Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шуми като запаля двидателя !


Recommended Posts

От няколко дена имам странен проблем с музиката в колата. Като запаля двигателя и давам газ се чува нещо като виене и бучене в колоните. Най-ясно се чува като намаля звука докрай. Има шум и на радио и на цд и на "ALL OFF". Преди съм имал подобен проблем, но само на радио и това беше от калпави свещи(пращеше).Не знам какво може да е ?? Изключих усилвателя, не е и от него. Предполагам са пак свещи или кабели, но пък колата си върви перфектно. Вече си мисля че касетофона ме предава, все пак е 10 годишен.

Давайте идеи какво може да е

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си филтър на захранването и ще си решиш проблема ;) Имам в предвид на захранването на CD-то, усилвателя няма нужда от външен филтър. Продават се готови решения, тези които аз съм виждал са с размерите на кибритена кутийка. Търси в магазините за car audio.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

или тъй нареченото галваничен разединител което изпълнява същата финкция.

 

ако до преди време си е радобитло ОК и от сега е започнал проблема значи касетофончето ти се предава:(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Ладата имам филтър, обаче няма оправия. :( Пращи и това е.

Какъв е този галваничен разделител?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да закачиш електролитен кондензатор паралелно на захранването 2200мф/16в и последователно на (+) едно дроселче,което ако нямаш готово можеш да си направиш сам.Вземаш феритна пръчка от старо радио и навиваш 20 -30 навивки меден проводник. Има варянт и алтернатора да е причина за тези смущения.

 

 

П.П Каква марка и модел е цд-то?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Ладата имам филтър, обаче няма оправия. :( Пращи и това е.

Какъв е този галваничен разделител?

 

не съм раязглобявал ама си го представям като един траф който няма преобразуване на едно напрежение в друго а просто галванично се разделя кабела като по този начин смущения от алтернатор или от някой ел. двигател не се предават по кабела на захранването и не стигат до ЦД то.

 

 

като прочетах на бисер поста и се сетих ,че съм чул/видял/чел :mrgreen: че става от захранване на ПЦ има вътре една феритна основа с меден проводник на нея и има 2 края. всъщност представлява една бобинка която нямам идея какво прави в ПЦ то но ако се върже последователно на + кабел може да се постигне желания ефект.

 

може да пробваш дали ще стане нещо, то със сигурност по зле няма да стане само може да се подобри. Вечерта ще направя снимка да ти покажа точно за коя част говоря за да добиеш представа и ако имаш някое изгоряло ненужно захранване за комп. направо да го изкормиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що преди го е нямало , пък се е появило от няколко дена , та сега да слага кондензатори , филтри на захранването и още един кош пущиняци и пак да си шуми ... аз бих те посъветвал да си провериш диодите на алтернатора и запалването - обикновенно тез шумове идват от там ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Ладата имам филтър, обаче няма оправия. :( Пращи и това е.

Какъв е този галваничен разделител?

 

не съм раязглобявал ама си го представям като един траф който няма преобразуване на едно напрежение в друго а просто галванично се разделя кабела като по този начин смущения от алтернатор или от някой ел. двигател не се предават по кабела на захранването и не стигат до ЦД то.

 

 

 

corropt Много добре си го обесняваш,но това не е галванично разделяне.Галваничното разделяне намира приложение в импулсните захранвания с цел (минуса) на вторичното напрежение да не е офазен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ихааа колко идеии. За съжаление не съм толкова добре с електрониката и ще заложа на готови решения.Марката на касетофона е Kenwood има радио , касетка, преди имаше и цд ченджър а сега има изход към мп3 плеър.Лошото е че това не е пращене а си е виене и колкото повече газ подам толкова по-силно се чува. На първо време ще пробвам със филтър да си купя, но пък наистина защо се поеви отведнъж. Преди си работеше перфектно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачи възбуждането на генератора от реле-регулатора. Ако спре да вие значи са му позаминали четките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ихааа колко идеии. За съжаление не съм толкова добре с електрониката и ще заложа на готови решения.Марката на касетофона е Kenwood има радио , касетка, преди имаше и цд ченджър а сега има изход към мп3 плеър.Лошото е че това не е пращене а си е виене и колкото повече газ подам толкова по-силно се чува. На първо време ще пробвам със филтър да си купя, но пък наистина защо се поеви отведнъж. Преди си работеше перфектно.

Горе долу алтернатора работи така - генерира променливо напрежение , което се изправя от диодния блок и след това се отрязва на 14 В от един мощен ценеров диод / т.н. реле - регулатор / или от механично реле в зависимост от модификацията на ел. системата ... когато пробие един от 4 те диода започва да тъпче променливо напрежение / тез шумове , които чуваш в радиото / и както ти каза ikonoma откачаш алтернатора от системата и ще локализираш дали проблема е в него или в запалителната система т.к. искренето в чукчето може да даде същия ефект , а то се премахва с кондензатора на делкото ако не ме лъже паметта .

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петъо аз залагам, че проблема е от запалителната система - т.е. кабели. Ако искаш може да минеш да пробваме като размениме касетофона с някой мой дали проблема ще изчезна или да пробваме при мене твоя. Така ще изчезне съмнението дали проблема е в него.

 

The best Forman правилно е обяснил за алтернатора само, че не съм съгласен, че при пробил изправителен диод ще има шум в касетофона заради променливата съставка в напрежението. По често това се получава от кофти касетофон със недобра екранировка и филтрация.

 

Всички съвременни плеъри имат LC филтър в захранващата верига и поставянето на допълнителен по идеята на Юли би довело единствено до евеличен спад на напрежението за касетофона заради дросела във външния филтър. Затова забрави за филтър за захранването на плеъра.

 

Отделно е важно да се отбележи, че шума може да се индуцира не само от захранващата верига, а дори през сигналния кабел за усилвателя ако се е разпоила екранировката при някой от чинчовете. Т.е. мисълта ми е че проблема може да идва от различни места и трябва да се проверят и да се отхвърлят различни варианти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Всички съвременни плеъри имат LC филтър в захранващата верига и поставянето на допълнителен по идеята на Юли би довело единствено до евеличен спад на напрежението за касетофона заради дросела във външния филтър. Затова забрави за филтър за захранването на плеъра...

Може и да си прав, но той пише, че е с касетофон, не с плейър, което не е никак съвременно. Преди CD-то имах и аз касетофон и проблема с виенето си го реших точно по този начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само доста стари касетофони нямат вграден LC филтър. Някой леко стари имат външен в малка кутийка. Общо взето всички радиа, които съм отварял имат филтрация на захранването, но някой от по-старите просто не са конструирани добре като изпълнение на схемата и оттам са по-чувствителни към проникване на смущения и проблема в такива случай е просто подмяната им с по-съвременно радио. Въпреки това по принцип ми се струва че основния проблем е в запалителната система и то високоволтовата и част.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Всички съвременни плеъри имат LC филтър в захранващата верига и поставянето на допълнителен по идеята на Юли би довело единствено до евеличен спад на напрежението за касетофона заради дросела във външния филтър. Затова забрави за филтър за захранването на плеъра...

 

 

 

При това нищожно съпротивление на дросела едва ли ще има сериозен пад на напрежение.Нека да сложи външен филтър...от опит глава не боли :mrgreen: Възможно е кондензатора,който е част от вградения LC филтър да е "пресъхнал" и капацитета му да е (0).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да съобщя временните резултати :)

Отвих и проверих всичи свещи (смених една за която имах съмнение )всичко е ОК. Кабелите сложих другия коплект пак Тесла силиконови и пак същото виене. Изолирах електронното запалване, пак вие.

Накрая откачих алтернатора (двете жици, които излизат от него ) и шума изчезна :mrgreen: Сега се пита в загадката какво следва ?? Дали са заминали четките на алтернатора или така наречения реле регулатор се е скапал. Имам ново такова реле, но е по-ново от оргиналното и броя на входовете се различава, което ме възпира да го сменя

Старо

staro.JPG

 

Ново

nowo.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бягай при алтернаторджия да го провери дали са четки или друго ... иии ма си тома неверни :mrgreen:

 

Новото реле мисля че се връзва заедно с още едно обикновенно реле , което е само за лампата , но за схемата ще те излъжа ... правил съм го веднъж и то на принципа на пробите и грешките .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четките са. Не пипай релето. То работи на следния принцип. Има кабел, който го захранва от контактния ключ, а от него излиза кабел за възбуждането на генератора. Когато напрежението се качи над зададеното релето прекъсва възбуждането на генератора.

 

Четките като се износят искрят и затова смущават радиото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, значи го свалям и го нося на майстор :) Само да спомена, че виенето го има както на радио така и на касета и на MP3.

 

Благодаря за съветите.

ще информирам как се развива проблема ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новото ти реле се различава от старото електронно единствено по това че вместо да има извод при останалите клеми за маса се свързва към маса посредством шасито си. Иначе R отговаря на твойто на D+ /за контролната лампа/, а М на DF - регулатора подава напрежение към възбудителната намотка. Не се използват допълнителни релета.

 

Не мога да се съглася, че четките искрят и оттам идват смущенията. Особено при този вид алтернатори съм отварял 20годишни с неизносени четки. Спрямо по-нови алтернатори тези се въртят на по-ниски обороти / далеч под 10 000/ а и заради слабата им мощност възбудителната намотка не консумира много ток и оттам четките се запазват. Дори да са износени четките на възбудителната намотка няма как да доведат до искрена защото опират на два колектора, които не са сегментирани, а дават контакт по целия си периметър. ТОВА НЕ Е БОРМАШИНА ЧЕ ДА ИСКРИ!

 

Ако има нещо пиши - отварял съм далеч не е един алтернатор.

 

Един съвет от мен- предвид цената на тези алтернатори няма смисъл да го водиш на майстор. Направо вземи някой изправен от колега да пробваш за да мвидиш там ли и проблема. Аз вече нямам нито едни такъв алтернатор, защото отдавна карам с Фаворитов и също силно ти препоръчвам и ти да минеш на такъв, хем има и колега които си разпродава колата! Трябват ти само преходни втулки - ще ти дам размерите и някой стругар ще ти ги направи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам дали фаворитовия и моя алтернатори се различават, защото и моя е 55А (заводски рапидите излизат така). Друг е въпроса, че моя е от 1986г. и май е малко по-голям от фаворитовите. За тая седмица мисля да не го пипам, че имам работа вечерите.Другата седмица мисля че ще съм по-свободен и може да направим една среще за по бира и диагностика ;) с колегите които са по-разбиращи от мен.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile190

 

Момчета,

кой от вас ще дойде да ми вземе изпита по електротехника???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile190

 

Момчета,

кой от вас ще дойде да ми вземе изпита по електротехника???

 

Седни си на задника и чети. :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile190

 

Момчета,

кой от вас ще дойде да ми вземе изпита по електротехника???

 

Седни си на задника и чети. :mrgreen: :mrgreen:

 

е това е проблема ... че не ми остава време за това пусто четене... пуста и работа.

а иначе майтап си правех ;)

ясно ми е че без да си седна на задника и да прочета нещата няма да стане работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.