Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Акт за червен светофар


tsvetanov

Recommended Posts

Здравейте колеги, февруари тази година ми бе съставен акт за преминаване на светофар на червена светлина, който аз обжалвах и впоследствие спечелих делото на първа инстанция СРС, мога да опиша случката и да напиша решението на съда ако това ще бъда в полза на някой от колегите във форума да се запознаят с реда и формата на обжалване, уточнявам че нямах вина при съставения акт и призовавам колегите когато ги спрат безпричинно и започнат да им се увъртат да не дават подкупи, макар и да им напишат акт , който след това задължително ги прозвавам да обжалват макар и някои да смятат че не си заслужава разправийте.

ЕДИТ: А ето и как протече моята случка това е постът ми от един МНОГО полезен правен форум: tsvetanov wrote: Здравейте на всички, имам следният казус- преди около 5 месеца ми бе съставен акт за преминаване на червена светлина, при следните обстоятелства преминах на зелен светофар около 23:30 през ноща и 300 метра след светофара ме спряха "органите на реда" от КАТ с твърдението че съм минал на жълто, след кратка словесна схватка при която не се поддадох на шантажите ми бе обяснено и че ще ми бъде съставен акт и съответно ми бе съставен. Молбата ми към вас е за съвет как да обжалвам въпросният акт. Имам трима свидетели, че съм преминал на зелено (свидетелите не са ми роднини по права и съребрена линия). При конкретния случай единият кат-аджия беше на платното и разговаряше с един таксиметров шофьор който видимо имаше проблеми с автомобила си, а другият изкочи иззад храстите и ме спря с твърдението че съм минал на жълто. След мене се движеха трима мой приятели в друг автомобил, като след мене наистина светна жълто и те спряха на въпросния светофар (движеха се на около 4-5 коли разстояние може би при скорост около 40 км/ч). След което преминаха покрай мен и патрулът на КАТ със същите се видяхме след около 1 км където бяха спрели да ме изчакат. Доводите ми са че ме спират през нощта при "лоша" видимост на 300 метра(дистанцията бе измерена с километражите на 2 различни автомобила) след въпросният светофар с "твърдението" за извършено от мен нарушение. Как мога да се противопоставя на гореописаният самопроизвол от страна на пътният полицай, не смятам за нормално в една демократична държава, за каквато бива сочена нашата да бъдем спирани и изнудвани за пари от органите които би трябвало да следят за спазването на законите ни.

Има допуснати грешки при написването на марката на автомобилът ми и сгрешен член от ЗДвП - посочен е чл.7 т.1 "б" от н-ба #17 от 2001 год. койт според направената от мен проверка няма отношение към предявеното от него нарушени за червен сигнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

направо пускай инфото. Никога не се знае кога и на кого ще му потрябва.

 

Поздрави и предварително благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:o

Сутринта ме спряха, минах на жълто, по моя преценка можеше оня отзад да ми се натресе ако спра (скорост може би към 40).

Написаха ми акт за минаване на червено, въпреки че им казах и писах възражение че е на жълто!

Моля те разкажи подробно твоята история да видя какво се прави. Предварително ти благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега - адаш (аз също се казвам Цанко :) ), ще изброя действията които трябва да се предприемат в стъпки:

1: Никога не се съгласявайте с написаното в акта и пишете " Имам възражения".

2: Винаги подписвайте акт-а (ако не го подпишете ще спрат някои случаен минувач да се разпише като свидетел което не е особено във ваша полза).

3:След като са ви съставили акт-а го прочетете много внимателно за допуснати грешки, груби грешки са - объркано име , адрес, ЕГН, разминаване на описаното нарушение и посочената като нарушена правна норма (полицаите доста често дупускат такива грешки - задължителна справка със ЗДвП и ППЗДвП), което автоматично води до нищожност на акт-а.

4: Добре е да имате свидетел.

5: Желателно е да се консултирате с адвокат, а може и да не се но трябва добре да се запознаете със ЗДвП, ППЗДвП, ЗАНН :) имаги публикувани в интернет :idea:

6: Акт-а се обжалва в срок от 3 работни дни !(това почтни НИКОГА не дава резултат и ви издават Наказателно постановление - НП).

7:При получаването на НП имате 7 или 14 дневен срок да го обжалвате - Жалбата се пуска в КАТ , като за целта се прикрепя към напечатаната от Вас Жалба, НП и съставеният АКТ.

8: След това чакате НЯКОЛКО месеца за да ви насрочат дело :evil:

 

Конкретно в случая на колегата Цанко до колкото успях да се запозная , основна твоя грешка е че си написал че си прминал на жълто, дори и да си преминал на жълто винаги пиши че си преминал на зелено :!: , доколкото разбрах това с жълтото в съда винаги отпада. Сега в оставащия 3 дневен срок може да занесеш възражение в КАТ напечатано ако си от София пред КАТ на бутките за ксерокс и нотариус пишат и Жалби. Може да напишеш, че си навлязъл на зелено след което е светнало жълто докато си преминавал през кръстовището. ПРОЧЕТИ си МНОГО внимателно акт-а и виж кои членове и точки от ППЗДвП и ЗДвП са посочени като нарушени. (Ако не е чл.31, ал.7, т.1, която описва точно нарушението, което са написали че си извършил) Виж и за други допуснати грешки посочени от мене в стъпка 3. Друг път внимавай да не пресичаш на жълто ;).

ПС: Така и не ми стана ясно според новия закон имаме ли право да обжалваме такъв вид актове ? Ако не то това е в нарушение на човешките права и на правото на човека да се защитава.

Моят съвет е ако имаш финансова възможност консултирай се с адвокат !

А ето го и решението на съда по моето дело:

Съдът обаче счита, че при издаване на обжалваното НП е допуснато съществено процесулано нарушение. Съгласно чл.6 от ЗДвП участниците в движението съобразяват своето поведение със... Тази норма съдържа общи правила за поведение и е препращаща, нейното приложение нлага да бъде посочена и конкретно нарушената правна норма. От друга страна тази разпоредба е свързана с нормата на чл.7, т.1, 6. "6" от Наредба 17/2001год. за регулиране на ...която също така не съдържа състав на нарушение, който може да бъде вменен виновно на нарушителя. Съгласно чл.1 от посочената Наредба се определят видовете светлинни сигнали, които се използват за ... Ето защо, с тази наредба се определят начините и средствата с които се регулира движението на участниците в движението по пътищата, която също не съдържа състав на нарушение. Съдът счита, че състава на нарушение за преминаване на ППС на червен сигнал на светофарна уредба се съдържа в разпоредбата на чл.31, ал.7, т.1 от ППЗДП, съгласно която червената светлина означава "Преминаването е забранено"... Също така описаното нарушение в акта и наказателното постановление не е пълно и не съдържа основните признаци на нарушението. Не става ясно как и при какви обстоятелства нарушителят е извършил нарушението. Съгласно чл.42, т.5 и чл.57, ал.1, т.6 от ЗАНН както в акта, така и в наказателното постановление следва да бъдат посочени законовите разпоредби, които са нарушени. В този смисъл е необходимо да е налице правно единство между посочените нормативни актове и цифровата квалификация на правните норми, в които са регламентирани нарушенията, посочени в АУАН, и тези, отразени в накзателното постановление. По този начин се се нарушава правото на защита на нарушителя да разбере за какво нарушение е ангажирана административно накзателната му отговорност.

По изложените съображения съдът намира, че обжалваното накзателно постановление като незаконосъобразно и неправилнои следва да бъде отменено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм 100% убеден , но има няколко уловки в цялата работа ... според новите поправки нямаш право да навлизаш в кръстовището ако неможеш да завършиш маневрата на зелено , но това важи за светофари с таймер / според мен / , отделно свидетелите не ги бройте в сметката ако не са описани във всички копия на акта с имена ЕГН та и т.н. ... и накрая стискай палци да се не повтаря - според мен си минал метър .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, благодаря за инфото, но явно няма да мине номера. 1 - писах че съм влезнал на жълто, 2 - нямам свидетел, а втория фатмак се подписа на свидетел. Другия път няма да спирам, па да търсят тия от ЕТ финанс ;) :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегя orange струва ми 2x10 лева за да ми напишат жалбите пред КАТ, иначе изгубеното време е не повече от 4-5 часа (явяването на дело пускане на жалби и т.н.), а удволствието от това че натрих носа на глупавият катаджия безкрайно. Между другото аз се защитавах сам на делото си за това няма похарчени по адвокати.

tsanko не се спичай вторият винаги се подписва като свидетел, ПРОВЕРИ си акта със закон в ръка дали има разлика в описаното нарушение за червен светофар и посочения като нарушен член от закона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.