Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Изпотяване на стъклата


vesko

Recommended Posts

Здравейте!

 

Значи скоро преди 3 месеца си купих чисто нова Октавия ІІ Елеганс, 1.9 TDI, от ЕТ (има климатроник). Колата е супер, направо трепач. Но установих следния проблем, който се появи преди 2 седмици, а преди го нямаше:

 

Та преди 2 седмици тръгнах от София към Бургас, сам. Беше петък следобед около 18:00. Както се сещате яка жега и много сухо време. Климатроникът бачкаше на 22 С, с външен приток. Докато беше светло навън - всичко наред. Но стана ли вече към 21:00 се стъмни и предното и задното стъкло започнаха леко да се потят. Едва се забелязваше - само като имаше насреща движеща се кола - точно около местата, където фаровете минаваха през стъклото се виждаше леко потене. Дори и задното огледало - това вътре в купето - се беше леко замъглило. Скроростта ми беше около 100 км/ч. Та направих следните експерименти:

 

1. реших да мина на вътрешна циркулация - без промяна. върнах на външна. Наистина имаше вънешен приток на въздух, понеже задминах едни камион и в купето влезе веднага миризма на изгоряло масло от камиона.

2. отворих предните прозорци с по 2 см за около 5 минути - без промяна.

3. пуснах на ЕКО режим (без климатик) - положението стана още по-трагично. пуснах климата пак.

4. пуснах циркулацията на въздуха да духа само върху предното стъкло, работещ климатик, вентилатор на МАХ и с приток на външен въздух - предното стъкло като че ли се пооправи, но задното - не.

5. върнах пак на AUTO и отново се появи лекото изпотяване.

 

Добре че оставаше само час път до Бургас...

 

Преди да взема октавията имах фелиция, без климатик. При нея никога не съм имал такива проблеми. Там вентилатора винаги работеше на 1-2, при дъжд на 3-4. Дори зимата съм предотвратявал потенето, без да отварям прозорците. Но сега просто стана пълна мистерия.... Дори на октавията като възпроизведа така както съм карал фелицията: ЕКО режим (без климатик), вентилатор на 3-4, приток на въздух отвън, дори отворени прозорци - винаги вечерно време забелязвам лекото потене. Дори и при движение в града на ниска скорост при летни температури и сухо време. През деня този проблем го има, но не е толкова тежък.

 

Имате ли идея как да реша проблема?

Ще се радвам да разбера как е при вас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А подгряващи реолтани на предното стъкло имаш ли?

На задното пускаш ли ги?

 

Принципно ако си на външна циркулация и климата духа в стъклото не би трябвало да се потят... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм. Много странно. Карал съм различни автомобили с климатици и климатроници, но подобно нещо не ми се е случвало. Климатикът вкарва изключително сух въздух, и ако стъклата са запотени, ги изсушава буквално за секунди. Още по-странно е, това потене да се получава при сухо време.

Нещо друго си мисля. Понеже казваш, че вече се е било стъмнило. И може да не се вижда добре. Случвало ми се е да имам изпотени стъкла, пускам климатика и нищо...Оказва се, че има конденз от външната страна на стъклото. Пускам чистачките и се маха. Възможно ли е и при теб това нещо да е станало?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно такава тема щях да пускам и аз и ето :)

 

абе незнам за климатици и климатроници, но при мен на Фаворита това е проблем който много ме дразни. Малко да завали - запотяват се всички прозорци... малко да стане студено - пак ...

 

вентилатора бичи на макс пак същата работа ... та съм се чудил как да оправя тоя проблем, но нищо не измислих освен някакъв препарат да си мажа прозорците , ама незнам какъв :(

 

МОЛЯ ПОМАГАЙТЕЕЕЕ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една много неприятна причина, но честно казано при тази нова кола не вярвам да има такова нещо. И тя е спукано радиаторче на парното.

 

Мисля, че и климатика прави някакъв конденз, обаче казваш, че си изключвал. Хмм, странно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

спукано радиаторче ?

при мен от никъде не мокри ? минавал съм през какви ли не "язовири" ама грам в колата, при голям дъжд също

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато вали и карам на затворени стъкла и на моята Октавия се изпотяват, ама с климата ги чистя за 5сек :roll: ...

явно много бързо ги издухва... за последно ми се случи като валя дъжд в София ... вентилатора мен ще ме отвее ама конденза по предното стъкло не !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

спукано радиаторче ?

при мен от никъде не мокри ? минавал съм през какви ли не "язовири" ама грам в колата, при голям дъжд също

 

Мокренето (потенето) на стъклата идва от антифриза, който изтича от спуканото радиаторче ;)

 

Колега vesko, скоро сменял ли си поленовия филтър ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

спукано радиаторче ?

при мен от никъде не мокри ? минавал съм през какви ли не "язовири" ама грам в колата, при голям дъжд също

 

Мокренето (потенето) на стъклата идва от антифриза, който изтича от спуканото радиаторче ;)

 

Колега vesko, скоро сменял ли си поленовия филтър ?

 

е на мен примерно не ми се губи антифриз ...

 

 

ПП а на колегата веско колата е на 3 месеца , купил я е чисто-нова ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако сложил някакъв чорапогащник да задържа листата или от гъбите с въглен дет се правят на поленов филтър ги смени с мрежа за прозорци и ще спрат да се потят , а ако ги нямаш тез екстри махни тапата от дъното на кожуха на парното за да изтича водата и си обезмасли прозореца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе трудно ще се се справиш с проблема, на мен преди 3 години ми смениха предното стъкло, и в момента в който вън завали по-силно, като стане конденз от вътре започвам да виждам кръгчетата от балончетата на антиударния найлон с който явно е бил опакован джама преди да ми го монтират. Явно тогава е бил намазан с нещо което няма махане - и с оцет съм пробвал и със спирт и със сумати препарат, три години вече ... е няма махане, като завали и като се изпоти лъсват кръгчетата и едни такива следички като на стичащи се капчици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя поленов филтър го смених началото на юли.

След 1 седмица колата беше на ремонт за пребоядисване - след тва едно, че въздуха е по "слаб", ами и потенето обилно.

Не ми се играеше да го тупам, защото незнаех какви ли гадории от тва пребоядисване са навлезли - малки и големи- и бегом за нов - 1500 км и дъжд ме валя и слънце и спиране на климатика, защото на част от хората им е студено, а на други им е голяма жега ( в такива случаи почти моментално започваше запотяване преди) - няма грижа.

Така, че филтъра може и на 1 седмица да е - не се знае какво си погълнал - това с моето с пребоядисването е екстремен случай, но в тоя град нищо не може да ме изненада.

Един филтър е 15-30 лв- смени го да видиш има ли промяна - не започвай веднага с течове.

 

ПП: Едно време спря телевизора на един приятел и оня извади поялници и каза, че щом не палел знаел от къде е проблема - 3 часа "оправя" - докато не му казах, че не е включен телевизора в контакта ;)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За първи път чувам за такова нещо. Понеже карам същата и дори 2 пъти вече съм сменял предното стъкло никога не ми се е получавал този проблем.... наистина за по малко от 5 сек всичко изчезва като надуя климатика.

Виж, запотени стъкла с отворени прозорци и при мен не се оправя.... ECON е за вътрешна температура по-висока от външната-също няма ефект. Задно стъкло-ами със задните нагреватели. И опитай да не е на климатроник - на режим AUTO ами просто да вкарваш въздух през вентилатора с същата температура.... аз рядко карам на AUTO може би го има този проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много на всички за бързите постинги :D

 

След като прегледах мненията, май оставям с впечатлението, че трябва да проверя поленовия филтър. Щото все пак ми се поти и вътрешното огледало за задно виждане... Само че не знам къде се намира този поленов фитър, ако някой може да помогне... И лесно ли се сменя, откъде мога да купя нов?

 

Друго нещо, което не ми е ясно:

 

Колегата The Best Forman предложи да се обезмасля стъклата. В интерес на истината все още не съм карал колата на автомивка от както я взех от магазина. Възможно ли е фабрично стъклата да са омазнени? Има ли някакви препарати специално за обезмасляване или просто водя колата на автомивка и това е достатъчно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм карал до сега дълго време кола с климатик / троник , но тук отдавна се дискутира по различни поводи запотяването на стъклата на модели с климатици и май никой до сега не е писал конкретно как е решил проблема ... при теб гледам , че си писал и за запотяване на огледалото ... ми това си е повишена влажност в купето , а това може би зависи и от системата за отвеждане на конденза на климатика ... остави в жегите колата да работи на място с клима на макс и огледай дали от някъде тече водица т.к. някъде може фабрично да има прегънат маркуч или нещо подобно.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чорапогащник нямам, премахнах го.

 

ПП The Best Forman можеш ли да ми постнеш една картинка точно кое е дъното на кожуха на парното, че да го махна. А да питам ще имам ли парно след това :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго нещо, което не ми е ясно:

 

Колегата The Best Forman предложи да се обезмасля стъклата. В интерес на истината все още не съм карал колата на автомивка от както я взех от магазина. Възможно ли е фабрично стъклата да са омазнени? Има ли някакви препарати специално за обезмасляване или просто водя колата на автомивка и това е достатъчно?

Незнам дали си запознат, но аз като бивш служител на ЕураТек искам да ти спомена че колите идват парафинирани и е напълно възможно да има още парафин, който ще излезе напълно след 5 - 6 измивания на автомивка или се почиства със спирт. Понеже винаги остава парафин мострите в салона ги почистват със спирт!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Maniac - като че ли може да излезеш прав. Има нещо такова мазно като парафин. Ще пробвам със спирт, уикенда пак съм на дълъг път през нощта, така че другата седмица ще пиша как е. Мерси за инфото, не знаех такива пикантерийки :P

 

The Best Forman - и аз мислех, че отначало може да е заради повишена влажност. Обаче пробвах да карам 5 мин с 100 км/ч при отворени предни прозорци 5 см и спрян климатик. Нямаше никакъв ефект.... Но не пречи да пробвам както казваш, да видя дали не капе отнякъде :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм обръщал супер специално внимание но мисля че при мен се запотява само когато не работи климатика - т.е. включен е "екон"

Като си работи климатроника не съм забелязал проблеми.

 

А иначе запотено предното стъкло не разбрах само защо пускате на макс затваряте духалки и т.н.? нали си има специално копче точно за това. То го прави автоматично и тогава наистина за секунди се вдига сичко.

 

За нагряването (на задно стъкло огледала) се оказа че има един поне според мен недостатък. Онзи ден като преваляваше ги пробвах за да се махнат капките - обаче не работи ... мислех че нещо е дефктно но се оказа (от ЕТ ми казаха) че с цел уж защита се вклюва само при температура под 10'С...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега izov, а къде се намира този поленов филтър? Може ли сам да го сменя и колко струва?

 

бях питал и преди, ама не пол,чих отговор....

 

mirko - по принцип лятото, когато е сухо не трябва да се потят стъклата дори да си на "екон" - т.е. изключен климатик. 8 години съм карал кола без климатик (т.е. все едно на "екон") и винаги съм се оправял с потенето (дори и зимата) само с вентилатор и само понякога отопление на задното стъкло. Дори и при дъжд със затворени прозорци!

 

А сега просто не знам какво става :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Октавия 1 се намира под пластмасовата кора между капака на двигателя и стъклото. Маха се само дясната половина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм обръщал супер специално внимание но мисля че при мен се запотява само когато не работи климатика - т.е. включен е "екон"

Като си работи климатроника не съм забелязал проблеми.

а нагряването (на задно стъкло огледала) се оказа че има един поне според мен недостатък. Онзи ден като преваляваше ги пробвах за да се махнат капките - обаче не работи ... мислех че нещо е дефктно но се оказа (от ЕТ ми казаха) че с цел уж защита се вклюва само при температура под 10'С...

 

Като не работи климатика не се включва ECON, просто става обикновен вентилатор. ECON се ползва само когато външната температура е по-ниска от вътрешната. Ако навън е жега ECON не работи.

За нагряването - не съм обръщал внимание но го включвам като вали дъжд и май попремахва капките.... както нямам задна чистачка мисля че това помага но не съм се заглеждал толкова внимателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.