Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda наборче


kaletto

Recommended Posts

Става въпрос за семейната 120Л-ка от началото на 86-та, наборче ми е :D Бащата иска да купува нова и да я заебе, макар че колата си върви доста добре за 21-те си годинки. При положение че по нея са правени обидно малко ремонти - даже не се сещам за нещо сериозно. Сменяна е скоростна кутия - не че предната се е трошила, ами просто 5тата скорост все пак си е екстра :) Като изключим там стандартните смени на свещи, на масла, накладки и пр. течности, май остава само ремонт след катастрофа - не мн тежка, но все пак капака и калника бячха доста понамляти, калника май бе сменен а капака изчукан. Все още задната дясна врата се отваря мн трудно. По двигателя (незнам на колко км е, на 56 хил. се развали показателя за изминатите километри, ама да е на най-мн 90 хил.)май е правен веднъж реглаж на клапани и скоро сваляхме карбуратора за почистване, че правеше някакви мании, не се сещам вече. Иначе си работи добре според мен - само дето лятно време прегрява в трафика, ама това вероятно се дължи на лиспата на вентилатор на радиатора (или по-точно неработата му). Освен това друг проблем, който ме притеснява е, че при скорост от 100 до към 120 се усещат значителни вибрации в предницата и най-вече във волана. Не знам от какво се получава това, дали е от гумуте/джантите или нещо от окачването, но със сигурност окачването е доста зле. При минаване през легнал полицай хлопа супер мн, както и в дупки. Интересното е, че при по натоварена предница хлопа по-малко. А и нещо по спирачките беше сменяно, не се сещам какво. Та въпроса ми е според вас колко пари проблизително трябват да се направи основен ремонт на чеха, че мисля да си го присвоя :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем с предницата...при мен беше късите накрайници отпред и като ги сменихме изчезна проблема (около 30 лв), за вентилатора да се оправи не знам, но едва ли е мн мн :) . Абе според мен за 300 лв мах можеш да я постегнеш сериозно....те колегите могат да кажат по-точно, че са с повече опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За цена не мога да кажа точна, но няма да ти излезе много скъпо- шкодите са лесни и сравнително евтини за поддръжка.

За предницата - и при мен играе над сто, а е здрава и няма луфт на волана - вероятно е от дебалансирани гуми. Трябва щателно да прегледаш дали няма нещо счупено, разхлабено, или луфт в кормиланата уредба.

Загряването не е нормално дори и в трафика през лятото - виж си първо термостата и го смени - струва 10 лв. Задължително трябва да оправиш и вентилатора - ако работи е лесно - аз съм си го направил с копче. Може и да направиш някоя промивка на системата - ако има някакво дори и частично запушване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо Добре Дошъл в клуба!

 

Второ - шкодите загряват от скапан термостат (най-често)-> смяната е бърза и лесна, купуваш си нов + гарнитурка и напред!

 

Как се сменя?

 

Трябва ти най-малкото едно легенче и малко гаечни ключове, евентуално антифриз за доливане.

 

Намира се в една "черупка", горе-доул зад карбуратора. Лесно ще я намериш --> в черупката влиза един тънък маркуч, който идва от казанчето за водата/антифриза.

Трябва да свалиш трите винтчета, който виждаш (сложи легенчето някъде отдолу, за да тече в него).

 

След това виждаш самия термостат, вади се лесно, с ръка, или с отвертка, ако е запекъл. Слагаш новия, като внимаваш дупчицата за обезвъздушаване да е отгоре. Махаш старата гарнитура, изчегъртваш внимателно леглото й от джете страни, слагаш новата и стягаш равномерно.

 

Наливаш през филтър/цедка каквото има в легена--> в казанчето за водата --> Обезвъздушаваш. Последна проверка дали не тече и напред --> Пробно каране --> Трябва да се движи стрелката между 60 и 80 (мах 90) градуса по целзий.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата е сменян, май и това забравих да кажа :) веднъж на бащата му отказал и някакъв маркуч се извадил със зверски гръм :o Та сеге мисля, че работи, то си личи как отваря, като почне да вдига температура някъде към 85 градуса отваря и веднага пада на 70-75. Проблема със загряването е само при ниска скорост под 50 км/ч, иначе при по-висока няма никакви проблеми, даже при подържане на 120км/ч пада на 75.

А като говорим за скорост, мн добре се държи, даже след 110 има доста завиден ряз (на равно разбира се :D ). Само дето ме е страх да пробвам повече от 130, особено при споменатите вибрации. Иначе ако бях сигурен в ходовата част, бих я пробвал до 150-160, което са към 5000 об/мин на 5-та, или се лъжа :?:

Друго, което се сещам за загряаването, е че антифриз-водната смес е доста кафеникава, би ли могло това е причината или поне признак за причината :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то си личи как отваря, като почне да вдига температура някъде към 85 градуса отваря и веднага пада на 70-75.
- С хубав термостат няма такива вариации в темперятурата - трябва като стигне 80 и да се закове на това положение, евентуално може да усетиш по прибора самото първото отваряне, но не повече. С течение на времето теермостатите ми се струва, че стават по мудни и затова се получават тези вариации в температурата. Това че течността е кафеникава не е хубаво, но и при мен е така в момента без да имам проблеми с охлаждането при какнато и да било температура. Само да предупредя - не си взимай термостат MotoRad, че миналата седица с енебутах с един такъв - още на първото пускане дигна 100 градуса и сега! ПП. Това че е сменян твоя не значи, че пак не е за смяна - живота им по моя преценка не е повече от ~5години.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.