Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкодата умря...


Butaloto

Recommended Posts

Такаа, ето накратко как стоят нещата. Шкодата на няколко пъти я прегряхме сериозно. Промивахме охладителната с-ма, слагахме добавки, махнахме термостата, но ефект нямаше... прегряваше... Така, докато една сутрин шкодата (120Л) отказа да запали. При въртенето на стартер излизаше вода от ауспуха (не конденз, а вода), излизаше вода... а в разширителния съд намаляваше. Не смесва вода с масло, не смесва бензина с маслото, просто излиза вода от ауспуха. Ще отворя двигателя. Тъй като съм начинаещ в тази област (имам някакви технически познания) ще помоля по-опитните да кажат някой тънкости. Имам някой въпроси които ми идват на ум сега:

- след като се свали главата, двагателя може да се превърта, нали? Разпр. вал е отдолу, предполагам ,че не мога да объркам центровката.

Просто свалям главата, шлайфам я и пак я връщам на мястото и с нова гарнитура. Това ли е процедурата. Както съм я свалил, така се качва. Как да я позная дали е пукната? Ще сваля 0,8мм. от главата, за да съм сигурен, че ще е изправена (кара се само на газ). 0,8мм. по съвет на 'Хашек'...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е да намериш един двигател за 100тина лева и да не се занимаваш с глупости.

Това е най-разумно!

След като излиза вода от ауспуха- значи има наличие в цилиндрите има голяма вероятност да се е получило "воден удар" Така се получи с на лелинчо ми ситроена съвсем наскоро- грозна гледка едната биела е с около 2мм. по-къса от другите :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е прегрявала най-вероятно защото си имал кал около ризите, натрупана в следствие на използване на вода за охлаждаща течност, а не антифриз. Водата с течение на времето наслагва своите утайки, в резултат на което се получава запушването, за което говоря. В такъв случай промиването, което си правил и слагането на добавки не е решение. Трябвало е отваряне и ръчно почистване, при това своевременно.

Съвета на колегите е най-добрия вариант - купи "нов" двигател. С него ще си спестиш евентуалните ядове по ремонта на стария, пък и има голяма вероятност с него и по-евтино да ти излезе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се занимава с друг двигател... Нали после трябва да ходя до КАТ да я регистрирам с новия двигател. Не се знае дали ще попадна на читав двигател. Ако стигна до варианта 'нов' двигател, ще взема ладов и ще го мушна в коша на шкодата. Този шкодов нещо не ми харесва...

Друг въпрос - след като се шлайфа главата с 0,8 не трябва ли да се промени и ъгъла на запалването? Да и дам повече предварение... Предполагам, че ако всичко си е наред ще успея да я запаля първоначално без да пипам делкото... Сега имам среща с момчето и започваме разглобяването на шкодовия двигател :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как не смесва водата и маслото, а излиза от ауспуха вода? Ако си издухал гарнитура или са се скапали уплътненията на ризите, в картера ще имаш такава чорба, дето с нищо не може да се сбърка. Нивото на чорбата е някъде далече над горния белег, на пипане е чорба, а като отвиеш пробката, тече като вода, не като масло.

Да си спукал главата в някой от изпускателните тръбопроводи? Тя се пука обикновено между цилиндрите. При мене от прегряване и долнопробни "майстори" се беше спукана в една от горивните камери.

Ако ти се занимава - купуваш си от Арменеца динамометричен ключ, трябва ти обезателно и як шестостен 8-ца и тръба, а най-добре камък. Като свалиш капака на клапаните, ще ти стане ясно защо ти е. Има два болта с вътрешен шестостен, които не можеш да развиеш без него.

 

По въпроса за двигателите втора употреба. Не се шегувайте - за 100 лева няма да намери работещ двигател, нито за 200. Всички знаем колко струват само комплекта ризи - бутала - сегменти. Двигателят е и ще си остане основна причина за връщане на Шкода на вторични. В един момент се скапва - между 50 и 150 хиляди километра по мои наблюдения. Оттам натам цяла кола е 500 лева, а ремонтът на двигател лесно ще ги прехвърли. Добре - ще свалиш главата. Тя е прегрявана и сигурно има щети и надолу. Гаранция си поне за сегменти. Мойта поне е с прясно сменени РБС и пак издумка гарнитура. Е, уж я оправих. Ама моя случай е по-особен - за мене Шкодата е доста повече от просто стара кола.

Вие тая кола я купихте май за 400 лева. Какво очаквате? Връщайте я за желязо за 200 и нещо и търсете вървяща. Разбирам да има някаква сантиментална стойност - да хвърляте пари по нея. А тя си е била за желязо още преди да я купите.

Снимки от моя ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако решиш все пак да търсиш шкодов двигател имам един на мойта Шкода, която е ударена отпред. В добро състояние е, експлоатиран е внимателно и е поддържан както трябва. Може да се види как работи и няма да е цифромания цената.

 

Да добавя, че двигателят естествено ще е с документи, тъй като колата ще я спирам от движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес свалихме главата. Занесохме я за шлайф после - свалих 0,3мм. от нея. Отказахме се от по-голямо шлайфане тъй като шлайфиста ни искаше много пари. А както знаем - никакви пари за тая кола :lol: Не видях на просто око да има поражения по главата. Гарнитурата беше прегоряла точно между 4-ти цилиндър и водна магистрала. Не можах да я снимам тъй като ми падна батерията на камерата. При свалянето на свеща изтече много вода. Много вода и само в 4-ти цилиндър. Дано да е наистина само от гарнитурата (пак повтарям, че беше прегоряла в тази област). Ходихме до Алекс и тъй като бяхме на зор, не можахме да я чакаме да ни достави хубава силиконова гарнитура за главата. Та взехме една българска която и беше останала - 6лв. Утре ще сглобяваме и ще се опитаме да я запалим. Стискайте палци, че ако не запали отива в Надин ;) С едно старо гедоре боравим, нямам динамометричен ключ и не смятам да давам пати за такъв, при положение, че ще го ползвам веднъж или два пъти... Ще затягаме пак с гедорето на око. Абе при шкодата няма нищо прецизно ;) Кажете ми как се регулират тези клапани. Не можах да намеря информация, или дайте линк... При свалянето на главата ги разрегулирах (развих гайките на кобилиците (над повдигачите)). Как се регулират, когато клапана е отворен (под напрежение, кобилицата го е натиснала) или като е затоврен (кобилицата не го е натиснала)? Абе май като клапане е затворен, а? Кофти, че развих гайките на кобилиците, та сега не знам кой е затворен, отворен... кой изпускателен, кой всмукателен... Мазало настана.

Ето и снимките: Давайте съвети

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=101312&photo=16

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=101312&photo=17

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=101312&photo=18

... и така нататък

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутало, клапаните се регулират в отпуснато положение. Нали точно луфта и трябва да регулираш. С тези пръти са досущ като на косачката на баща ми. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , сега вземаш една нова гарнитура и ако не те мързи вземи и 4 пръстена 0.14 и сложи под ризите / ако тръгнат де / ако са се спекли в блока и нямаш скоба не ги мъчи , а слагай новата гарнитура , стягай качествено тиквата и газ до ламаринтата ... и позачисти таз ръжда по дъното на водната риза.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реглаж на клапани - това го бях писал доста отдавна във форума. Извинявам се ако има неясни или недобре обяснени моменти - ако не е ясно нещо питай.

 

 

 

Приготвяш си ключе звезда 11, хубава отверка и хлабиномерни пластинки с дебелина 0.15 и 0.20 мм. Предварително регулираш разстоянието между чукчето и наковалнята на 0.4 мм.

Започва се с паркиране на колата на равно място и изчакване поне 1 час да изстине двигателя. Сваляш въздушния филтър, откачваш проводника на ел. магнитния клапан на карбуратора, жилото на смукача и разхлабваш бензиновото маркуче или го отвиваш от карбуратора.

Отвиваш двете гайки на капака на клапаните. Махаш шайбите и гумените шайбички отдолу. Сваляш капака на клапаните. Докарваш с бутане на 4-а предавка до положение буталото на 1-и цилиндър да е в ГМТ - познава се когато едновременно белега на шайбата на вала е точно на 5 градуса - едно деление вляво от последното и в същото време между чукчето и наковалнята прехвърчи искрата. Ако не стане едновременно, реглажа на запалването не е в ред и трябва да го направиш първо него. На Шкодите по правило ГМТ на 1-и цилиндър би трябвало да е на 45 или малко повече градуса надясно от надлъжната ос на колата, гледана отзад напред. Това е така, ако не е пипано нещо. Щото на мойта това положение е при палец на 315 градуса , т. е. вляво. Просто майсторът е сложил делкото и е нагласил въртенето му с един цилиндър по-назад.

И така, като прехвърчи искрата, регулираш клапаните на 1-и цилиндър. Проверяваш с пластинката разстоянието между кобилицата и стеблото на клапана. Крайният клапан- и двата крайни клапана, са изпускателни - хлабината между тях трябва да е 0.20 мм. Вторият клапан до изпускателния е всмукателен и при него хлабината трябва да е 0.15 мм. И така се редуват - всмукателен - изпускателен - всмукателен и т. н. Трябва да запомниш, че крайните са изпускателни - 0.20 мм. Регулирането става така - с ключето звезда 11 мм се отвива контрагайката на стеблото на кобилицата и при сложена пластинка мериш хлабината. Като разхлабиш контрагайката отгоре, с отверката се върти винта - наляво за увеличаване на хлабината, надясно за намаляване. Като докараш точното разстояние, стягаш пак контрагайката и проверяваш още веднъж хлабината между кобилицата и стеблото на клапана след стягането. Понякога не става от първи път. Внимавай да не пренатегнеш контрагайката, че се къса винта и става мазаво.

След 1-и цилиндър избутваш колата малко на 4-а и при включено запалване, за да има искра. Като прехвърчи следващия път искра, палецът трябва да се е придвижил на 90 градуса и тогава се регулират клапаните на 3-и цилиндър, тъй като редът на работа на цилиндрите е 1-3-4-2. След 3-и цилиндър се избутва още напред колата, палецът минава още 90 градуса, като прехвърчи искрата е ред на 4-и цилиндър. Още веднъж същата процедура и регулираш 2-и цилиндър. Връщаш се в изходната позиция - пак на 1-и. Може да му провериш хлабините още веднъж за всеки случай.

Ами това е общо взето. И запомни, че леко увеличената хлабина вреди по-малко от по-малката. За пренатягането и късането вече споменах. После слагаш нова гарнитурка на капака - лепиш я с черен или червен силикон и като сложиш капака може да изчакаш 1 час поне да стегне малко силикона и тогава палиш. Ако при проверката е имало големи отклонения в хлабините на клапаните, след реглажа двигателя трябва да работи по-равномерно на празен ход и да се усеща повишена мощност.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eйй, много свестни момчета има тук... Благодаря за съветите, утре ще се занимавам. Истината е, че вече ми писна от тая кола. Ако тръгне добре... Ще намеря хлабиномерни пластини и ще я мъча... Истината е, че ми се струва, че е пропаднала малко ризата на 4-ти цилиндър. В сравнение с другите е леко пропаднала. Тя и на този 4-ти цилиндър омаслява свеща понякога. Не ми се занимава... Утре ще и сложа главата, дано запали, пък вече колко искара...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , полвинчатите работи водят точно до такива късащи нерви дефекти ... те за това всичко се прави овреме и колкото е възможно с по - малко икономий ... тва ти го казвам от горчив опит , щот веднъж реших за съединителя , че ще кара и той взе че сдаде баш когато имах най - много работа ;)

Вземи един нивелир или нещо идеално раввно и ако надига над блока поне малко слагай тиквата ако ли не по - добре намери начин да измъкнеш ризата и да нахлузиш една подложка ... малко набутване откъм време и работа , че и картер трябва да сваляш и т.н. но поне повече проблем няма да ти направи .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахаха много се смях на тя тема, жалко че чак сега я прочитам. По думите на butalo - без динамометричен, с пропаднала риза + българска гарнитура - еми пич изобщо не си прави труда да я слагаш главата. А между другото трудно се сваля ризата, когато двигателя не е отварян генерално досега и не става само с едната упражнението, но както д а е. Незнам защо са ти сикали повече пари за по-голям шлайф, но жалко че не си послушал Миро, защото правилно те е посъветвал. Трябвало е да питаш за друг шлайфист просто, не са малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пластини ако не намериш, ходи до хАрменеца. Не затягай едно към гьоторе - купи си ключ. Иначе само си дал пари за шлайф и гарнитура, и масло, и си си изгубил времето. Освен това има вероятност да скъсаш болт и да стане чудна веселба. Ако ти е изпаднала риза - директно взимай друг двигател или давай колата за скрап. Иначе трябва този да го разглобиш , и което е по-трудно - да го сглобиш обратно... При положение, че не си регулирал дори клапани до сега, събирането на двигател си е невъзможна мисия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провалих се... Явно шкодата се оказа двърде голям залък за мен. Появиха се много усложнения... скъсахме болт (от ляво на водната помпа се пада). Затягахме на ръка. Въпреки скъсания болт се опитахме да я запалим - не стана. При въртенето на стартер излизаше вода от мястото на скъсания болт. 4-5 пъти си играх с тези клапани докато ги регулирам (при всяко излизане на искра - през 90 градуса на палеца). Въртяхме я на стартер доката не изхабихме акумулатора. Пуснахме я по нанадолнището на 2-ра, не иска. Всъщност запали за около 2-3 сек. и загасна... Дърпахме я и с ладата, но не иска... какво може да сме объркали? Защо не пали? Какво да правя с този скъсан болт, остана в блока... Охх, чудя се какво да я правя тая шкода

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери си нов двигател и го сложи него. PV ти направи много добра оферта, не я отказвай ;) . Няма смисъл да се опитваш, образно казано, да съживяваш мъртвец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марио, наистина помислете сериозно върху офертата на колегата PV. Отидете, вижте, и най-добре купете цялата кола. Ти си в къща, няма как да не успеете да я разкостите. Освен това няма да имате проблеми с документите си мисля аз - щом собственикът е известен, ще стане.

 

Скъсаният болт можеш да развиеш само със съответния инструмент. Стига съм му правил реклама на Вайк, но мисля, че 15 кинта е при него комплектчето за развиване. Сваляш главата. Пробиваш с бормашината останката на стария болт, навиваш в отвора джаджата (тя е с обратна резба :D с променлив диаметър), и развиваш с гаечен ключ. Колкото повече напъваш, толкова инструмента захапва по-здраво болта. И се развива.

Естествено след това - всичко от начало - нова гарнитура, масло, и т.н...

 

Много жалко, че така се е получило с Шкодата, ама кво пък толкова - човек се учи от грешките си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егати малоумната работа.

 

Бутало, зорлем я счупихте тая кола.Хиляда пъти ти казах, това е нежна кола и иска повече внимаване от жигула.Ама ти не, та не, дай са тука с тел, там с тиксо, прегрявала-майната и, па после и на ръка, клапаните едно към гьотере и прочее.

 

Престъпното поведение към колата се наказва.И Хашек ти каза какво да правиш, ти пак твойто си знаеш.

 

Гарантирам ти, че и ладата ще се строши с такова отношение, а подир него и голфа.Или почни да се вслушваш в хората с опит и проявявай търпение или ще си постоянен клиент на фирмите за изкупуване на коли.

 

Ако беше лада форума, още по грубо щях да се изкажа, ама хората тук са търпеливи.И не Шкодата е виновна.Напротив, чудесна кола е, ама ШКОДА НЕ Е КОЛА ЗА МУРДАРИ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.