Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разход на гориво при движение без подаване на газ?


tuningmania

Recommended Posts

Здравейте,

 

Споря с едни "разбирачи" за следното нещо! Дали когато си карам "Skoda Octavia 1.9 TDI", комби, '99 набор по път със спускане и на 5-та скорост си махна крака от газта гори нафта или не! Когато изключа от скорост ми е ясно, че трябва да гори нафта, за да поддържа тези ~800 об/мин-¹. Въпроса е на скорост като се махне крака от педала на газта дали харчи гориво и ако да, защо борд-компютъра подрежда няколко нули една до друга? Или пък ако не харчи нафта как тогава аджеба работи двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че не изразходва. Тази тема сме я дискутирали доста пъти до сега. Има система за ППХ(принудителен празен ход), която прекратява притока на гориво при отпуснат педал на газта и обороти примерно над 1200(те могат да се постигнат само когато двигателя работи принудително). Това нещо го имат още старите Лади с карбуратор "Озон 2".

 

П.П Двигателя няма никакъв проблем да работи, ако нещо го задвижва дори и без гориво. Когато си на скорост в движение и угасиш колата двигателя продължава да се върти и бръмчи все е едно е запален. Хидравликата и сервото на спирачките продължават да си работят. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И бензинова да беше разхода щеше да е НУЛА! Както колегата е писал, имаш система за принудителен празен ход (ППХ) и при всяко спиране на двигател разхода ти е нула. На моя (1.9TDI 90bhp) задържа на нула до към 950-1000 оборота. След това почва да подава по малко гориво.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ikonoma" - Какво значи

двигателя работи принудително
Дали може да ми обясниш повечко (или да ми споделиш къде да прочета) за този "ППХ"?

 

До "PRR - Модератор" - Какво искаш да кажеш с това

при всяко спиране на двигател разхода ти е нула
И още един въпрос.. да не искаш да кажеш, че ако спускам някъде с 900 об/мин-¹ и съм на 5-та без да натискам педала на газта не изразходвам и грам нафта, а ако спускам на 5-та и съм на 2000 об/мин-¹ пак без да натискам педала на газта вече похарчвам по малко нафтичка?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принудително значи, че не двигателя върти колелата на колата, а колелата въртят двигателя. Така, че при отпуснат педал не е необходимо горивото да отива нахалос( т.е да пука из ауспуха при бензините), а е по-добре да се икономиса чрез монтиране на системата за ППХ.

 

Ще ти обясня как се реализира при Лада, защото механизма ми е 100 % познат.

Представи си, че се движиш със 100 км/ч по надолнище. Ако натиснеш съединителя и изключиш от скорост двигателя трябва да продължи да се върти, като за това използва енергията на горивото.

НО, ако пуснеш газта и не изключиш от скорост(колелата вече движат двигателя) се включва системата за ППХ. Тя действа така:

Карбуратора има ел. клапан, който поддържа бавните обороти. При отпуснат педал той се "грижи" двигателя да не загасне. Обаче към "-" на бобината е включен ел. блок, който отчита оборотите на двигателя и когато те са над 1200, блокът изключва ел. клапан. Ако оборотите паднат под 1200 блокът включва клапана. Така, че ако при 100 км/ч се движиш с 4000 об/мин и клапана е изключен и гориво не отива към двигателя, то когато намалиш със спирачката скоростта и оборотите паднат под 1200 независимо, че си на скорост двигателят ще консумира гориво. Ако изключиш оборотите задължително падат под 1200 и започва консумация.

Надявам се, че ти е станало ясно. Ако има нещо питай. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При включена предавка и над определени обороти - различни са в зависимост от горивната система, да речем средно 1500-1800, спира подаването на гориво към двигателя. Говорим за инжекционните двигатели. Като намалеят оборотите се пуска малко гориво. ;)

 

Едно време и аз като чух за пръв път, и аз не вярвах и колко съм спорил... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D Това е не само така на 5 скорост. Същото е при на 3 и 4 скорост. Важното е да си на скорост и да спускаш по наклон / от 'Копитото ' например/.

Ако караш на равно без да подаваш газ на 5 - поддържа около 45 км/h, на 4 - 40 км., но има малък разход . :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма разход на гориво при такова движение.Предполагам е нормално да не гори гориво при такова шофиране!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "PRR - Модератор" - Какво искаш да кажеш с това

при всяко спиране на двигател разхода ти е нула
И още един въпрос.. да не искаш да кажеш, че ако спускам някъде с 900 об/мин-¹ и съм на 5-та без да натискам педала на газта не изразходвам и грам нафта, а ако спускам на 5-та и съм на 2000 об/мин-¹ пак без да натискам педала на газта вече похарчвам по малко нафтичка?

 

Не, не искам това да кажа. Искам да кажа че когато си на скорост с напълно отпуснат педал на съединителя и оборотите на двигателя са над 1000 разхода ще ти е нула. Ако оборотите са под 1000 ще имаш разход. И няма значение на коя скорост си. Може да е 1ва, може да е 5та!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Ей сега ще принтирам темата и тръгвам с листата да бия "майсторите" из квартала :) Мерси на всички за обясненията.. в този форум наистина болшинството потребители са пекани :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не е необходимо да караш по баир надолу (да се спускаш) за да ти гори нула. И на равен път и на баир нагоре като върнеш газта на скорост си харчи 0.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз за същото спорих с инстурктора ми и като ми го обясни щях да падна...сега с мойто каране я докарвам към 7-8 а с принуниделното дано падне до 5-6 :lol: ...почвам са гоня баирите... :lol:

 

VooDoo,

 

Имам лоша новина за теб - на карбураторите рядко има система за ППХ. Изключение правят някои японски марки (като Хонда). За съжаление Шкода не е между тях и всички НЕ ИНЖЕКЦИОНИ на Шкода я нямат. Съответно и да спираш и да не спираш на двигател пак си харчи. Демек - при теб ефект няма да има!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А нямаше ли и нещо от типа на кинетична енергия която също върти колелата и спомага за това да няма нужда от захранване на двигателя с гориво...... може и да бъркам ама физиката не ми е от любимите специалности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш инерция която дава енергията. Толкова.

 

Мдааааа... перпетуум мобиле май все още няма, макар някои учени да заявяват, че са намерили начин за създаване на безпланта и постоянна енергия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.