Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bg

за консумацията на ток


vloo

Recommended Posts

здравейте от заглавието ен става много ясно ама иначе трябваше да е много дълго заглавието...та купих си фарове за мъгла доста прилични,,,и искам да си ги сложа обаче се оказа,че техните крушки за заминали и аз си намерих 2 мой Н3 ...та едната ми е 100 вата другата 55 вата...и понеже лакомо око се обади в мен мисля да изравня положението на две 100 ватови..та въпроса ми е ще саумява ли да смогва зареждането и акумулатора на подобен допълнителен харч...да не се окаже,че съм си го анбил сам когато си продадох 55 амперовия алтернатор...

благодаря предварително...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) Фаровете за мъгла (така наречените халогени) са забранени при отсъствието на такава

2) Ако караш на къси + фарове за мъгла със сигурност акумулатора ти ще капне ... в градски условия

3) Ако караш само на фарове за мъгла - виж точка 1

4) 100W крушки могат да предизвикат няколко нежелани явления:

4.1) Пукане/стопяване на стъклото от прегряване и пръски вода (при дъжд)

4.2) Стопяване на рефлектора (при пластмасов такъв)

4.3) Изтощаване на акумулатора

4.4) Стопяване/прегряване на кабелите за фаровете ако не са сметнати за 100W (2 * 100 = 200W / 12V = 17A!).

4.5) Стопяване/прегряване на ключа за фаровете за мъгла (виж 4.4)

 

Това е което се сещам на първо четене. Като се замисля плюсове почти няма. При едни изрядни фарове тия за мъгла вършат работа само в мъгла....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да де аз предимно за мъгла когато е и за каране на дълги защото когато на 120 ката се пускат дългите спират късите и така има една зона която не се вижда добре,а в същото време близките препятствия не се виждат.,....така ако сложа 2 . 55 вата ще ги има ли същите явления....иначе рефлектора е металин и фаровете са стабилни...а кабелите са много сериозни само за ключето се тревожа,че е за 5 А

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е за каране извънградско - проблем с акумулатора не би трябвало да имаш. В градско - със сигурност.

При 2 * 55W ще имаш доста по-малко проблеми.

Ако ключето за фаровете ти е 5А - не стига. Проста сметка 55W/12V = 4.6A * 2 (две крушки) = 9.2А, т.е. трябват ти 10А дори при 55W крушки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за информацията и бързите отговори...проблема ми е сега от къде да си намеря ключе.много ми се искаше да си е оригиналното което е предвидено за тази цел уж...а градско с музиката и тези фарове май съвсем ще уморя системата...

 

май ще позабавя монтажа им... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR, пускането на фаровете не минава ли през реле? Т.е проблеми не би трябвало да има с ключа! Вече за дългите светлини въпроса с естелките не си спомням как стои, защото при светкавица при Гардето цъка реле! Ако не се лъжа естелката нямаше реле за светкавицата!

В крайна сметка има схеми в хайнеса! :mrgreen:

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де за да ги включа тези фарчета ще ми нужно реле ли??/

аз мисля да хвана плюс от примерно 1 или 2 ри бушон или като идея ми мина от кабела за късите светлини излизащ от ключа за фаровете...обаче така ще товаря общата система...та остава бушон...ключе...фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На едната 120ка имаше реле (1986та) а на другата не (1980). Така че - според зависи. При всички положения ако на ключето пише 5А и е без реле ще прогори доста бързо. Ако отзад има реле - зависи то колко комутира (трябва да се провери).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади, здравей!

Ти имаш реле и за къси и за дълги, но за халогените ще ти е небходимо допълнително, ако исаш да използваш ключето което е долу вляво. Съседното такова ти пуска перката на радиатора ръчно и за него също има реле. А за отечка на токове през мокро време можеш да провериш точно кабелите на вентилатора на водния радиатор, защото си спомням, че не бяха много читави. Като легнеш при резервната гума се виждат много добре.

Поздрави!

 

П.С. BTW трябва да се видим някой ден, че намерих резервния комплект ключове за колата, та да ти ги дам, също и плочката за газта над карба. Нещо не мога да открия скоростомера, ано се надявам да изникне и той!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам релета за къси светлини от старите шкоди...дали тези релета с ключето 5 А ще станат или да слагам и ключе от фарове пак връткащо се с 2 степени а не оригиналното за халогените..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моето мнение е да сложиш 2х55вата като си купиш едно реле за 1.5лв. тогава ще си ползваш какъвто си искаш ключ защото той само ще командва релето.

 

да не се окаже,че съм си го набил сам когато си продадох 55 амперовия алтернатор...

 

сам го каза, набил си си го. Наще шкодички не са предвидени за големи консуматири и в градски условия с включено парно фарове и чистачки примерно не се зарежда акумулатора, а точно обратното :(:(:( тъжно но факт

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незная как ще ги свързваш ,но по закон мисля че халогените могат да работят само при включени габарити.Въпреки че доста хора съм виждал да карат с къси или дори дълги+ халогените.

а относно свързването-сложи си реле ,да нямаш главоболия после ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незная как ще ги свързваш ,но по закон мисля че халогените могат да работят само при включени габарити

 

Въпроса е отзад да светят габаритите, няма значение на къси ли си или на габарити. Сори за офф-а :oops: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За крушките - не се занимавай с тези 100 ватовите. Само бели ще си вкараш. Вземи си едни нормални. Съвети ми е да са с марка Осрам. Ако вземеш такива ще видиш, че не си имал нужда от 100 ватовите.

 

За монтажа - за релето не се кахъри. За 2 лв. си купуваш едно "универсално", т.е. не шкодово. Целия товар минава през него. Слагаш си ключе по твое усмотрение. На Хела има едни много готини, които са си и с лампичка вътре - включваш халогенките и лампата светва. Можеш да го монтираш на всякъде.

 

За условията, в които може да се кара с включени халогенки - в правилника изрично е упоменато - при намалена видимост, т.е. при наличието на мъгла, сняг или дъжд. С други думи не е нужно да има наличие на мъгла, за да се радваш на допълнителните фарчета :) Единственото изискване е да си поне с включени габаритни светлини (предни и задни).

 

И последно - не съм съгласен, че допълнителните халогенни фарове помагат само при мъгла. Когато вечерно време вали или е валяло дъжд, т.е. при мокра настилка, ако автомобила не е оборудван с ксенон, видимостта на фарове е силно намалена, защото мократа пътна настилка има способността да поглъща светлиния сноп на обикновенния фар. И тук на помощ идват имено допълнителните халогенки. Колко пъти са ме спасявали от локви и дупки, само те си знаят ;)

 

P.S.: За алтернатора вече ти отговориха. Но това не означава, че с по-слабия не можеш да караш на халогени. Аз имах халогенки още преди да си сложа саунда и не съм имал проблеми с тоците. Профилактично си зареждах аку-то на около годинка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре май вече в главата ми взе да светва кво трябва да направя...явно релето от късите няма да стане пък и да стане има малко сложно връзване(поне за мен) ...та ще си взема реле ( не знам от къде )...обаче то се връзва след ключа нали...и връзката става ключ-реле-халогени...и в такъв случай има ли значение от къде ще си дръпна плюса??? защото аз мислех от кабела за габаритите или нещо такова та да съм винаги със закона ... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре май вече в главата ми взе да светва кво трябва да направя...явно релето от късите няма да стане пък и да стане има малко сложно връзване(поне за мен) ...та ще си взема реле ( не знам от къде )...обаче то се връзва след ключа нали...и връзката става ключ-реле-халогени...и в такъв случай има ли значение от къде ще си дръпна плюса??? защото аз мислех от кабела за габаритите или нещо такова та да съм винаги със закона ... :D

 

Силовия кабел задължително от генератора, а управляващия от ключа(нямам си идея как е при тебе).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.