Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Купих си Октавия 1 ТДИ но изникнаха проблеми - помощ


Octavia-I-TDI

Recommended Posts

Здравейте,

 

Поздравления за форума. Преди 2 седмици станах горд собственик на Шкода Октавия 1 ТДИ 2002 колата ми харесва но се появиха проблеми. В началото изобщо не искаше да върви след като махнах катализатора се оправи но не знам дали не се е прецакало турбото. Нормално ли е да се чува някакво свистене?

Другия проблем е че при 120 км/ч започва да тресе много. До 110 км/ч проблем няма. Още в началото си купих нови предни гуми уж хубави. След като разбрах че тресе махнах летите джанти но проблема остана. Ходих на реглаж на предницата и ми казаха че сходимоста на предните гуми е добра но предна лява гума е леко наклонена и нямало начин да регулират това. Накраиника е сменян и може би е имало някакво произшествие. Може ли да се опражи този проблем и може ли това да е причина за тресенето при висока скорост. Гумите не съм сменял но не знам къде да отида за да ми кажат дали са наред.

Предварително благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете погледна ли?Има вероятност и те да са криви(макар и минимална)!Поне за мен ако ти е заминало турбото-няма как да караш със 120!(мое лично менние).

Според мен наклона на гумата трябва да може да се оправи-въпреки,че не съм много запознат!

 

Дано се оправят нещата!Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

свистенето е точно от турбото - така работи :D

а за тресенето...

криви джанти, калпав баланс, евентуално и криви дискове

макар че за това последното един приятел механик го отхвърля като вариант

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D Отиди в център ДИАНА /на околовръстното под Драгалевци или на изхода от София за Долни Богров до Шел/. 10 лв. е само прегледа иимат модерна апаратура.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно е възможно да е от спирачните дискове,на моята Октавия като я купих дисковете и бяха износени и като свалих старите да ги сменям от вътрешната страна се беше счупило парченце от ръба,което води до дисбаланс.Така,че си провери твоите.Ако имаш крив диск,ще тресе и като спираш.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са дисковете май тресе при спиране само, иначе не би трябвало да прави проблем. Абе хора като купувате коли на старо ги качвайте на стенд прди да дадете торбата с парите. Водиш си я в читав сервиз гледат ти предница, ЕЛКОН ала-бала и тогава купуваш. Ако продавача се дърпа значи бягаш далече. Може да е удряна колата, може 100 неща да са и станали. Защо не я закараш в ЕТ, ще де думнат по-голяма сума, но поне би трябвао да знаят какво правят. Аз за тва не исках кола с турбо, колко теми станаха за изпушило турбо... Успех, дано се оправиш, иначе колата е идеална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите. При покупката се бях поувлякал повече в пазарлъка отколкото да тествам колата. Относително лесно свалих цената но явно е имало защо :D а колата нямаше номера и карането беше трудно.

 

Купих си зимни гуми и може би е добре да ги сменя по-рано за да разбера дали е от тях. От друга страна май е препоръчително да сменя и дисковете. Колата е над 100 000 км и идея си нямам дали и кога са сменяни. До колкото разбрах от други теми във форума трябва да сменя и накладки. Колко пари да приготвя за дискове + накладки и от къде е най-добре да ги купя?

 

Да питам и друго. Много й се кефя да я карам на ниски обороти особенно градско. Един колега ми каза че това било много вредно за дизелите. Може ли да я карам на 5-та сас 70 км/ч според мен колата не се тормози и лесно потдържа тази скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всякакви части е най-добре да се купят от официалния представител, но там не винаги цената е най добра.

 

незнам на какви ниски обороти и се кефиш, но на по-малко от 1500 оборота ще ти харчи повече гориво. Предполагам има и вреден ефект върху двигателя(за бензиновия съм 100%сигурен че е така)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са тези глупости с оборотите,караи си колата както можеш,явно на сервиз не си я карал досега или не са били достатъчно компетентни.Бих ти препоръчал или оторизирания сервиз на Шкода-Еуратек или сервиза на кръстовището на басеина на ЦСКА срещу Дунев,сервиза е ASPO и там търсиш Генчо.Октавията е невероятен автомобил,твоита е турбо и ако двигатела е 90к.с. е много здрав и надежден,водят го един от наи доказалите се двигатели.По повод спирачни дискове,те разбира се вървят с нови накладки,как старите ще слагаш на нови дискове,при покупка на автомобил втора ръка е необходило да се сменят,освен филтри и масло и ангренажен ремък и ролки,да се прегледа ходова част и спирачки,светлинна уредба,а за дизелите да се проверят подгряващи свещи и състояние на акумулатор и задължително горивен филтър. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Да питам и друго. Много й се кефя да я карам на ниски обороти особенно градско. Един колега ми каза че това било много вредно за дизелите. Може ли да я карам на 5-та сас 70 км/ч според мен колата не се тормози и лесно потдържа тази скорост.

 

вредно за дизелите?

по-скоро може да се каже че за бензините е вредно, ама за дизел

карай си я спокойно, няма проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Да питам и друго. Много й се кефя да я карам на ниски обороти особенно градско. Един колега ми каза че това било много вредно за дизелите. Може ли да я карам на 5-та сас 70 км/ч според мен колата не се тормози и лесно потдържа тази скорост.

 

вредно за дизелите?

по-скоро може да се каже че за бензините е вредно, ама за дизел

карай си я спокойно, няма проблем

 

Аз винаги съм твърдял че в книжките на колите има най-добрите описания за продължителен живот на автомобила. В мойта изрично пише че точно ДИЗЕЛИТЕ не е хубаво да работят при ниски обороти. това че те могат не значи че е добре за тях. аз без газ стигам 5та обаче това е много вредно за работата на двигателя.

Не пишеше обаче нищо за високи обороти-демек до 4500 можеш спокойно да си настъпваш от това ще ти се качи предимно разхода...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Геометрията на предницата е конструктивно ограничена.

Ако има удар,възможностите на регулируемите елементи се изчерпват,и идва момент,в който трябва да се направи ремонт/смяна на амортисьор MacPherson или на накрайници/.

Имам случай,в който предницата се тресеше като луда,оказа се,че има разбити накрайници на кормилните щанги.А в друг водачът на амортисьора беше изкривен,при регулиране на предницата бяха обрали свободния ход,но наклонът беше извън нормата,и се наложи да сменям целия амортисьор.

По принцип тресене в предницата при 80-100 км/час е от баланс.Ако тресе при спиране са дискове.Ако не са горните,ти трябва добър майстор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зависи какво се разбира под ниски

за мен 1500 за дизел не са ниски обороти

ако е равен пътя все пак

човек усеща кога колата се мъчи и кога се движи лесно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зависи какво се разбира под ниски

за мен 1500 за дизел не са ниски обороти

ако е равен пътя все пак

човек усеща кога колата се мъчи и кога се движи лесно

 

точно това се има в предвид... няма точно зададени но се препоръчва оборотите да се сменят около 2000, така на следващата предавка падат до 1500.... а не на 1500 да смениш и да паднат до 1200 и колата да се поизмъчи докато набере, все пак това е голяма кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

точно това се има в предвид... няма точно зададени но се препоръчва оборотите да се сменят около 2000, така на следващата предавка падат до 1500.... а не на 1500 да смениш и да паднат до 1200 и колата да се поизмъчи докато набере, все пак това е голяма кола.

 

значи говорим са едно и също

но не сме се разбрали :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Да питам и друго. Много й се кефя да я карам на ниски обороти особенно градско. Един колега ми каза че това било много вредно за дизелите. Може ли да я карам на 5-та сас 70 км/ч според мен колата не се тормози и лесно потдържа тази скорост.

 

За дизелите, вярните обороти принципно са средата на скалата на оборотомера! Стигнеш ли средата, ако ти стиска можеш да превключиш дори без съединителя ;) Но не е зле да я понастъпваш чат-пат, за да не мрънкаш после, че турбото се е спекло заради задръстен катализатор! Така че - продухвай я, че саждите си се трупат!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за многото отговори и съвети. Явно за колата е полезно да се кара в нормални обороти между 2-2500 и да не допускам да падат често под 1500.

По-големия проблем, който ме тормози е нестабилността на висока скорост и изкривяването на едната гума в следствие на удар. Колегата е много прав че тези неща се гледат преди купуване и другия път ще си знам ама сега трябва да ремонтирам.

Ходих на 2 сервизчете из района на Красно село и Красна поляна. Гумите се оказаха криви и небалансирани джантите да почти нови и перфектни. Балансира бумите но като ги върти се виждаше как бият по малко уж не било проблем. Дисковете май не са толкова зле. След баланса тресенето се пооправи но малко пък и не съм тествал много. Казаха ми че втулките на носачите са също за смяна но после нещо ги мързеше да сменят. Посъветваха ме да отида на хубав тенекеджия за да ми каже от къде е искривяването (Предна дясна гума не е отвесна и има разлика от около 5 мм) и после да ремонтирам. Посъветвайте ме къде да отида. Имала е некав удар в предна дясна гума/врата. Може да е криво мястото кудето се захваща макферсона, шенкер, амортисьор или нещо друго. Цените на тези неще не са малки и е хубаво да разбера кое точно е криво а не да сменям без резултат. Като гледам са сменили само накрайник, другите неща не са сменяни и може да са криви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз винаги съм твърдял че в книжките на колите има най-добрите описания за продължителен живот на автомобила. В мойта изрично пише че точно ДИЗЕЛИТЕ не е хубаво да работят при ниски обороти. това че те могат не значи че е добре за тях. аз без газ стигам 5та обаче това е много вредно за работата на двигателя.

Не пишеше обаче нищо за високи обороти-демек до 4500 можеш спокойно да си настъпваш от това ще ти се качи предимно разхода...

 

Колега, моля за информация на коя страница от ръководството е написано горното. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.