Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Спирачки + MBA (или проблем)


mathematician

Recommended Posts

Здравейте,

 

Как работи това чудо (MBA - Mechanical Break Assistant)?

 

Или при натискане рязко на спирачките се задейства нещо, което май увеличава налягането в спирачната система и помага колата да спре по-бързо.

 

 

Защо го казвам това.

 

При една екстремна ситуация (на колата пред мен не и работеха стоповете и аз забелязах твърде късно, че оня спира екстремно) се паникьосах и скочих много яко на спирачките. И преди ми се е налагало да спирам 1-2 пъти екстремно, но сега просто скочих с все сила. Скоростта беше малка (30-40), но и дистанцията не беше голяма. Абе успях да спра на около 50 см от оня пред мен.

 

Но при това яко натискане на спирачките се чу странен шум (от към педала някъде дойде). Също така педала извибрира 2-3 пъти.

 

Възможно ли е това да се дължи на MBA-то или е по-скоро проблем. Това друг път не се е чувало. И след това също нямаше проблеми като ползвах спирачките.

 

Но шума и вибрацията ме притесниха. Вибрация на педала, а не на колата или дисковете.

 

Става въпрос за Октавия 2 ТДИ (5 месеца, 5500 км).

 

 

И още един въпрос за тоя поленов филтър. Спира ли миризмите изобщо? Защото ако тоя пред мен е на газ в купето мирише на газ. Ако кара на дизел - мирише на нафта. Т.е. почти имам чувството, че изгорелите газове не ги спира. И другия вариант е да са забравили да го монтират. Така е още откакто я взех нова. Като включа въздуха да циркулира в купето, няма проблеми. Дори и да я карам по магистралата и да си смуче въздух отвън, като мина край някой камион или автобус дето пуши силно, вътре в купето се размирисва. Или обонянието ми е изнежено или филтъра не работи?

 

При вас как е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здраверй,

 

Идеята на MBA-то е да увеличи изкуствено приложеното усилие в/у спирачката в екстремна ситуация. Най-вероятно ти се е задействало щом си скочил екстремно. Но това което описваш не е MBA а е ABS. Щом ти блокира колело ABS-а автоматично отпуска въпросното колело/колела. Понеже това се случва доста бързичко (10+ цикъла в секунда) от колелата се чува едно зверско стържене - не му се притеснявай.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата ти е отговорил, а аз само ще добавя, че спирачния асистент е точно заради това - да приложи допълнителното усилие, когато човек не го ползва, а инстинктивно си отделя крака или намалява услилието след като усети задействането на ABS-a! Щот нали се сещаш - като се разтрака и някак си ти идва да си махнеш крака от педала. При теб е тракнало 2-3 пъти, но на мен ми е тракало 50-60 метра...но понеже си го знам тракането и си стоя изправен на волана и педала!

За поленовия филтър... Ми виж му името - задържа само полени. Онея гадорийки дето те карат да кихаш, тече ти носа, ставаш нек'во зомби с подути и червени очи... За миризмите лек няма, колкото и да те убеждава продавача!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има нещо, за което съм чувал, но не знам дали е вярно

филтър с активен въглен

спиред някои хора спира и миризмите, но не знам дали е така

също не знам дали има такъв за твоята кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От време на време карам Тойота Камри (1993 г.).При включен климатик и вътрешна циркулация стъклата веднага се изпотяват, а при Шкодата няма никакви проблеми. Може би заслугата е на поленовия филтър. В ценовата листа пише "поленов филтър и система за рециркулация на въздуха".Може би въздухът минава през филтъра само при включена рециркулация...(в ръководството за експлоатация нищо не пише)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не

при вътрешна циркулация не влиза пресен въздух

влажността се увеличава и прозорците се потят

обаче при включен климатик ми е малко чудно защо става така

климатика суши въздуха и е нормално прозорците да са сухи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите.

 

Не се бях сетил за ABS-a. Мислех си, че е едно от двете, ама не знам как технически са реализирани и затова гадаех. И се насочих към грешното.

 

 

 

Благодаря още веднъж и лек ден,

 

 

smile119

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я и аз да задам един въпрос на по-разбиращите.

Когато ти се включи АБС-а (на фабиите доста често), кое действие е по-добро:

1. Отпускаш педала и натискаш пак.

2. Държиш яко, абс-а си отпуска и притраква.

 

Аз правя 1вото по навик от 120ката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако искаш да спреш максимално бързо няма за какво да отпускаш педала. Според мен правилното е т.2.

 

Аз първия път като чух как работи и усетих АБС си помислих че строших нещо колата :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я и аз да задам един въпрос на по-разбиращите.

Когато ти се включи АБС-а (на фабиите доста често), кое действие е по-добро:

1. Отпускаш педала и натискаш пак.

2. Държиш яко, абс-а си отпуска и притраква.

 

Аз правя 1вото по навик от 120ката :)

 

2! Но и аз като теб ползвам 1....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погрешно е на автомобил с АБС да се натиска и отпуска педала на спирачката. При сравнително нормално спиране е приемливо, но при екстремно спиране това отпускане на педала не води до нищо друго, освен до увеличаване на спирачния път. И донякъде до допълнително и излишно натоварване на спирачната система и автомобила като цяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да точно за това съветвам всички познати които не са карали кола с ABS веднага при първа възможност да го пробват в някоя локва например иначе като не знаеш как действа може да се паникьосаш и да пуснеш педала както се е случвало доста пъти по моя информация,Не е страшно на празен път,широк в някоя локва или може би по-добре на пясък да натиснеш яко спирачката с 50-60 км/ч да се усети как действа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е страшно на празен път,широк в някоя локва или може би по-добре на пясък да натиснеш яко спирачката с 50-60 км/ч да се усети как действа

 

Както всички знаем ако натиснем рязко спирачките и не си отпуснем крака колелата на автомобила блокират и колата става неуправляема.

ABS - цялата идея на тази система е ДА НЕ СЕ отпуска педала на спирачката и пак да се натиска както е нормално за интензивно спиране за автомобили без ABS. Затова самата система "изритва" педала на спирачката нагоре... естествено като сте натиснали силно спирачката педала се връща и отново следва "изритване".... това както казаха се случва 10 пъти в секундата.

А изобщо няма нужда да се целиш в локва или пясък. и при скорост 30 ако рязко и до дупка натиснеш спирачката ABS-а се включва.. естествено колата спира много бързо и няма как да се усети за продължително време... елате да видите при 140 на магистрала как на 10 метра от вас тир решава да изпреварва в най лява лента и за какво спиране става въпрос.

 

 

А поленовия филтър както много други определения носят смисъла си в заглавието-да спира полени, прах, разни такива... доколкото ми е известно по статистики кажи речи всеки 2ри в Европа страда от някакъв вид алергии.....

А за да се спре това гадно осмърдяване на купето когато се минава покрай някой дето пуши като комин трябва или да се дава вътрешната рециркулация или да се молим да се измисли някакъв филтър за миризма.... макар че като излезна от софия и се набутам някое село много си ми харесва натуралната миризма :D;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.