педала, но почти веднага го пускаш, защото си видял, че и той те е видял и спира ;) .

 

Обаче какво се случва, ако не все пак оня е заблеян?!? Прас, тряс и то щото не си натиснал докрай. Та машинката натиска до край спирачките от твое име и ABS-а почва да си действа на 100% и се намалява спирачния път.

 

Разбира се и това нещо като повечето добри идеи много зависи как точно са го изпълнили. Щото в случая с пича от малката уличка не ти трябва, ама ако е заплес - направо ще се благодариш, че го има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде на чесаните езицииии...

 

Спирачният асистент, за който преди доста години четох (май беше миналия век :mrgreen: ) тогава беше описан като устройство, което засича скоростта, с която натискаш спирачката и доупражнява пълен натиск. Идва от идеята, че след изследване установили, че хората не натискат докрай спирачката в критична ситуация, а ако го правехе спирачките биха спрели колата или поне биха намалили пораженията.

 

То си е нормално - сети се колко пъти се стресваш докато караш в центъра как някой ти изскача от малка уличка и скокваш на педала, но почти веднага го пускаш, защото си видял, че и той те е видял и спира ;) .

 

Обаче какво се случва, ако не все пак оня е заблеян?!? Прас, тряс и то щото не си натиснал докрай. Та машинката натиска до край спирачките от твое име и ABS-а почва да си действа на 100% и се намалява спирачния път.

 

Разбира се и това нещо като повечето добри идеи много зависи как точно са го изпълнили. Щото в случая с пича от малката уличка не ти трябва, ама ако е заплес - направо ще се благодариш, че го има.

 

напълно си прав в описанието, даже в някои варианти като наскачаш с двата крака на педала - автоматично се включват аварийките (това на богоровите е много полезно)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с тези асистенти е,че е нужна много концентрация от хората зад теб.Проблем е също и факта,че за момента се слага на автомобили със спирачен път под 40м,което изисква голяма дистанция на движещите се отзад автомобили.Колата спира адски бързо и адски рязко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идва от идеята, че след изследване установили, че хората не натискат докрай спирачката в критична ситуация, а ако го правехе спирачките биха спрели колата или поне биха намалили пораженията.

 

аз пък мисля, че проблема е точно в обратното - страха да пуснеш педала, когато колелата са ти блокирали особено на хлъзгав път, за да възстановиш сцеплението. Не знам доколо АБС-а напълно отстранява ефекта на блокиране, понеже нямам кола с АБС, но не ми се вижда логично някой, особено ако се паникьоса да не настъпи до дупка спирачките при опасност? Къде са правени тия проучвания, сред състезателите ли?! :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото помня Мерцедес бяха правили изследването не при състезатели, а при "средностатистически" шофьори.

 

ABS-а не е панацея, но съм го пробвал няколко пъти да видя какво се случва и определено колата остава по-управляема при хлъзгав път. Предполагам и че спира по-добре, но нямам база, защото не може да се изключи АБС-а. В общи линии: педалът почва да вибрира, гумите "тръгват-спират-тръгват-спират" да се въртят, защото компютъра променя многократно спирачното усилие (мисля, че е отделно за всяко колело, може да бъркам) и държи гумите близо до границата на блокиране, където спирането е най-ефективно, но се стреми да избегне блокиране и пързаляне, което е доста по-неефективно.

 

А това, че колата ти спира по-добре от тези след теб не е пряко твой проблем! Да, могат да те ударят, но вината си е у тях! Правилникът задължава каращия отзад да спазва адекватно за спиране разстояние от предния автомобил. Това означава, че ВСЕКИ трябва да се съобразява с личния спирачен път, не с чуждия! Ако поради екстремна причина набиеш спирачките и успееш да спреш ти нямаш отговорност за спирането на човека зад теб! Той си я носи! Вярно, че после пак ще трябва да си поправяш колата, но вече грешката не е в теб ;)

 

Аз лично се чувствам по-добре, като знам, че ще ми трябва по-малко разстояние да спра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго предимство което осигурява ABS е, че по време на спиране се избягва поднасянето на автомобила, именно защото липсва плъзгането.

Поднасянето на автомобила понякога е много опасно, особено при насрещно движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.