Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Въпрос за турбото на октавия 1?


galfii

Recommended Posts

Притежавам октавия 1.9 TDI 90к.с. 1999.Имам следния въпрос:При 3000-3200 оборота колата рязко губи мощност и спира да се ускорява(изведнъж се спъва), възможно ли е да е проблем с турбото?

П.П. При 140 км 3000 оборота в минута колата не ускорява повече.Имат ли Шкодите електроно ограничение на максималната скорост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямат. Точно това е ефекта на разваленото турбо. При 3000 об. спира да ускорява. Може и катализатора да е задръстен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено нещо не ти е наред. Мойта си ускорява до към 4200-4500 оборота. Ограничения няма.

BTW чуваш ли турбото като се развърта? На 1800 оборота при отворен прозорец като ритнеш газта трябва да го чуеш как изсвирва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега-разтоварващ клапан на дизел няма!Има го само на бензинките-и той се слага допълнително-целта е когато настъпиш и превключих на по-горна предавка този клапан освобождатва и не позволява прекалено развъртане на турбото!Забелязали сте че когато настъпим някоя по-слаба кола-има лек ЛАГ преди да зацепи-РАЗТОВАРВАЩИЯ клапан елиминира точно тази дупка(и не позволява излишно развъртане на турбото)!

Поправете ме ако греща!

 

Може да има проблем с клапанчетата които правят вакуум(ако не се лъжа)!Имал съм опит с Опел Зафира на 2пъти(губи мощтност след 2500обаче) и след определно време-БУМ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това го ядох.Като загасиш и запалиш оправят ли се нещата?

 

Прав е Васко - захапа дЪрвото! Но се оправи и са ръчка като луд smile048

 

Иначе - конкретно по въпроса >>> погледни си дебитомера - предполагам, че е за смяна! Освен това, катализатора със сигурност се е запушил и от там насетне почва да пълни турбото със сажди, които ще задръстят и него...и ще се нуждаеш от профилактика и почистване на турбинката (~600 левчета). Така че - махай катализатора и стискай палци да не е късно + проверка на дебитомера (MAF сензора), който може да се позачисти и да е ОК, но може да се наложи и нов... Ако се окаже проблема в MAF-а - свиркай на лично - ще те опътя за евтин, че не си е работа да се бъркаш 250+ левчета... Тая проверка се прави с VAG-COM-че - ако нямаш приятел/познат се мяткаш в някой добър сервиз, за да ти направят една диагностика и да ти кажат къде точно е болката на симпатичната ти кола. А и да ти изтрият грешките, които се трупат (забиването на колата, което описваш, всъщност е вкарването на колата в "авариен режим" от комп-а и се отчита като грешка...а и мисля, че ще имаш и друга грешка - "прекомерно налягане на турбото").

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.