Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Новата Астра vs Октавия II


Recommended Posts

...

Идеята ми е била, че ако караш много ... ще спечелиш доста от икономия на гориво, дори и в даден момент да трябва да набуташ половин Фабия за ремонт на дизела.

А ако ще сменяш колата на 100 - 150 К тогава няма скъпи ремонти, защото не би трябвало да има проблеми с двигателя толкова рано.

....дизелът е подходящ за хора, които мислят да го карат много. Бензинът е удачен при по-малко каране...

Тоест твърдиш, че ако караш под 150к печелиш от липсата на скъпи ремонти, което пък противоречи на другото ти твърдение, че който си купи дизел трябва да го кара много!!!

:mrgreen:

Последно, ако си купя дизел и го карам 100к и после го продам - печеля или губя спрямо бензинов вариант- според теб?

Красота...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ammcfc

    14

  • NightSpirit

    12

  • izov

    9

  • PRR

    5

Най-много писали в темата

Сигурен съм, че дискусията ни е досадна поне на половината форум, но въпреки това я продължавам ...

 

По принцип твърдя това:

...дизелът е подходящ за хора, които мислят да го карат много. Бензинът е удачен при по-малко каране...

Обяснявам защо:

Ако ще караш един дизел 400 000 км и на 150 000 км сменяш турбо, а на 230 000 км сменяш помпа(и) и дюзи ... ще си избиеш парите от икономия на гориво в бъдеще. Е да ама, ако ще го караш 160 000 км или 260 000 км - тогава си леко вътрешно.

 

Последно, ако си купя дизел и го карам 100к и после го продам - печеля или губя спрямо бензинов вариант- според теб?

По принцип инвестиционните съвети струват скъпо, но този ще е безплатен ;)

Ако си купиш дизел и го продадеш на 100 К - значи няма да си се вътрил за скъпи ремонти. Но ще си се вътрил повече за самата кола, малко повече за консумативи, ще си икономисал от гориво и ще продадеш колата малко по-скъпо.

Ако си купиш бензин и го продадеш на 100 К - ще си платил по-малко за колата и после за обслужване, повече за гориво и ще я продадеш малко по-евтино.

Ако говорим за кола от типа на Октавия струваща около 30 - 35 000 като теглиш чертата - може да си 500 - 1000 лв отгоре или отдолу, което не е от значение, при положение, че на колата трудно ще и вземеш повече от 55 - 65% от първоначалната цена.

Извода е: и в двата случая губиш доста (35 - 45% от първоначалната цена)... защото не е рентабилно да вземеш нова кола и скоро след това да я продаваш.

Далаверата от новата кола е да я гледаш добре и да си я ползваш дълго.

 

Красота...

Мацката под ника си ли визираш :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен съм, че дискусията ни е досадна поне на половината форум, но въпреки това я продължавам ...

 

По принцип твърдя това:

...дизелът е подходящ за хора, които мислят да го карат много. Бензинът е удачен при по-малко каране...

Обяснявам защо:

Ако ще караш един дизел 400 000 км и на 150 000 км сменяш турбо, а на 230 000 км сменяш помпа(и) и дюзи ... ще си избиеш парите от икономия на гориво в бъдеще. Е да ама, ако ще го караш 160 000 км или 260 000 км - тогава си леко вътрешно.

 

Последно, ако си купя дизел и го карам 100к и после го продам - печеля или губя спрямо бензинов вариант- според теб?

По принцип инвестиционните съвети струват скъпо, но този ще е безплатен ;)

Ако си купиш дизел и го продадеш на 100 К - значи няма да си се вътрил за скъпи ремонти. Но ще си се вътрил повече за самата кола, малко повече за консумативи, ще си икономисал от гориво и ще продадеш колата малко по-скъпо.

Ако си купиш бензин и го продадеш на 100 К - ще си платил по-малко за колата и после за обслужване, повече за гориво и ще я продадеш малко по-евтино.

Ако говорим за кола от типа на Октавия струваща около 30 - 35 000 като теглиш чертата - може да си 500 - 1000 лв отгоре или отдолу, което не е от значение, при положение, че на колата трудно ще и вземеш повече от 55 - 65% от първоначалната цена.

Извода е: и в двата случая губиш доста (35 - 45% от първоначалната цена)... защото не е рентабилно да вземеш нова кола и скоро след това да я продаваш.

Далаверата от новата кола е да я гледаш добре и да си я ползваш дълго.

 

Красота...

Мацката под ника си ли визираш :D

Мацката естествено :) ти твоя ум ли помисли, че визирам:)

Дай сега да конкретизираме задачата. Купувам си нова кола. Просто имам желания да карам нова съвременна кола и аз да съм и първия :)

Минавам на година 10к - главно градско. Софиянец.

за 10 години навъртам 100к и решавам, че е крайно време да я продам и да си купя нова.

И...:) пита се в задачата, кое е по удачно според теб, от чисто икономическа гледна точка (емоционална, стил на каране, предпочитания към модели - ги забравяме) да си купя - бензин или дизел :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мацката естествено :) ти твоя ум ли помисли, че визирам:)

 

Грубо! Доста грубо!

Не е грубо. С Orange си имаме закачка...:) не се меси в чужди любовни взаимоотношения...:) Тройка не искаме :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две думи ако имаш да минаваш много километри и търсиш икономия вземаш едно TDI и се возикаш , а ако смяташ да си отглеждаш недвижима собственост на някой платен паркинг за по веднъж месечно може да се хлъзнеш на един бензинов автонобил ... иии те станаха повече от две :mrgreen:

 

Я да попипам , щот ми е интересно , а и Зафирата е на базата на Астра ... та новата Зафира 1,9 TDI със 131 магаренца нещо се излага като разход - по бордовия комп градско с клима над 10 ( между 11 и 14 ) на дълго под 7 с клима не пада а без клима 6 - 6,5 ... та толко ли е по - ефективна системата помпа - дюза или просто е слабичък тоз мотор за тва камионче ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Я да попипам , щот ми е интересно , а и Зафирата е на базата на Астра ... та новата Зафира 1,9 TDI със 131 магаренца нещо се излага като разход - по бордовия комп градско с клима над 10 ( между 11 и 14 ) на дълго под 7 с клима не пада а без клима 6 - 6,5 ... та толко ли е по - ефективна системата помпа - дюза или просто е слабичък тоз мотор за тва камионче ?

Каква е тая Зафира с 1.9 TDI 131к.с. ?!?!?!?!?!!? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Има следните двигатели за Зафира

1.9 DTL (100k.c.)

1.9 DT (120k.c)

1.9DTH (150k.c.)

 

Разходът градско за всеки един от тях по каталог е под 7.8л

 

Ако някаква дизелова Зафира харчи нафта между 11-14л не се упражнявай във форума, да доказваш с "весели" примери, че черното всъщност е бяло, ами я карай на сервиз и то веднага :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да попипам , щот ми е интересно , а и Зафирата е на базата на Астра ... та новата Зафира 1,9 TDI със 131 магаренца нещо се излага като разход - по бордовия комп градско с клима над 10 ( между 11 и 14 ) на дълго под 7 с клима не пада а без клима 6 - 6,5 ... та толко ли е по - ефективна системата помпа - дюза или просто е слабичък тоз мотор за тва камионче ?

 

След доста ровене и гледане на различни двигатели се оказва че като ефективност TDI на VAG е ненадминат. Останалите или вървят и харчат или не вървят и не харчат. Има и такива дето хем не вървят хам харчат, ама за тях няма да говорим :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да попипам , щот ми е интересно , а и Зафирата е на базата на Астра ... та новата Зафира 1,9 TDI със 131 магаренца нещо се излага като разход - по бордовия комп градско с клима над 10 ( между 11 и 14 ) на дълго под 7 с клима не пада а без клима 6 - 6,5 ... та толко ли е по - ефективна системата помпа - дюза или просто е слабичък тоз мотор за тва камионче ?

 

къкъв е този мотор 131 к.с. на Зафира?

и търговското име е CDTI :D , а не TDI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва са подробности ... мотора е Комън Рейл с турбо + 6 та скорост според мен трябваше да пада разхода , ма явно тоя голям кораб си тежи нищо , че по книга е 100 на кила по - тежък от Астрата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи е 101, 120 или 150 коня

имам познати с мотора от 120 к.с.

в Астра и в Сузуки и разхода е далеч от тези 11 градско и 7 извън

наистина Зафирата е тежка, но чак толкова...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.