Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Fun: Tuning на руски возила


Bager

Recommended Posts

В настоящия случай, ще се спрем на един важен отрасъл от индустрията – автомобилостроенето.

 

Аспирантура на тема: Тунинг на руски автомобил.

 

Живеем в динамичен свят, свят на високи технологии, свят на смазваща конкуренция и убийствена надпревара! В настоящия случай, ще се спрем на един важен отрасъл от индустрията – автомобилостроенето. Какво е автомобилът? – това е храм, мечта, блян!

 

Всички виждаме лъскавите “Мерцедес”-и с гордите емблеми на “Lorinser” или “AMG” на тях! Но да не забравяме, че всички сме закърмени с червен бензин А-86 и сме се возили на квадратните руски зверове “ВАЗ”, “УАЗ”, “ГАЗ”, “ЗАЗ”, “КРАЗ” и не на последно място “АЗЛК” – върхът на съветската надпревара с капитализма! Но съветската инжинерна мисъл в стремежа си да изкара по-красивото, по-съвършеното и по-новото пропуска важни условия за естетическия вид на автомобила и комфорт на водача. Важното обаче е, че всичко е поправимо, стига да притежаваш необходимата мотивация, търпение, сръчност и критичен поглед.

Довиждане “Mercedes” S65 AMG, здравей “АЗЛК”!

И така какво ни е нужно, за да притежаваме лъскав руски 1300 кубиков агрегат, достоен за паметник върху ковчега на капитализма? 100 копейки /в някои части на Русия още има и купони/! Просто трябва да се набавят няколко артикула: одеяло, китеник, корк, тиксо, пак тиксо, още тиксо, ракия, капачки от корекомово шоколадово яйце, фолио и още дребни книжарски помагала.

Готови за работа? Ето и безценния “know-how”:

1 Родопско одеяло на задната седалка.

2 Изкуствен китеник на седалките, за да се запази по дълго пректасната тапицерия от изкуствена кожа.

3 От същия китеник по предното табло, за да не се напука от слънцето. /в повечето случай таблото си е пукнато фабрично/

4 Пластмасово кученце /може и ръчичка/, което си клати главата когато автомобила се движи.

5 Панорамно огледало върху фабричното на предното стъкло.

6 Лепенка на предното стъкло “Pioneer”, а на задното “KENWOOD” /фабрично озвучението е “Радиотехника”!!!/

7 Коркови тапи на чистачките, за да не се драска предното съкло.

9 Неонови габарити.

10 Джантите трябва да са 3 ламаринени и една алуминиева (летна :). А гумите трябва да са всесезонни “Видинки” известни още като “Баба Вида”, но една задължитено трябва да е “Michelin” /зимна/ и да е с тазове от Рено

11 Трябва да има поне 2 антистстика, които да висят от заднтата броня, която е сръчно боядисана с четка с черна блажна българска боя.

12 Трябва да има поне 3 антени /едната да започва от предния капак и да прави елипса до багажника, където е хваната с щипка за върха/, на чийто върхове има жълти топчета от шоколадови яица.

13 На задното стъкло трябва да има спукана футболна топка, аптечка и стар вестник “Стършел”.

14 На ауспуха е много практично да има кутийка от Кока-Кола, поставена така, че да изглежда, като “Remus”

15 На скоростния лост трябва да има зар, а за лимузините - топка, съдържаща макет на двореца в Кремъл . Смениш ли скорост, започва да вали сняг над Кремъл J

16 На тавана и на багажника трябва да има допълнителни багажници за по-голяма товароспособност, но задния трябва да прилича и на спойлер. /това наистина е практично – виждал съм хора да си карат прасета/

17 На предната решетка трябва да има жълт балатум с десен като пчелна пита, хванат с медна тел. Задължително трябва да има подкова и емблема на Mercedes. /трябва да сме “авропейци” все пак/

18 На стъклата трябва да има преливащо се зелено фолио или огледално, зависи от вкуса на собственика. /между фолиото и стъклото обикновено има балончета от въздух и косми – колкото и да си майстор J, не можеш да го избегнеш/

19 Радиото трябва да е с две въртящи се копчета и със скала.

20 Малките предни прозорчета трябва да са застопорени с отверка за да не могат да се отварят. /прави се за по-голяма аеродинамика на автомобилът/

21 Стелките трябва да са изрязани от мокет, а през зимата е мокро и трябва да са от същия балатум, с които сме украсили предната решетка.

22 Предното стъкло трябва от край до край да е украсено с флагчета на футболни отбори, а на предното огледало да висят поне пет отдавна измирисали се ароматизатора тип “борче”.

23 На таблото да има икони, а непосредствено до тях, небрежно трябва да виси гола снимка на Саманта Фокс.

24 Задължително да има и висящи от огледалото компактдискове! /служи за анти-радар/.

25 Номерата трябва да са захванати не с обикновенни рапидки, а с котешки очички.

26 Стоповете и мигачите трябва да са затъмнени с черен мат.

 

И така, притежавайки тази конфигурация на този ръбав варел с фарове, можем да погледнем гордо в небето, да направим равносметка и да седнем зад волана с нужното самочувствие. Ето че вече е време да включим ключ “масата” /срещан в почти цялата могъща съветска техника/, да запалим /доста трудно, но все пак всичко качествено има и недостатъци/ и да потеглим към центъра на Павел баня или Панайот хитово. Там несъмнено ще се съберат около 20 пияни авто джамбаза, които ще ви издигнат в култ. И накрая - благодарение на Хрушчов и съветската инжинерна мисъл, ще станем локални богове!

...

В такава кола обаче не може да седнеш и да караш просто ей така, за случая трябва да си сериозно подготвен както емоционално така и физически. Особенно внимание трябва да се обърне на облеклото. Все пак човек естет модифицирал автомобила си с такава усърдност не може да седне и да кара този шедйовър на тунинговата мисъл с всекидневните си дрехи. Не, не и пак не. За целта трябва специално облекло, както и да се изпълни обреден ритуал преди да седне зад волана (който задължително трябва да е обвит с мъхеста материя тип - губер).

Най-подходящото облекло за тази неистово изискана комбинация с лек кисел привкус на кичозност е естествено горнище на анцуг младост - тъмно син. Особенно внимание трябва да се обърне на петната по анцуга. Истинсткият ценител не би облякъл такъв ако по него няма поне 2 мазни петна от мекици или банички плюс едно петно от боза. Горнището задължително се нози полузакопчано, за предпочитане е хванато със секретна игла. Под горнището на ангуца разголена космата къдрава и мазна мъжка гръд трябва да всява респект във васеки осмелил се да направи забележка за стила на каране на водача на тази класна кола. Вместо панталон тази кола трябва да се кара само с шушлеково долнище по изключение може и с шушлекови къси гащи през лятото. Краката трябва да са обути в удобни джапанки за тотален контрол над автомобила. Лидер в производството на последните е "Оскар". Отличителният син цвят на тяхната продукция им е завоювала завиден пазарен дял, а с това следва и голямо количество фалшификати на марката. Внимавайте истинският "Оскар" е с 2 подметки една синя и втора черна. Отличителна черта е че двете се разминават по краищата. Това е така наречения трякшън контрол, изключително важен за управлението на автомобила, защото дава възможност да подавате газ с издадената част на горната подметка докато настъпвате спирачката.

...

 

Искам да ви споделя едно от нещата, които ме мотивира да седна 15 мин и да напиша статията. Веднъж с един мой прятел чакахме на едно кръстовище в малък провинциялен град. Той караше последен модел Mercedes CLK кабрио с отворен таван. Бяхме само двамата и аз се чудех как така нямаше някое момиче при нас. Но докато бяхме на кръстовището, покрай нас профуча червен руски тунингован АЗЛК. В него бяха натъпкани около 7-8 божествени hot chicks. Аз и приятеля ми с CLK-то първо се спогледахме и засмяхме, но после лично аз изпаднах в дълбоки размисли за живота и се върнах години назад, сещайки се за дълбокия социализаъм.

 

Взето от http://www.e-bane.net/modules.php?name= ... e&sid=2578 , включени са интересните коментари към темата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да е наистина тунингован" Москвича", трябва да има монтирани N-на брой халогенни фарчета, наредени на предната броня ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм... да

смешно но.... донякъде...

Само да отбележа, че в момента би могло да се напише подобно нещо за "момчетата в ЦЛК-то"

нещо от сорта на

 

1. Трябва да си си купил задължително книжката - курсовете са за плебса и няма нужда да се принизяваш.

2. Задължително е да се говори по блутут-хендсфрито 90% от времето на "много важни теми" от рода на - каде ша одим да се надрусаме и да са усмъртим

...

3. Да не се подават мигачи при завиване - така - хем се пести ток, хем се образоват останалите да "спазват предимството" ми на Мерцедес - това е ЦЛК не е Жига некоя, а тоя който не ми дава път - оди в болница...

 

...

и подобни.

 

P.S. Сега го прочетох, цялото - да смешно, но с двойни чувства си оставам, а това специално с подаването на газ и спирачка едновременно- ами полезно си е да се знае, аз така и не се научих, както и превключване на скорости без съединител ;))

В книжката на Засада ги има тия неща и определено не е просто "селски тунинг" :))

Виждал съм да се ползва за подсушаване на спирачки след минаване през локва това нещо. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.