Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Предимства и Недостатъци на TPMS системите


S_Manov

Recommended Posts

Колега,

 

не искам да ти развалям темата, но 30% по-дълъг живот на гумата можеш да имаш САМО ако принципно я караш с близо 1/2 от предписаното налягане. Ти колко пъти си видял гума която е износена само по краищата а средата и е в добро състояние? Аз лично никога! И досега не съм сменял гума която да е неравномерно износена от карана като много мека/твърда! Демек при мен тия 30% са клонящи към 0%! Да не говорим че периодично си проверявам налягането и го държа в рамките на 0.1-0.2 от предписаното от производителя. Предполагам че голяма част от колегите тук са в същото положение. Демек тия 30% са само теоритически. На практика са 5, преко сили 10%!

Относно разхода - ми пак същото. Ако си следиш гумите редовно (демек веднъж на 3 месеца) надали ще излезеш от предписанията на производителя с повече от 0.1-0.2 атмосфери. А те няма да дадат повече от 1% разлика!

Единственото с което съм 100% съгласен е относно сигурноста. Но и това не е панацея! Ако се ръгнеш на достатъчно голям и остър предмет гумата ще спадне за секунда - две и докато видиш/реагираш на индикацията вече ще е твърде късно....

 

Поздрави

 

PS: Ако искаш за да не ти оспамваме темата си пусни отделна във "Всички за всичко" (примерно "Плюсове и минуси на TPMS") и ще дискутираме там.

 

Здравей PRR,

 

Първо Благодаря за предложението да пусна темата и тук, за да може да обсъдим плюсовете и минусите на TPMS системите.

 

30% удължаване живота на гумата е максимума, който е снет от статистиките направени от асоциациите занимаващи се с тези дейности, т.е. при най-тежки условия на експлоатация на гумите. Разбира се, че при рекламна дейност ще се набляга на именно тези максимални стойности, които са в много редки случаи реалност.

Ако караш гумите с ½ от предписаното от производителя налягане, повярвай ми ще разсипеш гумите за много кратко време.

Колкото до това, че поддържаш налягането си оптимално и това води до абсолютно запазване на автомобилните гуми, аз не съм напълно съгласен. Може да има леко изтичане от вентила, което да е постоянно и да води до ежеседмично спадане на гумата с 0.5-1 атмосфера. Което пък от своя страна ще навреди доста сериозно на гумата.

Дори процентите да са 10% както ти казваш, ако стойността на една гума е 100лв, то ще спестиш 10лв, след като ги умножиш по 4 ще станат 40лв. Ами ако гумата ти струва 500лв?! Какво правиш тогава? Ами ако караш камион и имаш 16 гуми по 800лв всяка?! Няма да говоря за специализираните машини, при които гумите струват ужасно много.

Колкото до разхода, в повечето книжки, които вървят към автомобилите има раздел, в който пише какъв преразход дават Не добре напомпаните гуми, отворения прозорец при високи скорости и прочее...мисля че тези анализи, които са направени от фирмите производители не са на халост и са доста автентични.

Колкото до сигурността – си прав, че ако се нахакаш в много остър и голям предмет гумата ще спадне за секунда до две. Но пак тези „банални и глупави” американски статистики сочат, че една голяма част от катастрофите са именно поради спукване на гума или гума с прекалено ниско налягане. Абсолютна защита Никога няма, но тези системи дават една голяма сигурност особено при високите скорости.

 

В крайна сметка тези системите ти дават няколко неща макар в някои случаи да са в по малки граници. Не забравяй, че Гумите са Единствения Контакт, който имаш с пътната настилка!

 

В заключение ще кажа, че за да бъдат въведени от септември тази година с закон в САЩ, то плюсовете на тази система са безспорни. Икономията на гориво, запазването живота на гумата и Сигурността на водача са доказани с факти! А колкото до това в какви граници са е въпрос на специфика на дадена ситуация.

 

Поздрави

:)

 

mod.edit - zloQQ

Темата започна тук! >>> http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=5781

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ви се стори глупав въпроса ми , но ще го задам ... та таз система предупреждава ли за прекомерно повишаване на налягането или само следи за спадане на гумите ?

Изхождам от гледната точка , че по опасно в летния сезон е прегряването на гумите и прекомерното разширение на въздуха , което според мен застрашава повече сигурността на автомобила отколкото меката гума , която в най - лошия случай ще доведе до теглене в съответната посока ... правил съм си експеримент София - Ябланица в лятна жега налягането се покачва с около 1 Атм. и то при скорост около 100 км/ч

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно това, дали можем да намалим разхода на гориво и да удължим живота на гумите... В една реклама, за да има по-голям ефект и въздействие, определено би трябвало да се покажат крайностите и то в цифри (както е примера - 30%, 10%). Простите цифри са много по-бързо и лесно смилаеми за нас от колкото 10 изречения с обяснението кое, как, защо, колко и къде. Т.е. това, че ние - обикновенните потребители, няма да можем да удължим живота на гумите ни с 30% и да намалим разхода на гориво с 10% е ясно, но защо да не си мислим, че можем :)

Лично аз не смятам, че изобщо има минус тази система! Особенно тези модели, които освен наблюдение, могат и да извършват корекции в налягането.

Ето какво ми се случи на мен и съответно ме вкара в излишни разходи. Имам навика да оглеждам гумите и колата като цяло преди всяко качване, но докато е в движение, няма как да следя налягането на гумите. И нали съм карък, се случи да спадне гумата докато карах, но толкова, че да не я усетя (задна лява - на половината...визуално). Нямаше никакво дърпане или каквато и да била друга индикация... Та минах, около 500 км. и като спрях, помислих, че току що се е случило и веднага я смених с резервната. Явно обаче дълго време съм карал с мека гума, защото вътре, когато я махнаха от джантата, за да я лепят, имаше 3-4!!! шепи гума...като пясък! Оказа се, че този модел "Michelin" не били "Run Flat Tires" и от прегъването направо се е раздробила... Та се наложи да си взема нова, въпреки, че комплекта ми беше почти нов - на 4500 км. И в магазина си ме сурувакаха :mrgreen:

Определено ще си монтирам такава система! Даже си избрах - Baolong TPMS-201. Жалко само, че няма да мога да успея да се възползвам от намалението, тъй като не съм в Бг.

Успех, S_Manov!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Best Forman,

 

Значи алармените сигнали са:

 

- за ниско налягане

- за високо налягане

- за висока температура

- за бавно изтичане на въздух от гумата

- за бързо изтичане на въздух от гумата

 

За покачването на налягането и съответно температурата през ляотто си много прав! Налягането расте до 1 атмосфера от горе, а температурата с 20 градуса Целзии и отгоре. Тази система би предпазила и от прегряване на гумите.

 

Поздрави

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей zloQQ,

 

За цифрите и статистиките, които фирмите производители подават на масовия потребител съм напълно съгласен с теб.

 

Системата наистина е много полезна и практична. Аз спуках гума на един Range Rover Vogue...колата е на въздушни възглавници и след 100км усетих, че нещо не е наред с колата...слезнах и какво да видя....предна лява гума КАПЛА!....При твоя случай със сигурност системата щеше да предотврати унищожаването на гумата. Всеки, който е пукал гума при над 120км/ч мисля, че би се замислил за ползата от такава система.

Системата Baolong TPMS-201 е наистина много удачен избор и мисля, че ще ти допадне много. А след като веднъж свикнеш с тази система, няма да можеш без нея.

 

Поздрави

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Odin,

 

Не разбрах за коя система питаш - за пасивните датчици (индикаторните капачки), които се завиват на вентила или за активните системи?

Значи при активните системи датчиците които се поставят било то вътрешни или външни измерват налягането в гумата и чрез радио сигнал го изпращат до мониторчето, което слагаш в колата, за да видиш стойностите на параметрите.

МИсля, че на сайта: www.tpms-bg.com може да откриеш доста пълна информация за това как функционира всяка една от системите.

 

Поздрави

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.