Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Немога да повярвам - изгорял ми е вентилатора на радиатора?


smirn0ff

Recommended Posts

Здравейте,

днес като се пприбирах от работа, в едно задръстване, колата започна да загрява. гледам че вдигна много градусите и реших да спра. изчаках малко да поотмине трафика и хем колата да поизстине.

Когато отворих капака, запалих мотора и гледам че въпреки покачващата се температура вентилатора не се завърта. в последствие закарах колата до нас без да я прегрея и започнах да си решавам проблема. знам че имах проблем с едната клема и пробвах да окъся веригата, но пак не завъртя перката. стана тъмно и се прибрах.

 

Та питам възможно ли е да се е загубила масата или е изгорял вентилатора?

някой срещал ли е подобен проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен датчика на радиатора трябва да има и реле. Виж да не е изпушило.

Най-добре го захрани директно и виж дали ще работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз свързах от датчика кабелите директно двата един за друг...

така не о ли окъсявам и трябва да започн да работи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз свързах от датчика кабелите директно двата един за друг...

така не о ли окъсявам и трябва да започн да работи

Ако има реле и се е отелило няма да се включи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Фаворита масата за датчика на радиатора идва от единия болт на десния фар и е напълно възможно от корозия да не е вече маса ... дай масата първо за проба от акумулатора да разбереш дали има + или да не е поел електродвигателя към сервиз ВОЛФ и след всичките тез проби следва 7 лв. за датчик ... няма релета и тем подобни работи да търсиш , щот няма . За да си вържеш гащите може да ръгнеш едно копче от габарити на празното място на левия панел и с един кабел + една маса от таз за километража и вече няма да се косиш ако не сработи датчика ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 120 ките няма реле няма дяволи всичко е в термовключвателя който е в радятора.

 

пробвай от някаде да подадеш + и - на мотора ти и ако не завърти ...честито !!! в него е проблема. Отвори го и го почвай може да е нещо елементарно;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще пробвам първо с масата. после с това да подам ток към вентилатора. ако нестане работата е ясна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е моторчето да е тлеясало.Най лесно може да провериш като завъртиш перката на ръка.

 

 

 

п.п като започне да загрява колата пусни топлото на парното на 3-та степен.Ще ти поопече малко крачетата,но има ефект . :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

уф ... днес не се сетих за тоя трик със парното :)

 

мотора го пробвах дали не е "запекъл" но се върти доста добре на ръка ... пробвах дори при запален двигател да го помръдна малко с една отверка за да захапе, но не искаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

надявам се да е от масата ще я пробвам утре да я закача другаде

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай ... на моита след боята не работеше ни от ключ , ни от датчик и сега ако се включи от ключа върти по - бавно т.е. трябва да свалям табло , ама друг път :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти батко

 

И аз имах такъв проблем в задръстване.... изправиха ми се косите. Топотията се оказа клеясала клема която е бодната на тялото на вентилатора. Размърдах я и се оправи.

 

Между другото се оказа доста чест проблем и при други коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес докато отивах на работа си направих малка сауна в колата с пуснато парно :)

довечера пак ще прегледам схемата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

опитай с два кабела направо от акумулатора

 

Edit The Best Forman : Колега , не се прави с два , а с една маса т.к. ел. системата е така направена , че (+) който ще върнеш ще се разпространи по всички консуматори през контакт , които са ... ако няма + значи бушона е заминал , но това може да се установи с уред ... ако е само за тест разкачаш от куплунга и действаш , но ако ще слагаш ключе или елиминираш датчика се прави само с (-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе колеги това чудо на техниката ( вентилатора ) има ли отделен бушон???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

№7 според дебелата книга 15А за по - старите /-91/ и №6 за след 91-

трябва да го погледна че за него не се сетих да го видя!!!

къф съм тъп ... дано да бушона

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са обвинявай , щот ако е тръгнал мотора е нормално да гори бушона от претоварване ... той на ръка може да върти , но да консумира повече отколкото му се полага ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако е заминал мотора все пак взимай един на старо от 120 Л .пасва перфектно.защото нов за фаворит е 60лв+перка 18лв=78 лв.

аз миналия месец взех един от Сашо за 20 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бах мааму кой тоз бушон дето е за вентилатора???? днес седях половин час и се чудих няма го маркиран на легендата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От ляво на дясно се броят бушоните , първото гнездо е свободно и от него 5 или 6

 

normal_bushoni.jpg

 

много благодаря ... точно това се чудех как се броят. след малко отивам да го видя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах колега ти пробва ли да откачиш двата кабела на вентилатора и да ги ръгнеш на акумулатора да видиш върти ли? Ама пробвай с двата кабела защото може и масата да ти прави въртели. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.