Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Гуми на нова Фабия


iyavor

Recommended Posts

Добре де, не ви ли омръзна тоя безсмислен спор, момчета? :roll: 9 страници стана вече и все едно и също се говори :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 139
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ammcfc

    50

  • PRR

    46

  • zloQQ

    15

  • gogata

    8

Най-много писали в темата

goga,

 

Всъщност си прав. Писна ми. Посочваш му с пръст, доказваш му а той се извърта и пак на неговото.

Убаво. НЕма се дърляме. Карай с каквото имаш и с каквото искаш. Не слушай никой друг освен собственото си аз. Аз бях до тук!

 

Със здраве

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една хубава статия в известното Хамериканско издание:

Tires May Say All Season, but Winter Takes Exception

 

"For locations where it gets cold but stays dry most of the time, a performance winter tire formulated to stay flexible at low temperatures may be best."

 

Май доста хора мислят като мен :) Е, може просто глупаците да сме повече:mrgreen:

 

http://www.nytimes.com/2006/12/24/automobiles/24TIRE.html?ex=1324616400&en=598f0ec94fc3bf26&ei=5088&partner=rssnyt&emc=rss

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С оглед на глобалното затопляне, зимните гуми ще станат екзотика по нашите пътища.Не се шегувам.Ясно е , че зимните гуми са само за сняг и лед.

Пазара на всесезонни гуми / 4 сезона / ще се разширява. Това , че Мишлен заявяват ,че няма всесезонни гуми , а ги правят говори много.

Нека да говори някой 45-55 годишен , който си е карал Москвича /Жигула, Лада / с каквито гуми е имало 1975 г. Тогава и зима имаше, и сняг. И по-добри шофьори изглежда.

Искам да кажа , че всичко зависи от задкормилното устройство.

Такива спорове може да си водите до края на зимата.

Докато мога-имам пари, ще имам 4 зимни и 4 летни гуми.

После-зависи от климата. Лошото е, че много вярваме на разни тестове.Аз винаги вярвам 50 процента.Всеки е пристрастен към нещо и никой не може да го разубеди.

Тая зима само си хабих зимните гуми-никъде не падна под 7 градуса.Сняг-никакъв.

Лошото е че умни и знаещи хора като вас нарушиха добрия тон по време на спора.Що не излезнете на по бира.Ще се разберете бързо. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гумичката е умряла от старост и Килограми. преди да пиша е разгледах малко по увеличена където ясно си личи че точно си подбрал мястото/дали не си сурнал гумите?/. утре/днес/ ще ти пусна на мойте където такива екстри няма. и пак казвам имащи 80000хл. зад гърбът си.

 

Гумата е DOT 0606, монтирана на Octavia 1 1.9TDI, 90bhp. Наистина съм подбрал най-фрапиращия участък, но и на други места е зле. Виж по-долу още една снимка. Там ситуацията е по-добре, но пак явно показва че гумата не издържа.

 

http://skodaclub-bg.org/gallery/display ... at=0&pos=0

 

ето гумички

2. на 70хи. предна/доста търкана 3.5 годишна/,

3. 80хил. задна 3.5 годишна

1. на един сезон 15хил. предни перфектни.

 

С 2-3 в комплект колата се пързаля странично на сухо в завоите. Гумата от точка 1 следи пътя перфектно дори и на мокро, но зимата иска нежно каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето гумички

2. на 70хи. предна/доста търкана 3.5 годишна/,

3. 80хил. задна 3.5 годишна

1. на един сезон 15хил. предни перфектни.

 

С 2-3 в комплект колата се пързаля странично на сухо в завоите. Гумата от точка 1 следи пътя перфектно дори и на мокро, но зимата иска нежно каране.

 

Колега,

Факт е че при мен гумите се скапаха за един сезон и половина. При подобно каране с други гуми проблем не съм имал. Факт е че тия гуми за година и половина се напукаха все едно са на 4-5. Това казвам.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хлебарко неедна и проста! Искаш да ми кажеш, че в щатите където е студена зимата не се продава ли бе, льольо? Ай сиктир ти и разбирача! Нали твърдеше, че нямат такива гуми, са стана, че били за Бразилия и Аржентина... Бегом марш в кенефа да се посереш и не излизай - директно по канализацията заминавай - с лайната - дет ти е местото! Поредния разбирач, дето почна да се отмята с, ама то пише, че е за мека зима - зимата у африка...на екватора. пууууу деа неандреталеца...а пък аз си мислех, че не сме произлези от маймуни, ма ти ме опроверга - май тамън ти е завършила еволюцията...или се бъркам...

 

hilezh.gif

 

PS: След малко модератора ще ни напляска за високо интелектуалната тема :mrgreen:

 

Темата е изключително интересна и поради тази причина не съм я заключил още :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видно от тестовете, които е публикувал PRR, че лятната гума има огромно превъзходство над всесезонната гума, когато се касае за сух път.

При положения, че осем месеца в годината е топло и в по-голямата част сухо, предпочитам да карам с хубава лятна гума, с високо скоростен индекс и да се чувствам уверен с автомобила си.

Предпочитам да се кефя на шофирането и на поведението на колата, отколкото единствено да ме крепи мисълта ,че съм спестил някой лев.

Защото всесезонната гума е по-лоша от лятната лятото и по-лоша от зимната като има сняг и лед.

 

Между другото, погледнах и другите български форуми - на VW, Opel и т.н. почти навсякъде колегите са отхвърлили вариант всесезонка. Погледнах и подобна тема от предишния форум на Skoda и там видях същото. Даже някои от най-"свирепите" :) ми опоненти в момента, там са имали противоположно мнение.....

Но щом се правят всесезонки, значи има кой да ги купува, значи има и пазарна логика. В Америка явно са много популярни, докато в Европа не толкова. Но щом спорът дали всесезонката е удачно решение е актуален между експерти от тази индустрия, означава че нещата не са толкова ясни.

Няма лошо. На един душата му се топли от един по-скоростно взет завой, на друг от някой лев повече в джоба. Трети пък се кефят от други работи и предмети :)

Важното е да сме живи и здрави, и да не си изпусками нервите.

Даже бих предложил да останат само стойностните, фактологични постове в тази тема, а другите някой уравновесен :) и знаещ модератор да ги изтрие. Не за друго, ама да не се излагаме пред конкурентните форуми на други марки автомобили в бг.

 

Поздрави на всички и smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж,

 

Съгласен съм с това което пишеш. Дори в предишния форум, че май дори и в този, съм бил противник на всесезонката ... при каране над 10к км! Ето това е големия фактор който дава плюс или минус на всесезонките. Онзи ден колега смени Michelin-ките с нови защото старите му бяха "само" на 7 години и здраво напукани от старост. Оказа се че с тях е минал "цели" 35к км! Ми това прави 5к годишно! За какво са му летни, че и отделно зимни гуми?!!?!?! Той си реве за всесезонка. А ти, както и аз, минаваме повечко километри и определено си заслужава двата комплекта. То при мен са задължителни де :mrgreen:

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехеее - още ли държите темата актуална бре? Аз си мислех, че сме се изяснили, че Мишлен не правят всесезнни, а три-сезонни ;) Лично аз спорех не дали трисезонните са по-добри от летните и зимните (зимните - на сняг! щот на лед ми помага само борд-а и евентуално ските), а дали Мишлен имат всесезонни. Е, оказа се, че имали трисезонни (и се признах за победен в спора), а температурите от порядъка на -25-30 спадат към къъъъсната есен и мноооого ранната пролет :mrgreen: Голями чудеса стават с Планетата Земя и снимката по-долу се явява "мека зима без сняг и ниски температури"

 

normal_snow_002.jpg

 

@ ammcfc - аз съм твърд защитник на летни/зимни, но...когато условията го изискват! Ако искаш да се чувстваш сигурен докато караш, не бива да разчиташ само на гумите, а главно на акъла си. Ако седнем да разчитаме на автомобила - ми да вземем по едно Волво или Сааб-че...може и А8... Но и това няма да свърши работа...

Работата е там, че ако ще и най-скъпите гуми да си вземем с теб, нямаме ли достатъчно сиво вещество - пътуването ни е много вероятно да свърши челно, в някой камион...

ИЗВИНЯВАМ се за епитетите, с който те нарекох няколко мнения по-нагоре, защото виждам, не само че имаш акъл, ами и го използваш smile107 Не бих се афектирал така, ако си изкарал 1-2 "меки" зими в щатите, покарал си три-сезонните гуми по снега, при това на кола със задно предаване, с прилично количество магарета и тогава заявиш - "Това са летни гуми и не стават!". Но от разстояние, да се подценява най-голямия пазар (за който има специални разработки - гумите определено не са като европейските), подценяваш климатичните условия, както и самите гуми, които дори не си пробвал... Съгласи се, но не би било коректно да се дават мнения за нещо, което не си изпитал.

Лично аз карам в Бг с летни и зимни (както по-горе бях писал), но заради планините, непочистването на улиците... Тук пак е студено, има доста сняг, но чистят пътищата ;) Ей за тва, не виждам смисъл да взимам зимни гуми, освен, ако не карам по сняг. А сняг..само по пистите :)

 

Аре, пък като се прибера, ще изпием по бира! А до тогава - ще пиеш с другите участници в спора :)

 

П.П. Са требе уравновесения модератор да дойде smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ZloQQ аз също се извинявам за по-острите думи...и с удоволствие приемам твоите извинение и поканата за бира smile159

Приемам и леката ирония, която усещам използвайки моята вече патентована дума "трисезонка" :)

Само че ми позволи, единствено да не приема сарказма за американската зима :) Постовете ми стоят...Написал съм, че има и много топли щати, в които има мека зима и аз за себе си с това обяснявам пзара на "трисезонки" в САЩ. Никога не съм твърдял, че няма студени щати с люта зима?! Така чче, благодаря ти за разказа с картинки, НО НЕМАШЕ НУЖДА :mrgreen: smile064

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Язък! "Само" за 10 страници стигнахме до относителен консеснус :mrgreen:

Надявам се септември да се видим за по smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко за широчината на гумите :)

 

Немският автомобилен клуб ADAC направи тест за поведението на автомобила с гуми с различна широчина, съобщават от automedia.bg. Целта е да се отговори на въпроса дали по-широките или по-тесни гуми са по-добро решение за автомобила.

 

Най-общо резултатите показват, че по-широките гуми позволяват на автомобила да има по-добро поведение на пътя, но за сметка на това отнемат от комфорта. По-тесните гуми помагат за по-нисък разход на гориво и се държат по-добре при опасния аквапланинг.

 

При теста в ADAC използват пет комплекта гуми с различна широчина, с които екипират един автомобил. По-широките гуми дават по-голяма сигурност при суха и при мокра повърхност, като спирачният им път при спиране от 100 км/час е средно с 5.2 метра по-къс от този на по-тесните гуми.

 

Докато автомобилът, екипиран с гуми, имащи размери 185/65 R15T се нуждае от 41 метра за да спре, когато е „обут” с гуми с размери 225/40 R18Y спира след 35,8 метра. Подобни разлики експертите на ADAC измерват и при спирачен път на мокър участък.

 

С едно малко, но важно изключение – при аквапланинг, когато при много вода автомобилът започва да „плава” по пътя, по-добре се държат автомобилите с по-тесни гуми. С широките гуми автомобилът изпада в сложна ситуация и започва да изпитва аквапланинг при скорост от 69 км/час. Когато е „обут” с тесни гуми това се случва при скорост над 80 км/час.

 

По-тесните гуми се оказват по-добри и при сравняване на комфорта в автомобила и шума в купето. По-тесните гуми, имащи по-малка повърхност, която изпитва съпротивлението на пътя, подсигуряват и по-нисък разход на гориво. Техниците от ADAC измерват по-висок разход на гориво при по-широките гуми с около 2.5%.

 

Когато колата бъде ускорена до 100 км/час тя се изключва от скорост и се измерва кога скоростта ще спадне до 80 км/час. Когато тествания автомобил е с по-тесни гуми с размер 195 мм, скоростта спада до 80 км/час след 394 метра. Когато тествания автомобил е с по-широките гуми с размер 225 мм, това се случва след 359 метра.

 

В крайна сметка теста на ADAC позволява да се направят няколко извода, а вие можете да избирате сами – тесни или широки гуми.

 

Широки гуми:

 

- Подсигуряват по-добро поведение на пътя

 

- Позволяват по-къс спирачен път

 

Тесни гуми:

 

- По-добро поведение при аквапланинг

 

- По-нисък шум и по-добър комфорт в колата

 

- Подсигуряват по-нисък разход на гориво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
в 90% е по-добре с широка гума...а и това за разхода дава около 0.0004литра на 100км...а за комфорта и возията зависи от гумата...

 

но при положение че колата е по сигурна с широки това е избора...

 

VooDoo,

 

Моля, спестявай си такива "компетентни" мнения, че туку виж някой ти повярвал! За повече информация прочети поста на Stenly!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с летни 185/60 R14 на алуминиеви джанти и зимни 165/70 R14 на стоманени. Най-малкият допустим размер за Фабия 1. Впечатленията ми се припокриват с резултатите изнесени от stenly.

Шумът при зимните е по-висок отколкото при летните заради пластмасовите тасове, а без тях колата е по-тиха, но естетически не ми харесват черните колела.

При падането на температурите летните колела боксуват повече при потегляне. Лампата на АСР-а мига при всяко потегляне. В момента, в който си сменя летните със зимни и прекарам колата през същите места лампата не ми премигва въобще.

За спирането на сухо, при външна температура от няколко градуса над нулата, летните гуми не стават. Колата спира много по-добре със зимните.

При голямата поледица от 15.01, зимните гуми не можаха да ме изтеглят до върха. Заради боксуването се отказах и се върнах. Но в дълбок сняг нямат равни. Колата минава и през непочистени места.

VooDoo, разхода ми пада с 1,5 минимум. Но при страничен вятър, лентата се държи по-трудно.

Опитвал съм и всесезонни 185/60 R14 и с гуми на 1 месец едва съм се придвижвал на почистен заснежен път и минусови температури. Оттогава не признавам всесезонните.

Написаното е в следствие на мой личен опит, а гумите ми са Barum Bravura (май :-k ) и Barum Polaris 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.