Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

eл.повреда


shotik

Recommended Posts

За временно ползване взех Шкода 120 L,за която съм писал и показвал снимки.

 

/Не работят чистачките на 1-во положение--това е грешка-неправилно съм го възприел , след размисли по темата поправям въпроса/

 

Не работят чистачките на положение "интервал" и вентилатора на отоплението не върти на 1 и 2 положение.Прегледал съм ключовете и премерих веригите на вентилатора за отоплението ,напрежение има и на клемите под капака багажника,но не върти,за утре ми остава да търся "маса" и дали има реле за "интервала"за чистачките. .Ако все пак някой може да ми даде идеи по отстраняване на повредата ще съм благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

реле за интервала има ако си си сложил допълнително или ако шкодата ти е то по готините ГЛС или рапид някой. В противен случай просто си имаш едно празно положение на лостчето.

 

за парното пробвай да подадеш директно на ел. мотора напрежение ако не тръгне най вероятно е изгоряла някоя намотка което няма оправяне

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За чистачките наистина имаш първо положение, в което не работят - няма вградено реле за интервал. За вентилатора има едно капаче с три клеми встрани - прегледай кабелните обувки дали правят добър контакт. Също така пробвай с една отверка като я пъхнеш и поразмърдаш около оста на ротора на вентилатора дали ще тръгне. Едно време аз така си включвах аварийно вентилатора докато не изгоря, и се наложи да го сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото си спомням за степените на вентилатора имаше мощни резистори някъде покрай моторчето.Може някой от тях да е сдал багажа,но трябва да свалиш цялото парно ,за да стигнеш до моторчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно, тея три клеми са към резистора за втората степен. Капачето има две малки болтчета, много малки. Но резистора е трудно да изгори. Принципно вентилатора с електромоторчето му се сваля трудно, с разглобяване на цялото парно, но има и по-лесен начин - с рязане на горната ламарина (после може да се завинти с рапидки) и оттам три винтчета и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вентилатора на отоплението не върти на 1 и 2 положение.

 

Виж дали има маса ... аз преди години като почиствах парното бях забравил да закача масата на вентилатора, и даже не разбрах, защото на същия болт има закачена и друга маса (май на чистачките) и реших, че тя е на вентилатора. Цяла зима карах без вентилатор, мислейки че се е прецакал и чак като реших да го сменям разбрах каква е работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За успокояване на духовете/моя и на другите/ето какво открих:

1. Няма реле за импулсите на чистачките/Шкодата е 1978 г./

2. Вентилатора за отоплението не върти защото е пълно с шума при перката .

 

Утре ще се опитам да го продухам със силен въздух от компресора,ако не стане ще изсеча ламарината над него и ще се опитам да изчистя и да го смажа,както и да направя някакъв предпазител от мрежа да не могат големи листа да влизат ,както е станало.

 

Имам въпрос -има ли и къде са релета за къси и дълги светлини-сега като тръгнах и изведнъж както си светеха късите,без да съм докосвал лостчето за смяната им светнаха дългите и не можех да ги превключа.Наложи се да ги гася ,да минат колите отсреща и да ги светкам за да продължа .След едно такова гасене и пускане светнаха на къси и така се прибрах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реле за късите и за дългите може и да няма - разчита се на силови контакти в самото лостче.Иначе ако има реле то е на стената в дъното на багажника в дясно.Относно вентилатора моят съвет е - недей да режеш ламарината - свали си парното - малко е гадно занимание,но за 2-3 часа си готов, поне аз като го свалях ми отне толкова заедно със закачането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за това че нямаше реле за импулсите ти го казах още в първия пост, не си открил много.

 

Ако разрежеш тенекията за която става дума, без проблем ще може да почистиш около перката.

Ако никога не си си чистил парното може да го извадиш отдолу, на 4 гайки се крепи. малко е мърлява работата, но след като видиш колко ти е мръсна питата и колко боклук има по нея ще разбереш че труда си е струвал.

 

За релетата :

 

първите естелки не са слагали релета, така че ако нямаш(около сервото ти) не пречи да си сложиш.1,5лв струва едно реле и не е кой знае каква философия да си сложиш. Аз си сложих допълнително за дългите защото фабрично(1985г) имам само на късите светлини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първите естелки не са слагали релета, така че ако нямаш(около сервото ти)

 

С уточнението че тази колица няма серво, няма и релета със сигурност. Иначе абсолютно правилно релетата са около конзолата с помпите за спирачките и съединителя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес повредата по вентилатора за отопление беше отстранена.

 

С тънък секач отрезах на 3 места точкуваното ,изкривих ламарината нагоре и стигнах до вентилатора.Развих 3 рапидки и го измъкнах -с много шума и кал.Почистих го, свалих турбината и с различни течности успях да го раздвижа-оста беше клеясала в бронзовите лагери ,че те се въртяха заедно.Почистих всичко и сглобих самото моторче и като го вързах към клемите и включих и завъртя,отначало по- бавно ,но след 15-20 сек оборотите почнаха да се увеличават и след минута вече пробах и на по- ниските обороти на 2 степен.Сглобих го с турбинката и др. части и го монтирах,но всичко бях измил и почистил с прахосмукачка преди това.Пробвах го и в купето се почуства осезателно въздушната струя.Ламаринката- ще и измисля как да я прикрепя в следващите дни ,а по късно ще покажа и снимки.Отне ми около 2 часа,толкова много боклук ,почистване ,а и това раздвижване на оста в лагерите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време и аз ремонтирах вентилатора на парното, но беше толкова клиясал че се наложи да срежа статора за да мога да извадя ротора и хубаво да му почистя оста там където лагерува. Вентилаторчето работи вече три години така. Трябва да се закрепи статора на менгеме и внимателно с ръчна ножовка да се отреже на местата където са двете болтчета. След това се подлага по една шаиба (между двете половини на статора) и се използват 2 по-дълги болтчета за да се съединят двете половини на статора - резбата се оказа достатъчно дълбока. Трбва да се внимава при рязането да не се отреже някоя намотка на ротора(аз бях поставил малко парцали върху намотките за по сигурно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е ремонтирано,тази вечер в дъжда минах 10 км,вентилатора работи чудесно,отоплението също изпробвах ,че стана хладно и за минутка стана вече топло.Бързо загрява и като се задейства термостата се закрепи на 80 градуса и така докато я спра.Осветлението на всички уреди е отлично и всички външни лампи са в ред .

 

Ето и снимки сваляне и проба на работа на вентилатора за отопление,но точно от разглобяването няма ,защото нямах как да снимам с мръсни ръце.

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=171342

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.