Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Разход на гориво според борд-компютъра!


tuningmania

Recommended Posts

Здравейте,

 

На "Skoda Octavia Combi 1.9 TDI", '99 набор, според борд-компютърa, градско изразходвам между 3 и 4 литра нафта за всеки 100 изминати километра, а извън-градско между 2 и 2.5 литра нафта. Че това не е възможно и малките деца го знаят, но някой дали има идея защо ми дава такива странни цифри за Ø разход? Аз по принцип си го научих, че това което ми пише трябва да го умножа по две за да получа реалния разход на гориво! Миналия уйкенд пътувах от София до Равда, от там до Созопол и после обратно до София.. през повечето време ми показваше 2.2, 2.3, 2.4.. накрая като заредих (тръгнах със зареден до горе + обезвъздушен резервоар и като се върнах пак си го зарадих и обезвъздуших) излезе, че съм изхарчил 4.9 литра за всяка стотица изминати километри като климатика не съм го гасил, карах по знаци.. тоест където каквото ограничение имаше си го спазвах.. и на отиване бяхме 4 човека а на връщане 2 :) Та.. да не би нещо джаджата, която мери разхода да се е бъгнала.. или???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми щом ти показва 2.4л/100км. , а ти харчи 4.9л, значи имаш проблем по електрониката. Бягай в някой сервиз или в ЕТ.

 

Чудя се :roll: Може пък твоя комп да отчита разход за 50км., а не за 100км. :lol::lol: smile155

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакви нестандартни гуми да си слагал?

 

По-широките гуми покачват разхода, за да го смъкне на половина по борд комп трябва супер тесни гуми да е сложил, което не ми се вярва. По-скоро проблема е в датчика на бензина или в самия комп. Закарай колата в ЕТ да я закачат на vag com. Надявам се само с изчистване на грешките в компютъра да се оправят нещата.

 

П.П. Не е точно по темата, но един познат си взе новата Фабия 1,2 HTP 70 к.с., която започна да му дава по едно време реален разход от 15/100, което се оказа следствие от бъг в софтуера на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tuningmania,

 

Най-вероятно си "чипосан". Наблюдава се такъв ефект. И колкото по-ефективен е чипа (разбирай вдига повече конете) толкова повече лъже компютъра.

 

Goga,

Колкото и да са различни гумите повече от 10% разлика трудно. Дори с много меки/твърди гуми да караш пак разликата ще е малка.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "bat'Veso" - Колата си е с оригиналните ляти алуминиеви джанти на 15 цола. Мисля, че на тях не могат да се сложат много по-широки гуми, да не говорим, че предишните собственици на моята "Skoda" към всичките си коли (15-ина) се отнасят по схемата: "Каквото препоръчва производителя на автомобила".

 

До "gogata" и "PETYO" - Мисля да я запиша наистина на диагностика в "Еура Тек" да видим какво ще излезе..

 

До "PRR - Модератор" - Изключено е колата да е подлежала на какъвто и да било вид тунинг :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен но май разхода се смята на базата на показанията на дебитомера. Ако е така и той се е збъгясал би трябвало и колата да върви малко по зле. За всеки случай отиди на диагностика.

 

BTW а как е разхода по колонка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "PRR - Модератор" - По колонка е точно двойно на показанието на борд-компютъра. Реално зареждам между 6.5 и 7.5 литра за 100 километра градско и между 4.5 и 5.0 литра за 100 километра извънградско, като винаги карам с климатик и не много бързо (повече от 2000 об/мин­­­­­­­-¹ колата рядко вижда из града, а извънграда си карам до 3000 об/мин­­­­­­­-¹..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отчитането става чрез засичане на времето, през което са отворени дюзите. Bobi Doctora някъде беше писал. Онзи ден и аз го наблюдавах. При празен ход показва 3,xx ms, а като подам газ започва да се увеличава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност/това е по принцип,защото ТМ си уточни,че колелата са му 15"/,диаметърът на колелата и височината на гумите има пряко отношение към показанията на ТС,а широчината на гумите няма пряко/т.е.широките гуми,да речем 195 или 205,могат да вдигнат леко разхода/.Но ако джантите са с фабричен размер, но гумите са с малка височина,примерно 55,50 или,не дай си боже 45/заради дупките,де/,грешката се увеличава.Защото ТС взима пробега от скоростната кутия,а тя брои обороти на колелата,не може да отчита разликата в диаметъра на гумите,заложените параметри са с фабрично монтираните гуми.А при по-ниски гуми при отчетени 100 км реално са изминати по-малко,оттам изчисленият разход от ТС е по-малък от действителния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ашко, по-големите джанти и гуми се отразяват на показанията на скоростомера. Също така, по-големи джанти и гуми трябва да качват разхода, защото се увеличава контактната площ на колата с асфалта и не би следвало да дават грешка от минус 50 %. Разхода, както казва ikonoma, се смята според времето, в което са отворени дюзите.Ако показанията на средния разход се изчисляваха от оборотите на скоростната кутия, какво става когато колата ти е в покой със запален двигател, примерно? :roll: Не ми звучи особено логично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога,братле,не бих искал да си мислиш,че ти изнасям лекция/т.е.не се правя на професор/,но нещата стоят,общо взето,така:ТС дава среден разход и моментен разход,моментният е при движение и на празен ход.Ако се загледаш,моментният в движение е лтр/км,а на празен ход е лтр/час,т.е.в движение се отчитат параметри разход в литри/от дебитомера,поне така твърдят учени колеги от форума,аз нямам данни/и скорост,да речем ако се движиш с 50 км/час и разходваш в момента 10 литра,той ти показва,че ще изминеш 100 км със среден разход 10 литра.Друг пример:на първа с 20 км/час разходът е 55 литра,ако караш 100 км на тази скорост,общият разход ще е 55 литра.На място или на празен ход,ТС показва разход лтр/час,защото няма параметър скорост.На всеки 5 минути,ТС прави рекапитулация,т.е. изчислява колко километра с колко литра са изминати,и съответно прави корекции в средния разход,затова може моментният ти разход да е примерно 12лтр/100км,а средният за цялото изминато разстояние само 6.5 лтр/100км.

Ако приемеш това горе,ще стане ясно защо диаметърът на гумите има значение за изчисленията на ТС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:oops: Както е казал народа - човек се учи докато е жив, та и аз така :mrgreen: . Изясниха ми се нещата, благодаря ти за разяснението smile159 :smt017 . Поздрави. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога,my pleasure,както се казва.

Впрочем,има метод да се сметне грешката,за всяка кола производителят дава данни за предавателното число на всяка скорост и на диференциала,като се сметне обиколката на гумата,и се изчисли процент разлика спрямо фабричния размер,този процент се съотнася към получените от ТС данни и може да се получи действителния разход.

Аз съм пълен профан по аритметика/на времето ми писаха тромбе по милост на матурата/,та не мога да направя повече,но за хора с инженерна подготовка е фасул.Мен питай за езикознание.И самолети.

Приятен week-end,също.Аз съм на бачкане.Всекиму заслуженото,нали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност/това е по принцип,защото ТМ си уточни,че колелата са му 15"/,диаметърът на колелата и височината на гумите има пряко отношение към показанията на ТС,а широчината на гумите няма пряко/т.е.широките гуми,да речем 195 или 205,могат да вдигнат леко разхода/.Но ако джантите са с фабричен размер, но гумите са с малка височина,примерно 55,50 или,не дай си боже 45/заради дупките,де/,грешката се увеличава.Защото ТС взима пробега от скоростната кутия,а тя брои обороти на колелата,не може да отчита разликата в диаметъра на гумите,заложените параметри са с фабрично монтираните гуми.А при по-ниски гуми при отчетени 100 км реално са изминати по-малко,оттам изчисленият разход от ТС е по-малък от действителния.

 

Колега,

 

Това хубаво си го обяснил. Само дето няма начин да намалиш диаметъра на 50%! Просто няма. Дължината на окръжност е равена на 2*Pi*R. За да намалиш два външната обиколка означава да намалиш диаметъра два пъти! Демек от 14ки на 7чки :mrgreen: Демек проблема на колегата хич не е в диаметъра на гумата.

От друга страна височината на гумата също оказва влияние на външната обоколка. Както предполагам ти е известно 195х60х15 означава 195мм ширина на протектора и 60% височина, демек 195*0.6=117мм височина. Ако сложиш 40ки ще стане 195*0.4 = 78мм! Дори при такава драстична промяна разликата в показанията на борд компютъра ще са в рамките на 20% (толкова е разликата в радиуса).

BTW в повечето случай нископрофилните гуми са и широки. Демек трудно ще намериш 195х40х15. По скоро ще намериш 205-215х40х15 което пък означава че грешката ще е доста по-малко от 20%

Който му се играе допълнително ето ТУК може да си поиграе повече.

 

Та след цялата тая плеяда искам да кажа че можеш да имаш грешка от гумите, но тя е в доста ограничен диапазон. Търсете проблема другаде.

 

Поздрави[/url]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мойта Октавия ми дава борда от 6.5 до 8-9 градско с климатик и

извън 4.6 до 5.6.А гумите са R17 205/50 такаче явно не е чак толкоз голяма разликата...последно ходих до морето и тя изхарчи толкоз колкото ми и показа на компа...мислех си че заради гумите ще има голяма разлика но нямаше:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Ако беше използвал калкулатора който постнах по-рано щеше да установиш че разликата е 3.5%! При разход 5l/100км прави 0.175 литра! Ти 200 грама разлика ще я хванеш ли? Аз не. И затова писах че гумите са малко вероятна причина за такава драстична разлика.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tuningmania наистина имаш проблем с компа. между другото доста коли имат чат пат разминавания с показваните така че не е от марката. аз много много не ги гледам тези неща ами си следя сам показанията които не излизат от нормата, нормално за дизел 5.5-6 с климатик и повечко газ магистрала, 5.0 извън града и в града 6.5 с климатик, 7 ако я настъпвам здраво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като винаги карам с климатик и не много бързо (повече от 2000 об/мин­­­­­­­-¹ колата рядко вижда из града, а извънграда си карам до 3000 об/мин­­­­­­­-¹..

 

Аз ли бъркам или на 3000об/мин си на около 140км/ч? Ако караш на пета де.... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR,пак си прочетох излиянията,не бих си позволил да твърдя,че проблемът на ТМ е в размера на гумите,защото си е направо смехотворно,и не намерих подобно твърдение.Просто си позволих да обясня на Гогата как изглеждат принципно нещата.Ако екстраполираш моите познания по темата/е,не се имам за професор,ама поназнайвам/,остава ли място за допускане,че това е възможно обяснение?

Май закъснявам с обяснението,ама чак сега видях,че ме имаш за левак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Марту" - Да.. близо до 140 км/ч съм на 5-та с 3000 об/мин-¹. Тоест си карам почти по закон (нали е 130 км/ч на магистрала..) :) Иначе на междуградско си карам около 2000 об/мин-¹..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.