Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bg

Шкода Суперб


rado78

Recommended Posts

Здравейте, решил съм да си взема Шкода :D .Моделът на който съм се спрял е Съперб.В момента имам два варианта, единия е модел 2002 12 месец 2,5 ТДИ автомат 155 кс а другия е февруари 2003, пак същия мотор, ръчка и е 163 к.с.Ще се радвам да чуя мненията ви за тези два мотора и моделът като цяло.Благодаря ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами дали да вземеш автоматика или ръчната си е изцяло твой избор. Аз бих избрал автоматика, както казва Biohazard - на такъв автомобил ще му подхожда повече. Успех с избора и да се похвалиш после :mrgreen: :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тези двигатели, AUDI имаха доста проблеми! Най-вече с претенциозните горивни помпи, които вкарват собственниците в чуден разход! Имай го впредвид това, когато оглеждаш и диагностицираш автомобила! Лично аз бих взел автоматик - просто се поразглезих с такива коли, а и олигофренските задръствания вече са факт по нашите пътища. Освен това, автоматика малко или много пази двигателя от излишни натоварвания, повече от колкото ръчната кутия + рацер зад волана :mrgreen: Иначе двигателя е перфектен за тази кола, разхода му е минималния в този клас!

Бих те посъветвал ако успееш да намериш 1.9 TDI-PD да му обърнеш внимание, да го покараш и усетиш! 20+ коне, които са в минус на този принципно стабилен агрегат не оказват чак толкова фрапантна разлика на пътя - колата безпроблемно поддържа 200 км/ч. на магистралата, а разхода е като на Октавия ;) И освен това, разходите по този двигател са значително по-малки при евентуални последващи ремонти! Пожелавам ти УСПЕХ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно моделът - супер е!Иначе лично аз бих взел ръчката,просто не обичам автоматика,но много хора,различни вкусове!И двата модела обаче наиситина са добри,които и да избереш няма да сбъркаш!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При старата кола е най- добре да базираш избора си на състоянието на автомобила и на отношението на бившия собственик към поддръжката и обслужването.

 

 

... Освен това, автоматика малко или много пази двигателя от излишни натоварвания, повече от колкото ръчната кутия + рацер зад волана :mrgreen: ...

 

Колега моя двигател никога не се е претоварвал излишно, защото багажа го товарим през задния капак (което при 120L много би натоварило мотора) smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Колега моя двигател никога не се е претоварвал излишно, защото багажа го товарим през задния капак (което при 120L много би натоварило мотора) smile021

 

Явно не съм дорасъл, 'щот не разбрах за какво точно говориш :mrgreen: ма както и да е...

Имах впредвид, че с ръчните скорости мога да натоваря двигателя неимоверно /дори да го строша/ за разлика от автомата, пък дори и бил той в спортен режим ;) Не случайно рацерите си взимат коли с "ръчки", а не автомати с възможност за спортен режим или пък с онази екстра, която "уж" ти позволява ръчно превключване - разните му там..."-троници".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко,

 

Може ли леееееекичко да не се съглася с теб? Само ако може де :mrgreen:

Накратко - карах DSG. Ми няма човек който да може да смени толкова бързо предавка колкото това чудо! Просто е безумно. Верно на потегляне ръчната е по-добра (можеш да вдигнеш оборотите преди да отпуснеш съединителя), но след това .... Всъщност що ли ти обяснявам точно на теб....

Като цяло съм съгласен с теб. На автоматик е мнооого тежко да претовариш двигателя. Просто той сменя преди да си стигнал критичната граница. При ръчната скоростна кутия нещата са доста по-различни. Но пък и автоматика си има доста недостатъци - по-бавно потегляне от място, по-висок разход, по-скъпа поддръжка, по-висока първоначална цена и т.н. и т.н. Пък и автоматика е въпрос на лични предпочитания. Аз не бих си взел. Част от чара на карането е смяната на предавките. Но така мисля аз. Май милиард (че може и повече) не мислят като мен.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко,

 

Може ли леееееекичко да не се съглася с теб? Само ако може де :mrgreen:

Накратко - карах DSG. Ми няма човек който да може да смени толкова бързо предавка колкото това чудо! Просто е безумно. Верно на потегляне ръчната е по-добра (можеш да вдигнеш оборотите преди да отпуснеш съединителя), но след това .... Всъщност що ли ти обяснявам точно на теб....

Като цяло съм съгласен с теб. На автоматик е мнооого тежко да претовариш двигателя. Просто той сменя преди да си стигнал критичната граница. При ръчната скоростна кутия нещата са доста по-различни. Но пък и автоматика си има доста недостатъци - по-бавно потегляне от място, по-висок разход, по-скъпа поддръжка, по-висока първоначална цена и т.н. и т.н. Пък и автоматика е въпрос на лични предпочитания. Аз не бих си взел. Част от чара на карането е смяната на предавките. Но така мисля аз. Май милиард (че може и повече) не мислят като мен.....

 

Аз изобщо не твърдя, че има някой по-бърз, особенно от кутия с 2 съединителя :mrgreen:

Просто имах в предвид, че автоматика повече пази двигателя и понеже човека се е спрял и на такава модификация - напомням за това. Според мен, това си е един "+". Супърб-а с ръчните скорости е много по-лесно да бъде изцеждан в лютеницата /знаеш, колко кофти принципно е това за дизеляка/ и да му е пийнат соса, докато с автоматика това е малко по-невъзможно. Не, че не може да се случи де - изроди си има... Та ако rado78 се е спрял и на автомат в избора си, моето предположение е, че той може би е в по-добро състояние. Аз също харесвам ръчното превключване на скоростите, но да си призная - ще гледам следващата Шкода да е автомат. Къде заради мацката, къде заради мързела ми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да прозвучи малко тривиално , но всичките тез автоматики са направени както се казва колкото да излезе от завода и посе гаранция никаква ... незнам доколко са еднакви кутийте на Ауди А4 и Супърба , но един колега продаде едно такова със сумати пари загуба само да се отърве от ремонтите на скоростите ... и за това бих заложил на добрата стара ръчна кутия ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да избере колега, все хубаво ще да е ;)

А за скоростите - всеки избира това, което му е удобно и с което е свикнал (или иска да свикне). Съгласен съм, че автомата няма да позволи навлизане в червената зона, т.е. той от тази гледна точка щади мотора, но само толкова. Има нещо друго - автомата рядко държи мотора в по-ниските обороти, т.е. при него оборотите са малко под или около средните. Именно от там идва и завишения разход на гориво. С това искам да кажа - ако човека управлява разумно автомобила (дори и от време на време лекичко да го избива на рацерство), не автомата, а ръчните скорости ще пазят повече двигателя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Много ви благодаря за коментарите, които сте направили :D .Ако трябва да съм честен вероятно ще взема автомата.Доста съм слушал за точно тези двигатели на АУДИ Фолксваген и шкода че били претенциозни, поддръжката била скъпа и т.н.Не знам дали е така, но знам в момента, колко плащам за моята кола :( , а тя е АУДИ 100 стара и е с голям двигател, честно да ви кажа, не вярвам че поддръжката на една 4 годишна кола, дори и с този мотор, ще ми струва повече от това, което плащам сега, надявам се да е определено по-малко, а като добавим че автомата е на познат, купен от магазина, смятам че определено е добър избор.Още веднъж ви благодаря за коментарите и се надявам до края на седмицата да мога да се похваля с новата придобивка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Претоварване на двигателя с ръчна??? разбира се че можеш повече но не е гаранция.... ако човека е покоен шофьор и сменя предавките на 2000-2500 оборота според мен ще го пази дори повече от автоматика. ама както и да е-това си е личен избор. 2.5 един приятел се отказа от А6 заради многото дефекти точно на този мотор ама знае ли човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Претоварване на двигателя с ръчна???...

 

Най-прост пример /дори на теория/ - качваш се на автомат и го ръчкаш, колкто можеш, пък аз ще взема една ръчна кутия и ще прегрея двигателя за 30 минути!!! А има и по-добри от мен. Или не вярваш :mrgreen:

 

Юли - вярно е, че автомата държи маааалко по-високи обороти /особенно ако си на "Паркинг"/, но това е само докато колата е на място. Колко време принципно седи и работи на място автомобила? При шофирането - не мисля, че държи колата в по-високи граници. Поне до колкото гледам МВ-то, дори при височки скорости трудно отива до 3-3200, освен ако няма "кик-даун" от моя страна ;) ФВ-то ми е само със 3 скорости и се мъчи лекичко при по-високи обороти, но пък е факт, че това е техника, която работи все още перфектно /няма нито един ремонт/ въпреки 20-те си години. А за сегашните автомати на МВ примерно, с 7+ предавки... Тук вече спортния режим пропуска/прескача буквално предавките, които разтоварват мотора!

 

Аз като цяло говоря за плюсовете с такава кутия - знае кога е подходящия момент за смяма и не товари излишно мотора, освобождава ти дясната ръка, за да бараш мацката до теб, особенно добро решение е, когато трафика е бавен и се налага често превключване на втора-трета и обратно! Т.е. направена е да облекчи повече шофьора, но и да разтовари двигателя малко от червената зона! /карал съм доста коли в спортен режим на автомата - дори тогава не се изцежда двигателя, както това става с ръчна кутия!/ Разбира се, че има и "-" автомата, но се съмнявам, едната ми кола в гаража да може да измине ~400К мили без смяна на съединител ако беше с ръчна кутия. Естественно, че може и на 50К да се преебе обаче - гаранция няма за нищо, никога! Все пак е машина и се чупи! Между другото, Dodge дават "Lifetime Powertrain Limited Warranty". Limited, понеже важи докато притежаваш колата, която купиш нова. Ако я продадеш на някой - отпада гаранцията ;) Хитреци!

 

rado78 - поздравления за избора на Супърб! Щом автомата е на познат и знаеш, че са полагани грижи за него - надявам се да се радваш доооста дълго и съвсем от скоро да започнеш!

Темата ти малко се измени, но пък не е зле, тъй като автомат/ръчна кутия е интересно съпоставяне, което не се е случвало до сега тук! Хубаво е да го има, за да е полезно на следващи хора, които ще застанат пред подобен избор!

Успех още веднъж ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Претоварване на двигателя с ръчна???...

 

...

 

Аз като цяло говоря за плюсовете с такава кутия -...., освобождава ти дясната ръка, за да бараш мацката....

 

Важното е, че ти е свободна дясната ръка :mrgreen: Пък какво ще правиш с нея...има хиляди по-приятни неща от превключването на скорости :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-прост пример /дори на теория/ - качваш се на автомат и го ръчкаш, колкто можеш, пък аз ще взема една ръчна кутия и ще прегрея двигателя за 30 минути!!! А има и по-добри от мен. Или не вярваш :mrgreen:

 

не искам да оспамваме темата на човека, но мисля че е несериозно да говорим за ръчкане. естествено че ти можеш да караш 5 мин на първа на макс газ и да скапаеш всичко. но ако си караш нормално и си превключваш предавките когато трябва не виждам в такъв случай защо ръчната товари повече автоматика. така зададена темата ме води на мисълта че човека не е решил да се състезава като ненормален по улиците ами да има един хубав автомобил с отлично возене и характеристики така че и двете скоростни кутии са уместни, всичко е въпрос на усещане може би, ако има възможност нека покара такива и чак след това да избере... все пак купува кола не дрехи които може да изхвърли по всяко време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Претоварване на двигателя с ръчна???...

 

Най-прост пример /дори на теория/ - качваш се на автомат и го ръчкаш, колкто можеш, пък аз ще взема една ръчна кутия и ще прегрея двигателя за 30 минути!!! А има и по-добри от мен. Или не вярваш :mrgreen:

 

Аз вярвам, но няма да му кажа името, че ще се засегне :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вярвам, но няма да му кажа името, че ще се засегне :mrgreen:

 

Я тоа го знам бееееее - скакаУец!!! Пази му името, нищо, че ник-а му е общественна тайна smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бих ти препоръчал да попиташ някой, който наистина е имал вземане - ДАВАНЕ с подобен автомат. сигурен съм, че ще има от какво да се оплаче. имам малко впечатления от две AUDI-та 2,5 TDI и двете автомат... виж например и във форума на AUDI какви са коментарите за техническите проблеми на автоматичната кутия - от хора, които имат преки наблюдения. инъче това, което е писано за superb по пресата е само хвалби.

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам защо трябва да се вкарва още едно слабо звено-автоматична ск. кутия , в колата.Не виждам и смисъл от многото акъл който се "изля" до сега :mrgreen: .Най-добре е човека да поразпита в сервизите как стои въпроса с автоматичните скоростни кутии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам защо трябва да се вкарва още едно слабо звено-автоматична ск. кутия , в колата.Не виждам и смисъл от многото акъл който се "изля" до сега :mrgreen: .Най-добре е човека да поразпита в сервизите как стои въпроса с автоматичните скоростни кутии.

 

Верно е "слабо звено" :mrgreen: А от "изливането" на акъл наистина нямаше смисъл, щото не сме карали автоматици за повече от "едно кръгче" и няма как да имаме впечателния. Дано човека случи на непроблемен автомат, че иначе ще му трябват бая нерви и пари за ремонтите smile060

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам защо трябва да се вкарва още едно слабо звено-автоматична ск. кутия , в колата.Не виждам и смисъл от многото акъл който се "изля" до сега :mrgreen: .Най-добре е човека да поразпита в сервизите как стои въпроса с автоматичните скоростни кутии.

 

Верно е "слабо звено" :mrgreen: А от "изливането" на акъл наистина нямаше смисъл, щото не сме карали автоматици за повече от "едно кръгче" и няма как да имаме впечателния. Дано човека случи на непроблемен автомат, че иначе ще му трябват бая нерви и пари за ремонтите smile060

 

Дано да е безпроблемна автоматиката!!! Предполагам , че е голям кеф да караш с такава скор. кутия :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех я :) Невероятна е, невероятен мотор, върви страхотно!Избрах автомата :) Учудващо ми даде доста нисък разход от София до Бургас, а я натисках много, т.е. бързах прибрах за 3 часа точно, вие си направете сметката как съм се движил :) Тръгнах в 16:15 от София и в 19:15 влязох в Бургас.След изминати 440 км, заредих 38л.Утере ще Ви дам снимки.Лека нощ на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех я :) Невероятна е, невероятен мотор, върви страхотно!Избрах автомата :) Учудващо ми даде доста нисък разход от София до Бургас, а я натисках много, т.е. бързах прибрах за 3 часа точно, вие си направете сметката как съм се движил :) Тръгнах в 16:15 от София и в 19:15 влязох в Бургас.След изминати 440 км, заредих 38л.Утере ще Ви дам снимки.Лека нощ на всички!

 

Честито! Желаем дълга и безаварийна експлоатация :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.