Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ще купувам Шкода Румстър


dooskoda

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Аз съм активен форумец в Фиат клуб България, но сега вече се замислих за смяна на марката.

Избрах си Шкода Румстър 1,6 16 V, а за оборудването се колебая дали да е Стайл или Комфорт.

Пишете своите мнения за или против, а притежателите на такъв автомобил нека споделят как е.

П.С. Как стои въпроса и с газовия инжекцион?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • dooskoda

    18

  • gogata

    10

  • TIG

    5

  • lub40

    5

Най-много писали в темата

Здравей :D .Аз съм с Roomster 1,4 MPI класическо изпълнение.Единственните ми "екстрички" са радио и боя металик.За толкова ми стигнаха финансите :oops: .Може да се каже , че единственно съжалявам за липсата поне на климатик. Иначе от колицата съм много доволен-вътре е просторно , маневрена е, икономична ( ако я караш разумно ). Голямо предимство е системата им на махане и сваляне на седалките.Не знам заслужава ли си да се слага на нова кола газов инжекцион-първо я покарай на бензин пък после...Аз лично нямам никакво намерение да минавам на газ-не въртя много километри и не гоня икономии :mrgreen: Според мен изборът ти е сполучлив smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено добър избор. ;) Разликата между Стайл и Комфорт не е малка откъм оборудване, така че на твое място бих взел Комфорта. Лично аз съм с Румстър Стайл, но само защото такъв имаха на склад, а не ми се чакаше 3 месеца за доставка. Както Jordan68 е написал по-горе, колата е маневрена, просторна, изключително удобна.Определено чудесна семейна кола :) .

 

Относно двигателя, щом ще слагаш газов инжекцион, значи ще караш доста. Помисли дали дизелов мотор не те устройва повече. Откъм динамика дизелите са много добри и разполагаш с огромен въртящ момент още от 1800 оборота, вярно е, че имат т.нар. турбо дупка и са леко шумни (защото са PD, a не common rail), но за сметка на това теглят като магарета. Пък и като разход сметнат в лв/км излизат като бензинова кола на газ :mrgreen: . Успех с избора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сега съм с Фиат Брава ТД 100, която между впрочем продавам.

Знам как е при дизела, но не ми харесва вече. Никак не ми харесва и три цилиндров дизел.

А да питам каква е разликата между двата дизела - 70 к.с. и 80 к.с.?

Искам бензин и газ в един мотор - газ за градско, бензин за извънградско.

На година минавам по 30 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

След доста ровене по форуми и разговори с колеги стигнах до един извод: дизелите на VAG не са като тези на Fiat! ВЕрвай ми :mrgreen:

 

Поздрави и успех в избора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR e прав, освен това 1,9 е 4 цилиндрова печка :mrgreen: . Все пак ти си решаваш де :). Поздрави и успех с избора още веднъж!

 

 

П.П. Разликата м/у двата 1,4-ки дизел е само в софтуера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ми каже какъв му е разхода на бензин в града и извънграда (при 120-130 км/ч)? Говорим за 1,4 и за 1,6.

 

И друго, знаете ли дали е възможен варианта фабричен инжекцион от Еуратек? Важи ли ми гаранцията при допълнително поставен газов инжекцион?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 1,4 мога да ти кажа : на градско ми гори 8,5/100 л. а на извънградско при скорост до 110 км/ч около 6/100 л. На извънградско със скорост около 140 км/ч отива към 7-7,5/100 л.Играл съм си по едно време да я карам най-много до 2800 оборота и тогава ми падна под 6/100 ама смесено движение.

Колкото до фабричен газов инжеккцион: не съм чувал ЕТ да предлага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Избрах си Шкода Румстър 1,6 16 V, а за оборудването се колебая дали да е Стайл или Комфорт.

П.С. Как стои въпроса и с газовия инжекцион?

 

Щом вече не искаш дизел - слагаш газов инжекцион, само че тогава надали ще ти важи гаранцията на двигателя. Аз исках дизел, ама отидох в ЕТ, запалих един дизел и като чух как трака и вибрира веднага се отказах. Ако реша да си взема нова кола дизел, поне ще гледам да е достатъчно обезшумена.

 

Аз съм с 1.4 бензин 86 коня. Изминал съм 1600 км. Извънградско ми гори около 6(при 90-100, рядко 110-120). Градско - зависи. Имам направени 3 засичания - 7.8, 10.5, 11. Всичко зависи от трафика и задръстванията.

Все още не ползвам на 100% мощноста на колата, максимум 3000-4000(рядко) оборота.

Предимства: пъргава, маневрена, вътре доста приятно направена, има добра возия и много практична от към товаренето на какво ли не.

Недостатъци - седалката в началото ми се струваше малко тясна при положение че имам фино стегнат "диференциал" :mrgreen:. Сега съм й свикнал. Други недостатъци няма. Засега.

 

Относно това дали да е Стайл или Комфорт - с 2 ръце съм за Комфорт. Ако си вземеш Стайл и после поотделно си поръчаш някои неща(аз лично вече искам) които ги има в Комфорт, ще ти излезе по-скъпо и повече разкарване. Примерно фарове за мъгла, подлакътник, лети джанти, 8 тон колони, мрежи за багажника, по-комфортен интериор и други дребни глезотии които иначе правят живота ни прекрасен.

И още нещо без което един Румстър не може - темпомат(задълже!) и MP3.

 

За 1.6 мисля че ще е доста пъргава. Покарай я 2г. на бензин и като изтече гаранцията - бодни й един газ. инжекцион. Аз поне така мисля да направя ... ако не скоча на по-голям клас кола разбира се. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази вечер бях в шоурума и всичко ми хареса, но не и накрая цената.

То не беше добавяне на 500-600 лв, разни таксички и плащане за боята. Какви са тези коли без боя бре господа?!

Не просто много гозно впечатление ми направи товаренето с някакви си скрити таксички за около 1500 лв. и някаква мижава отстъпка от 7%.

Просто Еуратек много изостава от конкуренцията си.

 

При Шефролет отстъпките започват от 13% нагоре.

А толкова много ми харесва Румстър, но може ли да го пуснат с тази трицилиндрови двигатели?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я сподели какви са тези "скрити таксички за около 1500 лв", защото като взимах Румстъра лятото нямаше такива неща и нищо не са ме карали да плащам, освен регистрацията (към 70 лв на касата и още 70 с подписването на договора) и боята . Вярно е, че за боята се доплаща и това е ГОЛЯМА простотия според мен.

 

За трицилиндровите двигатели - еми купуват се, значи ще го пускат с тези двигатели. И аз съм с такъв и немога да се оплача от него.Всичко е въпрос на гледна точка и аз се чудех, също както ти, преди да подкарам трицилиндрова машинка, ама сега ми харесва :mrgreen:. Ама това е друга бира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички и на dooskoda.За по-малко от два месеца изминах 6300 км.на Roomster 1.9 и определено съм доволен .Градско харчи -5.9/6 извън града 4,5-5 при около 100-120 км/ч.В задръствания показва на MAXI-DOT дисплея до 8 на 100,но на къси разстояния.За последните 2500 км с пътуване до Благоевград и Рилския манастир /другото е градско/ средния разход е 5,9л/100км.Моята е оборудвате СТАЙЛ ,но съветът ми е твърдо за КОМФОРТ/не направих точна преценка при закупуването/.Лично за мен цветът не е определящ ,моята е синя и си ми харесва.Реших ,че вместо за цвят 600 лв стигат за темпомат и MAXI-DOT дисплей.Не се занимавай с глупусти вземи Roomster

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За MP3 също съм съгласен ,че трябва да е заводско. Аз съм 190 см висок и ококо 100 кг, но не мога да кажа ,че ми е тясно и неудобно за шофиране.Под "скрити" такси сигурно има впредвид застраховките и регистрацията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оффффф, така ми е легнал на сърце този Румстър, чеееее...

Ама не ми харесват тези три цилидъра.

Ще си помисля за 1,9 TDI, но много пари, а съм предвидил около 27 000 лв. като ползвам лизинг. Мисля за първоначална вноска около 15 000 лв., но пак не ме устройват вноските.

 

Иначе с какво ме дотарят допълнително в цената: боя 600 лв., аларма - 280 лв. Комплект регистрация пред КАТ - 633 лв. Какъв е тоя комплект просто не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комплект за пред КАТ -жилетка ,аптечка и пожарогасител

Като я видях се влюбих в тази кола . ДВА месеца я чаках и сън не ме ловеше.Дай си малко зор и отпусни оше 3000 лв .Няма да съжаляваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К`ва е тая регистрация 633 лева, бре!?! :o Б*си :!: Може ли нещо да не си разбрал или да не са ти обяснили(или просто да има печатна грешка, понеже сега отворих договора от юни месец и в него пише 63 лв за регистрация)?

 

Относно трите цилиндъра - взимай дизела без да се замисляш. Добро е двигателчето и върви ааадски много като за 1,4. Без проблем с трима души и багаж до козирката изпреварвам с него на междуградско. Относно шума му - еми той се чува основно отвън, ти отвътре ще си слушаш музика и ще ти дреме на шишарката :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тези 633 лв. влизат освен този комплект и пътен данък,гражданска отговорност и регистрация

 

Колега, един авариен комплект е 29 лв в метро, пътния данък на 1,4 дизел е 42-3 лв, гражданската е 100 ( в български имоти), добави още 120 за регистрация (60 за КАТ и 60 за ЕТ) и ще получиш грубо казано 300 лв , да не би за още 363 да има мадама в багажника? :lol: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 105 к.с. е около 230 лв пътния данък

Гражданска-200 лв

Мадамата не съм я открил още , а всеки дин многократно отварям багажника

 

edit: zloQQ

Колега - поразгледай страничката на която четеш и ако има нужда да добавиш нещо след твоето собственно мнение - ползвай бутона "edit", а не пускай безброй мнения едно след друго!

Благодаря ти предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей колеги, цяла нощ сънувам Румстър (побърквам се май) :-k

Впечатлен съм от разнообразното разместване на задните седалки.

Така като гледам, май 1,4 TDI 80 к.с. ще е, но ще поработя до зимата и дано събера повечко, че Румката ми е на сърце с оборудване Комфорд.

 

Я кажете нещо за сервизното обслужване на автомобила - на колко хиляди км се влиза за смяна на консумативи и колко долу-горе излиза като цена?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 25.09 си взех Румяна след 3 месечно чакане!!! Ужас- последните дни се точеха едвам едвам ....Като ми се обадиха бях на панаира и не ми се гледаха ни мерцедеси ни ягуари-само Руми ми се привиждаше :oops: .Та на въпросите ти: Двигателя е малко шумен но моят е само на 2000 км та може и да е от "разработването" макар че е "въртян" на стенд.Разхода е приличен- на 90 на магистрала с включен темпомат според компа- 4.4-4.7

на 110 -5.5 средно 380 км -отиване до София,малко градско и връщане до Пловдив- 9,8л.На връщане до тунела-средна скорост около 140.Бензина беше V-Power Racing 99 на Shel.Относно Екстрите!-взех си стайл и го дооборудвах- така и така щях да го чакам.Сложих му Темпомат, ЕСП- тя пък върви със система против пробуксуване и система за контрол на налягането на гумите.Заводска интерфейсна аларма-че ми писна от ефтини смотани аларми а и така и така ще трябва да се слага,4 бр. дръжки за ръце със лампа за четене!?, Фарове за мъгла,Дневна светлина,отопляеми дюзи на пръскалките на чистачките,Кутия за предмети под предните седалки.Когато си я поръчвах имаше отстъпка от цената - 2000 лв. , намерих една стара жигула и за нея ми свалиха още 800 лв и ето ти един добре оборудван автомобил на добра цена.Карам около 30-35 хил годишно и то предимно извън градско.Защо с бензинов двигател?- Защото е по евтин още от началото, по лесна и евтина поддръжка, двигателя се амортизира по-бавно, по-бързо загрява зимата.Като цена хубавия дизел е близък до цената на добрия бензин и поне за мен тя не е фактор който да наклони везните.Темпомата и ЕСП-то са най-важните екстри според мен.Това което ще си взема допулнително- е защита от лоши пътища- не я поръчах в началото защото никой не ми обясни като хората какво представлява и реших да изчакам колата и тогава да му мисля.Ще си я взема за да не ми влиза сол и луга през зимата в двигателния отсек- така ще предпазя двигателя от химическа атака :) .Не си взех и аудиото на Шкода защто е смотано.Обаче сега се оказва че за да сложа система с размер 1din трябва да взема ново барче с размер 2din-а, да си купя адаптор от шкодовия стандарт към евро букса, конзола за 2din-а от която те ще направят 1din и всичко това защото те нямали монтажен комплект за 1din!?!?!?!???? Малоумна история! това ми излезе около 220 лв.Ако го знаех това по-рано щях да си взема радиото за 300 лв и после да си го сменя- щеше да ми легне по евтино а и щях да имам копчета за аудиото на волана.Успех с избора-Дъщеря ми е на две и половина и е влюбена в колата :) все -новата кола на Габи, новата кола на Габи, иска и да спи в нея,на Жена ми също й хареса много.А на мен ми е невероятно удобна.Още един съвет- искай списъка с екстрите- така ще си направиш сметка за кое си струва да платиш за кое не- в смисъл че за комфорт примерно са слагали глупости които можеш и после да поръчаш-мрежата струва 37 лв и не е нещо особено.Над калника в багажника има едни ниши за които има едни преградки струващи 6 лв- много по-полезни са според мен.Ей такива подробности ще те улеснят много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

След доста ровене по форуми и разговори с колеги стигнах до един извод: дизелите на VAG не са като тези на Fiat! ВЕрвай ми :mrgreen:

 

Поздрави и успех в избора

 

Винаги са ме дразнели подобни сектантски изказвания! Въпреки, че тази тема... за дизелите... беше дискутирана наскоро в една жарка тема "Алфа или Шкода".Ти колко дизела на Фиат покара, поддържа и експлоатира колега или "една жена ти каза"? Щото аз 4 /четири/, в момента съм с петия брой 1.9 MultiJet/120 кс, но само, че при SUZUKI SX-4. При всичките "дизели на Фиат",които съм имал проблемите са били не от "дизелите на Фиат", а от една прословута немска фирма наречена "БОШ", ВЕРВАЙ МИ!!! Дано и при новия не е така, но определено ме съмнява! :roll:

А защото "дизелите на VAG, не са като тези на Fiat", ВЕрвай МИ... затова ги вграждат в една "сурия" съвременни автомобили колега....ВЕрвай ми...! :mrgreen:

http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine

Искрено се извинявам за "оффтопика"!

На колегата силно препоръчвам да избере 1.9 Tdi моторетката за бъдещата си придобивка! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 25.09 си взех Румяна след 3 месечно чакане!!! Ужас- последните дни се точеха едвам едвам ....Като ми се обадиха бях на панаира и не ми се гледаха ни мерцедеси ни ягуари-само Руми ми се привиждаше :oops: .Та на въпросите ти: Двигателя е малко шумен но моят е само на 2000 км та може и да е от "разработването" макар че е "въртян" на стенд.Разхода е приличен- на 90 на магистрала с включен темпомат според компа- 4.4-4.7

на 110 -5.5 средно 380 км -отиване до София,малко градско и връщане до Пловдив- 9,8л.На връщане до тунела-средна скорост около 140.Бензина беше V-Power Racing 99 на Shel.Относно Екстрите!-взех си стайл и го дооборудвах- така и така щях да го чакам.Сложих му Темпомат, ЕСП- тя пък върви със система против пробуксуване и система за контрол на налягането на гумите.Заводска интерфейсна аларма-че ми писна от ефтини смотани аларми а и така и така ще трябва да се слага,4 бр. дръжки за ръце със лампа за четене!?, Фарове за мъгла,Дневна светлина,отопляеми дюзи на пръскалките на чистачките,Кутия за предмети под предните седалки.Когато си я поръчвах имаше отстъпка от цената - 2000 лв. , намерих една стара жигула и за нея ми свалиха още 800 лв и ето ти един добре оборудван автомобил на добра цена.Карам около 30-35 хил годишно и то предимно извън градско.Защо с бензинов двигател?- Защото е по евтин още от началото, по лесна и евтина поддръжка, двигателя се амортизира по-бавно, по-бързо загрява зимата.Като цена хубавия дизел е близък до цената на добрия бензин и поне за мен тя не е фактор който да наклони везните.Темпомата и ЕСП-то са най-важните екстри според мен.Това което ще си взема допулнително- е защита от лоши пътища- не я поръчах в началото защото никой не ми обясни като хората какво представлява и реших да изчакам колата и тогава да му мисля.Ще си я взема за да не ми влиза сол и луга през зимата в двигателния отсек- така ще предпазя двигателя от химическа атака :) .Не си взех и аудиото на Шкода защто е смотано.Обаче сега се оказва че за да сложа система с размер 1din трябва да взема ново барче с размер 2din-а, да си купя адаптор от шкодовия стандарт към евро букса, конзола за 2din-а от която те ще направят 1din и всичко това защото те нямали монтажен комплект за 1din!?!?!?!???? Малоумна история! това ми излезе около 220 лв.Ако го знаех това по-рано щях да си взема радиото за 300 лв и после да си го сменя- щеше да ми легне по евтино а и щях да имам копчета за аудиото на волана.Успех с избора-Дъщеря ми е на две и половина и е влюбена в колата :) все -новата кола на Габи, новата кола на Габи, иска и да спи в нея,на Жена ми също й хареса много.А на мен ми е невероятно удобна.Още един съвет- искай списъка с екстрите- така ще си направиш сметка за кое си струва да платиш за кое не- в смисъл че за комфорт примерно са слагали глупости които можеш и после да поръчаш-мрежата струва 37 лв и не е нещо особено.Над калника в багажника има едни ниши за които има едни преградки струващи 6 лв- много по-полезни са според мен.Ей такива подробности ще те улеснят много.

 

Колега, не разбрах твоя Румстър с какъв двигател е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

СТРАННИК, нека карам подред. Като цяло съм съгласен с тебе, но има няколко точки от поста ти, които не мога да приема. Междудругото и аз да попитам, с какъв двигател е твоята, че не ми стана ясно от поста ти, освен че е бензинов?

 

Защо с бензинов двигател?- Защото е по евтин още от началото, по лесна и евтина поддръжка, двигателя се амортизира по-бавно, по-бързо загрява зимата.Като цена хубавия дизел е близък до цената на добрия бензин и поне за мен тя не е фактор който да наклони везните

 

Да, по евтин е, съгласен съм. С по-евтината подръжка също, но с по-бавното амортизиране не. По-бързо загрявал зимата, по-скоро бих казал, че ще имаш проблеми зимата ако караш с калпава нафта. И да, хубавата нафта е на една цена с бензина, само дето пак ти излиза по-евтино. ОК, за теб не е проблем колко харчи автомобила ти, но за повечето хора е. И с едно каране като твоето (30000-35000 км годишно) ще си избиеш разликата в цената за година-две.

 

Ще си я взема за да не ми влиза сол и луга през зимата в двигателния отсек- така ще предпазя двигателя от химическа атака
За защитата от лоши пътища става дума. Тя определено не пази от сол, луга,прах, навлизане на кал или вода в двигателния отсек. Няма такова "животно", което да превърне двигателния отсек в едва ли не херметично пространство. Идеята на въпросната защита е да ти пази картера от евентуални удари от камъни или ако влизаш в дупки. С две думи, нормалната пластмаса под двигателя е заменена от армирана пластмаса (от Румстер Скаут).

 

Не си взех и аудиото на Шкода защто е смотано
Чу ли го как свири или някой ти разказа, че е смотано? Според мен(определено не съм аудио маниак) въпросното аудио си заслужава всеки един от 606-те лева, които струва. Все пак заводското си е заводско, същото важи и за алармата.

 

Иначе съм 100% съгласен, че колата е страхотна :mrgreen: . Със здраве да си я караш и да продължава все така да те радва! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.