Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

1.3 vs 1.6


PETYO

Recommended Posts

Май само на модераторите е разрешено да пишат глупости в тоя форум... :?:

 

Май - ДА :roll:

 

Ще изброя няколко аргумента щом желаеш

Потдръжка, надеждност, разход, можеш да му сложиш газова уретба да продължавам ли :roll:

За мен последното ми е достатъчно(защото докато сложиш газта на седмица давах по 50-70лв. за бензин, в момента разходите ми са точно на половина :D ) И все пак купувам кола за да я карам, не даже да не слизам от нея- така и правя :oops: Все пак защо да давам 3-4 или 5к лв. за да си я държа в гаража ли и да я изкарам в неделя да повозя гаджето [-X За 2 месеца от както имам Фелицията съм навъртял 4000км на бенз. А само гледайте какво става сега откакто дойде газта smile103

smile190 за smile188

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калояне, в случая не мога да се съглася нито с теб, нито с Петъо и далеч не смятам, че Наско се е изказал неподготвен, защото споделям напълно неговото мнениеи ако трябваше да си купувам Фелиция също бих я търсил с VW двигателя. Аз сантиментални залитания нямам относно Шкода и техните двигатели, които са ми познати с "издръжливостта " и "мощността" си - не случайно много заклети фенове на марката /не визирам само тези от форума, защото има и хора, които все още нямат идея, че съществува/ - притежатели на по-старото поколение шкоди - тип 120, отдавна са изхвърлили издръжливия си ори5гинален двигател и са сложили произволен западен аналог, кеф ти на Фолксваген, Фиат, Лада, Опел...

 

За да не правиме голямо отклонение искам да обобщя, че е безспорен факт колко по издръжлив е конкретния 1,6 мотор на Фелицията, без да броим това че притежава по-нормална мощност. Ако трябва да избирам бих предпочел дизеловия дръгливец пред 1,3,който няма да има никаква нужда от слагане на допълнителни уредби, а ще разполага със същата "динамика" на двигателя, даже за някои хора е по-удобен в зависимост от техния начин на каране.

 

Газова уредба може да се сложи и на 1,3 и на 1,6 и на по-големия ще работи много по добре, защото ще има поне ламда контрол ако е икономисано от газов инжекцион. Не знам какво е това залитане по евтините газови уредби без никаква електроника към тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема му са пластмасовите колектори и нищо друго.

 

Проблем са за газ. Аз проблеми нямам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газова уредба може да се сложи и на 1,3 и на 1,6 и на по-големия ще работи много по добре, защото ще има поне ламда контрол ако е икономисано от газов инжекцион. Не знам какво е това залитане по евтините газови уредби без никаква електроника към тях.

 

Викторе, моля- моля :lol: На моята съм и наблъскал всички видове емулатори , които могат да се сложат и на компа(дюзите) и на сондата(ланда контрола) :mrgreen: Дал съм 600лв. за газова уредба и не съм икономисал нито един лев :!: Който не му се вярва да дойде ще му дам "кръгче" :D да каже как 1300 не ще да върви :evil:

На 1.6 пробвай да сложиш газ различна от "газов инжекцион" и ще видим после ;) ( как се е родило слънцето 8) )

 

Ти не каза зе ли си парите от пощата?

 

ПП Някой модератор да направи една темичка във "Всеки за всичко" и да премести мненията ни там, че меко казано уакахме темата на колегата :oops: , за което аз имам главната вина и се извинявам!!! И колегата да продължи спокойно да си продава колата :)

 

 

 

ПОЗДРАВИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема на всички тези хора, които са изхвърлили старите си шкодови двигатели е, че те самите са карали боклуци (без да се обижда никой). Мисля си все пак, че по-често съм пребивавал в Шкода сервиз от по-голямото множество пишещи в този форум и ако те имат опит с шкодовите двигатели от собствената си кола, от колата на комшията или на тъст им, смея да твърдя, че имам по-голям натрупан опит. За това няма да си променя мнението, нито ще убеждавам някой.

 

За дизелите да не говорим ;) . Но да твърди някой, че 1.3МПи е "мислен и конструиран" преди 40г. е просто нелепо изказване на човек, който не е вниквал в подробностите или е попрочел туй-онуй през пръсти. Знам, че на вас модераторите, не ви остава много време за четене (или по-точно вникване в) на темите, но бих посъветвал това да се случва от време на време, за да не се стига до тагива неаргоментирани мнения.

 

Кой на кой мотор е фен, си е лично негов избор. За сантименталност също не говорим. Викторе, да те попитам, карал ли си 1.3Мпи и после да седнеш в 1.9Д, защото подозирам, че не си... изхождайки от твърдението, че дизела бил със същата динамика :?:

 

За газовите уредби - мисля, че си наясно, че щом човекът иска да си купи кола за 3000лв, няма да му се дават 1800 за Газ-Инжекция... А най-вероятно 500лв (в най-добрия случай за чисто ново газово).

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Владо© edit: трия това мнение, тъй като остана от предишната тема. Моля МОД-ът да го изтрие изцяло:!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разделих темата която е от раздел продавам.

 

пропуснах едно мнение на Коко за което се извинявам:

 

Насе, доста лекомислено изказване от твоя страна.

 

По-евтината поддръжка стига ли ти като аргомент...

 

Потърси из нета инфо, на кой мотор е базиран АЕЕ на ФВ ;) и кога е конструиран въпросният предшественик на АЕЕ.

 

Еее, ама вие съвсем започнахте да мислите, че Шкода правят антики до 2000г. Попрочитайте по малко, обмислете и тогава пишете, моля ;). Май само на модераторите е разрешено да пишат глупости в тоя форум... :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз сега ще изкажа моето мнение по въпроса.

 

двигателя 1.3 вярно че е с инжекция но пак е със същия блок като на 1000мб. промените правени по него са горивна система и ел система.

Ел системата доста хора са я подменили на сегашние си 120ки.

 

Аз не бих си купул фелиция с такъв двигател. разликите във разхода на гориво са минимални има- няма 200 милилитра на 100 км.

На всеки му е ясно че по мощният двигател може да ускори по-бързо можеи да се кара по-бавно, а по-слабият може само по бавно ;)

 

 

КОКО, това дали съм модератор или не няма много значение в този случай, както и незнам защо си вадиш изводи, че не ''вниквам в темите'' ама ако беше прочел поне в сайта ни какво пише щеше да 'вникнеш' в изказването ми че двигателя е на 40 години. за да не се чудиш за какво точно говоря ето един цитат :

 

Според съвременното разбиране за автомобилостроене, една каросерия трябва да е за едно поколение автомобил, една платформа или шаси – най-малко за две, докато двигателят трябва да е достатъчен за най-малко три поколения, разбира се, този двигател трябвало да претърпи леки “козметични” промени. Е, нека преброим заедно: първо Škoda 1000 MB; скоро след нея Škoda 1100 MB, при която диаметъра на буталото бил 72 мм; после Š 100/110, те от своя страна са заменени от Š 105/120. Моделът Favorit/Forman бил кола от съвсем ново поколение, но била задвижвана от двигател на базата на МВ, с обем увеличен до 1289 куб. см.(Ø 75,5 x 72 mm) и мощност 50 kW. След него се появяват Felicia, а накрая и Fabia. Под капаците на всички тези шест поколения модели на Шкода се кри същия този четирицилиндров двигател. С излизането на Felicia на пазара, клиентите можели да избират и между 1,6 литров бензинов и 1,9 литров дизелов двигател, но все още много от тях били доволни от 1,3 литровия мотор, чиито произход датира от началото на 60-те години. Когато последната Fabia, оборудвана със същия двигател, (този път с обем 1,4 литра) слязла от поточната линия през 2003 година, настъпил края на цяла ера от 39 години. Години, през които били произведени цели 6,4 милиона двигателя от този тип.

 

Това че си стоял в сервиз и си гледал как се ремонтира чешки двигател не означава абсолютно нищо и това не прави 1.3 двигателя по добър от 1.6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, нека преброим заедно: първо Škoda 1000 MB; скоро след нея Škoda 1100 MB, при която диаметъра на буталото бил 72 мм; после Š 100/110, те от своя страна са заменени от Š 105/120. Моделът Favorit/Forman бил кола от съвсем ново поколение, но била задвижвана от двигател на базата на МВ, с обем увеличен до 1289 куб. см.(Ø 75,5 x 72 mm) и мощност 50 kW. След него се появяват Felicia, а накрая и Fabia. Под капаците на всички тези шест поколения модели на Шкода се кри същия този четирицилиндров двигател. С излизането на Felicia на пазара, клиентите можели да избират и между 1,6 литров бензинов и 1,9 литров дизелов двигател, но все още много от тях били доволни от 1,3 литровия мотор, чиито произход датира от началото на 60-те години. Когато последната Fabia, оборудвана със същия двигател, (този път с обем 1,4 литра) слязла от поточната линия през 2003 година, настъпил края на цяла ера от 39 години. Години, през които били произведени цели 6,4 милиона двигателя от този тип.

 

 

Само не казвай, че са еднакви защото ще ти дам моя му набуташ 75 или 79мм. 1.4 на фабията е малко по-различен. Според мен сравняваш баварския двигател от едно време до преди няколко години. Позаинтересувай се и за фв мотора. Ако погледнем реално то двг-тата са си еднакви всички с някакви козметични ефекти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва да сме по точни то и двигателите на VW имат доста дълга история,и не само тяхните.Въпроса според мен е кои двигател е по надежден,евтин за поддръжка и разбира се подходящ за съответната платформа.

Спомените ме обзеха и немога да спомена факта че до преди няколко години имах Golf1,собственост на баща ми и в последствие на мен.Ако трябва да кажа че има кола легенда то определено 1-цата е.По здрав автомобил и по надежден не съм виждал.Голфа беше модел 82-ра ние се сдобихме с него около 92-ра и така до 2004 ако не се лъжа.За времето през което сме го имали освен обичаините консумативи,сме сменили 2лагера преден и заден,предни шарнири и една водна помпа.Темата кога какво трябва да се ремонтира беше табу.Е такива автомобили вече не се произвеждат. :cry: :cry: :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод сегашния избор на автомобил,според мен решението е едно колкото по нов толкова по добре и после да го прави някои друг,като изключим автомобилите с ретро стоиност,но с такъв автомобил едва ли някои би тръгнал на дълго пътуване или да го използва всеки ден.За това смятам че Felicia-та е един добър избор,като сравнително нов автомобил и на добра цена,затова и проявявам интерес към него.Та тъи като отскоро съм баща,на мен ми трябва колкото се може по нов и надежден автомобил,които да е евтин за поддръжка и непретенциозен,а имаики предвид обстоятелствата и колкото се може по икономичен.

Не че не ми се кара нещо по така,но сигурно и това време ще доиде.

А за новите Шкоди мнението ми е,че човек си купува Volkswagen на добра цена,аз специално разлика не виждам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.