Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

КАТАЛИЗАТОР И ТУРБО


QYEENS

Recommended Posts

Ще ви запозная с моите премеждия на бившата ми OCTAVIA 1.9 TDI-110 К.С.2000-год.Та значи колата стана на 186.000 км .и блокира една клапа която определя колко да са отворени лопатките на турбото.Ходи в ЕТ и там казаха ново турбо=2400.лв.Обаче аз отидох на околовръсното в REAL TURBO и ми продадоха само клапа за 190.лв.След 40.000.км тази клапа пак блокира и аз по утъпканата пътека в REAL TURBO ,обаче майстора казва че докато не си махна катализатора няма да я прави.оказа се че от катализатора се връщали някакви частици и след време се разваля турбото.Така че аз бях принуден да го махна.Та въпроса ми е ? след колко км.се сменява катализатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според предписанията 150 000 до 200 000 , ам с наща нафта и на 100 000 може да е бил вече пътник.

 

П.П. Може да пробваш , но незнам някой дет се занимава с гърнета да разреже катализатора напреки и да махне 5 -6 см от предната част на керамиката и ще изкара още някоя и друга хилядарка ... поне така твърдят злите езици , ма може да е и някоя от приказките на Шехеразада.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С нашата нафта...дори и преди 100К ;) Проблемата е следната > мизерната ни нафтичка оставя повече саждички при изгарянето, които лека-полека задърстват катализатора! Той от своя страна вече запушен, почва така да се каже - да връща (или да не пропуска) малките частички, които ти е казал майстора (саждите) и те от своя страна биват засмукани от турбото, което ползва изходящите газове, за да се развърти! Така, стигнали до турбината, саждите лекичко, но сигурно и постоянно се наслояват и образуват плътен и твърд слой, който се удебелява с времето и в един момент, колата отказва да върви, както трябва, турбото не надува...и се оказваш при майстора с молба за помощ.

При мен се получи същата ситуация - към 185К. След посещение в няколко сервиза се оказа, че трябва да се разделя с 150-200 лева за сваленя/качване на турбината, 300-350 лева почистване и профилактика и към 100 лева за смяна на клапата, която може да се намери само употребявана, тъй като не се продава отделно от турбината! Та бях пред дилема - 600 сребърника за ремонт или 1400 за "охлюва" от ЕТ (тогава толкова ми казаха - беше 2005г.). Но понеже доста ровя в нет-а, попаднах на обява в www.e-bay.com и спечелих едно чисто ново турбо (пълен комплект) за смешната сума от няма и 300 EUR. Та така...

Като цяло, бих те посъветвал да слагаш добавки в нафтата (аз лично слагам освен добавки и масло - по 200 г. на резервоар, че освен всичко, нафтата не е мазна, колкото трябва). Наближиш ли 80-100К - газ анализатор и тест на катализатора ще ти покажат състоянието на техниката и ако се налага - реагирай, за да избегнеш утъпканата пътека към Real Turbo!

! ! ! Иска ми се и да допълня, че същите симптоми ("спъване" на колата) са и когато е зацапан или вече прееб@н MAF сензора! Понякога може да се оправи с почистване (vasilisa извади този късмет!), но понякога си трябва нов MАF! Зацапването се получава при ползване на автомобила в замърсена среда или при не навременна смяна на въздушния филтър! Демек - сменяйте консумативите навреме, че дори и по-рано, за да се предпазите от нежелани и по-скъпи последващи интервенции!

Айде стига съм писал, че ми се доспа! Бегам да :smt032 и се хоризонтирам smile172

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зачетох се в темата, та ще задам един въпрос като продължение.

 

Доколкото ми е известно, въпросните черни частици са люспи изгоряла сяра в дизела на петролна основа. В биодизела няма сяра, съответно няма и пушек. Някой колега карал ли е на биодизел да сподели впечатления?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зачетох се в темата, та ще задам един въпрос като продължение.

 

Доколкото ми е известно, въпросните черни частици са люспи изгоряла сяра в дизела на петролна основа. В биодизела няма сяра, съответно няма и пушек. Някой колега карал ли е на биодизел да сподели впечатления?

 

На помпа дюза двигателите е забранен био дизела. Отвори си капачката на резервоара и там трябва да видиш стикер със задраскан надпис "БИОДИЗЕЛ". Освен това, в милата ни Родина, биодизела е под всякаква критика. Познат с дизелова Дачия направи грешката да сипе такъв и после сума ти време не можа да се отърве от проблеми, стигна до там, че му сваляха резервоара, за да изчистят мазните налепи от биодизел. Такива се бяха образували и по горивопроводите междудругото. Също така биодизела качва малко разхода и спъва колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко, като гледам бая си в час точно с тази тема :) Та към теб и всички останали - решение ли е на проблема "катализатор-турбо" наличието на филтър за твърди частици?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото знам,тоя филтър е само,за да не ти пропушва дизеларката! Като чета тука из форума за кви проблеми става дума...да се радвам,че съм със SDI, а не TDI!!! 8) Тия турбини като носни кърпички ги сменяте!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не съм много съгласен. Аз съм сипвал (не веднъж при това!) биодизел на Luk Oil и не съм имал никакви проблеми. Твоя познат явно е сипал от кварталната бензиностанция и то от колонката за балъци :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да бе направо като консуматив,виж за какви километри става въпрос

колкото до DPF аз лично се радвам ,че нямам заради проблемите които създава когато караш на къси разстояние и увеличения раход

един колега със Зафира дизел установи ,че заради него колата му харчи на място с около 600-800 г/час повече при сравнение със същата кола без

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не съм много съгласен. Аз съм сипвал (не веднъж при това!) биодизел на Luk Oil и не съм имал никакви проблеми. Твоя познат явно е сипал от кварталната бензиностанция и то от колонката за балъци :mrgreen:

Това за Лукойла е само рекламен трик.Там 95% е Лукойлски дизел,а другото е само за мирис!!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да бе направо като консуматив,виж за какви километри става въпрос

колкото до DPF аз лично се радвам ,че нямам заради проблемите които създава когато караш на къси разстояние и увеличения раход

един колега със Зафира дизел установи ,че заради него колата му харчи на място с около 600-800 г/час повече при сравнение със същата кола без

Това за DPF е така.А за другото - вече 3 Шкода и се преебава турбото на 2500-5000 км.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Офф :oops:

 

Стр.233 от ръководството за екслоатация - "За автомобили с дизелови двигатели отговарящи на нормата EU4 е забранено да ползват биогориво (RME) и смесено дизелово гориво" :roll:

 

Относно неуДачията - беше сипал биодизел в Темпо, вече като види такава бензиностанция я заобикаля отдалече :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...колкото до DPF аз лично се радвам ,че нямам заради проблемите които създава когато караш на къси разстояние и увеличения раход

един колега със Зафира дизел установи ,че заради него колата му харчи на място с около 600-800 г/час повече при сравнение със същата кола без

Ще споделиш ли какви проблеми създава филтъра при пробег на къси разстояния? И ако наистина има такива, дали те не са за предпочитане пред явно задължителните проблеми, касаещи турбото?

А за увеличения разход - не съм убеден, че мнението на колегата ти е меродавно - при мене колата си харчи 0.7-0.9 л/ч, в зависимост от температурата на двигателя. Надали без филтъра разхода ще падне на 0.1-0.2 л/ч :)

 

Аз доколкото знам,тоя филтър е само,за да не ти пропушва дизеларката!...

Именно, но въпроса е той къде се монтира? Би трябвало преди катализатора. Ако е така, следва, че автомобил с DPF не би трябвало да задръства катализатора със сажди, от там следва и щаденето на турбото. Именно в това ми беше въпроса - допринася ли с нещо този DPF за колата ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Goga,

 

100% съм съгласен че на PD не им дават биодизел! Още една причина защо не избрах PD двигател а стария :mrgreen:

А за датчията - тя 100% не е PD. И там тия от Рено трябва да са си писали!

А на Темпо съм зареждал много време бензин и не съм имал оплаквания. Но пък други са се оплаквали. Явно е до бензиностанция а не до верига!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството не пише нищо за кат. при дизелите (окти 2). Ако наистина катализатора може да съкрати живота на въпросната клапа, какъв е проблема да се изхвърли (кат., не клапата)? Предполагам, че сондата е преди катализатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ква сонда?!?!

 

Ламбда - сонда е при бензинките, а сигурно и при турбодизелите има някаква джаджа с подобно предназначение.

В България 90% от дизелите са без катализатор. От това, което е написал zloQQ става ясно, че основна причина за проблемите с турбото след известни (най-много 200000) км е катализатора. Та въпроса ми е: има ли проблем, ако катализатора се изхвърли на 100-150к?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ssl,

 

Предназначението на ламбда сондата при бензиновите двигатели е да дава информация на ECU-то относно сместа - бедна или богата. Това е необходимо защото бензиновия двигател работи добре в много тесен диапазон от обогатяване на горивната смес.

За разлика от бензиновия двигател дизеловия двигател работи с бедна смес. Затова няма и дроселова клапа и винаги смуче въздух колкото има. И затова турбото е доста по-ефикасно от това на бензина. Та, поради причината, че дизела работи с бедна смес няма и ламбда сонда.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ssl,

 

Предназначението на ламбда сондата при бензиновите двигатели е да дава информация на ECU-то относно сместа - бедна или богата. Това е необходимо защото бензиновия двигател работи добре в много тесен диапазон от обогатяване на горивната смес.

За разлика от бензиновия двигател дизеловия двигател работи с бедна смес. Затова няма и дроселова клапа и винаги смуче въздух колкото има. И затова турбото е доста по-ефикасно от това на бензина. Та, поради причината, че дизела работи с бедна смес няма и ламбда сонда.

 

Поздрави

 

;) Благодаря! Макар че въпросът ми беше малко по-друг, и това ми подсказва правилния отговор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко, като гледам бая си в час точно с тази тема :) Та към теб и всички останали - решение ли е на проблема "катализатор-турбо" наличието на филтър за твърди частици?

Надявам се! Точно това е идеята там - да се изгарят натрупаните във филтъра частици, от което следва, че тяхната липса ще удължи експлоатационния срок на турбото, което си се води консуматив :mrgreen:

 

В ръководството не пише нищо за кат. при дизелите (окти 2). Ако наистина катализатора може да съкрати живота на въпросната клапа, какъв е проблема да се изхвърли (кат., не клапата)? Предполагам, че сондата е преди катализатора.

Така е, преди катализатора е, но...са едно цяло /поне до колкото съм чел от тук, от там :roll: Ето малко интересно инфо + няколко линка, които не се съмнявам, че сте видяли, но ако има някой, който ги е пропуснал и му е интересно...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Catalytic_converter

 

http://www.volkswagen.bg/volkswagen_ser ... el_filter/

 

 

Ето и една схема на двигателя HDI на новият Peugeot 607, подробно обяснена за интересуващите се >>>

 

filter.jpg

 

Филтър за твърди частици

 

Петият такт на дизеловия двигател

 

Филтърът за твърди частици (FAP) позволява на двигателя HDI на новият Peugeot 607 да достгне до 95% намаление на вредните емисии на дизеловият двигател.

Филтърът за твърди частици представлява пореста филтрираща структура от силициев карбонат, която улавя карбоновите частици при преминаването на отработените газове. За да работи оптимално, филтъра трябва периодично да се регенерира. Регенерирането представлява периодичното изгаряне на натрупаните твърди частици. При наличието на кислород, изгарянето се осъществява по естествен път, при температура на отработените газове над 550°С. Такава температура обаче е недостижима за отработените газове на дизеловият двигател HDI. За изгарянето на частиците се използват едновременно два метода:

 

ФИЛТЪР ЗА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ (ФТЧ)

 

Двигател HDi турбодизел:

1 Комплект "катализатор и филтър за твърди частици"

2 Датчици

3 Компютърна система на двигателя

4 Впръскване при необходимост на допълнителен продукт в горивото на основния резервоар

5 Специфична информация се подава към главата на инжектора, когато е необходимо допълнително изгаряне

6 Катализатор

7 Филтър за твърди частици (ФТЧ)

 

Регенерирането се управлява от системата за впръскване на горивото "обща рампа", благодарение на която, температурата на газовете се повишава в два етапа: -допълнително впръскване на гориво в цилиндрите след изгаряне на горивната смес води до повишаване на температурата на газовете с около 200-250°С. - допълнително изгаряне на неизгореното гориво от допълнителното впръскване се извършва в катализатор монтиран непосредствено пред филтъра, което повишава температурата с още 100°С. Освен това, за да се достигне необходимата температура за регенерирането, към горивото се прибавява химичният продукт Eolys, произвеждан от фирмата Родия, който намалява температурата на естествено изгаряне на частиците до 450°С. Филтрирането на отработените газове е непрекъснато. Според количеството натрупани във филтъра частици, регенерирането се извършва автоматично на всеки 400-500км. Пълното регенериране отнема не повече от 2-3 мин. и се извършва напълно неусетно за водача. На кратко, системата (FAP) дава на дизеловия двигател (HDI) едно важно екологично предимство, с голямо бъдеще. Това е част от предприетата от Peugeot политика за предлагане на автомобили, съчетаващи удоволствието от шофирането със все по високи екологични характеристики.

 

 

...Та въпроса ми е: има ли проблем, ако катализатора се изхвърли на 100-150к?

 

Отговора на въпроса ти е в...търсачката!!!

За да те отменя в тази тъй сложна операция...ето:

 

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic ... highlight=

 

А пък ако не ти се чете - да ти кажа с една дума отговаора на въпроса ти - НЕ!

 

 

Малко дълъг стана пост-а, но се надявам да е интересно инфото smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко, благодаря за полезното инфо за филтъра за тв. частици. Ако знаех всичко това когато за първи път ми се "включи" системата за самопочистване, нямаше да се шашкам. Прибирам се една вечер и вкарвайки колата в гаража долових малко по-различен звук на работа на двигателя. Погледнах компа - малко завишен разход на място. Не изгасих колата. Слизам, отивам отзад (не знам защо), бях по къси гащи. Усетих нещо доста топло да ми духа по глезените. Пускам ръка под бронята да барна газовете - бая ме опариха. Викам си бре, какво стана сега. И докато се чудя, чух едно тихичко цък и колата се укроти. Гледам - моментния разход пак нормален, газовете - и те. Реших - тая кола е бъкана с електроника, явно компа нещо е решил, преценил и направил. Изгасих колата и започнах да чета книжката (manual-a). И тогава всъщност разбрах за какво иде реч и как се самопочиства DPF-а.

 

Знаеш, с comon rail съм, ма не ми се вярва на HDI-то системата за почистване да е много по-различна. Та във връзка с това не съм много съгласен, че процеса минава неусетно за водача. Всъщност да, той няма да усети, стига да не си погледне в този момент компютъра :) И пак защото си мисля, че този филтър е идентичен за повечето дизели да кажа - не е желателно да се гаси двигателя в процеса на самопочистване, т.е. не е желателно този процес да се прекъсва.

 

Между другото, когато избирах оборудването, разбрах, че колата ще дойде с DPF, ама не му обърнах внимание. Сега съм щастлив, че го имам - пази катализатор и турбо, а от зад нищо не изхвърлям :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Юли,

 

за съжаление ще те разочаровам, както и доста други с DPF. DPF-а се намира СЛЕД турбото, т.е. твърдите частици вече са преминали през турбото когато попадат в DPF и дефакто са си изиграли отрицателната роля.

BTW - турбото може да работи само ако е първо в редицата на изпускателния колектор. Ако не - газовете вече ще са се охладили, съответно свили, и ефекта ще е нулев...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно така smile152

 

Но не точно ;) Щот турбото се задръства, когато катализатора се задръсти! Демек - когато почне да ВРЪЩА саждите, а не да ги спира. Те преминават през турбото, но не се отлагат в този момент... Та като мине известно време и се натрупат сажди, които има опасност да задръстят - те се изгарят и - готово! Няма вече никой ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.