Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Началото на края на бензиновите бегачки


TDI_fen

Recommended Posts

Карах известно време Toyota Starlet 1.5 дизел,атмосферен,54 кончета при 5200 об/мин.Беше изключително нервна,можеше да се кара на 3-та с 20 км/час,оттам поемаше убедително,ускорението и от 80 до 120 беше забележителни.При относителни нисък въртящ момент/91Nm /и то при 3000 об/мин,но пък доста високооборотна.Разходът беше 4.5 лт/100км смесен пролет/лято/есен и 5.5 лт/100км през зимата.Очевиден недостатък беше бавното загряване на двигателя,затова и зимният разход беше по-висок,чини ми се.

Специфичната и мощност беше 16кг/к.с.

Сравнявам я със сегашната ми Фабия 64 к.с. и с ръка на сърцето вървеше по-добре,а разходът е несравним.

А по повод още пламтящите тук спорове:освен техническите параметри на дизеловите и бензинови двигатели,но в комбинация със шаситата/подчертавам това,защото очевидно 54 к.с. на 830 кг е по-добре от 64 к.с. на 1135 кг/,предпочитанията до голяма степен са емоционално оформени,затова противопоставянето на "на мен това ми харесва" с "е,как може да ти харесва" е неуместно.Идеята на темата е да се сравняват показатели,а не да се дърлим и да отправяме лични нападки,в което мнозина тук изпадат.А това се дължи на аргументна немощ,която кара някои да изпадат в честолюбие.Загубата на добрия тон прави лошо впечатление на външни хора като мен/не познавам никого,както вие се познавате помежду си/,повярвайте ми.

Прави ми впечатление,че се сравнява само абсолютната стойност на въртящия момент,а се забравя при какви обороти се постига.Давал съм тук пример,да,има бензинови двигатели с висок въртящ момент,но постигнат около максималните обороти,при които се получава и максималната мощност,но това означава,че за да има ефект от него,трябва да се кара непрекъснато като на състезание.

ammcfc:бих искал да отбележа,че тази "резачка" с 520Nm,която дават за пример,харчи в състезателен режим 70 лт/100 км,и то специален бензин,а не от колонката.И е Fabia WRC,както ти правилно си забелязал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 271
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    45

  • The Best Forman

    26

  • ammcfc

    25

  • zloQQ

    24

Най-много писали в темата

Ашко , ако Фабията , която караш е SDI оставаш с впечатление , че конете са малко за това купе , но колегата ammcfc на същото бримчи с турбо и още толко коне отгоре и е силно впечатлен от възможностите ... ми разбираемо е в крайна сметка и аз вчера се опитвах да го убедя , че сравнение м/у турбо дизел с атмосферен бензинов двигател е некоректно поради факта , че при единия пълненето на цилиндрите е принудително и мощностите и ефективността нарастват , е да но вариант без турбо е просто неудачен или по - скоро не толкоз добър ... същото е и при бензиновите двигатели , но като сложиш турбо на един бензинов двигател и то си става самолет или с други думи при почти еднакви показетели в един безинов и един дизелов двигател могат да се постигнат приблизително еднакви резултати с таз разлика , че бензиновия двигател има още малко резерв от към капацитет ;)

Та в общи линий това ми е мнението за бегачките ... със сигурност до голяма степен успехите на дизеловите двигатели се основават на ниския разход без да омаловажавам и останалите им плюсове.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Best Forman - по-леко с дадената тема с развалената Фабия! TDI-то е правено да работи с турбо, когато то се прецака двигателя минава в emergency режим и работи с някакви зададени предварително стойности на компютъра. Които случайно не са идеалните, а достатъчни колата да върви. Дали ти се случвало на 1.8Т да откаже турбото? Щото не мисля, че ще е нещо различно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VooDoo -така е аз те подкрепям-много си прав!!!

 

Как ще сравняваш дизела с бегачки като ГОЛФ3 ГТИ и Астра ГСИ!

(сигурно това са колите за тебе)

Срамота колеги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да имам претенции на много разбиращ, ще вметна........ дизелът в последните години много се развива, но нали говорим за бегачки, та накъсаната ми мисъл е, че докато не се появят дизелови в F1, Moto grand prix и дизелови драгстери /май така се пишеше/ не може да говорин за дизелови бегачки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VooDoo -така е аз те подкрепям-много си прав!!!

 

Как ще сравняваш дизела с бегачки като ГОЛФ3 ГТИ и Астра ГСИ!

(сигурно това са колите за тебе)

Срамота колеги!

 

=D> smile139 smile092 smile048 smile115

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали ти се случвало на 1.8Т да откаже турбото? Щото не мисля, че ще е нещо различно...

 

Идеята на колегата The Best Forman е, че е некоректно да се сравнява турбо-дизел с атмосферен бензин ...

 

Коректно е да се сравнява атмосферен дизел с атмосферен бензин::

1.9 SDi ~ 70 кс

vs

1.8 20V = 125 кс

 

или турбо-дизел с турбо-бензин:

1.9 TDi ~ 90 .. 150 кс

vs

1.8 T ~ 150 .. 200+ кс

 

За пример са познатите ни мотори на VW.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали ти се случвало на 1.8Т да откаже турбото? Щото не мисля, че ще е нещо различно...

 

Идеята на колегата The Best Forman е, че е некоректно да се сравнява турбо-дизел с атмосферен бензин ...

 

Коректно е да се сравнява атмосферен дизел с атмосферен бензин::

1.9 SDi ~ 70 кс

vs

1.8 20V = 125 кс

 

или турбо-дизел с турбо-бензин:

1.9 TDi ~ 90 .. 150 кс

vs

1.8 T ~ 150 .. 200+ кс

 

За пример са познатите ни мотори на VW.

 

smile162 smile159 ... е сега вече можем да почнем да сравняваме разход , динамика , въртящ момент , максимална скорост , комфорт при пътуване и при изпреварване иии друго не се сещам , но тва не пречи да се допълни списъка :mrgreen:

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали ти се случвало на 1.8Т да откаже турбото? Щото не мисля, че ще е нещо различно...

 

Идеята на колегата The Best Forman е, че е некоректно да се сравнява турбо-дизел с атмосферен бензин ...

 

Коректно е да се сравнява атмосферен дизел с атмосферен бензин::

1.9 SDi ~ 70 кс

vs

1.8 20V = 125 кс

 

или турбо-дизел с турбо-бензин:

1.9 TDi ~ 90 .. 150 кс

vs

1.8 T ~ 150 .. 200+ кс

 

За пример са познатите ни мотори на VW.

 

Шах и мат! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 SDi ~ 70 кс

vs

1.8 20V = 125 кс

 

това показва истинската разлика между 2те горива. smile142

 

Aaaa, мнооого добро сравнение: 8 клапана срещу 20 :mrgreen: Почти равни са :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай да постна още нещичко по темата :mrgreen:

Мерцедес 200 Kompressor: 163 кобилки

Мерцедес 200 CDI: 140 кобилки

 

Безумна разлика ша знайте :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай да постна още нещичко по темата :mrgreen:

Мерцедес 200 Kompressor: 163 кобилки

Мерцедес 200 CDI: 140 кобилки

 

Безумна разлика ша знайте :mrgreen:

 

200 компресор си е 2000, а 200цди варира от 2000 до 23/5/00 май за кой кубик пишеш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

200 CDI: 1991cm^3

200 Kompressor: 1796cm^3

 

Не бях обърнал внимание :oops:

1.8 срещу 2.0 ==> Да му добавим 10% отгоре на бензинчето -> 180 кончета срещу 140. Пак не е драстична разликата. Особено като се има предвид че тия 180 ще ги видиш само в червената зона, а там караш в не повече от 5% от времето :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR , 8 клапановите двигатели на 1,8 почват от 90 магарета на простия карбуратор и сигат до 125 ако се добави инжекционно впръскване и махане на екологията от компа ако ще говорорим за чиста мощност , отделно динамиката е по - добра при бензиновия вариант , а рзхода е малко по - голям в градски условия - 7 - 8 срещу 8 - 10 , а на дълго мисля , че разликата е около кило максимум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR , 8 клапановите двигатели на 1,8 почват от 90 магарета на простия карбуратор и сигат до 125 ако се добави инжекционно впръскване и махане на екологията от компа ако ще говорорим за чиста мощност , отделно динамиката е по - добра при бензиновия вариант , а рзхода е малко по - голям в градски условия - 7 - 8 срещу 8 - 10 , а на дълго мисля , че разликата е около кило максимум.

 

Да, 90 срещу 70.

Градски разход 6.5 срещу 10+ (карам дизел, карал съм и бензин!).

Извънградско 5.0 срещу 7.5.

За мощност от кубик - бензина печели. Но по тая логика да се върнем на двутактовите - там кубик/мощност е най-голям!

 

B7Alpina (или по-точно VooDoo!),

спортен дизел -> R10 :mrgreen:

 

А дали ще е бензин или дизел - въпрос на вкус ... и финансии

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да назове Бърза/Спортна Дизел Кола...че се води такъв спор?

 

Какво значи според теб "Бърза"? Такава, която печели 1/4 миля или такава, която печели голямо състезание? Питам, за да се уточни критерия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да назове Бърза/Спортна Дизел Кола...че се води такъв спор?

 

Какво значи според теб "Бърза"? Такава, която печели 1/4 миля или такава, която печели голямо състезание? Питам, за да се уточни критерия...

 

като цяло бърза кола е такава която се изтрелва от 0-100 под 10сек...

взима завоий без да се разбие или да намали до 20км...

 

А до състезание е малко по-сложно...пример

Този Сеат е бил подобни коли в този клас...А други да ли може...тук е по разтегателно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като цяло бърза кола е такава която се изтрелва от 0-100 под 10сек...

взима завоий без да се разбие или да намали до 20км...

 

А до състезание е малко по-сложно...пример

Този Сеат е бил подобни коли в този клас...А други да ли може...тук е по разтегателно...

 

Като цяло под 10 сек., предполагам може да се изброят доста коли... Т'ва за завойте - изобщо не схванах смисъла?!?!?! Според теб като съм с "печка" трябва да намаля и да завия - иначе се разбивам, а ако съм с "бИгачкЪ" - минавам с около 200 и изправям завоя...

За състезанията - кое е по-сложно? Турили кола от в клас със себеподобни и тя взела, че победила... Ако беше за друг клас колата, сигурно нямаше да я допуснат до участие - аз така си мисля. Какво значи това, други дали ще може да победи? Ми с Ф1 ли да се пусне?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пример

Първата кола за която се сещам:

BMW 335D Купе

 

Engine 335d

Cylinder/valves 6/4

Capacity cm3 2993

Stroke/bore mm 90.0/84.0

 

Max. output kW/rpm 210/4400

(hp/rpm) 286/4400

Max. torque Nm/rpm 580/1750–2250

Performance

 

Top speed km/h 250

 

Acceleration 0–100 km/h s 6.1

 

Fuel consumption

Urban l/100 km 10.3

Extra-urban l/100 km 5.9

Combined l/100 km 7.5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следва продължение: "ма това не е Ферари, Ламборгини, Мустанг и сие" :mrgreen:

 

BTW в колко процента от времето карате на максимума на двигателя. И колко често правите 0-100?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да безсъмнение На БМВ този модел е страшен...Но какво би станало с/y 1 M3?

 

Аз лично освен на БМВ спортен дизел не се сещам... :-k

 

PRR---ако става дума за 100км...в града трудно...но извън него е много над 100км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.