Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Двигател AEE Ha VAG group MPI/Mi


Recommended Posts

Колеги, реших да пусна тази тема да си почешем малко езиците и да изясним някои неясноти, защото "живея непросветлен" :oops:

 

 

Става въпрос за точно немския двигател, който се монтира на Фелициите и на Октавиите, именно АЕЕ.

Първо ще изтъкна няколко факта и след това ще задам някои въпроси (писах точно по тази тема някъде из форума, но така и не разбрах това, което ме интересуваше)

 

Двигателя АЕЕ се монтира, освен на нашата любима и уважавана марка, така и на ред други автомобили под крилото на VAG group

Един приятел има Голф 3 с 1.6 двигател АЕЕ, който e моноинжекцион (карбуратор с електронно дозиране) мощността на този двигател е 55kW или 75к.с.

Да обаче в същото това време Шкода ауто слагат въпросният двигател на горе изброените модели, НО тук обаче той е ИНЖЕКЦИОН :-k с мощност 55kW или 75к.с. :| , при което аз оставам озадъчен :?

Ауди 80 (Б4) кара двигател 1.6 АЕЕ инжекцион (MPI- multi point injection) като при тях е с мощност 74kW или 101к.с. :|

 

Тук вече се питам като в рекламата: "Къде сбъркахме"

Аз оставам на мисълта, че не може един и същ двигател, който е инжекцион и такъв "моно" да са с еднаква мощност от друга страна идва Ауди-то и нещата вече яко се оплескаха :oops:

 

Има нещо гнило или.... незнам :|

Ще кажете пии една бира и не си напрягай акъла с глупости има кой да ги мисли тея работи, но аз не мога да спя бе хора :lol: Аз съм един от малкото, които ги интересува и знаят какво става там под капака....

 

PLEASE HELP smile186

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм крайно озадачен от тези модификации. На моята е MPI. Изглежда разликата с този на Ауди ще е в чипа. :roll:

Чета много лоши отзиви за инталианския компютър и инжекцион Magneti Marelli във VW форума. Това започва да ме притеснява, въпреки, че моята не е правила проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с този прословут АЕЕ мотор.Много съм чела и разпитвала, но до сега и аз не съм получила отговор на безбройните въпроси, които съм задавала.А те не са много по-различни от твоите.Темата е много интересна, браво!

 

Чета много лоши отзиви за инталианския компютър и инжекцион Magneti Marelli във VW форума. Това започва да ме притеснява, въпреки, че моята не е правила проблеми.

 

Бих могла да напиша абсолютно същото 8) .Чукам на дърво да не ме стигат описаните там проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бъркайте малкия 1.6 (75к.с.) с големия (101к.с.). Блоковете и карантиите им вътре са различни. Моят Сеат беше 1.6 101к.с., но такъв мотор не може да бъде монтиран на Фелиция (специално) без преправяне, понеже въпросният 1.6 101к.с. е с по-висок блок и опира в капака на Фелицията.

 

Друго искам да отбележа също - не си мислете, че щом Фолксваген, Ауди, Шкода и Сеат са един концерн кодовете на еднаквите двигателите са еднакви... Пример: Двигателят на моята Октавия е с код AHF (1.9TDi 110k.c.), същият този мотор в Аудито на Хашек е с код AFN (разликата е, че при него е надлъжно разположен!). В някой Г4 или Пасат ще е с трето обозначение и т.н. Та това което се опитвам да кажа е, че АЕЕ е обозначение за ФауВе 1.6 двигател, който в завода е бил монтиран на Шкода Фелиция. Много малко са двигателите, който в различните дъщерни фирми на Фолксваген са с еднакви кодове - Един от тях е гореспоменатия от мен 1.6 101к.с. с обозначение SR. На моя Сеат пишеше 1.6SR, на Octavia се води 1.6SR, на Golf 4 също пише 1.6SR, на Golf 3 GT пак е 1.6SR. Но този във вашите Фелиции не мисля, че е отново АЕЕ във Ауди Б4, Г2... Понеже когато в някоя морга видиш кода (АЕЕ) на въпросния двигател, това трябва да ти говори, че двигателя е 1.6 от Шкода Фелиция с инжекцион Магнет Марели и т.н. и т.н. други характеристики.

 

1.6 двигателят на ФауВе е доста старичък (мисля, че вашия е базиран на вариянта от началото на 80те год.) и е бил постоянно осъвършенстван, среща се в доста модификации (моно/пълна/многоточкова/карбуратор) и трябват доста познания за да се оправиш в цялата тая плетеница от информация, понеже 1.6 карбуратор например има шосейка, но има и в Golf 1 GTi, който е по-напомпан (за съжаление тук не мога да ви говоря с факти, чак толкова назад не съм се връщал :oops: ).

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго искам да отбележа също - не си мислете, че щом Фолксваген, Ауди, Шкода и Сеат са един концерн кодовете на еднаквите двигателите са еднакви... Пример: Двигателят на моята Октавия е с код AHF (1.9TDi 110k.c.), същият този мотор в Аудито на Хашек е с код AFN (разликата е, че при него е надлъжно разположен!). В някой Г4 или Пасат ще е с трето обозначение и т.н...

 

Коко,

 

И си прав и не. Моя двигател е ALH и е различен от тези монтирани на Passat и Audi A4/A3! Поради завъртането на двигателя (при мен е перпендикулярен на движението, на Audi/VW е съосно), някои от елементите по двигателя са на различни места. В следствие въпреки идентичните двигатели частите (особено ремъците) са различни. Демек двигателите са 95% еднакви и 5% различни. И затова и буквичките им се различават! Затова твоя е AHF а на Хашек е AFN. И затова като търсиш резервни части търси точно за твоя модел а не за друг. Иначе има едни 5% изненада....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам къде видяхте на Ауди да се монтира АЕЕ мотор ... досега рових в ЕТОС а и на Аудито 1,6 74 kW мотор има съвсем други букви AHL ,AEH и AKL / това са при различни модели /, а във всички други марки от VAG АЕЕ мотора си е 55 kW , тъй че спете спокойно не сте взели орязана версия , просто тоз мотор толко си може :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... тъй че спете спокойно не сте взели орязана версия , просто тоз мотор толко си може :mrgreen:

 

Аз си спя спокойно, защото не съм с този двигател, а с 1.3MPI двигателя е 136i, продължението на 120л, на 135л, на 135i. Поне такава информация намерих, но блока е едно към едно (1:1) с 120-ковия, гарнитури по капаците и натам насам всичко е 1:1 маслена помпа и още един куп работи :D

 

ПС. Но все пак има Голф 3 с двигател АЕЕ 1.6 моно и е 75к.с., а тоя на Фелицията е инжекцион и пак е 75к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

двигател АЕЕ 1.6 моно и е 75к.с., а тоя на Фелицията е инжекцион и пак е 75к.с.

 

Човече, ти май "моното" не го броиш за инжекцион :mrgreen: ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми Redline__ това си е за мен един електронен карбуратор бензина се засмуква с вакуум :? , в който цилиндър си му е на ред (както карбуратора)

Друго си е на всеки колектор да имаш боцната една дюзичка (разпръсквач, инжектор- всеки го нарича различно)

003170140.jpg

 

Справка Ауди 80 2.0 = 90к.с. (моно) ; 2.0 = 115к.с (инжекцион) :D (справката я правя, защото съм малко по запознат с VW моторите и някои техно модификации, тъй като бях решил да си купуван VW или Audi, но за ирония на сътбата отново се возя с Шкода :mrgreen: )

 

По-нагоре дето говорехме за 1.6 дето слагат на Б4 един мой познат взе едно комби точно с този двг и днес понеже заспорихме му звъннах да погледна нещо по колата му. Като вдигнеш мокета в багажника на почти всяка кола има едно листче залепено там и са написани всички х-ки на превозното средство :) и именно там пишеше 1600сс буквите на вдигателя бяха именно АЕЕ и по-надолу какво да видя 74кW (101к.с) Вдигнах капака - инжекцион (както казват повечето пълен или многоточков)

 

И вече мнооого се уплетох :oops: :? :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми Redline__ това си е за мен един електронен карбуратор бензина се засмуква с вакуум :? , в който цилиндър си му е на ред (както карбуратора)

Друго си е на всеки колектор да имаш боцната една дюзичка (разпръсквач, инжектор- всеки го нарича различно)

 

Ти имаш ли представа какви глупости говориш? :mrgreen:

Разликата между карбуратора и инжекциона е че при карбуратора горивото НЕ СЕ подава под налягане, ами обратно изсмуква се от преминаващия с голяма скорост въздух. При инжекциона горивото от инжектора се впръсква под налягане. Дали е пълен или моно инжекцион няма значение! Разликата е само в мястото на смесване. И, само информативно, ще спомена че новите технологий на ??? са всъщност комбинация от многоточков и моноинжекцион! Защото и двете си имат предимства и недостатъци. Хората просто ги комбинират.

 

Айде и да почетеш малко преди да пишеш :mrgreen:

 

PS: Бях писал че е технология на VAG смесването на двата принципа но не е :oops:

 

PS2: Ей тук има инфо за инжекционите: http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_injection

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми Redline__ това си е за мен един електронен карбуратор бензина се засмуква с вакуум :? , в който цилиндър си му е на ред (както карбуратора)

Друго си е на всеки колектор да имаш боцната една дюзичка (разпръсквач, инжектор- всеки го нарича различно)

 

Ти имаш ли представа какви глупости говориш? :mrgreen:

Разликата между карбуратора и инжекциона е че при карбуратора горивото НЕ СЕ подава под налягане, ами обратно изсмуква се от преминаващия с голяма скорост въздух. При инжекциона горивото от инжектора се впръсква под налягане. Дали е пълен или моно инжекцион няма значение! Разликата е само в мястото на смесване. И, само информативно, ще спомена че новите технологий на VAG, а именно FSI и TFSI са всъщност комбинация от многоточков и моноинжекцион! Защото и двете си имат предимства и недостатъци. Хората просто ги комбинират.

 

Айде и да почетеш малко преди да пишеш :mrgreen:

 

Еми хубаво нека да е под налягане, но пак не се инжектира за секи цилиндър по отделно а инжектира в целия смикателен колектор :mrgreen: Не е ли така??? кажи , че и тук греша и ще се поправя

С Fsi и Tfsi не съм запознат и не мога да говоря, само съм чул, че става въпрос за принудително нагнетяване на коривото в горивната камера(тип дизел)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнооого отнесохме темата ама айде...

 

Три вида инжекциони:

1) Моно - сместа се образува в общия смукателен колектор. Предимството е че поради по-дългия път горивото по-добре се смесва с кислорода, демек по-добро изгаряне

2) MPI - многоточков - ПРЕД всеки цилиндър има отделна дюза - предимството е че контролирането на смесообразуването е по-добро и двигателя е по-динамичен (по-малко разстояние между мястото на смесване и цилиндъра, демек трябва по-малко време).

3) GDI/FSI - директно впръскване В цилиндъра - предимствота са доста. Основни - горивото охлажда цилиндъра и от там по-висока термична ефективност. Възможност двигателя да работи при бедна смес - по-нисък разход.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, добре внесе извесна яснота :oops: признавам си без бой :lol:

 

Обаче защо АЕЕ моно=55кВ и АЕЕ инж.=55кВ :? Това беше въпроса на темата :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причините може да са 1000 (заради повече екологии, ограничен чрез електрониката и т.н.). Как на Фабията 1.4МПи е 68к.с. и Фаворит 1.3моно също е 68к.с. ;) (че и 1.3МПи пак е 68к.с.) . Просто на 1.4 68к.с. Фабия мотора не е разгърнат пълния потенциал на железата :lol: поради ред обстоятелства, които при новите коли се взимат предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.