Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia II 1.9 TDI vs Peugeot 308 1.6 HDI 90hp


londong

Recommended Posts

Здравеите,

 

Понеже скоро смятам да си закупя нов автомобил искам да ви попитам да споделите реални мнения за и против едната или другата кола. След дълго ровене в сайтове на вносители и ходене по автосалони се спрях на тези два автомобила. Правих и тест драйв на Octavia II ТДИ 1.9 , но все още не съм решил на коя от двете да се спра. Знам,че мненията ще са категорично в полза на Octavia, но все пак споделете истински аргументи.

 

Благодаря ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Батка тука всички сме за октавията . Аз лично за чисто нова октавия бих си продал душата на дявола :mrgreen: (тека е думата - не че ще дойде дявола да ми подари едно Окти :mrgreen: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами най-истинския аргумент трябва да ти е в главата - имам предвид, че колата трябва да ти харесва на ТЕБ :) . Не всеки път, като седнеш в нея, да се питаш защо си избрал "тоя коптор", а не другата. Безспорно и двете са добри - за Октавията съм сигурен, за Пежото - само предполагам. Единственото, което не ми допада в Пежото е леко странния дизайн...абе няма какво да си кривя душата - грозно ми е :? . От двигателите на Пежо нямам впечатления, но мога да ти кажа,че тези на Шкода са много добри - и от към динамика, и от към надеждност. Чуват се разни неща за проблеми с турбините, но са единични случаи. Все пак безпроблемни автомобили няма. :) Друг аргумент в полза на Шкодата - по-големия багажник, всъщност, много по-големия багажник. :mrgreen: Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Везните при мен клонят към октавията,не защото тук е форумът,а просто имам едно наум към френските коли,струват ми се много "нежни" за нашите условия.Иначе ако се спреш на 308 поне ще се радваш на нова кола,на чиято наското е минала премиерата!

Изборът е твой! :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще ти дам съвет в полза на октавията

 

около година имах 206 СС 2.0 140кс от франс ауто, имали сме 405, 605, сега имаме и един Партнер ВТС в семейството.

В момента имам Фабия РС, а женами Октавия 2.0 ТДИ

 

понеже нито една от изброените коли по- горе не съответства на описаните от теб, ще ти нахвърлям някои общи положения.

 

за и против PSA (пежо/ситроен демек)

 

+ много резки спирачки

+ комфортна возия

- отвратително превключване на скоростите

- евтини пластмаси

- нестабилност

- ненадеждност

- трудни за поддръжка

 

понеже 308 е на базата на 307 ще ти кажа, че мой приятел имаше 307 2.0 140 к.с., ограничителя му беше на 170 км/ час, а по магистралата имаш чувството, че ще се обърнеш на завоите (Все пак стойката му е като на баничарка, въпреки 17 цоловите джанти)

 

за и против VAG (шкода, ауди и т.н.)

 

Октавията е уникална, дори за самите VAG влез на www.whatcar.com и ще видиш, че хората я препоръчват пред голфа.

а за пежото - мнооооооооооооого трябва да се потрудят да ме върнат като клиент, ама много

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Londong, аз също ще се изкажа в ползва на Октавията, както и ще споделя един проблем, който тя просто не може да има - чистачките на 307 и 308 са противостоящи - ако се движат с еднаква скорост те ще се засекат някъде в средата на стъклото и ще заядат. Такова нещо се е случвало няколко пъти на Пикасото, която кара тъста ми,а е от 2002г септември месец. Повярвай ми, огромна мизерия е да не можеш да си ползваш чистачките по време на дъжд. И за съжалнение не всеки път са могли да ги оправят на място. Поне 2 пъти са ходили до Аутомотор само за чистачки. На Шкода това не може да се случи - просто не са такива!

 

За евтината пластмаса, която колегата спомена - ами вече всички коли отиват на боклучава пластмаса. Само много скъпите още не са почнали с китайската и мисля, че има значение, но не е така голямо. Разбира се може да ти бъде неприятно - прецени си, бил си в двете коли, отиди пак и обърни внимание на тези неща. Аз например обръщам внимание на дръжките на вратите от вътрешната страна и определено Октавията е с по-удобни за пътуване.

 

По отношение на двигателите - смятам, че PD определено са по-шумни - много си харесвам колата, само на 300км е в момента, но тропа повече от Пикасото, което е на 155,000км. Просто Common-rail е по-тих. Но не мога да кажа, че е по-енергичен - Октавията ми бяга доста повече от Ситроена :mrgreen:

 

Подкрепям колегите и давам своя глас за Шкода, но отиди пак и направи още един тест драйв, ако не си съвсем сигурен. Нека после караш колата, която ти доставя удоволствие, а не да си я купил, защото е "по-добрата".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

308 е по-малка а това има голямо значение-не мога да ти опиша какъв кеф е да си товариш багажи и какви ли не штуротии и да не свършва багажника и само да пълниш, а не да се чудиш кое да оставиш защото няма място за него :( или да возиш хора и те да викет брей това много е хубаво, широко, удобно, вози супер, вместо-бре в тая кутийка ще издържим, добре че е само за няколко километра... и не на последно място-шкода имат огромен възход, естествено благодарение на това че са част от немското автомобилостроене, докато френските автомобили да не кажа че са позагубили блясъка си но определено нямат много голямо развитие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще дам гласа си за Октавия. Октавията е наистина надежден автомобил и бих си взел с удоволствие един без да се замисля, а отностно избора ти между Октавия и 308.. няма какво да се чудиш взимай Октавията и ще си по-доволен. Пежото ми прилична на 407 обаче смачкан вариант и е отвратително грозно и никога не биг си го взел. Поздрави и успех с избора ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заставам ЗА Октавията.Все ми се струва ,че френските коли не са за нашите пътища и от там следва и по чести ремонти.Пък частите на френските коли при всички положения са си по - скъпи.Все пак Шкода си е VW :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко трудно ще се вместя, но да ти кажа за разлика Фабия - Пежо 405 :)

 

Бяхме с тия две коли събота и неделя до Велинград и какво усетих - Пежото е с много по-меко окачване - в него плуваш. Фабията ми е твърда, дупката потропва вътре. Даже ми казаха, че на задните седалки се чуствало по-силно даже. Иначе той на газ а аз на дизел се вместихме в едни и същи пари - 12-14 лева на посока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам преки впечатления от 1,6TDCi или 1.6 HDI това е един и същ мотор, едното означение е на форд, другото на пежо. Аз съм го карал на форд - дърпа на по - ниски обороти от 1,9 TDI-PD, по безшумен е, ако не знаеш, че си в дизел въобще няма да се усетиш и не на последно място попада в данъчна категория - до 1,6, до 100кс. и катализатор - това значи данък МПС с 50% процента отстъпка и по нисък на първоначална база от 1,9/105 кс. Сега някои ще кажат че сумите все още не са големи, но не се знае за в бъдеще какви ще бъдат данъците.

Иначе един глас за октавията, според мен няма база за сравнение, октавията е уникална в класа си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Първо благодаря за всички мнения до тук.

 

А можете ли да споделите нещо за самото оборудване и комфорт на двата автомобила?

 

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз бих подкрепил идеята, че Октавията има по-стегнато окачване, което за някои хора може да е минус. Сега аз от малък си се подготвям с Need for speed и Colin McRae и твърдото, съответно стабилно окачване ме кара да се чувствам по-уверено на пътя. Сигурно 308 е по-меко, вероятно не е нестабилно заради това. Но пък и ти си помисли какво предпочиташ, качи се и на 308 и виж.

 

За данъкът - ами за 90кс съм, въпреки че се чувствам супер с моя двигател - 74KW/101кс - просто пак съм в долната категория, а дърпа (поне за мен) като животно. Като гледам 90кс е с 215нм, което не е малко - Пикасото е с 205, пък тежи доста повече ;) и е по-обемно. За динамика - не мисля, че ще се оплакваш, освен ако не се състезаваш.

 

За оборудването - Пежо предлагат повече варианти на комбинации от тапицерия и цвят на таблото и страхотен прозорец на тавана. Това Октавия не го предлага, има само люк, но пък не знам дали си струва парите. Въздуховодите за пътниците отзад ги има и в двете коли, а смятам, че определено си струва да ги има.

И двете коли имат джобове в задните врати, но Октавията има по-удобни ръкохватки/дръжки, което е определен плюс за мен. Видимо и при двете коли няма да страдат отзад за място за краката.

 

Трябва да обърнеш внимание и на това как ще я ползваш колата - 308 все още не предлага комби, докато която и Октавия да вземеш багажника е като на комби - поне 560 литра, което хич не е малко. Затова си и плащаш с по-голямата дължина. Но отзад просто имаш един танкер ;) , в който товариш докато не ти омръзне, а после продължаваш да товариш ;) .

 

И последно - може би съм субективен, но Пежо, Рено, Ситроен дават повече проблеми с електрониката отколкото братята немци/чехи.

За 407 знам, че предните накладки се изяждат много бързо и се разтропва интериора. То накладките зависят от начина на каране де, та не се знае фабрична ли е причината, или задкормилното устройство :oops: Не знам какво е при 307/308, затова не говоря за тях, но щом по-горния клас са се изложили вярвам, че повече икономии са правили в по-евтиния.

 

Така че отиди и до Пежо, покарай и попипай - седалки, табло, пластмаси, място отпред, отзад, багажник и прецени - може да имат по-калпава пластмаса на пипане, но ако ти гали окото да я приемеш, или обратното. После ще се кефиш ти, не аз и е по-важно да си я харесваш ТИ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пежо не искам и да чувам понеже имам и една 205 дизел наи хубавото нещо в тая кола е двигателя - то друго хубаво няма за 200 к смених незнам колко пъти некви шарнири с запресовани болтове в тях и на полуоските се нещо им се слу4ваше, за задния мост тва 4удо на технологиите - торсион не смея и да си помисля направо цялото го смених. Окачването е като от кашкавал...

Е новите 407 изглежда добре и возенето е по-меко ама и цената е добра, торсиона мисля 4е го няма в по голямите модели - 206 със сигурност е с торсион другите незнам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря dereal!

 

Работата е там, че в момента карам Пежо 306 края на 98г (инжекция 1.6) и за сега съм много доволен от тази машина. Нямал съм никакви проблеми с изкл веднъж нещо компа му е развали и трябваше да му се изчисти програмата(или нещо такова).

Един колега ме съветва да си купя Octava II и затова реших да се допитам и тук.

Трябва ми издръжлива кола, като си я купя да забравя за сериз (ако е възможно) с евтина подръжка и макс икономична за класа си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Longdong, да не те работя и отклонявам, но все пак и да съм честен, скоро взехме новата кола, днес са 7 дни smile179 - колата е Октавия Тур - старата Октавия. На фирма я взехме и е 6+1, което автоматично означава, че й вадиш ДДС-то от цената. И продължаваш да го вадиш при всеки разход, който правиш за нея. Разбира се това е приложимо само за фирма. Освен това двигателят е 74кв/100кс и попада в друга данъчна категория. Та разходите се свалят по няколко критерия.

 

Та признавам без бой - пластмасата на волана и лоста за скорости е мизерна. Липсват дори като опции доста екстри, които се предлагат за новата Октавия, някои дори никога не ги е имало. С климатроник, ел.стъкла и огледала (с нагряване, но ръчно се прибират и излизат - в това отношение PSA са по-добри - Пикасото си има моторче), ASR, темпомат и изключване на втория еърбег до водача (ако караш дете на предната седалка) излезе към 32 500. Ако приспаднеш ДДС-то идва на 27 083лв. Няма 308 за тази цена :oops: И на всеки разход след това директно изваждаш ддс-то.

 

За мен колата е много добра, липсва ми едно единствено нещо (но пък съм си маниак) - 4х4-то! И ако го имах ще я продам само като почне да ми се разваля всеки месец - много ми харесва :mrgreen: !

 

П.П. Забравих да спомена - окачването на Октавия Тур е стоманено - просто и здраво! Дано колегите да нямат проблеми с новите, но те са многораменни и алуминиеви (вероятно не само VAG вече са така, но другите марки - просто не съм се интересувал! Това е Форумът), а алуминия е технически по-мек материал, а за сметка на това по-скъп. Пфу-пфу, да не им се случва на колегите да ремонтират!!!

 

П.П.П. За икономичността - работата е най-вече в типа на движението - днес сутринта за 1км ми даде среден разход 11.5/100. Следващите 2км се.... движих, не чаках разни коли да се разминем и когато пристигнах (пътя е към 4-4.5км) седния разход беше паднал на 9.2/100. И падаше общо взето на всеки 200-300м път надолу. Сам виждаш една и съща кола в различни условия дава доста разичен разход. Но пак разходът ми се връзва по-нисък от този на другата Шкода в семейството - Фелиция 1.3 карбуратор, която в града по резервоар папка .... 11.5/100. Засега със половин резервоар на Октавията съм изминал 310 или 320км в София, само градско. Значи около 9-9.1/100км.

 

За твоето сегашно Пежо 306 - започнато е да се произвежда през 1993 и доста технически решения са от тогава, което въобще не ги прави лошо. Сегашните Пежа смятам, че се различават доста от него, и не винаги за по-хубаво.

Все пак ти желая да продължиш да си доволен от него и да си го караш - не ми прави кеф да се развалят колите на хората, кеф ми е мойта да се разваля по-рядко ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dereal,

 

Честито за колата (май досега само аз не бях честитил :( ) - много безаварийни с нея!

 

Относно ДДС-то - консултирал ли си се с адвокат? Защото познат изгоря защото незнам си какво не било написано в договора и изгоря - при това с влекач!!! Там парите са други, нали знаеш...

 

По темата с пластмасите - в сравнение с доста други коли от същия клас не бих казал че Октавията (говоря за едно!) отстъпва, напротив, мисля че ги превъзхожда.

За огледалата - да кофти е че няма автоматично/електрическо прибиране.

За глезотийте спрямо Октавия 2 - нарочно се качих няколко пъти в двойката преди да избера 1. И наскоро пак сравнявах - не намирам нищо по-добро! Е, външно двойката е по-разкрасена, но на мен и едно ме кефи много. Това е до въпрос на вкус.

За разхода - не го споменавай твоя докато не минеш 3-4к км. Сега ще е висок и колата ще потраква повечко. След това разхода ще падне и колата ще утихне - личен опит ;) Моя градско е 6.5, извънградско от 4.5 (при 130 магистрала и 110 останалите пътища) до 6.0 (150+ на темпомат).

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се хабите да пишете колко ви е разхода. Разхода производителят го е написал съгласно еталонни тестове. От там нататък, в зависимост от стила на каране, дължината на курсовете, атмосферни условия, гуми, маршрут...нали не е едно и също да караш градско у Перник :) и в София...и дали "клечиш" по малките улички в центъра или маршрута ти минава по Цариградско море:)

Ето, днес в задръстванията заради даскалите за 9км имах разход 8.8, друг път съм имал 5.8...и все е градско :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трудно може да се прави сравение

308 е прекалено нов модел

но външен френската машина ми хваща окото

но най-вероятно ще има детски болести

освен това цената и е по-висока от на 307, но това е обяснимо поради по-висото оборудване

като цяло знаем че има оплакванея от моделите на Пежо, но това също е обяснимо - продават се много нови автомобили и е нормално да има и повече повреди

аз бих избрал Шкодата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си направил, че не си пуснал тази тема във форума на Пежо.

Преди време беше пусната тема за Октавия там и се избиха да пишат глупости.Е, появиха се един- двама, които си казаха , че Пежото не е най-добрата кола на света, ама нейсе...

Та на въпроса: на мен лично дизайнът на новите пежа не ми харесва. Ама хич...

Обаче Пежата имат един голям плюс- комън рейла. Работи тихо и меко като коприна.

308 е нов модел, което предполага наличието на “детски болести”.

Относно резервните части-СФА са доста добре. Пазарувал съм от тях и съм доволен.

Най- добре е да тестваш и да прецениш.

Октавията е доста добър автомобил – изпипан, просторен, функционален, икономичен и красив. Произвежда се повече от две години, така, че предполагам, че дребните дефекти са изчистени.

Ако в този момент си купувах нова кола, колебанието ми щеше да е малко по-различно:

Octavia 2 – Kia Ceed. Особено след като бях на тест драйв на Киата.

Успех с избора и покупката ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За резервните части на СФА не знам, но обслужването им е зле! Баща ми работеше във фирма, която имаше нов бус, Боксер. Смяна на накладки с връзки = 6 часа висене в сервиза.

 

Докато бил там имало едно друго Пежо за смяна на щета - счупен стоп. Само за това му омотали целия ден. А човекът поискал да си го сложи сам като видял как стоят нещата, ама ония казали - не, не може!!! Същата мизерия беше и в Aвтомотор корпорация - не можело сами да си сменим огледалото! А то се държи на 3 болта и има един куплунг, който просто няма как да го включиш грешно. Тотално време за работа - 8 минути включва 2 минути търсене на инструментите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клиент съм на София Франс Ауто - обслужването е много зле, сервиза също... Аз избрах Октавия 2 даже и пред 407 :)

 

Тия хора още продават нови коли без абсолютно никакви екстри, а сме края на 2007-ма година. Не може за АБС да се доплаща допълнително :mrgreen: (това е така при 206-цата)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Признавам си, че не прочетох всички мнения, но ще кажа и аз какво мисля.

 

Нормално ТУК всички да препоръчат Октавия и обратно във форума на Пежо - 308. За мен Октавията е по-добра защото изглежда (и всъщност е) по-голяма и ако мога да кажа "по-сриозна". Аз обичам на майтап да казвам, че е като лимозина, която прилича на седан и реално е хетч. Пежото е малко по-младежко (и аз съм младеж, няма лошо), "по-шантаво", може да се каже по-модерно. По традиция Пежо се опитват да правят по-дизайнерски коли. Октавията стои малко те консерватовно на пътя, малко по-сериозна ми изглежда на мен. Ти си решаваш кое ти харесва повече. Аз лично ако исках дизайн нямаше да се чудя, а щях вече да подписвам договора в Милано моторс... Октавията има огрооооооомен багажник, който е съизмерим с такъв на комби. Вози стегнато и според хората (моята е още нова за да кажа) е много по-здрава. Пространството вътре е идеално за мен поне. Оформлението на купето е супер, макар и да има по-евтини материали. Таблото е невероятно като разположение на уредите, цветове и т.н. Преди мен някой беше казал, че е плюс това, че спирачките на Пежо са резки. Да така е, но за мен това е огромен минус, няма нужда всеки път като искам да отнема от скороста да се заляпм на предното стъкло. Октавия си спира много добре и без да ти изважда вътрешностите. За мен най-голямото предимство на Пежото е HDI-то. Аз не съм специалист по дизелите, но HDI за мен е може би най-добрия дизел на пазара. TDI също не е лош, сега колегите да не ми се разсърдят, но за мен HDI е по-тихо, по-икономично и върви като дзвяр. Цените не съм ги сравянвал. Инче ибслужването в СФА е тотален кошмар, може да го потвърди всеки собственик на Пежо. Ние тук много се оплакваме от ЕТ, но СФА са в пъти по-зле. На края искам да кажа, че 307 според мен беше ужасен модел. Аз преди Октавията имах Пежо и много исках пак да си купя Пежо. Понеже са в един ценови клас се чудих м/у 307 и Октавия и изчетох доста за 307-цата и събрах много преки впечатление. Еми то нямаше човек да е супер доволен от тая кола. Всеки има някакви проблеми. Чета и във форума, на 5-6 хил. км. влизали в сервиз за окачване, всичко тропало, тракало. Направо се уплаших като прочетох. Има купчина теми с оплаквания от 307. За 308 не знам как са нещата, но модела е нов, никой нищо не знае още за него. Все пак може и да е по-добре да си купиш модел от 2007, вместо от 2005, аз винаги съм бил за иновациите. Аз избрах октавията и одавна съм забравил за Пвжо. До сега не мога да не съм супер доволен от нея. за напред.... ще видим. Успех с избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото за което може да сравняваш точно тези 2 коли е по субективното мнение за вкус. Иначе те просто са различни категории и съвсем разлини концепции. Октавията трябва да се срявнява евентуално с 407.

307/308 ми е приятна кола но не за мен. Мисля че е определно женски автомобил. Вчера му гледах точно рекламата на 308 - някокло приятелки на окло 30 се радват на ведра разходка с новото 308...

 

Октавията е мъжки семеен автомобил, по груб по практичен с неворятно голям багажник.

 

За качествто:

За пежо: досега не съм чул добра дума за моделите 200, 300 и баничарките - напротив. Опрелено и много лоши отзиви за обслужването.

За шкода: до сега не съм чул някой да се оплаква от сериозни проблеми - напротив видят се доста надеждни автомобили. Реален минус мога да посоча само качеството на интериора, който започва да подрънква. (за 308 не мога да кажа как са в това отношение). За сервиза на шкода - там е малко по особенно още е комунизъм като че ли но аз съм вкрайна сметка доволен. Отношението е човешко.

 

Мисли карай и решавай :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.