Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Началото на края на бензиновите бегачки


TDI_fen

Recommended Posts

От няколко години царя на" 24h на Льо Ман" се казва AUDI R10-TDI.

 

А днес се случи поредното дългоочаквано чудо:

В поредната гонка от "WTCC" шампионата подедител е SEAT LEON TDI

(стандартно 2.0 TDI-170 к.с. ............тунинговано до 280 к.с./4000 об/мин и 450 Nm/2 500 об/мин)

 

Бъдещето е в печките :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 271
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • zloQQ

    24

  • The Best Forman

    26

  • PRR

    45

  • ammcfc

    25

Най-много писали в темата

утре като изтрезнея и като стана за работа първото ми нещо което ще направя е да си изхвърля работещия като по часовник бензинов двигател и да се кача на спортния дизелов агрегат на чудния автобус 204(икарус)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак се почна простотията....

Абе хора не разбрахте ли че дизеловите автомобили за 10 години са претърпяли огромни промени. След още 10 години ще са напреднали още повече техвологиите. Това че вече на някои силни състезания дизела бие говори само по себе си... а в градските автомобили в цяла европа започва вече да се наблюдава обща тенденция на купуване на дизели. така че никой не знае какво ще се случи в следващите години... за момента едните имат превес в спорта, другите в града.... а все пак май всички идваме от града, май няма състезатели сред нас ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само едно да кажа - дизелът никога няма да бъде това,което е бензинът!!!

Поздрави! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като кажете след 10години.Може би след десет години ще караме само хибриди или двигатели,които използват вода и да си наливате от чешмата.Трудно е да говорите след десет години какво ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като кажете след 10години.Може би след десет години ще караме само хибриди или двигатели,които използват вода и да си наливате от чешмата.Трудно е да говорите след десет години какво ще е.

 

само да кажа че някой хора никога не биха позволили да си наливаме от чешмата...

Горивото движи икономиката...

То ще свърши...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мое ли да се изходя и аз ... не искам да подценявам успеха на дизелите , но в тоз шампионат за водачите в класирането се полага баласт т.е. допълнително тегло в автомобилите , а 10 кг. + се равнява горе - долу на 0.1 сек + на обиколка ... водачите в класирането Аугусто Фарфус и Анди Прюел карат с по 60 - 65 кг. баласт в техните БМВ та ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, вярно спора вече стана мизерия! Фен съм на дизела, много икономични са и развърти ли се турбината са като полудели!

 

Но също така чета за FSI и другите системи за директно впръскване при бензина и там нещата също вървят напред, и то с добри крачки. Пада разхода, въртящия момент се вдига, там също ползват турбо - нещата стават много близки.

 

Можем да спорим непрекъснато, но сравненията са като всички останали - имаш няколко предимства, но ти липсва друго. И това се отнася и за бензина, и за дизела.

 

Сега дизелът преживява разцвет без никакво съмнение! Преди това е било горивото на товарните машини - мръсно, тракащо, тромаво. Това се промени много с директното впръскване, турбото с променлива геометрия и компютърното управление на двигателя. Но дизелите няма да станат толкова бързо развъртащи се и високооборотни като бензина - заради принципа на работа. Това си има и предимства, и недостатъци.

 

Смятам, че винаги ще има почитатели и на двете технологии и не виждам нищо лошо в това - така и трябва. Едната ще бъде по-разпространена от другата - винаги е било така - преди беше бензина, сега дизела има повече от 50% от продажбите през последните 3 години в западна европа.

 

Дизелът в момента изживява голямо развитие и започва да се ползва на места, където преди не беше и помисляно, че би могъл да се ползва. Това е хубаво и не е в ущърб на никого.

 

Пък и вижте любимата ни марка - Октавия vRS е както бензин, така и дизел! Предлагат се двете, а не само едното, защото и двете се търсят! smile194

 

Недейте с тези приказки - "който харесва бензин - убитак" или "фен на нафтовите печки" - защо ще се обиждаме? Всеки кара каквото харесва и затова му е приятно да кара него. Не е нужно на ВСЯКА ЦЕНА да убеждаваш другия, че караш хубаво возило - ако толкова държиш значи някакъв комплекс те мъчи и нещата стават грозни.

 

Хайде поздрави, и не се карайте! smile159 smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, вярно спора вече стана мизерия! Фен съм на дизела, много икономични са и развърти ли се турбината са като полудели!

 

Но също така чета за FSI и другите системи за директно впръскване при бензина и там нещата също вървят напред, и то с добри крачки. Пада разхода, въртящия момент се вдига, там също ползват турбо - нещата стават много близки.

 

Можем да спорим непрекъснато, но сравненията са като всички останали - имаш няколко предимства, но ти липсва друго. И това се отнася и за бензина, и за дизела.

 

Сега дизелът преживява разцвет без никакво съмнение! Преди това е било горивото на товарните машини - мръсно, тракащо, тромаво. Това се промени много с директното впръскване, турбото с променлива геометрия и компютърното управление на двигателя. Но дизелите няма да станат толкова бързо развъртащи се и високооборотни като бензина - заради принципа на работа. Това си има и предимства, и недостатъци.

 

Смятам, че винаги ще има почитатели и на двете технологии и не виждам нищо лошо в това - така и трябва. Едната ще бъде по-разпространена от другата - винаги е било така - преди беше бензина, сега дизела има повече от 50% от продажбите през последните 3 години в западна европа.

 

Дизелът в момента изживява голямо развитие и започва да се ползва на места, където преди не беше и помисляно, че би могъл да се ползва. Това е хубаво и не е в ущърб на никого.

 

Пък и вижте любимата ни марка - Октавия vRS е както бензин, така и дизел! Предлагат се двете, а не само едното, защото и двете се търсят! smile194

 

Недейте с тези приказки - "който харесва бензин - убитак" или "фен на нафтовите печки" - защо ще се обиждаме? Всеки кара каквото харесва и затова му е приятно да кара него. Не е нужно на ВСЯКА ЦЕНА да убеждаваш другия, че караш хубаво возило - ако толкова държиш значи някакъв комплекс те мъчи и нещата стават грозни.

 

Хайде поздрави, и не се карайте! smile159 smile169

 

 

 

Мното добре казано.Всеки избира какво да кара и какво му харесва.и затова малко са хората,които могат да са обективни без пристрастия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, вярно спора вече стана мизерия! Фен съм на дизела, много икономични са и развърти ли се турбината са като полудели!

 

Но също така чета за FSI и другите системи за директно впръскване при бензина и там нещата също вървят напред, и то с добри крачки. Пада разхода, въртящия момент се вдига, там също ползват турбо - нещата стават много близки.

 

Можем да спорим непрекъснато, но сравненията са като всички останали - имаш няколко предимства, но ти липсва друго. И това се отнася и за бензина, и за дизела.

 

Сега дизелът преживява разцвет без никакво съмнение! Преди това е било горивото на товарните машини - мръсно, тракащо, тромаво. Това се промени много с директното впръскване, турбото с променлива геометрия и компютърното управление на двигателя. Но дизелите няма да станат толкова бързо развъртащи се и високооборотни като бензина - заради принципа на работа. Това си има и предимства, и недостатъци.

 

Смятам, че винаги ще има почитатели и на двете технологии и не виждам нищо лошо в това - така и трябва. Едната ще бъде по-разпространена от другата - винаги е било така - преди беше бензина, сега дизела има повече от 50% от продажбите през последните 3 години в западна европа.

 

Дизелът в момента изживява голямо развитие и започва да се ползва на места, където преди не беше и помисляно, че би могъл да се ползва. Това е хубаво и не е в ущърб на никого.

 

Пък и вижте любимата ни марка - Октавия vRS е както бензин, така и дизел! Предлагат се двете, а не само едното, защото и двете се търсят! smile194

 

Недейте с тези приказки - "който харесва бензин - убитак" или "фен на нафтовите печки" - защо ще се обиждаме? Всеки кара каквото харесва и затова му е приятно да кара него. Не е нужно на ВСЯКА ЦЕНА да убеждаваш другия, че караш хубаво возило - ако толкова държиш значи някакъв комплекс те мъчи и нещата стават грозни.

 

Хайде поздрави, и не се карайте! smile159 smile169

 

 

smile161 smile159 Браво на Dereal, смислено и обосновано мнение. Адски ми е писнало от глупави коментари от типа "който харесва бензин - убитак" или "фен на нафтовите печки". В крайна сметка бъдещето няма да е нито на бензиновите, нито на дизеловите двигатели. Най-вероятно дори нямаме представа с какво ще се придвижваме след 30 години. Така, че карайте си кой каквото има и се радвайте. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега дизелът преживява разцвет без никакво съмнение! Преди това е било горивото на товарните машини - мръсно, тракащо, тромаво. Това се промени много с директното впръскване, турбото с променлива геометрия и компютърното управление на двигателя. Но дизелите няма да станат толкова бързо развъртащи се и високооборотни като бензина - заради принципа на работа. Това си има и предимства, и недостатъци.

 

 

smile161 smile159 Браво на Dereal, смислено и обосновано мнение. :D

 

 

За мен това не е обосновано мнение. Какъв е принципа на работа на дизелите...??? След като сам си изписал колко много неща са се променили нищо не пречи и много други тепърва да се променят???

За момента всички знаят какви са предимствата е недостатъците на двете коли но общо взето всеки ползва това за което му стигат възможностите. Като видим дизелово Ферари може би тогава ще кажем ок - дизела вече е по бърз. или като видим 4 литров бензинов мотор който да харчи 4.5 извънградско ще кажем - евала ще си взема бензин заради икономичната каране !!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега дизелът преживява разцвет без никакво съмнение! Преди това е било горивото на товарните машини - мръсно, тракащо, тромаво. Това се промени много с директното впръскване, турбото с променлива геометрия и компютърното управление на двигателя. Но дизелите няма да станат толкова бързо развъртащи се и високооборотни като бензина - заради принципа на работа. Това си има и предимства, и недостатъци.

 

 

smile161 smile159 Браво на Dereal, смислено и обосновано мнение. :D

 

 

За мен това не е обосновано мнение. Какъв е принципа на работа на дизелите...??? След като сам си изписал колко много неща са се променили нищо не пречи и много други тепърва да се променят???

За момента всички знаят какви са предимствата е недостатъците на двете коли но общо взето всеки ползва това за което му стигат възможностите. Като видим дизелово Ферари може би тогава ще кажем ок - дизела вече е по бърз. или като видим 4 литров бензинов мотор който да харчи 4.5 извънградско ще кажем - евала ще си взема бензин заради икономичната каране !!

 

Колега, съвсем обосновано е мнението на Dereal :) Има си просто физични закони и теория. Според последната, теоритчният максимум КПД на дизела е 75%. В момента, технолигиите достигат до 45%. Бензинът на теория е някъде под 40%, напрактика се достигат 20 и няколко. Поради това, винаги дизелът ще бъде по-ефективен (икономичен) Същото е за оборотите. Дизелът винаги ще е по-ниско оборотен. Няма как да имаш нормално горене на нафта при 20000 оборота. Физични закони, колега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и дизела може да работи на повече обороти. Нали не мислиш, че R10 работи на 4000 оборота като наще колици? От друга страна за по-високи обороти трябват по-високи налягания на горивото, по-скъпи/сложни дюзи, а и повече дюзи (за по-разпределено горене). А от там се оказва скъпо и чупливо.

 

Що се отнася до цитираните КПД-та - малко ми се виждат завишени за дизела и леко занижени за бензина. Като за бензина не е лошо да се спомене че вече (FSI технологията) работи подобно на дизела, т.е. съвсем нормално е да достигне КПД доста близко до това на дизела. От друга страна дизела (като гориво) е по-калоричен, т.е. винаги ще има по-нисък разход на една конска сила.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и дизела може да работи на повече обороти. Нали не мислиш, че R10 работи на 4000 оборота като наще колици? От друга страна за по-високи обороти трябват по-високи налягания на горивото, по-скъпи/сложни дюзи, а и повече дюзи (за по-разпределено горене). А от там се оказва скъпо и чупливо.

 

Що се отнася до цитираните КПД-та - малко ми се виждат завишени за дизела и леко занижени за бензина. Като за бензина не е лошо да се спомене че вече (FSI технологията) работи подобно на дизела, т.е. съвсем нормално е да достигне КПД доста близко до това на дизела. От друга страна дизела (като гориво) е по-калоричен, т.е. винаги ще има по-нисък разход на една конска сила.

 

Поздрави

Приятелю, без да ми се сърдиш, приеми моите поздрави, но тук става въпрос за теория и физични закони. Има си дисциплина - ДВГ /двигатели с вътрешно горено/ В нея се обясняват теоретичните принципи на работа при двата двигателя. Каквото и да правиш, и да струваш неможеш да направиш бензина с по-високо кпд от дизела, както и оборотите на дизела по-високи от тези на бензина.

Ако успееш няма нужда да пишеш в този форум, ще станеш милиардер.

Но за съжаление сухата физика и математика движи технологиите, а "литературните" доводи са подходящи само за форума. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, без да ми се сърдиш, приеми моите поздрави, но тук става въпрос за теория и физични закони. Има си дисциплина - ДВГ /двигатели с вътрешно горено/ В нея се обясняват теоретичните принципи на работа при двата двигателя. Каквото и да правиш, и да струваш неможеш да направиш бензина с по-високо кпд от дизела, както и оборотите на дизела по-високи от тези на бензина.

Ако успееш няма нужда да пишеш в този форум, ще станеш милиардер.

Но за съжаление сухата физика и математика движи технологиите, а "литературните" доводи са подходящи само за форума. :)

 

Приятелю,

 

Аз къде твърдя че КПД-то на бензина може да е по-високо от това на дизела? Твърдя че с новите технологий (които използват същия принцип BTW) КПД-то е много близко, но не и равно/по-високо!

За оборотите също не твърдя че на дизела могат да са по-високи от тези на бензина (да не говорим за двутактовите :mrgreen: ). Просто казвам че могат (а и се прави) да са по-високи от тия които се произвеждат масово.

 

Пак намерихме за какво да се дърпаме :mrgreen: Няма да е лошо да се видим за по бира да видим как ще е разговора на живо smile159

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И колко и да те учудва :), максималната тяга на R10 e между 3000-5000 оборота... за бензиновият му аналог ти ще ми напишеш оборотите за максимална мощност :)

Ами използваш думата "подобни" и "близки". Просто не са такива!!!

Няма и как да станат такива.

Иначе за бира съм готов. smile159

Не мисля, че се дърпаме...по-скоро в настоящият момент, теб те влече към такива действия...но, не заблуждавай децата във форума :), че те много ти се радват :) И ще скочат веднага срещу мен, без да знаят, че грешна кауза ще защитават :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що винаги всичко трябва да се превръща в препирня и да се опира до "кво знаеш па ти за физиката и за двигателите" ... в крайна сметка КПД то е важно не за дребния потребител , щот от него се определя горе - долу колко ще гори колата на 100 при определно натоварване и дали ще е 5 или 6 мен много не ме вълнува , докато ако имам фирма за превози тогава вече е икономия или 2 - 3 кораба горящи тонове на час ... е те тогава КПД е от значение. От друга страна въртящ момент и конски сили ... ми гледах преди седмица тестове между дизелова и бензинова Астри с почти еднакви показатели и се оказа , че тоз въртящ момент оказва роля само при летящ старт , докато при старт от място на драг рейс и динамиката по завоите ги взе бензина ... е в крайна сметка ако знаеш какво търсиш винаги ще го откриеш дали при дизела или при бензина няма значение ;)

Дизела изоставаше заради по - слабите технологий / най - вече електрониката / и масовото използване вече на материали повишаващи издръжливостта на двигателите им / надявам се никой не си мисли , че алуминиевата сплав е същата като в серийните / това им дава възможност да се състезават с бензиновите ... до сега не съм чул някой пилот или инженер от различните шампионати да анатемоса безиновите двигатели.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, прави сте...спирам.

КПД-то не е важно. Тягата също. Формулата за връзка между тяга и мощност не я знам, ама тя и мощността едва ли е важна.

Принципът на работа на FSI, обръща теорията с главата надолу и прави бензина с по-високо КПД от теоретичния максимум.

Простете повече няма да изказвам мнение. Все пак, за да пишеш нещо е хубаво да има и кой да го чете.

Поздрави на всички, знаещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

adrian_m - за моментът хората знаят в момента колко могат двата двигателя. Когато през 1996 четях в Ауто Билд как БМВ ще правят дизели с директно впръскване и че ще има спортни коли с нафта си виках "ха дано", но не вярвах че ще стане. Сега е факт. 24-часа на Льо Ман за втора поредна година се доминира от дизел. И обърни внимание - още на първата година на дизелите в Льо Ман Ауди победи!

 

Което само ми припомня приказките на мой познат, луд фен на VW и G-ladder, който ми обясняваше, че пуснали дизелов VW с керамичен блок (за да може да издържи натоварването) в сериите на немските туристически автомобили и го забранили веднага, защото бил много бърз, за сметка на това икономичен.

 

Но в момента само пак паля искрата "бензин-дизел"! А не това целя!

 

Много ще се радвам собствениците и на двата вида двигатели да не се занимават само с "мерене на п**ките", ами да си живеят заедно без да карат другия да си сменя "религията". Карам бензинова Фелиция, карбуратор, но чакам дизелова Октавия. Ако смяташ, че бих се отказал от едното за сметка на другото - грешиш много! Ценя и тръгването без газ на дизела, и липсата на турбо дупка на бензина. Харесвам както високите обороти и звука на бензина, така и по-басовото (май едно време беше басово :lol: ) и спокойно (именно заради по-ниските обороти) звучене на дизела.

 

P.S. А някой замислял ли се е какво ще си "мерим" като колите преминат на електричество??? Тогава за какво ще спорим, за да накараме другия да си смени колата и да се свие засрамен в ъгъла?

 

Колкото повече научавам за ДВГ-тата толкова повече харесвам специфичните характеристики на дизела и на бензина за различни цели. Ако мога да спра от производство всички двигатели от единия тип не бих го направил - ще изгубим "другия" за сравнение и ще изгубим разнообразието.

 

Edit:

И по повод на дизеловото Ферари - дали знаеш, че Porsche подготвят Cayenne хибрид? А спомняш ли си кога си предполагал, че Порше ще има джип? А за Lamborghini джип чувал ли си? Или за трактор Lamborghini? Щото ги има и трите...

Недей, не знаеш накъде ще тръгнат. И Ферари са казвали "4 врати и дизел - няма да е Ферари", ама имат коцепт с 4 врати. Дай им време, 4-те врати най-вероятно още с теб ще ги видим, виж за дизела - не знам. Но какво от това? Стига, не само Ферари е спортна кола!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D Браво и на Dareal и на ammcfc.

А по отношение на разхода, има много голямо значение дали ще е 5,6 или 7, ако не за джоба, то поне за опазване на околната среда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно не мога да разбера, защо като напиша какво казва науката и какви са техническите реалности, някои го смятат за поучаване?!

Имам, чувството, че тук има повече любители на литературните кръжоци отколкото на техниката. Дискутираме кпд и обороти...и изведнъж...някой на една страница почва да развива локуми подходящи за художествена книга,кой какво му казал, как той усещал нещата....ама защо сме спорили...нека да се обичаме и да пиеме бира...:)

та чак - ами то КПД-то, тоест иконмичността за дребния потребител не е важна...е какво да напишеш на такъв...просто ти убива желанието...

 

Май сте се превърнали в затворено общество от десетина човека, които се познавате лично от сбирките и купоните, и ако се появи някой външен, пък и посмее да напише нещо вярно...направо ще го разкъсате.

Има само двама мислещи между вас - PRR и ZloQQ. Другите просто "скачате" в спора без даже да знаете кой на каква позиция и без да знаете собствената си такава каква е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ammcfc , що се палиш бре човек и тука и в другата тема за дизелите и що мислиш , че който не пише , че са най - по значи ги отрича ... нищо подобно ... карал съм дизел и съм правил дизел , знам какво е и дизел и бензин и съм си направил изводите с гайчен ключ в ръка , а не само четейки какво пише платената журналистика по повод всичко ново в областта на автомобилостроенето . Със сигурност знам , че дизела го кара да върви турбокомпресора , без който дори и най - модерния дизел си е куц кон , също така виждам , че и бензиновите мотори вече се правят с директно впръскване т.е. вървят по стъпките на дизелите и скоро сигурно ще доближат разхода им на гориво ... е тогава сигурно ще си смениш мнението въпреки , че въртящия момент е наполовина , достига мощността си при по - високи обороти и т.н. но е по - екологичен :mrgreen:

Е аз за сега съм на мнение , че докато не събера пари за Супърб 2,5 V6 просто няма смисъл да си взимам дизел - намирам , че съотношението купе мотор при тоз вариант е най - добро , както и Октавия 1,8 Т ... всичко останало са компромиси / тва си е мое мнение / а до тогава Форман на газ - куц кон , ма яде боб , а не иска пържоли :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Peace и smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Best Forman, искам да уточня две неща.

Първо- не отричам бензина...той си има своите предимства, и е номер едно що се касае за високи обороти и скорости.

Второ - не цитирам никакви журналисти, това е просто математика, физика и изчисления. Няма как бензинов двигател да стигне КПД-то на дизела - просто теория, колега :)

Ето, на нашите приятели от VAG - 8 цилиндровия 4.2 TDI e 760Nm. Ами извади с подобна кубатура бензинов и ще видиш разликата в тягата. Виж му и разхода на този звяр монтиран на А8 - 9.3 - виж и на бензиновия.

 

Пожелавам ти освен супърба и с тази кола да се сдобиеш :) smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.