Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Статия от mobile.bg относно Felicia


biser.or

Recommended Posts

През 1994 г. гордостта на чехословашката автоиндустрия Favorit, който така и не успя да заслужи името си въпреки дизайна на Bertone и далеч по-съвременната си в сравнение с допотопните соцлегенди 105/120 конструкция, бе изпратен в пенсия, за да даде път на първородното отроче от брака между Skoda и Volkswagen. След почти 20 млн. километра тестове и немалко наляти средства на пазара се появи Felicia, която се превърна в първата стъпка по пътя на завръщането на именитата марка от Млада Болеслав в света на големите.

 

Днес моделът, който наследи името си от един от най-известните кабриолети на Skoda от 50-те, с право се смята за най-евтината европейска кола, заслужаваща внимание. Felicia печели симпатии с приличното качество на изработката, простотата на конструкцията и умерените експлоатационни разходи.

 

"Чешкият полуфолскваген", както често наричат приемника на Favorit, обаче наследи не само положителните черти от прочутите си родители, а и някои характерни недостатъци, които изкушенията от изгодната покупка не е зле да знае преди да се раздели с наглед смешните за 5-годишна кола 3-4-хиляди евро.

 

Felicia се произвежда в два варианта - хечбек с пет врати и комби. Един поглед върху европейската прайслиста на Skoda показва многобройни опции, включващи хидравлика на волана, климатик и ABS. На пазара на употребявани возила обаче се среща предимно базовата модификация с най-слабия мотор и крайно бедно оборудване. Гамата от двигатели включва 1.3- литровия чешки агрегат с карбуратор (55 к.с.), немски със същия работен обем, но с инжекцион (68 к.с.) и 1.6-литров VW (75 к.с.). От 1996 г. Felicia се комплектова и с 1.9-литров германски дизел с мощност 64 коня.

 

Каросерията е проектирана и изработена грамотно, за което заслуга безспорно има опитът на Volkswagen. Сглобката няма нищо общо със соцвремената - панелите на купето са добре напаснати, вратите се затварят меко, а качеството на лаковото покритие не търпи никаква критика. Ако колата не е претърпявала сериозна авария, проблеми с каросерията са почти изключени. Увисналите врати и поскърцващите облицовки в салона също са рядкост, стига да не сте попаднали на бивше такси. Висока оценка заслужава и антикорозионната защита, макар че при някои от най-старите екземпляри ръждиви следи могат да се открият по дъното на купето или задната част на калниците - все места, където защитното покритие е паднало зарада механическо нараняване. Ръждясва също поставката на акумулатора. За кола с такава цена обаче, каросерията е направо великолепна.

 

Най-разпространеният 1.3-литров карбураторен двигател на Felicia е разработен от чехите още по времената, когато бяха принудени да строят развития социализъм. Конструкцията му е доста архаична, дори разпределителният вал е с долно разположение. Мощностните му характеристики са повече от скромни (някои мотоциклети имат по-висок въртящ момент) и затова кандидат-купувачът трябва добре да изясни изискванията си по отношение на динамиката. Въпреки ограничения си ресурс обаче този двигател има съществено преимущество пред останалите - непретенциозен е към качеството на бензина. Характерният дрънкащ метален звук на разхлабена ангренажна верига не бива да притеснява особено при покупка. Газоразпределителният механизъм няма обтегач и веригата се разтяга на 50-60 хил. км. Новата струва към 20 евро. Не е зле при замяната є да се монтира и нова лоена набивка на коляновия вал, защото рано или късно старата ще протече. Карбураторът на 1.3-литровия двигател е известен с доста капризния си нрав. Мъчат го толкова много болести, че изброяването им може да отнеме цяла страница. Новият струва към 150 евро, но може да се купи и втора-ръка за двойно по-малко. Праисторическата конструкция на газоразпределителния механизъм понякога изисква регулировка на клапаните на 10 000 км. Операцията е евтина, но досадна. Подобно на шофьорите на Лада Самара, няма да е зле бъдещият собственик на Felicia винаги да има под ръка платка за електронното запалване. Тя има навика да се поврежда внезапно и безвъзвратно.

 

Да се избегне покупката на модификация с най-слабия мотор е трудно начинание, колкото и препоръчителен да е опитът за това. Струва си обаче да се потърси по-търпеливо и не е изключено да попаднете на 1.3- или 1.6-литровите мотори на Volkswagen. Освен че с тях Felicia върви значително по-добре, конструкцията им е несравнимо по-съвременна, а експлоатационният им ресурс не може изобщо да се сравнява с този на чешкия агрегат. Специалните грижи за германските мотори се изчерпват със своевременна замяна на ангренажния ремък и повишено внимание към охладителната система, чиито маркучи стареят с времето.

 

За характерни дефекти при дизеловите модификации е пресилено да се говори. Тези варианти са доста слабо разпространени, а и повечето са прекалено нови, за да са показали типични неизправности. Ако се съди по германските им аналози, покупката на дизелова Felicia определено си заслужава.

 

При нормална експлоатация скоростните кутии служат дълго и безпроблемно. След две-три години по мръсотията на родните пътища не е изключено механизмът за смяна на предавките да напомни за себе си. Смазването му ще върне предишната лекота, с която се превключват скоростите.В българските условия всички модификации на модела страдат от ниската си каросерия. Клиренсът е едва 12 см и затова огледът на долната част на купето при покупка е задължителен. Твърде възможно е по картера на скоростната кутия да сълзи масло, което свидетелства за силен удар и потенциална солидна инвестиция. Трябва да се внимава и за нарушено антикорозионно покритие. Заради малкото разстояние до пътя и липсата на защита често се късат жилата на ръчната спирачка. Внимание изискват и лагерите на задните колела, които имат навика да се "разхлабват". Натягането им е рутинна операция, с която собственикът трябва да свикне.Окачването на Felicia е пределно опростено. В никакъв случай не е рекордно здраво, но затова пък е поне двойно по-евтино за поддръжка от западноевропейските аналози. Амортисьорите служат 50-60 хил. км, като оригиналният струва около 60 евро. На 50 000 км обикновено сe налага смяна на носещите шарнири. Цената на единия е приблизително 30 евро.

 

Ако по време на движение се чуват звуци от кормилната система, не бива да се бърза със замяна на рейката. В много случаи шумовете се дължат на износени носещи шарнири на кормилните щанги, които издържат 60-80 хил. км. Замяната им излиза към 50 евро. Ако пък рейката все пак дрънчи, не се колебайте да искате от продавача отстъпка от 100 евро, колкото струва новата.Статистиките сочат, че други капризни детайли в конструкцията на Felicia са горивната помпа, кабелите на свещите и генераторите. Добре би било на индикаторите за температурата в коли, произведени през 1995 г., да не се вярва безрезервно. Случва се да дават грешни показания, а гарнитурата на главата вече да е започнала да "прогаря".

 

Обективната оценка за качествата и недостатъците на модела изисква да се признае, че въпреки огромния прогрес инженерите на Skoda са можели да се справят и по-добре. Макар да е далеч от германските си роднини по рафинираност на конструкцията, комфорт и оборудване обаче, Felicia притежава множество позитивни черти, най-силната от които е цената. Освен че е едно от най-евтините предложения на пазара, компактната Skoda печели пред конкуренцията с евтината поддръжка и сравнително слабото обезценяване.

 

През 1994 г. гордостта на чехословашката автоиндустрия Favorit, който така и не успя да заслужи името си въпреки дизайна на Bertone и далеч по-съвременната си в сравнение с допотопните соцлегенди 105/120 конструкция, бе изпратен в пенсия, за да даде път на първородното отроче от брака между Skoda и Volkswagen. След почти 20 млн. километра тестове и немалко наляти средства на пазара се появи Felicia, която се превърна в първата стъпка по пътя на завръщането на именитата марка от Млада Болеслав в света на големите.

 

Днес моделът, който наследи името си от един от най-известните кабриолети на Skoda от 50-те, с право се смята за най-евтината европейска кола, заслужаваща внимание. Felicia печели симпатии с приличното качество на изработката, простотата на конструкцията и умерените експлоатационни разходи.

 

"Чешкият полуфолскваген", както често наричат приемника на Favorit, обаче наследи не само положителните черти от прочутите си родители, а и някои характерни недостатъци, които изкушенията от изгодната покупка не е зле да знае преди да се раздели с наглед смешните за 5-годишна кола 3-4-хиляди евро.

 

Felicia се произвежда в два варианта - хечбек с пет врати и комби. Един поглед върху европейската прайслиста на Skoda показва многобройни опции, включващи хидравлика на волана, климатик и ABS. На пазара на употребявани возила обаче се среща предимно базовата модификация с най-слабия мотор и крайно бедно оборудване. Гамата от двигатели включва 1.3- литровия чешки агрегат с карбуратор (55 к.с.), немски със същия работен обем, но с инжекцион (68 к.с.) и 1.6-литров VW (75 к.с.). От 1996 г. Felicia се комплектова и с 1.9-литров германски дизел с мощност 64 коня.

 

Каросерията е проектирана и изработена грамотно, за което заслуга безспорно има опитът на Volkswagen. Сглобката няма нищо общо със соцвремената - панелите на купето са добре напаснати, вратите се затварят меко, а качеството на лаковото покритие не търпи никаква критика. Ако колата не е претърпявала сериозна авария, проблеми с каросерията са почти изключени. Увисналите врати и поскърцващите облицовки в салона също са рядкост, стига да не сте попаднали на бивше такси. Висока оценка заслужава и антикорозионната защита, макар че при някои от най-старите екземпляри ръждиви следи могат да се открият по дъното на купето или задната част на калниците - все места, където защитното покритие е паднало зарада механическо нараняване. Ръждясва също поставката на акумулатора. За кола с такава цена обаче, каросерията е направо великолепна.

 

Най-разпространеният 1.3-литров карбураторен двигател на Felicia е разработен от чехите още по времената, когато бяха принудени да строят развития социализъм. Конструкцията му е доста архаична, дори разпределителният вал е с долно разположение. Мощностните му характеристики са повече от скромни (някои мотоциклети имат по-висок въртящ момент) и затова кандидат-купувачът трябва добре да изясни изискванията си по отношение на динамиката. Въпреки ограничения си ресурс обаче този двигател има съществено преимущество пред останалите - непретенциозен е към качеството на бензина. Характерният дрънкащ метален звук на разхлабена ангренажна верига не бива да притеснява особено при покупка. Газоразпределителният механизъм няма обтегач и веригата се разтяга на 50-60 хил. км. Новата струва към 20 евро. Не е зле при замяната є да се монтира и нова лоена набивка на коляновия вал, защото рано или късно старата ще протече. Карбураторът на 1.3-литровия двигател е известен с доста капризния си нрав. Мъчат го толкова много болести, че изброяването им може да отнеме цяла страница. Новият струва към 150 евро, но може да се купи и втора-ръка за двойно по-малко. Праисторическата конструкция на газоразпределителния механизъм понякога изисква регулировка на клапаните на 10 000 км. Операцията е евтина, но досадна. Подобно на шофьорите на Лада Самара, няма да е зле бъдещият собственик на Felicia винаги да има под ръка платка за електронното запалване. Тя има навика да се поврежда внезапно и безвъзвратно.

 

Да се избегне покупката на модификация с най-слабия мотор е трудно начинание, колкото и препоръчителен да е опитът за това. Струва си обаче да се потърси по-търпеливо и не е изключено да попаднете на 1.3- или 1.6-литровите мотори на Volkswagen. Освен че с тях Felicia върви значително по-добре, конструкцията им е несравнимо по-съвременна, а експлоатационният им ресурс не може изобщо да се сравнява с този на чешкия агрегат. Специалните грижи за германските мотори се изчерпват със своевременна замяна на ангренажния ремък и повишено внимание към охладителната система, чиито маркучи стареят с времето.

 

За характерни дефекти при дизеловите модификации е пресилено да се говори. Тези варианти са доста слабо разпространени, а и повечето са прекалено нови, за да са показали типични неизправности. Ако се съди по германските им аналози, покупката на дизелова Felicia определено си заслужава.

 

При нормална експлоатация скоростните кутии служат дълго и безпроблемно. След две-три години по мръсотията на родните пътища не е изключено механизмът за смяна на предавките да напомни за себе си. Смазването му ще върне предишната лекота, с която се превключват скоростите.В българските условия всички модификации на модела страдат от ниската си каросерия. Клиренсът е едва 12 см и затова огледът на долната част на купето при покупка е задължителен. Твърде възможно е по картера на скоростната кутия да сълзи масло, което свидетелства за силен удар и потенциална солидна инвестиция. Трябва да се внимава и за нарушено антикорозионно покритие. Заради малкото разстояние до пътя и липсата на защита често се късат жилата на ръчната спирачка. Внимание изискват и лагерите на задните колела, които имат навика да се "разхлабват". Натягането им е рутинна операция, с която собственикът трябва да свикне.Окачването на Felicia е пределно опростено. В никакъв случай не е рекордно здраво, но затова пък е поне двойно по-евтино за поддръжка от западноевропейските аналози. Амортисьорите служат 50-60 хил. км, като оригиналният струва около 60 евро. На 50 000 км обикновено сe налага смяна на носещите шарнири. Цената на единия е приблизително 30 евро.

 

Ако по време на движение се чуват звуци от кормилната система, не бива да се бърза със замяна на рейката. В много случаи шумовете се дължат на износени носещи шарнири на кормилните щанги, които издържат 60-80 хил. км. Замяната им излиза към 50 евро. Ако пък рейката все пак дрънчи, не се колебайте да искате от продавача отстъпка от 100 евро, колкото струва новата.Статистиките сочат, че други капризни детайли в конструкцията на Felicia са горивната помпа, кабелите на свещите и генераторите. Добре би било на индикаторите за температурата в коли, произведени през 1995 г., да не се вярва безрезервно. Случва се да дават грешни показания, а гарнитурата на главата вече да е започнала да "прогаря".

 

Обективната оценка за качествата и недостатъците на модела изисква да се признае, че въпреки огромния прогрес инженерите на Skoda са можели да се справят и по-добре. Макар да е далеч от германските си роднини по рафинираност на конструкцията, комфорт и оборудване обаче, Felicia притежава множество позитивни черти, най-силната от които е цената. Освен че е едно от най-евтините предложения на пазара, компактната Skoda печели пред конкуренцията с евтината поддръжка и сравнително слабото обезценяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мале , мале па една камара глупости написани от тъпаци дет гаечния ключ са го виждали само на снимка :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

ми както модератора обича да казва,

автора е фърлил боба на чорчик - когато е писана статията Фелициите бяха още "нови секънд хенд колици" - откъде да знае човека - копи-пейстнал е от Fiat-tipo да речем да не се мори и си е прибрал паричките в джеба :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се не си се водил по глупостите писани за мотора , които са пълна скръб ... да не говорим , че тоя дет го е писал незнае от кога датира тоз прехвален "нов" мотор на VW :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе защо статията е пейстната 2 пъти последователно? - аз като видях колко е дълга първоначално се поколебах дори дали да я чета... то по-добре и да се бях отказал :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък съм обиден - дори не е споменат моя двигател (1.3 моноинжекция)! :evil:

ма като се замисля - аз май всъщност не карам истинска Шкода Фелиция - не ми беше разхлабена ангренажната верига на 60 000 км, двигателят ми е чешки, ма учудващо защо ли - върви!, клиренсът си ми е съвсем достатъчен, дори допреди 5 минути живеех с мисълта, че колата ми стои високо от пътя, не ми е скъсано жилото на ръчната, дори не ми е ръждясала поставката за акумулатора.... Аз ше се оплача у Млада Болеслав - барем един изпуснал заден амортисьор да ми пратят да си монтирам... smile091 smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинети, да въ пупитъм, що ми изтрихти мнениету ? Искам смислен отговор от отговорника ! Почвате да ме нервирате :idea:

 

Айде да започнете да си вършите качествено работата в тоя ... форум, а не да триете избирателно, а ? С какво моето мнение е по-безсмислено от 2/3 от мненията в тая тема ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Redline__ , споко и аз отвреме на време си търся мои мнения, но не ги намирам, защото са изтрити (забранено ми е да говоря против рена :oops: - даже и от жената :oops: :oops: :oops: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един голЕм smile188

Извинети, да въ пупитъм, що ми изтрихти мнениету ? Искам смислен отговор от отговорника ! Почвате да ме нервирате :idea:

 

Айде да започнете да си вършите качествено работата в тоя ... форум, а не да триете избирателно, а ? С какво моето мнение е по-безсмислено от 2/3 от мненията в тая тема ?

ами, Кокич - взето е решение - на всички отворковци на възраст под 30 години да им се трият мненията, за да не подвеждат другите със своята некомпетентност smile091 smile091 smile091

аре, не се нерви - виж кво хубаво време е навън - пий една бирочка и гледай на света от по-друг ъгъл.... ти да не мислиш, че и на модераторите, че дори и на админа не им трием мненията...всички под ножа! :lol:

PS: а едно твое мнение може да е МНОГО по-безсмислено от това на другите - така де - като правиш нещо, го правиш като хората! smile027

Край на голЕмия smile188

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинети, да въ пупитъм, що ми изтрихти мнениету ? Искам смислен отговор от отговорника ! Почвате да ме нервирате :idea:

 

Айде да започнете да си вършите качествено работата в тоя ... форум, а не да триете избирателно, а ? С какво моето мнение е по-безсмислено от 2/3 от мненията в тая тема ?

 

я повтори туй твое мнение, че не знам за кво иде реч в случая - но ако и на мен не ми хареса не гарантирам, че няма да ти го изтрия пак :P :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разговорът май тръгна в лоша посока.

Аз искам да отбележа някои неща, с които да изразя единствено моето /може и не толкова компетентно/ мнение.

Някои неща от статията според мен са верни.

1. Като си купих Felata, установих, че стойката на акумулатора не само е ръждясала, а направо е нагнила.

2. Веригата се чува при обороти над 2500, което наистина дразни.

3. По-ниска кола не съм карал. Наистина има и по-ниски коли, но те нарочно са смъквани или просто са спортни модели.

4. От оригиналните ми кабели единия вече се прецака. За съпоставка-ладата на баща ми е 1988 г и никога не се е налагало смяна на кабел.

5. Проблем с горивната помпа и по-точно - датчика за горивото, който е вътре в нея си показва каквото си поиска.

Има и други верни, според мен неща, но макар и несъвършени Feliciite са достатъчно добри автомобили, поне що се касае до ограничените финансови възможности на българина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, pemast проблем 2и3 ги имаше и при мен, аз ги разреших по следният начин:

 

2. Веригата се чува при обороти над 2500, което наистина дразни. - Просто смених въпросната верига (вярно , че не е лесно, но няма нищо лесно у тоя живот) и "проблема" вече не се чува при каквито и да е обороти вече 6к км.

3. По-ниска кола не съм карал. Наистина има и по-ниски коли, но те нарочно са смъквани или просто са спортни модели.- Дигнах я на 14'' лети джанти с гуми 175/65 (справка темата ми в"Оптичен и силов тунинг") 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Петьо виждам че казваш че твоята Фелиция е с ангренажна верига, възможно ли е да има двигател 1.3 MPI без верига и ремък а с ангренажен венец защото след обстойно разглеждане с баща ми и един друг механик не забелязахме наличието на верига - не сме разглобявали колата. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Петьо виждам че казваш че твоята Фелиция е с ангренажна верига, възможно ли е да има двигател 1.3 MPI без верига и ремък а с ангренажен венец защото след обстойно разглеждане с баща ми и един друг механик не забелязахме наличието на верига - не сме разглобявали колата. :-k

 

Колата е 100% с верига.!!! Този механик за който споменаваш явно е карал цял живот ВОЛГА, за да стигне до този извод.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Петьо виждам че казваш че твоята Фелиция е с ангренажна верига, възможно ли е да има двигател 1.3 MPI без верига и ремък а с ангренажен венец защото след обстойно разглеждане с баща ми и един друг механик не забелязахме наличието на верига - не сме разглобявали колата. :-k

 

Колега, верига има :!: Можеш да я видиш след като:

1. Источиш маслото и свалиш картера.

2. Разглобиш маслената помпа.

3. Свалиш шайбата на коляновият вал(сваляш стартера- на 2 болтчета се държи- и с щанга държиш на някой зъб контра да бе ти превърта и развиваш гайката)Развиването става единствено при свалена кора под двигатела и дясна гума.

4.Ще видиш един капак с неправилна форма има щампа на него с логото на Шкода- развиваш 6-7 болта, които го държат

 

И тук вече можеш да видиш веригата в цялата и прелест :D

 

Сложничко , а? :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти много колега Петьо :) , наистина не звучи много просто но нека я покарам малко за да видим дали ще дрънчи веригата пък тогава ще мисля за разглабяне или направо за смяна в сервиз :) . Благодаря ти много за информацията, за пореден път ми беше изключително полезен :) .

ЕДИТ: На колко хиляди километра се сменя въпросната верига ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната верига ако е ползвано хубаво масло и на 100К няма да е хлабава , ако попаднеш на ментак може да се скапе и след 20К ... ако колата ти е някакъв вид инжекцион , отиваш на една диагностика и ако мени аванса / според стробоскопа / повече от +/- 4-5 градуса тогава мисли за смяна на веригата ... така на ухо най - много да чуеш някой клапан да причуква ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната верига ако е ползвано хубаво масло и на 100К няма да е хлабава , ако попаднеш на ментак може да се скапе и след 20К ... ако колата ти е някакъв вид инжекцион , отиваш на една диагностика и ако мени аванса / според стробоскопа / повече от +/- 4-5 градуса тогава мисли за смяна на веригата ... така на ухо най - много да чуеш някой клапан да причуква ;)

Благодаря ти много за отоговора колега, колата е пълен инжектион, нa 68 000 km e но не знам дали все пак не са извършвани манипулации с него. Ще отида на диагностика и ще видим какво ще покаже :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕДИТ: На колко хиляди километра се сменя въпросната верига ?

 

Каталожно я дават на 60к км. да се сменя :)

 

Колега, The best Forman, на моята Фелка определено се чуваше веригата с просто уШо как трака ;) (Сутринта като ходих за кафе чух фелката на един бакшиш как трака- точно като моята преди да и сменя веригата :mrgreen: ) В момента на 120-ката ми е крайно наложително смяната й, защото бяга центровката постоянно и какъв шум издава :lol: , ако все пак не ти се вярва, че шума е толкова осезаем- да я докарам да я чуеш :mrgreen:

 

ПП Откакто смених веригата(веднага :mrgreen: ) колата стана супер тиха, чуват се само инжекторите как отварят(леко цъкане, като от по-шумен стенен часовник :)), а от както съм с газ и това не се чува :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чува се без проблем разтеглената верига. аз преди смяната я чувах ама незнаех че е верига, но след като сложих нова изчезна един звънлив звук.

 

като закачихме на стробоскоп колата със старата верига бягането на белега беше към + - 7-8 гадуса :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. По-ниска кола не съм карал. Наистина има и по-ниски коли, но те нарочно са смъквани или просто са спортни модели.- Дигнах я на 14'' лети джанти с гуми 175/65 (справка темата ми в"Оптичен и силов тунинг") 8)

 

С колко преблизително се вдигна колата,че и аз се замислям за подобна гимнастика.Ясно,че 14''-ката вдига,но се сваля от височината на гумата от 70 на 65. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 70 на 65 не спада височината на гумата, ако ширината разте, защото числото 70 (например) е процентното отношение на ширината вършу височината. ;)

Ето тук можеш сам да си генерираш гуми и да разбереш колко ще се повдигне комата ти :)http://avtogumi.com

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.