Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Необичайно прегряване...


Df30

Recommended Posts

Hi, колеги.

Отдавна само чета из форума, но май дойде времето и аз да се регистрирам и да пусна една тема... Не разбирам много от коли, но това което ми се случи вчера, ми се стори доста странно. Сега ще ви опиша ситуацията.

Колата е Skoda 120L от 1985 г. Датата е 22.09.07, 5:00 сутринта. Беше доста студено, около 5-6 градуса според мен. Вътря ключа, надявайки се да стане чудо и да запали на газ (знам че е вредно, но с бенина има проблем). Нямаше и секунда въртене на стратера и колата запали (а не веднъж ми се е случвало да не иска да запали при 30 градуса). Чаках няколко минути да загрее, стрелката се отлепи от 40-те градуса и тръгнах. "По пътя ще качи оптималната температура, както става винаги" - мисля си аз... Карам 1 км - 50 градуса, още 1 км - 60 градуса, още 3 км - пак 60 градуса и не мърда от тях. Ако пусна педала за газта - двигателя угасва. Продължавам да карам и не след дълго гледам че заливам улиците с вряла вода... Поглеждам стрелката - сочи 70 градуса. Излизам от колата, отварям задния капак, отварям капачката за доливане на антифриз и гейзера започна да бълва вода. Изчаках малко за да поизстине, пак погледнах уреда през това време - стрелката беше зацепила вече и сочеше 100 градуса. Долях 3 литра вода и тръгнах. Двигателя пак гаснеше при отпускане на газта. Още не е загряла? Та нали вече прегря! :o След 500 метра пак качва 100 градуса. Спирам, изчаквам, доливам още 3 литра! Тръгвам и след още 500 метра - пак същото... Вече бях близо до нас, паркирах я, долях й още няколко литра и се прибрах. Това беше приключението... :roll:

Сега ще ви дам още малко информаця: Гарнитурата на цилиндровата глава беше изгоряла, още преди да взема колата (преди половин година). Често прегряваше и затова си нося по 10 литра вода. :) Преди месец оправих перката за охлаждане и от тогава почти не съм имал проблеми. На колата съм сменил доста неща по заплаването: делко, кабели, свещи, акумулатор; алтернатор, има електронно запалване, направени са й всички центровки (чукче, делко, карбуртор)... Другите нови части няма да изреждам, само ще кажа че общата им стойност е около 600 лв, а още има още да се прави, но не ми се дават повече пари...

Досега имам само още един подобен случай, като горе описания, но с разликата че тогава двигателя не гаснеше, т.е. беше си загряла, прегря и през 300 метра доливах по 2-3 литра. Иначе прегрява нормално. :lol:

Днес пак покарах колата и нямаше никави проблеми.

И един последен въпрост - нормално ли е перката да духа не към радиатора, а в другата посока? :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...И един последен въпрост - нормално ли е перката да духа не към радиатора, а в другата посока? :?:

Разбира се, че е нормално. Перката не обдухва радиатора. Причината - ако перката обдухва радиатора, то тя ще го прави с топлия въздух зад него, т.е. ефективността на охлаждането ще е намалена. За това перката "смуче" студения въздух пред радиатора (колата). По този начин минава свеж въздушен поток през радиатора, аналогично на това, каквото се случва когато си в движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, мисля си аз :roll:

Според мен има вероятност да не ти отваря термостата за да прегрява толкос лесно тая кола.Другия ми съмнителен фактор е да ти е заминала пак гарнитурата :roll: :? Ба ли му м*мата :roll: Ако не е добре натегната главата :roll: Също така има едни медни или месингови пръстени под ризите, които влияят на охлаждането :roll:

Разсъждавам и ако бях на твое място бих свалил термостата и да я покарам без него. втора стъпка бих промил цялата система с тия препарати дето продават по магазините :? и пак да покарам и вече не помогне ли нищо: "Глава отземи" само т'ва ще да бъде решението-като смениш гарнитура, провериш главата да не е крива(може даже да и пуснеш една стружка до 0,2мм.) от многото прегрявания е доста възможно, да смениш медните(месингови) пръстени под ризите и вече ако всичко ти е на 6 няма как да прегрява.

Аз по моите Шкоди не пестя пари, време и средства, но е сега паля и тръгвам за морето даже и със 120-ката(за това се смях на глас един колега , когато бях решил да продавам 120-ката и ми даваше смешните 500лв. :lol::lol::lol::lol: )

 

Виж от къде ще почнеш -гледай да е по реда, който ти описах и като имаш някакъв положителен резултат пиши ( а даже и междувременно)

 

 

ПП

НАЗДРАВЕ ,БОБИ- ЧРД smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз си мисля че освен проблема с прегряването имаш и проблем с газовата уредба.

 

Това с газовата уретба, което смяташ , че е проблем на колегата се появява отврвме на време и при мен - мисля, че един нов въздъшен филтър ще реши проблема ти с газовата уредба ;)

Караш ли на газ на около 5-6000км. сменяй филтъра за да нямаш питания от рода- Защо ми харчи? Защо ми гасне? Защо няма ниски? Защо няма рез? :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не вкарва газ изпарителя в охладителната система? Я провери за всеки случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10x за отговора. Зададох въпроса главно защото един познат твърдеше, че перката на BMW-то му духала към радиатора... :o

 

колега може да му духа към радятора ако е пред него а не зад него като на шкодата...при мнгоо коли е така...

а за прегряването странно е защо не ти показва уреда той е на най висока точка и дори вода да нямаш от парите би трябвало да отчита,...вече натам кво е и защо грее си е фантазия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвам една 120-ка и собственичката ме предупреди че прегрява.Карам си я -проблем няма ,но след време спирам за 5 мин, тръгвам и минавам 1.5 км и отзад се чува кипене. След като изстина сипах вода и карам още няколко дни.И така стигам до задръстване ,ама и не включвам ключа за принудителна работа на вентилатора и пак същото.Спирам при нас и решавам да видя термостата и ....виждам че кабелите са откачени от него и вързани с ключа ,ама мъжът и е починал ,тя не кара колата и не знае за това,само знае от зет си и дъщерята /идват само за 20 дни годишно от чужбината/че колата прегрява.

 

Та от тук моя отговор-провери си елсхемата за задвижване на вентилатора на охлаждането,а по нататък и термостата,охл.система,радиатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересно е че аз след като си изчистих системата с оцет...и я промих тотално от тиня,,,сега взе да ми грее ама карам 1 час в задръстване,1 час на мъки и в един моент решава че ще грее...и парното почва да духа студено явно не с еотваря големия кръг от какво може да е незнам...ама като я изключа и я долея с гореща вода и пак си тръгва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Btw, и при мен се случва същото прегряване за което shotik спомена...

А колкото до вентилатора - включва се с прекъсвач и съм сигурен че работи. Лично съм прекарал нови кабели от таблото, защото старите прекъсваха. Към термостата има свързани кабели, друг е въпроса, че не съм ги следил къде отиват. :D

За термометъра (ако мога така да го нарека) - когато го чукна леко с ръка, стрелката се отклонява с до +/- 10 градуса (не като ъгъл, а като температура) и мисля, че тези показания са реалните.

Иначе въздушния филтър е на 2000 км, но все пак може да го сменя. На газовата уредба съм навътял 1000 км, но я взех втора употреба.

Имах съмнения за термостата след първото по-сериозно прегряване, но доста време след това нямах проблеми и не съм го пипал. Възможно ли е веднъж да работи, друг път не? Да има някакво запушване или нещо такова? Възможно ли е онзи път, когато не искаше да загрее толкова време, термостата първоначално да е бил отворен?

Цилиндровата глава мислех да я свалям, но е доста възможно колата повече да не тръгне след моята намеса. :lol: За двигателите знам само това, което сме учили по физика в 7-ми клас. :D Трябва да намеря човек, който знае какво прави, има необходимите инструменти (динамометричен ключ главно) и не взима скъпо. :mrgreen:

Останалите съвети ще гледам да изпълня, но не знам кога ще е, защото започнахме лекции от тази седмица и няма да имам много време...

Благодаря на всички за помощта. 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето още информация:

Свалих термостата и пак прегряваше, но на 30 км, а не на 300 метра. :) Сварих го - отваря нормално. Промих охладителната система със специален препрарат, но не видях да изтичат кой знае какви мръсотии... Върнах термостата където си беше, покарах малко - нямаше проблеми. Няколко часа по-късно пак тръгнах на път, след 2-3 км. ми прегря и започна старата песен - да ми изхвърля водата през 300-400 метра. Проверих радиатора и тръбите около него - всичко беше студено. Явно не стига вода до там, но защо... Може да не съм обезвъздушил правилно. Някой може ли да ме светне как точно се прави... Или ако има други съвети, идеи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е от не обезвъдушаване. При мен няма проблем дори и да не обезвъздуша, само парното ми не работи както трябва ....то по принцип не топли много де, но ако не съм обезвъздушил хич го няма.

 

Ако имаш възможност откачи някой мъркуч от отзад и му пъхни друг мъркуч или най-добре водоструйка. Лека по лека като пускаш водата ще видиш как е дебита. Примерно може да откачиш първо мъркуча преди радятора и от там да изтича водата, после него да го закачиш и да откачиш този след радятора и така да минеш цялата система. Това се прави на махнат термостат. Друго което се сещам е че ти си пробвал термостата във вряща вода дали отваря ама как разбра че на 82-83 градуса отваря а не на 95??? Ако можеш да повториш експеримента ама с термометър във водата да не се окаже че той е проблема. Ако ще идваш на срещата в събота кажи да ти донеса стария ми термостат и с него да пробваш. Той пак правече някакви проблеми, ама при него беше че като отвори веднъж и не затваря и колата ми стой на 70 градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата май беше дотук...

Един ден след последното прегряване (макар термометърът да не отчиташе над 90 градуса) се опитах да запаля, но неуспешно. Бутнах колата по една стръмна улица, пак пробвах, но не палеше в продължение на 300 метра (нито на газ, нито на бензин). Когато слязох видях, че от ауспуха тече вода (буквално)...

 

(П.С. Едва ли ще идвам на срещата - колата е out. Ако проблема е сериозен, мисля да я продам на части, защото не искам да се набутвам още с това чудо. Омръзна ми само да лежа под нея и да хвърлям пари на вятъра, в опити да я възкреся.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буташ един друг двигател - читав, и си готов.

 

PV по тази логика да смени направо цялата кола. :mrgreen:

 

 

 

Мисля че колегата е прогорил гарнитура. Ако не е прегряван сериозно мотора, може да се размине само с нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бисере, прочети по-внимателно постовете на човека. Според това, което аз разбирам двигателят е претърпял лек воден удар. Това се е отразило върху сегментите и биелите 100%. Главата почти сигурно е крива или пукната. Освен това пише, че не разбира от двигатели - оттам следва пари за майстор, а се сещаш кви пари ще са сегментите и другите части. Накратко, на негово място (след като отворя и прегледам двигателя за всеки случай) аз по-скоро бих си купил един двигател втора ръка за 150 лв вместо да се занимавам с ремонти.

Това е лошия вариант. По-добрия е да е само гарнитура, ама мен много ме съмнява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се сложи ладов двигател - с фланец. Колегата scorost го е правил многократно. Само че ладовия е по-тежък и това се отразява на задния мост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.