Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Felicia (VW Engine) - питане?


msotiroff

Recommended Posts

Първо здравейте всички от най - новия потребител.

 

Сега по темата - луд съм по Фелиция и съм решил да сменям колата (Фиат Брава) с такава, НО... искам да е от тези с ФолксВагеновия двигател ;)

Въпроса ми е от коя година нататък Фелиция се произвежда от VW?

 

Благодаря на всички и поздравления за чудесния форум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,6 бензин и 1,9 дизел са мотори на VW. 1,3 MPI съм почти сигурен, че е Шкодов :roll:, а 1,3 карбураторния 100 % е Шкодов. Добре дошъл във форума! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я по-добре вземи Шкодовия. Нищо, че е 1,3. Предполагам, че ще искаш и газ обаче AEE-то е с пластмасови колектори, което значи, че иска газов инжекцион.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, 1,6 и 1,9д са VW. 1,3 до '97г. са моноинжекци с Bosch Mono Motronic, след '97-ма са пълни инжекции на Siemens. Май ще се насоча към 1,6 (75к.с.) :) :mrgreen:

 

Литература:

http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Felicia

http://minosurkala.webpark.cz/Skoda/udajfel.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group

 

Благодаря на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет !

 

Никога, нито една Шкода не е била произведена от Фолксваген, само от Шкода произвеждат... Шкоди :P .

 

Марката е в концерна на Фолксваген от 1991г. Дори последните Фаворити са малко или много продиктувани на немски. Т.е. от самото начало на производството на Фелиция, Шкода е във ФВ. 1.3 двигателите са чешки. 1.6МПи и 1.9д са на Фолксваген. Карал съм и трите и ако си се навил за бензинка 1.6МПи (75к.с.) е твоят мотор. 1.3МПи (68к.с.) също не е за изхвърляне, много е пъргав и е с адски евтина поддръжка (за разлика от 1.6цата). 1.3 моно и карбуратор може да си ги оставиш направо за в краен случай ;) .

 

Иконома е прав, че 1.6 е с пластмасови всмукателни колектори и се налага газ-инжекция. С 1.3 моторите няма никакви проблеми за обикновено газово. И 1.6 и който и да е 1.3 горят между 8 и 12л/км (в зависимост от уменията и стила на каране, сезона и дали е в кондиция моторът.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Фелиция е с 1.3МПи (68к.с.) и е моноинжекция, така че тук мисля да направя уточнение относно поста от Redline. Моноинжекционите 1,3 са два 40kW и 50kW, като е вярно твърдението на Redline, че по-мощния е за предпочитане. За 1,6 не мога да кажа нищо повече от вече написаното по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано не съм сигурен за буквите след 1,3 при мен, но със сигурност е моноинжекция с Bosh компютър и е 50kW, а първата регистрация е направена на 18.01.1996 г. Явно не съм допрочел нещо, най-вероятно става въпрос за по-новите двигатели, които са пълна инжекция от Siemens, които имат същата мощност, но по-добра динамика. Аз лично харесвам съвременните мотори, но с толкова електроника са, че чак ме хваща страх.

Redline, 1.3 с пълната инжекция какъв смукателен колектор имат - метален или пластмасов?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така. Всички 1.3 са с метален всмукателен колектор. Няма как колата ти да е хем МПи, хем Моно. Избери си едно от двете ;) . А така като гледам 50кВ са си 68к.с., което отговаря на МПи. Ако върху мотора имаш кора с надпис 1.3МПи, значи няма изобщо за какво да спорим :).

 

Знам, че са голямо и малко моно, карал съм голямото моно (Фаворита на Ясен) и останах очарован. И въпреки това МПи-то по- ми допада.

 

П.п.: Нека направя едно пояснение - доста хора използвате определения като "по-новите мотори", "по-старите мотори"... Няма нови, няма стари. Различните разновидности на 1.3 започват да се предлагат едновременно, с излизането на автомобила през 1995. Има МПи '95 има и карбураторна Фелиция 2002г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от мен едно пояснение ... колкото е трудно да се монтира газ на 1,6 мотор , почти толкова трудно е и с 1,3 MPI - проблемът е дроселовата клапа и разните му там моторчета вградени в един корпус / поне така ми обясниха газаджий / и аз бях луднал по едни Фелиций , но ме сюрпризираха , че последствията са си за моя сметка :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Има МПи '95 има и карбураторна Фелиция 2002г...

 

Мислех, че Фелиция се произвежда до 2000г., освен Пикап-а до 2001г. ... ?!?! :?

 

И до 2002г. има Фелиция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Има МПи '95 има и карбураторна Фелиция 2002г...

 

Мислех, че Фелиция се произвежда до 2000г., освен Пикап-а до 2001г. ... ?!?! :?

 

И до 2002г. има Фелиция.

 

Ok, може би съм се заблудил. Прегледах в Уикипедия и www.catalog.auto.ru - пише, че се произвеждат до 2000г., но... кой знае... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Има МПи '95 има и карбураторна Фелиция 2002г...

 

Мислех, че Фелиция се произвежда до 2000г., освен Пикап-а до 2001г. ... ?!?! :?

 

И до 2002г. има Фелиция.

 

Ok, може би съм се заблудил. Прегледах в Уикипедия и www.catalog.auto.ru - пише, че се произвеждат до 2000г., но... кой знае... :mrgreen:

 

Там е пишело до кога се произвеждат а пише ли до кога се продават? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Има МПи '95 има и карбураторна Фелиция 2002г...

 

Мислех, че Фелиция се произвежда до 2000г., освен Пикап-а до 2001г. ... ?!?! :?

 

И до 2002г. има Фелиция.

 

Ok, може би съм се заблудил. Прегледах в Уикипедия и www.catalog.auto.ru - пише, че се произвеждат до 2000г., но... кой знае... :mrgreen:

 

Там е пишело до кога се произвеждат а пише ли до кога се продават? ;)

 

Разбира се. В поста си съм използвал думичката произвежда ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло информацията там не е много вярна. Я виж, че началото на производство е дадено 1998. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За различните модификаций има различни години дадени в тоз линк , но като цяло почват от '94 и до 2002 ЕТ ги продаваше / може да са били и изостанали / , но редовно в немското мобиле срещам Фелиций 2002 , тъй че може до тогава да са произвеждани ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И 1.6 и който и да е 1.3 горят между 8 и 12л/км

Моята е 1.3МПИ ИНЖЕКЦИОН на дълго ми дава 6/100 (Перник- Бургас 5.5/100 с 5-ма дущи и багаж в колата) (пропуснах да спомена климатика :) )

Виждам, че си спец по моторите smile006

И да използвам темата. Някаква по-подробна информация за 1.4MPI (на шкода) , слагаха го на първите фабии

Това е същия този мотор от Фелицията 1.3 МПИ (136и) :)

 

На 1.3 мотора (говоря за МПИ-то със SIEMENS компа) съм го разколачвал и мога да твърдя ,че около 50% от частите по мотора са 1:1 с тези на 120-ката :)

Като динамика е много добре дори с включен климатик и хора в колата добре се набира и не лапа много :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PETYO, Между 8 и 12 ГРАДСКО... Извън града ако я гониш, може и 7 да ти даде. Изброй малко части от Фав/Фел двигател, които са 1:1 със 120ковия мотор - щото и аз съм разглобявал 1.3, че и 120 даже. Или направо може да си напъхаш 120кови карантии във Фелицията и да я запалиш ;) .

 

ammcfc, какво по-точно те интересува за 1.4МПи и за кой от 3те 1.4ки питаш ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ammcfc, какво по-точно те интересува ?

Я, обърна ми внимание :) шегувам се разбира се :)

Ами, интерсува ме, преди fabia къде е бил вграждан, модификация на предишен двигател ли е и какви са отзивите за него.

Предварително ти благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.