Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Грее бе........грее мъжката.....


120 L

Recommended Posts

Не знам вече от какво е........Не вдига повече от 125 км/ч и прегрява,като види баир особено!По-малко пари при предварение 10!!! градуса,аванс не цъква!,радиатор работи,вентилаторът му е с ключе!,използвах на отиване и връщане парното и пак си грее....ега ти лудата 120-ка.В зелена книга пише-вдигай предварение,ако прегрява,колко още при бензин 95 октана бе? Сменихме ангренаж при добри майстори,разход даде 44-45 литра на 600 км,верно гори масло,чукче и наковалня са на 0,45мм.....Кондензатор ли е ,що ли....

На втора дига 70,на трета 90?!,на четвърта-125 и повече не ще,с трима пътници и 30 кг багаж....смешка някаква.......HELP!!!!!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 74
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • 120 L

    12

  • ikonoma

    6

  • biser.or

    6

  • Butaloto

    6

Най-много писали в темата

Какво странно виждаш във скорост от 125км/ч топ спийд ? Аз със моята шкода повече от 120 по "нанадолнище" не можех да развия. Със клиото ( 1,2 RT 55kw 5 speed ) максимална скорост сам в колата съм стигал 140км/ч. Ти какво очакваш от 50 коня ? Прегрява защото нещо не е наред. Има си майстори и майстори. Намери един и действай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема на колегата не е в тоците, а в охлаждащата система.

термостата гледа ли го? термодатчик имаш ли? а радиатора да не е пълен с боклуци? проми ли охлаждащата система???

 

ПП и аз съм имал 120-ка и тая кола нищо че е 50кс хвърчеше като ракета. винаги ще я споменавам защото си е наистина за отбелязване че по магистралата за ябланица при това по баирите нагоре към тунелите се е движила с 160км/ч. така че на 120-ките двигателите имат ресурс. а и още нещо като вдигнех повече от 120км/ч и колата започваше още повече да върви и набира... абе направо лудница са си тия 120-ки ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То без майстор няма да мине явно,ама се чудя голямо чудене....Термостатът работи-на 1 година е ,отваря си точно на 85 градуса,обезвъздушавах я 2 пъти,от радиатора грее топъл въздух,не тече антифриз....Верно днес бяха рекордни жеги,ама ха дигна 100,да речем,ха стигне 100 градуса и надолу по баирите току свали 90-95,ако карам с не повече от 80.......Има нещо много сбъркано в мойта кола......мъча се да разбера какво е ......Майсторът най-много да ме нахока,че така я мъча :oops: ,затова търся помощ във форума.....

Пък 160 км/ч мога само да ги сънувам на тоя етап,явно колегата е имал повече късмет от мен :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...........

 

ПП и аз съм имал 120-ка и тая кола нищо че е 50кс хвърчеше като ракета. винаги ще я споменавам защото си е наистина за отбелязване че по магистралата за ябланица при това по баирите нагоре към тунелите се е движила с 160км/ч. така че на 120-ките двигателите имат ресурс. а и още нещо като вдигнех повече от 120км/ч и колата започваше още повече да върви и набира... абе направо лудница са си тия 120-ки ;)

 

Не ти е бил верен километража .;) По баир 160???? Никога!!!! На равно ;) с голяма мъка съм по съгласен. И 120ка е 52 конски сили.Два коня не са за подценяване. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Котлен камък в охладителната система. Чисти се с оцет или специален препарат. Но преди това провери термостата - радиатора грее ли яко? Пускал ли си парното да видиш дали няма да свали градусите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Котлен камък в охладителната система. Чисти се с оцет или специален препарат. Но преди това провери термостата - радиатора грее ли яко? Пускал ли си парното да видиш дали няма да свали градусите?

За промиване-смятам да го направя.Радиаторът си грее-незнам колко точно,с ключе съм.Карах с пуснато парно целия път :evil: .Интересно ми е преди всичко ,що така с центровката?Днес ще я пусна с 15 градуса предварение,пък да видим тогаз :x

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За промиване-смятам да го направя.Радиаторът си грее-незнам колко точно,с ключе съм.Карах с пуснато парно целия път .Интересно ми е преди всичко ,що така с центровката?Днес ще я пусна с 15 градуса предварение,пък да видим тогаз
- Тия предварения със стробоскоп ли ги настройваш? - На бензин правилното предварение е 5градуса!! най-много 7. Не си играй с неща, които не разбираш - ако нямаш инструменти ще те пратя при познати в сервиз да ти светнат хубаво предварението.

 

Ако ти е читава гарнитурата на главата и самата глава не е нужно да караш с пуснато отопление. При изправен двигател, 120ката изобщо няма склонност към греене! Помисли дали термостата прави пълен ход и дали не е станал муден с годините. При нормална експлоатация перката за охлаждането се включва доста рядко и то предимно на градско каране в задръстване.

 

Относно скоростта - изправен 120ков двигател трябва да направи 140 по цариградско дори на байра от орлов мост нагоре! И това с 4степенната кутия!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прави експерименти с 15 градуса аванс. 5-7 си е добре даже за 95 октанов бензин. А и нашия 95 дали е наистина 95 октана сам си прецени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То книгите си ги чета и аз.Тънък момент,на 10 градуса аванс прегряването намаля и успях да се прибера криво-ляво.На 7 си прегряваше през 10 километра!.Пътьом да спомена -на 10 градуса става по-мощен моторът също така,вакуум-регулаторът на делкото изобщо не се обажда,даже и на 40 км/ч на четвърта скорост.При нова верига и минимални луфтове в делко според мен остава само вдигане на предварение на запалването!На 7 градуса колата вдигна не повече от 110 км/ч,на +10 градуса стъпи на 125......Може и маслото да качва октаново число,че яде към литър на хиляда с течовете де......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен - трябва да промиеш хубаво охладителната система ... преди това може да пробваш да покараш без термостат, за да си сигурен че не е там проблема.

Иначе остават по-лоши варианти като гарнитура на глава или пък водна помпа ...

Истината е, че изправната 120-ка няма проблеми със загряване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега аз имах една 120 ка (първата ми) та тя грееше адски много когато решеше ...от ботевград до софия съм спирал 30 пъти ако не и повече...след един ремонт когато изгърмя гарнитурата се оказа че между ризите и блока има сума ти стружки песъчинки и какво ли не и то дотам вода не достигала като ги махнахме всичко заспа...иначе беше зор докато намерим какво е...тогава мсилех че просто тая кола си заграява сега съм склонен да се съглася с Виктор,че няма склонност към прегряване...а иначе 125 км са малко... както и да ги погледнеш ...

п.с. като пуснеш парното трябва да духа горещо а не топло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, колегата VooDoo е прав - трябва да събаряш цилиндровата глава! Сори, ама това е диагнозата. И се моли да имаш само гарнитура за смяна. Щото може след тази бясна езда и главата да си цепнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, колегата VooDoo е прав - трябва да събаряш цилиндровата глава! Сори, ама това е диагнозата. И се моли да имаш само гарнитура за смяна. Щото може след тази бясна езда и главата да си цепнал.

 

По какво се познава,че е спукана главата? Не ми смесва вода в маслото,не излизат мехури в казанчето под 100 градуса(сега има,щото е пълна с оцет в момента ;) ),на градско каране почти не грее....Днес я оставих на място да работи,за 15 мин.качи 100 градуса,вентилаторът на радиатора я смъкна на 90 за около 10 минути........Надвечер пак ще я запаля с по-високо предварение,пък ще видим! :? Главата издържа миналото лято 20 км без вода с наливане на студена в горещ двигател 5 пъти и не се спука,че сега ли?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...........

 

ПП и аз съм имал 120-ка и тая кола нищо че е 50кс хвърчеше като ракета. винаги ще я споменавам защото си е наистина за отбелязване че по магистралата за ябланица при това по баирите нагоре към тунелите се е движила с 160км/ч. така че на 120-ките двигателите имат ресурс. а и още нещо като вдигнех повече от 120км/ч и колата започваше още повече да върви и набира... абе направо лудница са си тия 120-ки ;)

 

Не ти е бил верен километража .;) По баир 160???? Никога!!!! На равно ;) с голяма мъка съм по съгласен. И 120ка е 52 конски сили.Два коня не са за подценяване. :mrgreen:

 

ами незнам колко е бил точен километража, но на тази кола съм и стигал на километража до към 170км/ч пак по същата магистрала. Тогава повечето от колите бяха направо като спрели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

със 120ковия двг максимума който съм изстисквал е 140, на равно, при пирфектен двигател, 98 октана. повече просто не пожела да вдигне колкото и да настъпвах. То аккво настъпване, педала до ламарината и това е...

 

За прегряването наистина най-добре отиди да ти погледнат главата, натамв отиват нещата и според мен..

 

успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че се сетих. :mrgreen: Първата ми 120-ка като я купих и тя грееше.Промивах системата...сменях термостати,водна помпа и кво ли не. Като я взех беше на 1000км от основен ремонт и нямах никакви съмнения относно ремонта,тъй като мой близък го беше правил. Минах около 2000км след като я взех и накрая се принудих да отворя мотора и какво да видя smile177 smile122 дефектна гарнитура.Липсваха два отвора през които минава водата.Сложих новата и стана чудо!!!! Край на мъките с греенето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И такааааа.......Вече се наплаших от какво ли не....Утре ще махам оцета,че щял да се прбие радиаторът,ще промивам и ще наливам чиста вода.....Пък добри хора ме питаха луд ли съм,че не махам термостата лятно време по принцип и че в тая жега всички коли прегрявали,макар и не толкова....С което май съм по-склонен да се съглася....Да,и на 12,5 градуса изпреварване хукна като откачена-мисля за изтърван зъб на ангренажа?Дано не е от това,че какво ме чака..... :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой ти мъти главата с тези глупости, че всяка кола греела при тези температури? Ако е наред всичко и при 40 градуса няма да грее.

 

...-мисля за изтърван зъб на ангренажа?Дано не е от това,че какво ме чака..... :evil:

Това е невъзможно. Ремък да прескочи-да, но верига-не. Само при неправилно зацепване може да стане. Преместваш я и си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То изобщо не трябва да караш продължително с оцета. Между другото той може да е повредил термостата. А това че всички коли прегрявали през лятото и трябвало да се маха термостата са абсолютни глупости. Ако работи вентилатора и не е запушена системата не е проблем лятото, евентуален проблем е само движението в задръстване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По какво се познава,че е спукана главата?
- Ето по какво: 1) заглавието на темата ти и 2)
Главата издържа миналото лято 20 км без вода с наливане на студена в горещ двигател 5 пъти и не се спука,че сега ли?!

 

 

 

Ако си объркал зацепването на веригата на Шкодата, какво остава за по-сложни и съвременни коли с по няколко ролки и два вала?!

 

Попитах те със стробоскоп ли гледаш тия предварения, защото всичко друго е хвърляне на боб относно колко градуса е предварението, но така и не каза как го определяш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ще се разходя до Крум и Ясен да видят какво става.А за предварението-определям го по скалата върху капака на ангренажната верига и моментът на прескачане на искрата към свещта.Нямам луфтове в делкото,веригата е нова.

Между другото,казаха да махам термостата,пък тогаз ще видим.... :evil:

 

 

Махнах термостата-като че ли се пооправи работата-15 мин форсиране в градски условия даде 90 градуса на водата-с трафик,баири,газ до ламарината......и то без да включвам вентилатора :roll: :D

Все пак карам самичък,няма как да я натоваря сериозно,ама не пускам нито вентилатор,нито парно :evil: и прави излязоха старите шкодаджии от квартала-зимата със,лятото -без термостата!!!Язък за антифриза,че беше пресен.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах проблем с греене. Беше ми запушен радиатора.След като се оправи това си сложих термовключвател от АЛЕКО да включва на 86-88 градуса и от тогава тая кола не е евдигала температура в най - голямата жега ми включи вентилатора за 5 мин. и това беше но трябва да се обезвъздуши много добре. Мойта поне 15 - 20 мин съм я обезвъздушавал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе то излиза, че аз може и да не съм стар шкодаджия, щом не го знам номера с махането на термостата през лятото. :D

Но сериозно, не мисля, че е необходимо, а и не решава генерално проблема, а това че без термостат загрява по-бавно е естествено.

Мисля, че Виктор има право - едно прегряване и каране без охладителна течност 20 км и наливането на студена вода при горещ двигател не може да не се отрази на гарнитурата на главата, а може би и на самата глава. За мен проблема е или там, или в термостата. Щото натрупаният котлен камък може да се е почистил с оцета, но ако не се източи веднага, може да е позапушил тук-там системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.