Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Въпрос за DSG


kalata

Recommended Posts

Привет на всички!

 

При автоматика DSG има един режим "спорт" и при него скоростите се превключват на 3000 - 3300 об/мин., а при нормалния режим смяната става на 2000 - 2200 об/мин.

За двигател 2,0 TDI-PD на какви обороти е "по-полезно" да става смяната на предавките?

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз от моя скромен опит с моята скромна кола знам си едно.Дизел си превклъчвам на нормално каране около 2500-3000 оборота.Досега само дизели съм карал(с малки изключения) и за мен това е перфектната граница,а и съм чувал.

Иначе когато по си гоня автомобила превключвам на 4000-4200 защото след това просто няма ефикастност-колата повече тъпче отколкото върви.

 

Според мен най-добре му е на дизелчето когато при нормално каране превключваш около 2300-2500 до към 3000!

 

Лично мое мнение-може и да греша!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен най-добре му е на дизелчето когато при нормално каране превключваш около 2300-2500 до към 3000!

 

И аз съм на мнение, че около 2500 об/мин е най-добре. Просто се чудех на тоя режим "спорт". Струва ми се даже, че на нормалния режим колата се изстрелва по-добре, ако се наложи бързо изпреварване или престрояване. На спортния режим ми е малко по-шумно и не усещам "спортното" :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На спортния режим ми е малко по-шумно и не усещам "спортното"

 

Така е, а и разхода се вдига. От друга страна, след 10-15к ефективността при високи обороти леко се повишава, шума намалява, но 3000 оборота са множко :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ,че спортия режим си е малко маркетингов ход (поне според мен).

Аз винаги карам на 'D' за да ми превключва плавно (неусетно), пък и така двигателя работи винаги на мах. въртящ момент и я няма турбо дупката.

Пък ако искам да покарам спортно не се занимавам да вкл. на 'S' ,а просто рязко натискам педала на газта и компа сам си превкл. на спортен режим и сменя скоростите на 3000-3500 оборота.

 

 

 

Octavia2 Elegance 2,0 TDI-PD DSG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-добре ако питате мен и както пише по книга, а там изрично пише около 2000.... което предполага между 1800-2300 според мен.... 3000 вече ми се струват доста за нормално каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скорости, обикновено се сменят на оборотите при които се достига мах въртящ момент.

На моята Фабиа това са 2 200 об/мин., отделно от това скоростите са доста дълги, напр. 60км/ч се карат на ІІІ предавка, с което все още не мога да свикна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря на всички за споделените мнения

 

и аз мисля, че при смяна на предавките около 2000 об/мин. най-добре си върви колата

чудех се само дали (понеже колата е още нова) е необходимо да се кара отвреме навреме на другия режим, за да може двигателя да се "разработи" и на по-високи обороти или това с "разработването" е остаряло понятие :D

какво ще ме посъветвате?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разработването никога не вреди. Затова си я разработвай постепенно. Сменяй предавките от време на време за да играят оборотите, не качвай оборотите твърде високо и не спирай рязко освен ако не е наистина наложително. Не карай с пълна газ.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в завоя газ,пич-някои караме така и затова е нужен "спорт"-да ни подава междинна газ и да държи двигателя в оптимални обороти.Най-добре за двигателя е превключването да става толкова оборота над точката на поне 80% от максималния въртящ момент,колкото е падът между скоростите.Продължителното седене на ниски обороти води, при турбодвигателите, до похапване на масло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

offtopic: повечето време в градско карам с определено ниски обороти (на 2200 вече съм сменил!) и масло не хапва. Вярно аз съм дизел, при това не PD, но все пак...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре за двигателя е превключването да става толкова оборота над точката на поне 80% от максималния въртящ момент,колкото е падът между скоростите.

 

Това май е най-правилният отговор. Макар, че е малко сложно да го изчисляваш точно колко е. Дизелите май най-добре сменят на 2-2500. Аз на бензина сменям на около 2500-3000, а ако искам да се движа малко по-бързо на 3500.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пише, че имаш 320 нютона между 1750 и 2500 оборота, значи дръж колата в тия обороти, не я "ритай" много в началото (особено докато е студена) и внимавай нафтата да е читава. Да ти е честита щом е нова - колата е супер. Айде безаварийно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа - принципно правилното превключване е както werz каза - демек - около средата на оборотомера! Спортния режим просто малко поизцежда колата...според мен ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа - Спортния режим просто малко поизцежда колата...според мен ;)

 

Ето това е най правилното!Такова понятие спортен режим несьществува.Това е маркетингов подход!Едното оптимална работа на мотора,другото е максимално натоварване на мотора!Има и една друга работа при автоматика,че примерно ако сменя на 3000 и ти го даржиш повече от половин минута на 2800 ( примерно ) той сменя скорост макар да е не достигнал 3000!

Разработката е хубаво нещо,но това се отнася за коли ехе-е-е-е назад в времето!Разработката се прави за да могат да се изхвьрлят стружки от цилиндрите на мотора през клапаните при работа на буталото.Затова се кара бавно за да могат да не се надраскат леглата на клапаните и да може да се омаслява хубаво мотора!ОБАЧЕ при новоте мотори 99% от смазваните елементи са под налягане,пьк и да не мислиш,че при тези нови сплави се изхвьрля толкова голямо количество стружки че да ти вреди!Няма такова нещо карай си преспокойно и да не ти пука.Ако ще правиш разработка,това значи че производителя не е сигурен в колата,а от VOLKSWAGEN ти дават все пак 2г. гаранция за тази кола.Тя си е вече разработена.За да сложат мотора в колата той преди това е седял 24h на стенд за настройка и изпитание и работил на минимално и максимално натоварване.Той е вече разработен.ТАКА ЧЕ КАРАЙ И ПРАХ ДА ВДИГАШ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, аз съм от тия старомодните дето си разработваха двигателя. И, ако беше прав де, нямаше да ти пишат в книжката към автомобила първите 2500км да я жалиш. Но явно или не си си чел книжката или нямаш.

В заключение - ако разработването не помага, то поне със сигурност не вреди. Виж за обратното не съм сигурен :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, аз съм от тия старомодните дето си разработваха двигателя. И, ако беше прав де, нямаше да ти пишат в книжката към автомобила първите 2500км да я жалиш.

 

Това го пишат само заради едно единствено нещо,което движи света ПАРИ ПАРИ ПАРИ,защото ако в тези 2500 км нещо и стане на колата какво то и да е ( имам предвид сериозно и спре) да кажат ето ти книжката да си чел имаш разработка гледай си работата,ние не поемаме разноските които биха стрували бая пари ( защо да не си измият рьцете с едно смотано изречение в тьпата книжка ) или ще ти кажат като си такьв отворко и четеш да беше дал повече пари за по хубава кола,която ще се чупи по рядко!

Тия са много гадни братле,само гледат как да те оскубят.За октавията ходих да сменям картер и те казаха че не го покривала гаранцията,а не исках да ползвам каско ( то покрива ) за да не е висока застрахователната премия следващата година.Викам им аз За какво плащам по 350 лв. за масла и филтри и глупости разни,за да ми важи гаранция която е Франция и не покрива нищо!Отивам в ЕураТек и те гледат как да ме отпратят вьзможно най бьрзо.Ведньж отивам с на баща ми VW Toureg V10 TDI до Автотрейд вьв Варна за смяна на поленов филтьр.Хората ме посрещнаха седнах да чакам ( имаше опашка,3 човека преди мен ) попитаха ме искам ли нещо кафе чай,а тия в ЕураТек няма братче,давай парите и бягай.Не е етично.Те знаят че купуваме колите защото са евтини не заради нещо друго,пьк и благодарение на VW излязаха от гьола последните години ( имам предвид инвестиции ) иначе как ще издьржат на конкуренцията и заради това пука им че им дреме за нас.Те да си вземат парите,пьк ние клиентите да си гледаме работата!

Слава богу че в Младаболеслав работят свестни хора и хубаво че VW даде пари и стана нещо,а тези наши вносители гледат само как да ни оберьт!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия са много гадни братле,само гледат как да те оскубят....

...за да ми важи гаранция която е Франция и не покрива нищо!

Е не е чак толкова черен дявола - на мой познат смениха турбото без пари, макар, че не беше в гаранция вече, защото бил на малко километри. Можеха да не го правят, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе в софийското ЕТ са пичове та дрънкат :)

 

А и не съм сигурен, че е сериозно да ти сменят не дефектен, а ударен картер. Ползвай си каското, за 'кво го плащаш иначе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те знаят че купуваме колите защото са евтини не заради нещо друго,пьк и...

 

Моля, моля, не всички са си купили шкода, защото е евтина :mrgreen: . Пък и обективно погледнато, вече не са толкова евтини, доста предложения има в ценовия сегмент на Шкода. Иначе си напълно прав, че в ЕТ има дървари(само дето дърварите ги има навсякъде :( ), макар че аз от ЕТ лошо не съм видял. Винаги са били любезни като съм ходил там. Но, нека не извъртам темата към "за и против ЕТ", поздрави и лека вечер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.