Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bg

Привет! Имам и въпрос...


Boomster

Recommended Posts

Привет на цялата задружна дружина в този форум. Доста приятно е при вас. Надявам се някой ден да стана и горд притежател на марката.

Намислил съм да се сдобия с нова Шкода Фабия Комби. Дизел 1.4 ТДИ. Изминатите километри ще са 50% градско, 50% извънградско. Средно по около 1000км. на мес.. Имам няколко питания:

1. Кой двигател е за предпочитане 1.4 ТДИ 70 к.с. или 80 к.с.? Или направо на 1.9 ТДИ да скачам?

2. Искам колата да има: АБС, ESP, възможно макс. брой Airbags(че ще возя деца), климаТРОНИК, борд. компютър, круиз(или трип) контрол, ел. пакет, халогени, тонирани стъкла, готина тапицерия, музика с МП3. Предлагат ли се тези неща за модела?

3. Изморителни ли са пътуванията на дълги растояния?

 

Голямо предварително мерси на всички :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Boomster

    13

  • ammcfc

    9

  • zloQQ

    5

  • gogata

    5

Най-много писали в темата

Привет и на теб! И добре дошъл! Ще карам с въпросите подред.

1-Ако имаш финансовата възможност, скачай на 1,9. Ако все пак избереш 1,4, вземи този с 80к.с. Впечатленията ми от него са, че дори на тежичкия Румстър му е съвсем достатъчен. Единствените му кофти страни са, че е шумен и вибрира доста...а според някои е кофти, че е с 3 цилиндъра.

2-Да, всичките екстри, споменати от теб се предлагат. Новата Фабия е стандартно с 4 еърбега, но може и завеси да се поръчат.

3-Ами тук е доста относително :mrgreen: . Смисъл такъв, колата е много удобна (казвам го, понеже Румстъра дефакто отвътре е 1:1 с Фабия и имам наблюдения), но ако не си свикнал да караш дълго си е изморително. Но при положение, че ще имаш темпомат, не мисля, че ще ти е проблем.

 

Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По точки :)

 

1. Според мен ти трябва сам да си решиш колко кончета искаш под капака...:)

2. Да, предлагат се.

3. Аз карам тази от подписа ми. Преди година ми се налагаше почти всяка седмица да ходя до Бургас. Откривахме нов обект там. 6:00 тръгвах от София и някъде към 9.40 - 10:00 пристагах. Към 18:00 същото упражнение към София. Никаква умора, стегната и твърда возия като всички автомобили на VW Group и въобще кеф от шофирането. Според мен, по-мощният двигател ти дава по-голяма сигурност и комфорт на дълъг път, тъй като изпреварванията може да ги правиш за по-кратко време (много важно при насрещно движение), както и не се усещат баирите.

Сега като излезе новото комби, предполагам че на старото ще му паднат още малко цените.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За момемнта в старата Фабия климаТРОНИК не се предлага ... изчакай да излезе Фабия 2 и в нея може и да сложат . За останалото колегите са понаписали между другото и аз съм фен на 1.9 ТДИ / само съм фен :mrgreen: /

Успех в избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) При километрите които ще минаваш не ти препоръчвам повече от 1.4TDI. Дори бих казал че бензина е твоето гориво... Но пък апетита идва с яденето. И ако имаш пари по-добре по-големия двигател...

2) Климатроник, доколкото знам, няма на Fabia 1, но пък има автоматичен климатик, което не е чак толкова по-лошо

3) Много относително. Едни се изморяват за 200км, други минават по 1900 и казват "е, можеше и още малко" :mrgreen: Затова отиди в ЕТ и поискай тест драйв. Така ще можеш сам да си прецениш.

 

Поздрави и успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за избора!

Кой точно двигател искаш обаче, трябва сам да решиш! Дали ще избереш на база километрите, които минаваш, динамика, която искаш или просто за кеф - единственно ти знаеш, какво ще удвлетвори избора ти! Ако наистина ще са само по 1000 км. месечно - 1.4 MPI 16v / 101 коня - на цена по-малка от дизела с 80 коня или дори 2.0 MPI / 115 коня - на почти същата цена като 1.4 TDI-PD / 80 коня, може да те задоволят! Ако обаче искаш определено дизел...пак зависи до някъде от финансите, защото разликата между 1.4 и 1.9 е към 2500 лева при ниво на оборудване "Елеганс" (все пак искаш всичко, което може да се сложи, нали?). Моят избор би бил 1.9 TDI-PD - предлага достатъчно комфорт, доста добра динамика при изпреварвания и нисък разход на гориво! Ако не е проблем финансовата част - би могъл да скочиш в една такава Фабия!

За това дали е изморително пътуването на дълги разстояния...относителна работа с твойте 1000 км. на месец. Ако говорим за 4-500 км. (до морето например, ако си от Сф.) - на дали ще са проблем. Има високи и едри хора (1.96м./110кг.), които се чувстват доста комфортно във Фабиа-та. Но за да си сигурен, че си направил всичко възможно, за да е приятно пътуването ти - поръчай "лумбална опора" на седалката на водача и пътника!

В крайна сметка, както и друг път съм давал моето мнение относно избора на двигател/кола - избери нещо в което ще се качваш с кеф всеки път и ще ти носи радост и удоволствие от шофирането!

Успех и късмет в избора, какъвто и да е той!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) При километрите които ще минаваш не ти препоръчвам повече от 1.4TDI. Дори бих казал че бензина е твоето гориво... Но пък апетита идва с яденето. И ако имаш пари по-добре по-големия двигател...

2) Климатроник, доколкото знам, няма на Fabia 1, но пък има автоматичен климатик, което не е чак толкова по-лошо

...

 

Като чета отзивите и гледам ценовата листа на ЕТ, разликата между 1.4 ТДИ и 1.9 ТДИ е около хиляда лева, което не е проблем. А и в момента карам Ауди 140 к.с., така че май по-силният двигател ще е за предпочитане, пък и 1.4 било по-шумно и вибрира(според мненията на собствениците), а това не ми харесва.

 

Какво представлява този автоматичен климатик?

 

С удоволствие бих се насочил към новата Фабия, ама нямат комби. Май октомври или ноември е премиерата й във Франкфурт(ако не се лъжа). А и надали Елеганса ще е 26 000 лв. На авто.изложението в София седнах в новата Фабия, много ми хареса. Представителят на марката каза че най-рано след половин година ще имат от новите комбита :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да ти се натрапвам, колега, но имам едно питане : ясно е, че хиляда лева разлика между 1,4 и 1,9 дизел на Фабия не са проблем за теб, а как стои въпроса при разлика от около 4000 лв ? Би ли прежалил 30000 лв за Октавия Съни Тур комби със 1,9 TDI-PD 101 к.с.

И аз като тебе бях навит на Фабия комби Елеганс 1,9 TDI 101 к.с. за 26 200 лв, но се натъкнах на сегашната си избранница - Октавия Съни Тур комби 1,9 TDI 90 к.с за за около 28 800 лв. Разликата ми се видя нищожна и въпреки, че Фабията беше с по-високо оборудване и по-мощен двигател, не съжалявам нито за миг - Окти има ОГРОМЕН багажник и конете са и напълно достатъчни за всяка ситуация. За съжаление като комбинация двигател 90 к.с. на Тур комби вече не се предлага, само 101 к.с. заради европейските изисквания. Та май от 140 к.с да минеш на 101 к.с ще ти е по-добре, но решението си го взимаш ти, имайки предвид и другите ти изисквания и желания.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавията (Тур) като цяло е най-добрият избор от гамата на Шкода в момента (не е лично мнение!). По-издръжлива е от Фабията, не бих казал, кой знае колко по-скъпа за поддръжка, но си е друг клас автомобил. Както каза нашия колега - багажник огромен, возията и е возия и предностоящите са царе (за задностоящите не е голям кеф, ако са едри). Също моят съвет е за Октавия Тур 1.9ТДи, водят го най-безпроблемния модел Шкода след Фелиция до момента.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях си определил лимит от 25000, 30000 ми идват много за кола, това е с 20% повече. 26 000 също са ми ок, но не повече. Иначе беспорно Октавия Тур е много добра кола, но е голяма за града, а аз търся нещо по-компактно за да може по-лесно да се предвижваме из града(жената също ще я кара) и да има по-вече глезотийки. Мисля че Фабията е колата която отговаря на тези изисквания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, не успяхме да прилъжем колегата Skola в лагера на Октавия, жалко, но........мрежата е постоянно опъната, все някой ще се закачи и тогава - нема изпускане :mrgreen: Коко, нема да се отървеш от черпене, само да се засечем някъде :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях си определил лимит от 25000, 30000 ми идват много за кола, това е с 20% повече. 26 000 също са ми ок, но не повече. Иначе беспорно Октавия Тур е много добра кола, но е голяма за града, а аз търся нещо по-компактно за да може по-лесно да се предвижваме из града(жената също ще я кара) и да има по-вече глезотийки. Мисля че Фабията е колата която отговаря на тези изисквания.

 

Щом работата отива на Фабия, мое лично мнение е, че 1.9ТДи 101к.с. е за предпочитане, най-малкото си е 4 цилиндров. Карал съм такава комби 2004, останах невероятно изненадан, вървеше повече от моята Октавия. Доста хора се оплакват, че 1.4ТДи не бил добре балансиран, но тук колегите с такъв мотор ще споделят повечко.

 

 

pow, \:D/ :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях си определил лимит от 25000, 30000 ми идват много за кола, това е с 20% повече. 26 000 също са ми ок, но не повече. Иначе беспорно Октавия Тур е много добра кола, но е голяма за града, а аз търся нещо по-компактно за да може по-лесно да се предвижваме из града(жената също ще я кара) и да има по-вече глезотийки. Мисля че Фабията е колата която отговаря на тези изисквания.

 

Щом работата отива на Фабия, мое лично мнение е, че 1.9ТДи 101к.с. е за предпочитане, най-малкото си е 4 цилиндров. Карал съм такава комби 2004, останах невероятно изненадан, вървеше повече от моята Октавия. Доста хора се оплакват, че 1.4ТДи не бил добре балансиран, но тук колегите с такъв мотор ще споделят повечко.

 

 

pow, \:D/ :smt017

 

Ако пък я флашнеш на 131 коня как върви..... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста хора се оплакват, че 1.4ТДи не бил добре балансиран, но тук колегите с такъв мотор ще споделят повечко.

 

Така е, доста се тресе на празен ход. Покрай него и лоста за скорости вибрира да не казвам кат` к`во :oops: :mrgreen: . Други забележки нямам иначе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ти препоръчвам по- големият двигател. Имаме кола с такова чудовище. Въртящият момент е колосален.

Разхода е много добър. Малко трака, но се свиква. Това предполагам, че няма да ти е проблем, щото гледам се нахвърляш на мп3 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам още един въпрос и той е свързан със сервизирането на колата. Примерно дизел 1.9 ТДИ(засега това ми е фаворитът) 101к.с. и бензиновите 1.4 16в 101к.с. или 1.4 80 к.с. Тези бензинови също ли са шумни и вибриращи като дизелните 1.4?

Мина ми като вариант шкода Румстър, но ак оси взема това което искам цената пак ще набъбне на 30 000.

 

Това 1.9 ТДИ 101 к.с. подлежи ли на чипосване, че гледам колегата ammcfc спомена за някви еретични 131 к.с. :)

 

Колега pow, фен съм на Октавиите и с удоволствие бих се присъединил към отбора на Октавия, но това най-вероятно ще при следващата ми покупка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Разхода е много добър. Малко трака, но се свиква. Това предполагам, че няма да ти е проблем, щото гледам се нахвърляш на мп3 ;)

 

Точно така, волумето на мах и нека си трака :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам още един въпрос и той е свързан със сервизирането на колата. Примерно дизел 1.9 ТДИ(засега това ми е фаворитът) 101к.с. и бензиновите 1.4 16в 101к.с. или 1.4 80 к.с. Тези бензинови също ли са шумни и вибриращи като дизелните 1.4?

Мина ми като вариант шкода Румстър, но ак оси взема това което искам цената пак ще набъбне на 30 000.

 

Това 1.9 ТДИ 101 к.с. подлежи ли на чипосване, че гледам колегата ammcfc спомена за някви еретични 131 к.с. :)

 

Колега pow, фен съм на Октавиите и с удоволствие бих се присъединил към отбора на Октавия, но това най-вероятно ще при следващата ми покупка :)

 

Бензините които си споменал са доста безшумни. Аз със моята имам проблеми в града, защото пешеходците не чуват колата. Доста често съм подсвирквал в краката им, за да се отдръпнат. Друг е въпроса, че за да имаш същата мощност, като на 1,9 ТДИ, ще трябва да зареждаш с по 2 литра повече на всеки 100 изминати километра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подлежат на чипосване,ама като ти изтече гаранцията, тоест след 2 годинки. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземай дизела и не мисли за тракане. Не е такъв проблем. Моята е 1,6 бензин, не се чува как работи, но за сметка на това вървенето не е на ниво. Предпочитам да ми трака, но да има мощност и въртящ момент, от колкото да не се налага да я напъвам на ниски предавки, от което съответно се вдига разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата между 1.4 MPI и 1.4 TDI-PD са броя цилиндри ... 1.4 MPI е модифициран шкодов мотор , a 1.4 TDI-PD e от новото поколение 3 - цилиндрови двигатели , което е причина за по - големите вибраций .

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подлежат на чипосване,ама като ти изтече гаранцията, тоест след 2 годинки. :mrgreen:

с флашването няма как да разберат, че е променяно...толко акълии в ЕТ няма :) както се казва, то капака даже не се отваря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина TDI моторите се водят все още за може би най-шумните дизелови двигатели поради простата причина, че не са Common-Rail, които са по-тихи и по икономични. За сметка на това TDI дават по-хубава мощност.... като знам 105коня на Октавия как вървят си представям 101 на сигурно 300 кила по-леката Фабия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.