Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ефективност на спирачната система...


SeVo

Recommended Posts

Зная,че по тоя въпрос се е писало и писало /по принцип съм ги чел, но нещо не си отговорих на въпроса.../

 

Карам 120-ица от 6-7 години, но нещо не ми харесва начина и на спиране, в смисъл че при едно по-рязко спиране /дори с около 50-60 км/ч / предните колела блокирват и съответно усещането не е много приятно...

Сменил съм и май всичко: спирачна помпа, маркучите към предните спирачни апарати, буталцата + гумички,накладки, задните машинки са превени+нови гумички, челюстите са нови...

Нещо ме съмнява единия /или двата/ диск за биене, но...

Гумите ми не са перфектни , но са на 2 години с грайфер.

 

И понеже не съм карал друга шкода освен моята ме интересува вашето мнение за спирачната уредба. Дали не е причината в леката предница./може да реша да си преместя газовата бутилка отпред.../

 

а някой да ми каже в Вн откъде мога да си купя някакви по-меки предни накладки?/съответно марка и ~сума /

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом предните колела блокират значи изрядността на спирачките е ок! Вече можеш да провериш спираемостта на задните- те спират колата с около 20-40%. Забелязал съм че на много коли въобще не проверяват задните спирачки.

Също едно много важно нещо според мен е геометрията на колата.

И най-важното са гумите- купи си нови и мисля че нещата ще се решат.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

там е работата, че и задните спират...но ме притеснява прекалено лесното блокиране на предницата... май ше трябва да понатоваря багажника...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето моя опит:

Имам 2 естелки и 1 рапид- проблеми със спирането нямам!

Имал съм 1 естелка със същия проблем като твоя в спирането. Нямаше добри гуми, предницата беше вирната като кораб и купето беше усукано като ювка(от катастрофи).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гумите въобще нямат общо с блокирането на колелата :!:

от натоварването също не мисля че ще има голям ефект.

по-добре сложи си ABS и няма да ти блокират :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гумите въобще нямат общо с блокирането на колелата :!:

 

Имат и то много. Я си помисли коя гума ще се блокира по-лесно - нова от качествен материал или стара, изтъркана, твърда като пластмаса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз залагам на стари гуми, щом спирачната уредба е ОК.

 

правя сравнение по следния начин.

 

със зиманите ми гуми който са добри спирам доста добре на мокро, а с летните който са галоши ми се завлачват много лесно и спирането рязко е невъзможно!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

там е работата, че и задните спират...но ме притеснява прекалено лесното блокиране на предницата... май ше трябва да понатоваря багажника...

 

С натоварване може и да намалиш блокирането на колелата, но инерцията от по-големия товар е достатъчна за да се увеличи спирачния път, въпреки липсата на блокиране. Това е за натоварването, а ако решиш да преразпределиш по-добре натоварването между предния и задния мост, например с преместването на бутилката, която я караш и в двата случая, това вече е друго и от него положителен ефект би трябвало да има. И все пак обърни внимание на гумите и задните спирачки. А и като се замисля, защо те притеснява това, че предните колела блокират преди задните. Aко първо блокират задните колела, задницата ще се стреми да изпревари предницата, защото предните колела ще спират, а задните ще се хлъзгат. Естествено най-добре е всички колела да блокират едновременно, но това практически е трудно да го постигнеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз залагам на стари гуми, щом спирачната уредба е ОК.

 

правя сравнение по следния начин.

 

със зиманите ми гуми който са добри спирам доста добре на мокро, а с летните който са галоши ми се завлачват много лесно и спирането рязко е невъзможно!!!

ама ние нали не говорим за спиране ,аз а блокиране на колелата? :roll:

ако дигнеш колата на крик и завъртиш колелата +натискане на спирачката =блокиране на предните колелета ,какво значение имат гумите? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз залагам на стари гуми, щом спирачната уредба е ОК.

 

правя сравнение по следния начин.

 

със зиманите ми гуми който са добри спирам доста добре на мокро, а с летните който са галоши ми се завлачват много лесно и спирането рязко е невъзможно!!!

ама ние нали не говорим за спиране ,аз а блокиране на колелата? :roll:

ако дигнеш колата на крик и завъртиш колелата +натискане на спирачката =блокиране на предните колелета ,какво значение имат гумите? :roll:

 

Такаа. Проспускаш нещо много важно.

Вдигаш на крик завърташ гумата и натискаш съвсем лееекичко спирачката и колелото блокира. Спускаш я на земята, натоварваш я здраво, в един момент на стръмно надолнище гумата даже неще да провлачи.

Извода е, че разликата е спирачното усилие и сцеплението. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам още едно предположение колега. Като си правил спирачна помпа тръбички прави ли или си остана с оригиналните. Ако без да искаш си разменил кръговете ще блокират лесно спирачките. С галошите си сурках гумите наи-редовно. Сложих хубави гуми проблеми няма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз мога да сложа акто предположение шупла или крив диск...мойта накрая като ми се задвижат буталцата и натисна съвсем леко и блокираха...обаче рядко се задвижваха буталцата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

за момента проблема го реших: гума с джанта + тежест 20 кг!

КОВЕ НА МЯСТО! :)

 

за по нататък може да помисля за преместване на бутилката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво сложи като тежест?

 

Нали знаеш - бордюр му е майката! :mrgreen: smile191 smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам една "малка" гиричка - буквално представлява железен паралелепипед: тежи, а заема много малко място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:| може да си преместиш газовата и акомулатора и едно малко резерварче за бензин и да се молиш да не се блъснеш щото ток и гориво става опасно smile035 (ебати и тъпия пост)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам до колко беше майтап, но за газовата ще мисля ако щкодака ще го бъде / а ако ще го оставям да си чака реда за преправяне- просто няма смисъл/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

идеята с бутилката отпред не е лоша - четири години търкалям една огромна 60 литрова бутилка отпред - и нямам грижи - нито коша е пропаднал нито нищо. Плюцовете са даалеч повече от минусите - започва колата да завива, започва и да спира, а на място не се върти тооолкова по-трудно кормилото.

 

За четири години чак сега имам проблеми с окачването - смяна на разни гумички по шенкелите примерно...

 

Горещо ти препоръчвам бутилката да ти мине отпред - става лесно и е полезно. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мене двойка новички гуми ще ти решат проблема ;) -има огромна разлика в спирането-аз карах много време с GOODYEAR-aqua tred-ама стари-прегорели и напукани :oops: Сложих си две чисто нови Lassa Miratta-малко по- високи и положението коренно се промени. В завой не е така стабилна, като с нископрофилните гуми, но при спиране е 6+ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм сложил стари оловни плочи от акумулатор в джантата на резервната гума, в един наилонов плик, като леко съм ги понатъпкал. Малко селска работа, но си мисля че ако се отлее един диск от олово, който да влиза по същия начин в джантата на резервната гума, това ще е най-доброто решение. Даже може и да се направят дискове с различна дебелина и от там с различно тегло, според сезона!

Успех ако някой се захване с това! Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко селска работа
- Даже адски селска работа е да увеличиш теглото, за да подобриш стабилността на предницата.

 

Има основно няколко неща, които ако са налице предницата "заспива" на пътя:

1. ГУМИ;

2. изправни амортисъори и в цялост изправно окачване отпред без луфтове;

3. вирнатата предница нагоре спомага за лошо поведение - има различни варианти за постигане на правилна стойка на колата и по софийските срещи, който е искал е видял за какво става дума - има много 120ки, които не са вирнати отпред а даже напротив. С правилна геометрия вече колата се държи коренно различно.

4. Найстина правилното място за газова бутилка относно разпределение на тежестта в купето е отпред.

 

Всякакви други глупости свързани с бордюри и тежести са груба проява на селяния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

С 27 литрова бутилка съм отпред и две чувалчета пясък по 20 кила и се зарива до главините в асфалта без да се влачи нито отпред нито отзад, а предницата си държи завоя и на киша с летни гуми (пързалянето най - после се пренесе на задната ос). Като спирам рязко чантата ми от задната седалка излита и ми се удря в облегалката, все едно тухла четворка пада от 5 метра. Зад мен имат сериозни проблеми с екстреното спиране, въпреки вградения третия стоп в задния спойлер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.