Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Цени на гуми и джанти


NightSpirit

Recommended Posts

Аз едно знам..... Като не се организирам навреме да си сложа зимните гуми, ами го направя чак когато пътищата станат "да си еб...мамата: :)

Едвам се довлачвам до гумаджийницата, пълзя....буксувам...хлъзгам се....псувам.... :mrgreen:

И като ми монтират зимните и се върна по същият път, разликата е от земята до небето....

Та пиша по тая тема, не защото ми се спори, поучава, заяжда или т.н, а защото съм убеден, че тези, които карата зимата с летни гуми, са опасни както за себе си, така и за всички участници в движението, включително и пешеходците!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 148
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • NightSpirit

    21

  • ammcfc

    20

  • Sev

    12

  • PRR

    11

Най-много писали в темата

PRR, не съм запознат , но сигурно никъде не е задължително да се слагат - така си мисля има всесезонни и те вършат работа за Гърция предполагам.

По-скоро са препоръчителни.

Но съгласи се, ч е в държави с развито застраховане (ние сме мноого далече от това), мисля че е съвсем нормално риска да се увеличава ако зимата си с летни.

Никой не може да те задължи, затова застраховката ще ти е по скъпа следващата година, защото си се правил на тарикат или каквото и да е и си причинил ПТП.

Пак казвам не съм сигурен разказвали са ми го и такива са ми спомените това за Германия , но ми звучи съвсем логично - те хората мислят за тия неща.

Сега ще кажете те застрахователите така ще кажат, защото играят с гумаджиите, па гумаджиите играят с тия с джантите и така до безкрай.

То тая конспирация край няма...:)

Между другото сега пак ми просветна, че даже и да не си виновен за ПТП, ако не си изправен - каквото и да е, се отчита в полицатта ти като рисков шофьор.

А това за скоростта - ми спзват, защото глоби се събират и има кой да снима и да ти праща снимчицата да си я платиш.

Но това е друга тема....

Мисълта ми е, че има случаи, в които и да си спазваш пак може да попаднеш в ситуация.

Един приятел има джип в братска Америкаедна зима - вика сняг - сефте ми е, сложил съм там гуми всичко както си е реда спазвам всичко.

На едно кръстовище едно ченге с табела внимание заледено.

Карам още по внимателно , следва второ ченге което преди един заоблен 90 фрадусов завой сигнализира с някакви светлини и табела да се намлаи.

Намялава той супер концентриран и колата занасяпързаляйки се с невъзможните 3-5 км/ч и съвсем лекичко в бордюра - викам късмет и продължавам по пътя - да ама не - сле карая на завоя и вече на прават едно ченге (3 то) спри и незнам си колко глоба.

Нашия учуден ма аз карах с 5 км/ч?!!!

"Тъпото" ченге казва - "може и с 1 км/ч да е било но се удари в бордюра - ако имаше човек или кола щеше да ги удариш"

Нашия си плати и след тв ами казва - ебал съм ти и леда - следващия път ша си сложа по яки гуми и вериги ако трябва и ша карам с 0,5 км/ч, но не изкам да се излагам така пред човека и наистина да причиня щета било то на човек или на имущество.

И това всичкото нещо само след 3 години живот в УСА.

Предполагам, че са говорили в мили, но скоростите бяха адски смешни.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Германия си длъжен да имаш необходимото оборудване и гуми, съобразени с пътните условия. Ако те хванат с летни гуми по снежен път - глоба 40 евро. Ако направиш ПТП - отпада ти застраховката.

В други държави е още по-строго. Съществува закон, който указва от коя до коя дата си длъжен да караш със зимни гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е това да стане и в България но уви трябва още хора да се претрепят.

А някой спомня ли си от коя дата карането на фарове ставаше задължително?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"От 1 ноември до 1 март автомобилите задължително ще се движат с включени светлини през деня, решиха депутатите като приеха на второ четене промени в Закона за движението по пътищата, внесени от Министерски съвет,

предаде парламентарният репортер на БГНЕС.От 2 март до 31 октомври колите могат да се движат с включени фарове през деня, но това не е задължително."

 

Аз си карам постоянно на къси!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много достоверна информация бих казал.:D А относно късите светлини и аз предпо4итам да са винаги вкл.

А между другото Румстъра има много удобна екстра която позволява автомати4но вкл. на късите светлини при запалване на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Руумстъра няма грешка. По-полезната функция е да пищи като ги забравиш и тръгнеш да слизаш от колата. Аз редовно ги забравям, ако не пищи да ме подсеща 3 акумулатора да съм сменил до сега :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PS: В Атина като споменахме за зимни и летни гуми (а валеше сняг!!!) ни попитаха дали се е..ваме! Това без майтап!

 

Нямаш представа колко си прав! До преди 15-20 години тук никой не е чувал за зимни и летни гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това хубаво, но аз говоря за преди само 4-5 години.

Иначе в "хубавите" комунистически години имаше летни Вида Спорт и .... летни Вида Спорт :mrgreen: И катерих с Шкодето по Академика на Банско (който е качва знае за какво говорих). Но това беше поради липса на избор. Сега е друго...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък Атина...Там ако падне сняг, го отразяват във вестниците. Най-студените месеци са януари и февруари с мнимиални температури от 7 градуса. Ако падне под нулата е рекорд.

 

Crete.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сигурно шофиране през зимата е необходимо оптимално сцепление. Благодарение на специалния си дизайн с множество ламели, зимните гуми имат много по-голяма контактна площ с пътя, което гарантира по-добра устойчивост и по-къс спирачен път.

При движение на сняг със скорост от 50 км/ч автомобил "обут" с четири зимни гуми има спирачен път от 35 метра, докато този с летни гуми спира за 43 метра. При заледен път и скорост от само 30 км/ч разликата е още по-голяма. Зимните гуми спират за 57 метра, а летните за цели 68 метра. Много често метрите, спечелени от зимните гуми , предотвратяват сериозни произшествия и спасяват човешки животи.

 

Кои са истинските зимни гуми?

 

 

На пазара се предлагат т. нар. "всесезонни" гуми. Според производителите им са подходящи за употреба през цялата година - при пролетния дъжд, при лятната жега, при есената слана и зимния лед. Това не е нищо друго освен маркетингов трик , който обаче често струва скъпо на клиента. И докато през лятото свойствата на тези гуми са задоволителни, при зимни условия употребата им е компромис със сигурността. През 1999 г. в САЩ и Канада бе приет нов стандарт за зимни гуми, който вече е световно признат. Зимните гуми, одобрени по строгите изисквания на този стандарт, гарантират на клиентите най-високите възможни нива на устойчивост и сцепление с пътя при сурови зимни условия и са маркирани със специален знак: снежинка на фона на планина .

 

Защо силика?

 

Най-новата технология в производството на зимни гуми е използването в каучуковата смес на силициев двуокис SiO 2, химическо съединение известно под името силика .

 

При температури под 7 градуса Целзий, обикновената каучукова смес на летните и всесезонни гуми губи еластичността си и не може да осъществи добро сцепление с пътя дори при сухи условия. Чрез прибавянето на силика се запазва еластичността на каучуковата смес при минусови температури и се постига маскимално сцепление при сняг и лед.

Така например, зимните гуми със силика имат над 50 % по-добро сцепление на сняг и лед в сравнение с някой летен модел, което води и до значително подобрение на спирачния път и устойчивост на автомобила при зимни условия.

 

Например Lassa Snoways II е зимна гума, създадена според водещите световни технологии и изпитан в арктическата част на Финландия.

Специалната каучукова смес на грайфера съдържа силиконови съединения и запазва еластичността си дори при температури от -40С, което гарантира непостигано до сега сцепление с пътя при дъжд, сняг или лед. Силиконовата технология понижава съпротивлението при въртене на гумата по посока на движението и намалява разхода на гориво до 10% в сравнение с обикновените гуми.

Голямо техническо предимство на Snoways II е повишената гъстота на блоковете на грайфера и множеството ламели, които осигуряват по-добро сцепление при рязко спиране или при завой на хлъзгав път. Компютърно моделираните канали отвеждат водата извън протектора и намаляват значително опасността от аквапланинг върху водни повърхности.

 

Силиконовата смес е отлична при шофиране и спиране на сняг и лед, а също така до p ринася и за минимално съпротивление по посока на движението и подобрява сцеплението на мокро. Специалният дизайн на формата на блоковете довежда до минимален шум при движение. Екстра дълбокият грайфер и специален дизайн на страната допринасят за максимален комфорт при пътуване. Страничните зигзагообразни раменни блокове и увеличената гъстота на режещите ръбове на грайфера са основните характеристики на SnowaysII , благодарение на които гумата се справя еднакво добре на сняг и лед, и с всички условия на пътната настилка.

 

 

 

Кога се слагат зимните гуми?

 

Обикновенно повечето водачи се сещат за необходимостта от зимни гуми едва при първия сняг. Това често води до големи опашки пред пунктовете за гуми и много изгубено време и нерви. Разумните шофьори оборудват автомобила си със зимни гуми най-късно до края на Октомври. По това време температурата през нощта често пада до нула градуса Целзий и използването на летни гуми вече е опасно. Неслучайно опитните шофьори казват, че летни гуми се слагат на Гергьовден, а зимни на Димитровден (26-ти Октомври).

 

Достатъчни ли са две зимни гуми?

 

Въпреки, че изглежда логично от икономическа гледна точка, поставаянето само на две зимни гуми на задвижващите колела на автомобила носи сериозни рискове. При спиране, тежестта на автомобила се пренася на предната ос и автомобилите със задно предаване трябва да разчитат на чудо - оставените с летни гуми предни колела да спрат на сняг. При автомобилите с предно предаване пък, разликата в инерцията от успешното спиране на зимните гуми на предните колела и летните гуми на задните ще доведе до значителна нестабилност на автомобила и сериозен риск от неконтролируемо занасяне. Така че всичко друго освен четири зимни гуми е компромис, криещ сериозни рискове.

 

Зимни гуми за джипове?

 

Масово използваните от водачите на джипове всесезонни гуми за всякакви терени, са непригодни за употреба при минусови температури и заснежен път. От няколко години в Европа и Северна Америка добиват все по-голяма популярност чисто зимните джипови гуми, които имат необходимите качества за използване в сурови зимни условия.

 

Например зимната гума за джипове и SUV на японският производител Yokohama e специално изработената за движениие в зимни условия.

Моделът Yokohama Geolander I / T + разполага с множество ламели и каучукова смес със Зерума според най-модерните технологии в индустрията за изключително представяне, както на снежни, така и на заледени участъци. Зигзагообразния централен блок и двата широки надлъжни раменни канали осигуряват многобройни контактни ръбове за по-добро сцепление и увеличена странична стабилност.

Зигзагообразните централни канали изхвърлят успешно снега и водата изпод гумата и предотвратяват поднасяне и аквапланинг. Вълнообразната форма на множеството ламели засилва сцеплението на снежни и заледени пътища.

 

Източник: http://bmwpower-bg.net и http://www.autonet.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На пазара се предлагат т. нар. "всесезонни" гуми. Според производителите им са подходящи за употреба през цялата година - при пролетния дъжд, при лятната жега, при есената слана и зимния лед. Това не е нищо друго освен маркетингов трик , който обаче често струва скъпо на клиента. И докато през лятото свойствата на тези гуми са задоволителни, при зимни условия употребата им е компромис със сигурността. През 1999 г. в САЩ и Канада бе приет нов стандарт за зимни гуми, който вече е световно признат. Зимните гуми, одобрени по строгите изисквания на този стандарт, гарантират на клиентите най-високите възможни нива на устойчивост и сцепление с пътя при сурови зимни условия и са маркирани със специален знак: снежинка на фона на планина

Къде си ПъРъРъ? :mrgreen:

 

Шегичка.....не ми отговаряй :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали може все пак да отговоря :oops:

 

В тази статия много силно се набляга на прословутите 7 градуса. Е, аз съм навит да направим експеримент. Ако искаш с твойта, ако искаш с мойта кола. Чакаме студ без сняг. Слагаме първо едните гуми и засичаме спирачен път. След това сменяме гумите и повтаряме упражнението. Ако няма сняг и лед на пътя залагам 5:1 че летните ще спрат по-добре! Дори съм навит да го направим при температури под нулата.

 

И пак повтарям (потретям или може би повече) - какви гуми да сложиш е избор зависещ от много фактори. Ако взема кола на жената задължително ще я обуя във всесезонки - тя няма да мине дори 10к годишно. Но при 30к++ годишно е безумие да рискувам с всесезонки. Затова и карам с два комплекта. Освен това пак припомням фактора стареене! Нова всесезонка е по-добра от 5 годишна лятна и особено зимна! А смяната на гуми преди да се износят е разход който не всеки може да си позволи!

 

Мисля да престана да пиша по тая тема. Тя е точно толкова безкрайна колкото и темата "Кое е първично - кокошката или яйцето". Пожелавам ви успех в борбата за надмощие :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали може все пак да отговоря :oops:

 

В тази статия много силно се набляга на прословутите 7 градуса. Е, аз съм навит да направим експеримент. Ако искаш с твойта, ако искаш с мойта кола. Чакаме студ без сняг. Слагаме първо едните гуми и засичаме спирачен път. След това сменяме гумите и повтаряме упражнението. Ако няма сняг и лед на пътя залагам 5:1 че летните ще спрат по-добре! Дори съм навит да го направим при температури под нулата.

 

Ако е над нулата и е сухо - летните ще спират по-добре.

Но ако е под нулата, рискуваш по пътя да има и скреж и тогава зимните ще спечелят.

Ма това какво общо има с "трисезонките" :)

Спирам и аз...че не ни мърдат 10 страници :)

Плюс това съм дал оферта за новия QUATRAC 3, който идва октомври и със знак "снежинка на фона на планина" :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с тази уникална измишльотина че всичко е маркетингов трик.... то е ясно че колите не минават по тези снежни места постоянно, както и че ситроена всъщност няма как да се превърне в робот!!!! идеята на рекламата е по-скоро да направи продукта популярен отколкото да отговаря 100% на истината. И в рекламите за прах за пране говорят глупости ама не си перете дрехите със сапун??? има си задължителни неща за всяко домакинство и зимните гуми са едни от тях.

PRR - при температури под нулата трудно ще намириш достатъчно дълъг път на който да си караш с летните. дори и летните да спират по-добре не знаеш в следващия момент къде ще се появи скреж и къде може да поднесе колата.... а колкото и да се мисли някой за "майстор" и че познава отлично колата точно в 1 секунда ще се случи да поднесе и да стане нещо лошо. не че не е невъзможно и със зимните гуми това да стане но вероятността е по-малка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркетинг и реклама, не са едно и също.

Въпреки, че Vredestein се хвалят много със своята всесезонна гума, ето какво пише на официялният им сайт:

“The Vredestein Quatrac 3 is a first-rate alternative for countries without extreme driving conditions like snow-covered, icy roads or steep hills....

 

Vredestein Quatrac 3 е първокласна алтернатива за държави без тежки пътни условия като заснежени и заледени пътища, или стръмни баири.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много достоверна информация бих казал.:D А относно късите светлини и аз предпо4итам да са винаги вкл.

А между другото Румстъра има много удобна екстра която позволява автомати4но вкл. на късите светлини при запалване на двигателя.

 

Супер. Не знаех за тази хитринка. Как става тая работа? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркетинг и реклама, не са едно и също.

 

 

Vredestein Quatrac 3 е първокласна алтернатива за държави без тежки пътни условия като заснежени и заледени пътища, или стръмни баири.

 

Прав си, но мисля че ме разбраха всички за какво говоря.

Vredestein Quatrac 3 - е къде ги тия държави??? ако няма сняг или баири каква ще е тази държава.... може би някъде в пустинята, ама там хората сигурно си карат с летните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами честно аз ако живея по южното черноморие,гърция и турция не бих си купил зимни гуми,че си карам със всесезонни псвен ако няма спортен автомобил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много достоверна информация бих казал.:D А относно късите светлини и аз предпо4итам да са винаги вкл.

А между другото Румстъра има много удобна екстра която позволява автомати4но вкл. на късите светлини при запалване на двигателя.

 

Суп ер. Не знаех за тази хитринка. Как става тая работа? :roll:

Ами трябва да погледнеш при долната част на таблото (под волана)там ще видиш едно пластмасово капаче,дръпни го смело под него има бутон който трябва да натиснеш и си готов. ;)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е много интересна, аз лично съм я изчала доста пъти!

Не искам да взимам конкретно отношение, нито пък да давам мнение/колкото и да не ви се вярва имам такова/.

Аз съм с Гиславед и съм доволна, макар да нямаше кой знае какви зимни условия миналата година.Но, имайки предвид, че живея в подножието на Витоша, без зимна гума не бих могла да се прибера.

Този сезон ми предстои подмяна на задните гуми.След дълго умуване, сондиране на мнения и впечатления, реших да сложа ето такива.

VredesteinQua.jpg

Понеже не искам да се разрази нов спор, дали има или няма всесезонни гуми, ще се обоснова.Карам само в градски условия и маршрутите,по които се движа ежедневно, не са особено рискови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е много интересна, аз лично съм я изчала доста пъти!

Не искам да взимам конкретно отношение, нито пък да давам мнение/колкото и да не ви се вярва имам такова/.

Аз съм с Гиславед и съм доволна, макар да нямаше кой знае какви зимни условия миналата година.Но, имайки предвид, че живея в подножието на Витоша, без зимна гума не бих могла да се прибера.

Този сезон ми предстои подмяна на задните гуми.След дълго умуване, сондиране на мнения и впечатления, реших да сложа ето такива.

VredesteinQua.jpg

Понеже не искам да се разрази нов спор, дали има или няма всесезонни гуми, ще се обоснова.Карам само в градски условия и маршрутите,по които се движа ежедневно, не са особено рискови.

подкрепям решението ти ,но то има смисъл ако имаш 4 такива или 2 летни за отпред

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам два комплекта предни

-летни Гиславед SPEED 616

-зимни Гиславед EURO FROST

Идеята ми е да сменям само предните, според сезона! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.