Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

избягаха ми тоците, алтернатора ли е виновен?


joeless

Recommended Posts

предната нощ пътувах и забелязах че фаровете са осезаемо по-слаби от нормално, мислех че е в клушките проблема ама не би..

снощи пак по тъмно пътувах и хич ги нямаше, таблото едва едва мъждукаше и не стигаше тока за радиото. освен това на празен ход светеше лампичката с акумулатор на таблото - явно не зарежда значи.

 

Видимо няма прекъснати кабели, нямам мултицет да ги проверя, та .. възможно ли е алтернатора да се е преебел... Чудно ми е щото стана изведнъж, а не постепенно, примерно да е бил зацапан и да дава проблеми от време на време ...

 

Докато се прибера бях останал съвсем без фарове, явно съм карал само на акумолатор, а и даже алармата не сработи та заключвах на ръка...

 

нов Алтернатор или да продължавам да ровя кабелите? и колко ориентировъчно струва алтернатора?

 

То голяма олелия с тоците по настя.. Наесен като имма време трябва да се хвана да сменя цялата инсталация щото все нещо не работи - я мигач десен, я парно, я аварийни (тях отдавна ги няма).. :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернатора е. Типична картина е това, което описваш. Имал си късмет, че тока ти е стигнал да се прибереш. Като нямаш мултицет най-добре извади четките и ги виж дали са износени. Това е малкия дявол. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и реле регулатора да се е прее...цакало и да е спряло зареждането на алтернатора. То от разстояние малко трудно ще ти помогнем адекватно. Но според мен е или алтернатор, или релето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

без на измериш с подходящ уред и да се установи къде точно е проблема може да си говорим тука 10 страници.

 

След като хванеш един волтметър виж дали зарежда акумулатора и ако не зарежда първо се насочи към реле и чак тогава към алтернатор.

 

може да разбереш дали четките са ти за смяна като измериш съпротивлението им което става дори без да разглобяваш алтернатора ;)

успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

та ето какво открих - явно не съв гледам много добре сутринта - открих един октачен кабел - от бобината към квадратната метална кутийка пред нея - незнам каква роля играе тя обаче :oops: - от нея излизат 5-6 кабела

освен това единия от кабелите на алтернатора бе прекъснат - оправих и двете неща.

Междувременно свалих акума да го заредя и след няколко (7) часа се оказа че от 6 клетки, врят само две..инфото ми стига дотам че знам че това не е добре - но какво да направя - да взема нов акумулатор ли?

не намерих време да сваля алтернатора, май е по-добре първо да видя с акума какво ще правя за да мога после да проверя зарижда ли така с оправените кабели.. :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Квадратната метална кутийка, ако съм разбрал правилно, трябва да е механичен реле регулатор. Дано проблема да ти е бил от кабелите само. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тоест, онзи същия реле-регуратор към който трябваше най-напред да се насоча нали... ей че съм умен ама :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

благодаря за пояснението Гога :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и понеже сега разбра какво е реле -регулатор да ти разясня ролята му::

 

независимо от оборотите на алтернатора(двигателя) той държи напрежението в дадени граници 13В-14.6В

 

за акумулатора не се плаши. като го заредиш хвани и го сложи на колата, ако пали без проблем си карай и си свиркай. Ако е заминал ще отложиш инвестицията за нов за зимата когато ще разбереш при първия студ дали ти е читав акумулатора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.