Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Поредната спекулация с горивата


Mishelle

Recommended Posts

  • Отговори 72
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    12

  • Mishelle

    11

  • ikonoma

    6

  • РусенскоВарено

    5

Най-много писали в темата

Ти смяташ ли, че в България бензин 98 е 98 октана и 95 е 95 октана ?

 

 

Ей това имах предвид , но Иконома защитава А95 все едно че той го произвежда.Няма как да чука аванса на инжекцион.Значи като казах А98 имах предвид съвременни двигатели - пълни инжекциони.Това че могат да движат и с 91 че и 83 е ясно , но не е това най -оптималния режим на двигателя.Тоест повече се износва.

 

Ами то на газ още по-малко се износва заради още по-високото и октаново число, но не мисля, че само заради това е необходимо да преминаваме на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ikonoma,

 

И си прав и не! Газта пази двигателя защото и не оставя нагар и не прави конденз на студен двигател. Освен това, поради високото октаново число няма начин да се появят детонаций. За сметка на това гори по-бавно от бензина което води до по-висока температура на изгорелите газове. Това от своя страна води до по-бързо износване на клапаните и първото гърне/катализатора + (евентуално) ламбда сондата. Друг недостатък е че отдадената мощност е по-ниска поради по-малкото количество енергия в единица обем. Плюс е по-високия въртящ момент.

 

Мога още да пиша ма стана прекалено много offtopic...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

i... Друг недостатък е че отдадената мощност е по-ниска поради по-малкото количество енергия в единица обем. Плюс е по-високия въртящ момент.

 

....

Само не ми стана ясно, как като отдава по-малко мощност има по-висок въртящ момент...ама нейсе :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лесно :)

Газта гори по-бавно! Това води до по-добро горене на ниски обороти и от там повишаване на въртящия момент. За сметка на това при високи обороти поради по-бавното горене не достига времето да изгори добре сместа и част от енергията се губи под формата на топлина през изпускателните клапани.

 

Синтезирано: ниски обороти - по-добре, високи обороти - по-зле.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха :) Значи има повече тяга в ниските обороти, изравнява се в средните и по-малко тяга във високите обороти. Което като цяло води до по-ниска максимална мощност и по-ниска максимална скорост.

Просто трябваше да уточниш, че говориш само за ниски обороти, иначе е некоректно да се спомене като общо предимство.

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми дай да помислим бре! Къде е максималния въртящ момент - на ниски обороти. Къде е максимална мощност - на високи обороти.

Мисля че ако си беше отговорил сам на тия въпроси тамън 3 поста нямаше да ги има :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа, има напредък, колеги, спора се измести от бензин-дизел към газ-бензин и газ-дизел. Чекаме продължението и следим за навременното включване и на отработеното олио. :mrgreen:

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pow,

 

С удоволствие! Дори имам познат който е работил за фирма занимаваща се с преработка на старо олио в биодизел. Само не знам дали като сложиш от тоя биодизел след това зад колата не мирише на пържени картофки :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да мерише на квот си ще, аз с тоя ресторант съм се осмърдел на кулинария до живот, :D вече не ми прави впечатление от готвено, освен ако не врят овнешки карантии некъде, тва го мразя като аромат.

:mrgreen:

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми дай да помислим бре! Къде е максималния въртящ момент - на ниски обороти. Къде е максимална мощност - на високи обороти.

Мисля че ако си беше отговорил сам на тия въпроси тамън 3 поста нямаше да ги има :)

 

Поздрави

При бензините максималният въртящ момент не е в ниските, а в средните и високите обороти. Така че, постовете нямаше да ги има, ако си беше прецизирал твоя пост. А именно, че с газ се получава по-висока тяга само в ниските обороти, но се губи във високите. :)

По същия начин ще е некоректно да напиша: "недостатък при газ - по-нисък въртящ момент"

Извинявам се за офтопика.

Поздрави и на теб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Пълни глупости пишат журналистите - Супер Дизел в Лукойл струва 2,00 лв, в неделя заредих, а олиото не е повече от 3,10 лв. за литър по кварталните магазини, а бутилка от два литра е най-скъпа в Пикадили в Мола и Сити Центъра - 5,89 лв., това прави 2,95 лв. за литър. Къде го видеха 3,70 лв/л, у Елемаг сигурно, при баровците. При възможността да пазаруваш откъдето си решиш, изнасянето на подобни цифри е подигравка с потребителите.

 

Ей ви бележките :

за горивото: http://www.snimka.bg/album.php?album_id=190303&photo=2

за олиото: http://www.snimka.bg/album.php?album_id=190303&photo=3

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно - аз в събота заредих от Лукойл (истински) - 2.01.

На Еко беше 2.04, Лукойл Петрол -2.03.

Вчера в истински Лукойл - 2.03.

Мноого странно!

А цените дето ги пишат ги има - колеги днеска ме базикаха как се вдига.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани, това и аз съм го забелязвал и съм се чудил - бензиностанциите от една верига не държат единни цени, има го и при Шел, ОМВ и Лукойл.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бахти сега гледам, че и в неделя съм зареждал пак на Лукойл дето е до Бизнес парка и пак 2.01:)

Явно понеже е до бизнеса близо и реагира по бързо на промяната на цената на петрола;)

А докат стигне до магистралата информацията - вече са на загуба.

Или друго ми хрумва - бензиностанцията не е вървежна и дефакто си заредил застоял дизел;)

Хипер мега странно.

 

ПП:

А и тука не съм го писал между другото:

имам карта за намаление и оня ден викам чакай да платя с дебитна карта, че доста често нямам в брой.

И каква изненада като иизвадих двете карти и онази каза:

Или с каратата за намаление и в брой или с дебитната, но без намаление.

Останах втрещен

Решил съм да се откажа от отстъпката!!!

Аз бойкот правя на всякакви видове касиерки на ток, вода, парно и всеки видове телефони , кабелни и интернети - и тия сега в брой.

Петрола се вдига - персонала да намалява - така ще могат малко да намалят и цената.

Да направят с автоматични колонки - на тях да плащам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко на чат обръщаме нещата, ще ни плескат модераторите. :mrgreen: На въпросната бензиностанция на Лукойл имаше един човек да сипва гориво на 14 колонки. След като никой не дойде да ми зареди колата, откачих пистолета за Супер Дизел и си налях 25 л., а жена ми реши да помага и изми предното и задното стъкло на Буба. Ми кат ше я зареждам, и гумите да и напомпам, речено-сторено. :D Отиваме в кафето на Лукойл и жена ми си поръчва кафе и пиле със салата за детето и оп !!! - изненада - кафето подарък от заведението, а друг път съм го плащал. Я, викам си, ефтина нафта, кеф - сам си сипвам, па и подаръци правят - само тука ще спирам, Шел и ОМВ ме загубиха кат клиент, още повече че Шел така и не ми изпратиха клиентска карта, а преди 3 месеца съм си пуснал заявка.

Дани, застоял дизел викаш - бе усетих неква далавера, преди колата на втора със 190 км/ч хвърчеше, сега само на трета ги качвах. :lol:

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да ми е мъчно,заради тия рязани мангали,талибани и не знам си какви си,цената на нефта все се дига.Скоро ще мине и 100$ за барел!А това,че само тук дизела е по-скъп,все пак тук е Булгаристан - страната на абсурдите. smile183

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да ми е мъчно,заради тия рязани мангали,талибани и не знам си какви си,цената на нефта все се дига.Скоро ще мине и 100$ за барел!

Съвсем не е само заради тях, това е неизбежно ... :(

http://www.gorichka.bg/index.php?p=28&l=1&id=449

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес на Лукойл Петрол до ЕТ дизела беше 2,10, а на Лукойл К. Величков 2,09 smile046

 

Тъй че от Стандарт познаха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

НЕ знам защо има разлика в цените особено в държава като нашата. Аз съм разглеждал много пъти сайта на ШЕЛ и там винаги е имало разлика в някои от бензиностанциите. Специално V-Power да речем в Младост и т.н. примерно с 2 стотинки по-евтин от този в Красно село. По принцип рядко го има но все пак очевидно го има и няма никаква логика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Младост" в София според мен не е критерии за цените на горивата в града. Разликата от стотинка-две-три, сравнено с други бензиностанции в столицата започна от появата на Темпо преди години. Станаха 5 бензиностанции на един булевард, в разстояние по-малко от километър. Темпо започна да играе със стотинките. И останалите се хванаха на хорото. Не че келепира е голям, но от принципната гледна точка, аз като клиент, съм доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.