Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Новата Астра vs Октавия II


Recommended Posts

Не забравям, казах го. То това е ясно на всеки. Някой преди това правило каза, че който купува кола на старо очевидно не разполага с много пари и търси икономия, а икономията особено при стара кола се казва дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ammcfc

    14

  • NightSpirit

    12

  • izov

    9

  • PRR

    5

Най-много писали в темата

Не забравям, казах го. То това е ясно на всеки. Някой преди това правило каза, че който купува кола на старо очевидно не разполага с много пари и търси икономия, а икономията особено при стара кола се казва дизел.

Сори, не съм видял :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маи започвам да се насочвам към дизела... Разходите за гориво са важни за мен,защото започнах нова работа и ми се налага да пътувам по 40 км дневно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина ако човек иска възможно най-ниски разходи в краткосрочен план по-добре дизел. Безспорно гори по-малко. Пестиш по лев-два на стотина км. (грубо казано). Разхода е по-нисък, дизела е малко по-евтин. Покупната цена е еднаква, 500лв. е по-скъп дизела, което е нищо. И наистина след време печката се продава по-скъпо.

В дългострочен план може би разходите за дизелов автомобил са малко по-високи. Аз не съм карал дизел и не знам, така чувам от хората. И пак става горе-долу изравняване на цифрите. Или трябва да седнеш и до стотинка да направиш една сметка кое колко ще ти излезне да плащаш за даден период от време или казваш майната им на 500 или 1000 лева разлика за 5 години (примерно) и вземаш каквото ти е на сърцето.

 

NightSpirit,

 

Много, ама мнооого не си прав! В краткосрочен план добра инвестиция е ... БЕНЗИНА! Не дизела. Дизела е по-скъп като първоначална инвестиция. Но при навъртяни достатъчно километри (демек дългосрочно!) се изплаща в пъти. Веднага ти давам пример с мен. Колата е на година и 5 месеца. Навъртял съм скромните 52к км. Среден разход 5.67 (по колонка!). При същото каране 1.6FSI би дала поне 8! Смятаме (8 - 5.7) * 52ооо / 100 = 1200 литра разлика! При (грубо) 2лв/литър прави 2400лв! Като консумативи съм платил не повече от 200лв повече отколкото за бензин. Ами разликата в цената (ако изобщо я има де) е вече заличена. От тук нататък всеки километър ми е по-евтин от този с бензин.

 

Накратко - дизела е дългосрочна инвестиция която се изплаща при достатъчно километри (повече от 25к годишно). Ако минаваш по-малко по-добре си вземи бензин. То не случайно всички камиони са дизели. Никой не прави камион за 100-200к км :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накратко - дизела е дългосрочна инвестиция която се изплаща при достатъчно километри (повече от 25к годишно). Ако минаваш по-малко по-добре си вземи бензин. То не случайно всички камиони са дизели. Никой не прави камион за 100-200к км :mrgreen:

 

Поздрави

 

Не съм съгласен в частта "дългосрочна инвестиция"

В конкретния случай, дизелът е 500лв по-скъп, така че не виждам каква е тази "инвестиция" толкова. И пак ще повторя (с риск да стана неприятен тип :)) забравяш , че дори и да си дал повечко парици в началото, тази разлика ще ти се върне при продажбата.

Естествено, че камионите са на дизел - първо заради безспорната икономичност и второ заради тягата. Нещо много важно за теглене на тежки товари.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен в частта "дългосрочна инвестиция"

В конкретния случай, дизелът е 500лв по-скъп, така че не виждам каква е тази "инвестиция" толкова. И пак ще повторя (с риск да стана неприятен тип :)) забравяш , че дори и да си дал повечко парици в началото, тази разлика ще ти се върне при продажбата.

Естествено, че камионите са на дизел - първо заради безспорната икономичност и второ заради тягата. Нещо много важно за теглене на тежки товари.

Поздрави.

 

Е, в конкретния случай си прав, че не е толкова "дългосрочна" защото се изплаща в краткосрочен план :mrgreen: Друг е въпроса при еднакви коли с различен двигател. Тогава разликата е 2500 кинта и си става дългосрочна. Пък и кола на 2 години, независимо дали бензин или дизел, се продава на доста висока цена. Но след 5 години дизела задържа все още висока цена, докато бензина пада по-бързо. Затова и казах дългосрочна инвестиция.

Както и да е. Нека не спорим поне когато сме на едно мнение :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако аз решавах въпроса щеще да е само спрямо спрямо това дали понасям шума и вибрациите на дизела. Тъй като карането на дизела ми харесва мнгоо повече дори и да не беше 20% по евтин.

 

Бензина върви теоретично лееко повече при ръчкане но при нормално каране - каквото е 95% от времето дизела е по приятен заради значително по големия въртящ момент и тяга от ниските обороти. Като включиш на пета извънградско и не ти трябва да смянш много приятно дърпа от 70 км до 160 ... за града също леко натискаш добре дръпва.

 

Все пак колегата да не се обиди - това е субективно и завиви от стила на шофиране. На него повечее му допада бензин има хора за които знам че дизела няма да им се понрави дори да е по- мощен. За мен просто е обратното. Струва ми се много приятно и спокойно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами мен вибрации и шумове не ме притесняват. Освен това тествах една Октавия 1.9 в ЕТ и нито беше шумна нито пък имаше кои знае какви вибрации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR , тука следва едно уточнение , което е дребно , но важно - НОВ дизел , щот тез бангий дет идват от запада на по 300 - 400К и им превъртаме километражите са баш в периода на старческата деменция - все нещо има да и се прави и все не върви ... те за тва ората бегат от тех и само ги плюят , па като седне в един нов и земе та си промени мнението ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR , тука следва едно уточнение , което е дребно , но важно - НОВ дизел , щот тез бангий дет идват от запада на по 300 - 400К и им превъртаме километражите са баш в периода на старческата деменция - все нещо има да и се прави и все не върви ... те за тва ората бегат от тех и само ги плюят , па като седне в един нов и земе та си промени мнението ;)
:smt017
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност аз не можах да разбера ти защо се чудиш ... ?

Общо взето избираш между по-голяма мощ и 30% икономия, срещу по-тих двигател и ниски вибрации в купето.

 

А за разхода аз си смятах за 1 година какво ми излиза разликата дизел бензин в пари: смяташ колко приблизително минаваш за една година прим 20 000, среден разход - прим 6 : 8, и цена 1,90 : 2,0 =~ 2300 лв./г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох цялата тема и стигнах до извода, че бензиновите коли незабавно трябва да се спрат от производство, а единствената причина поради която още не са спрени, е че не всички са толкова просветени и умни колкото вас и затова още не са си купили дизел.

 

Шегата настрана, ама според мен не е лошо да се гледа по-обективно, когато се дават съвети.

Истината е проста:

Бензинова кола - по-евтина, непретенциозна на гориво, по-евтина подръжка, харчи повече, относително евтини ремонти.

Дизелова кола - по-скъпа, капризна на гориво (малко или повече), малко по-скъпа подръжка, харчи по-малко, много скъпи ремонти.

 

Всеки се надпреварва да смята колко е икономисал от дизел ... ама никой не помисля колко струва смяна на помпи, дюзи, турбини и т.н. ... а това малко или повече си е консуматив, особено когато нафтата не е много качествена. Това, разбира се, не засяга хората, които планират да вземат дизел и след 100 - 150 000 км да сменят колата, както и не означава, че дизел не може да изкара и много повече без нужда от ремонти струващи половин нова кола.

 

Мойто мнение, е че и двете си имат предимства и недостатъци, всеки трябва да прецени за себе си, кое е по-добър вариант.

Ама да се изпада в крайности е глупаво.

По принцип дизелът е подходящ за хора, които мислят да го карат много. Бензинът е удачен при по-малко каране както и при кола на старо, макар, че тогава всичко си е до късмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Всеки се надпреварва да смята колко е икономисал от дизел ... ама никой не помисля колко струва смяна на помпи, дюзи, турбини и т.н. ... а това малко или повече си е консуматив, особено когато нафтата не е много качествена. Това, разбира се, не засяга хората, които планират да вземат дизел и след 100 - 150 000 км да сменят колата, ....

 

По принцип дизелът е подходящ за хора, които мислят да го карат много. ......

 

Според теб, който ще кара само 100-150 000км се спасява от много разходи по турбини и дюзи, а после обобщаваш, че дизелът е за тези които карат много.

Нещо раздвояване на личността :) Но това не ти попречи да охарактеризираш другите мнения на "глупави"...а пък виж твоето....

"красив ум" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...А за разхода аз си смятах за 1 година какво ми излиза разликата дизел бензин в пари: смяташ колко приблизително минаваш за една година прим 20 000, среден разход - прим 6 : 8, и цена 1,90 : 2,0 =~ 2300 лв./г.

 

Колега, как го сметна тоз разход бре? При изминати 100 км. разликата е 4.60 лв. и като го умножим по 200 пъти (по 100 км.), за да достигнем 20К годишно се получава 920 лв./г. Дори не е ~1000 лв. Надявам се, че не си си направил грешно сметките ;)

 

@ orange! - според мен, единственно по-скъпа е помпата на дизела! Щот турбото и на теб не ти е 100 лева, а ако си уважаваш колата няма да даваш 30 лева за масло, а ще си вземеш хубаво, нали? Тази митична "висока" поддръжка на дизела (пък бил той и втора ръка) просто не знам от къде идва! Нима всяка кола, която се купи на старо има нужда от основен ремонт? Ако е така - съгласен съм, че дизела ще дойде пре-скъпо. Но иначе... Сравнявал съм и преди в една друга тема смяната на консумативи (което според мен е въпросната поддръжка - може и да бъркам, но просто тая кола не се чупи и единственното, което правя е да сменям консумативите) - ми разликата между 1.8Т и 1.9 TDI е пренебрежимо малка сума.

 

@ izov - ако не си спешен - имаш значи време да си мислиш и да събираш инфо, както и тест-драйвчета... Стискам палци да направиш верния избор за себе си! Все пак ти си този, който ще кара автомобила! Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NightSpirit,

 

Много, ама мнооого не си прав! В краткосрочен план добра инвестиция е ... БЕНЗИНА!

 

Накратко - дизела е дългосрочна инвестиция която се изплаща при достатъчно километри (повече от 25к годишно). Ако минаваш по-малко по-добре си вземи бензин. То не случайно всички камиони са дизели. Никой не прави камион за 100-200к км :mrgreen:

 

Поздрави

 

:-k Като се замисля прав си. Съгласен съм с теб, просто нещо не съм се изразил правилно. Теоритично е така, както го описваш ти. smile027

 

И пак ще повторя (с риск да стана неприятен тип :)) забравяш , че дори и да си дал повечко парици в началото, тази разлика ще ти се върне при продажбата.

 

Аз пък с риск да стана неприятен ще потретя и подесетя, че НЕ съм казвал, че дизела не държи по-висока цена при следваща продажба. Ако се върнеш по-напред в темата ще видиш, че точно и аз това написах, че "печките" се продават по-скъпо. Това, че не четеш внимателно коментарите, а бързаш да пуснеш поредния свой такъв и си мислиш, че всичко, което казваш е меродавно си е твой проблем. Чети по-внимателно!

 

Всъщност аз не можах да разбера ти защо се чудиш ... ?

Общо взето избираш между по-голяма мощ и 30% икономия, срещу по-тих двигател и ниски вибрации в купето.

 

Много пъти съм се опитвал да споря по този въпрос и сега не мисля отново да пиша едни и същи неща, но 1.6 FSI не е по-малко мощен от 1.9 TDI-PD. FSI и с по-добро ускорение и с по-висока max скорост. Да, дизела е с по-висок въртящ момент, бензиа е с повече коне (10 в случая, което не е малко). Знам, че ще ми кажеш как въртящия момент е най-важен. Ок, но аз питам следното: забравяме за тези 2 двигателя конкретно и говорим по принцип; по-принцип дизела винаги е с по-висок въртящ момент. Да, ОК, така е! Тогава ако сравним 2 двигателя с еднакъв обем на един и същ прозиводител, примерно 3 литра, единия бензин, единия дизел. Дизеловия задължително ще е със значително по-висок въртящ момент. Тогава по-бърз ли е? Не смятам! Намери ми такъв случай, при който дизела да е по-динамичен при еднакъв обем и ще си върна думите назад за всичко, което съм казал за дизелите. Макар аз всъщност никога не съм казвал нищо лошо, всеки от двата типа двигатели има своите сериозни плюсове и минуси. Дизела е много по-подходящ за икономия (особено при голям обем) и голяма тяга за пренос на товари и т.н., но за динамика....

...и между другото икономия има определено, но цифрата 30% е доста фантастична.

 

 

orange!, поздравления за балансираното мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех, пак се подхвана старата тема.

Само едно нещо искам да кажа. Нормално е малките и масовите коли да бъдат с бензинови двигатели.

НО един джип или някаква голяма кола е твърде несериозно да бъде с бензинов двигател. Това е типично американска(руска работа). В този дух вижте това: http://www.avtomash.ru/pred/zil/zil41047.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То се е видяло, че тая тема се оспами от всякъде та ще взема последно да пусна един линк и спирам да пиша:

http://news.automedia.bg/read/2556.html

 

На който му е интересно да прочете. Става въпрос за новите технологии при бензиновите агрегати на GM. То т'ва GM май беше горе-долу голяма фирмичка, не знам как са се хванали да инвестират толкова пари и време в разработване и развиване да безсмислените бензинови двигатели. Както каза orange! бензиновите трябваше одавна да са извадени от производство, но още ги правят само защото още има непросветени хора, които не са били озарени от единствената правилна мисъл, а именно закупуването на дизелов автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много моля, никой да не ми вменява неща!!!, които не съм казал.

Никога не съм твърдял, че бензина е безмислен или, че не трябва да се произвежда! Мненията ми стоят, всеки може да ги види.

Бензините ( и това съм го писал) си имат предимство, когато става въпрос за високи обороти и скорости.

Писал съм относно избора на личен автомобил, където за мен удачния избор е дизел.

Предимството на дизела е икономичността и тягата.

Естествено е, че си има недостатъци. По-ниско оборотен, по капризен към студено време, към гориво, повече вибрации и т.н. Там има предимство бензина.

Просто не смесвайте нещата. Казвайки какви са предимствата на дизела, не значи, че автоматично отричам бензина.

Но съвременните дизели наистина са много добри, и не случайно примерно на Острова - 70% от продадените шкоди са дизел (по данни от 2006г.)

Спестете си усилията и иронията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решението ми не е никак спешно, не бързам за никъде. Сега се преместих на по-спокойна работа и ще имам повече време да обикалям из прекрасната ни родина, така че съвсем реалистично е да въткам по 20к годишно. Аз така или иначе ще чакам фейслифта, пък и трябва да посъбера парички, защото Окти не е от най-евтините, особено с екстрите които съм си намислил :D

 

В събота ще отида пак на тестдрайв и ще ги помоля да я изкараме малко на извунградско...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Всеки се надпреварва да смята колко е икономисал от дизел ... ама никой не помисля колко струва смяна на помпи, дюзи, турбини и т.н. ... а това малко или повече си е консуматив, особено когато нафтата не е много качествена. Това, разбира се, не засяга хората, които планират да вземат дизел и след 100 - 150 000 км да сменят колата, ....

 

По принцип дизелът е подходящ за хора, които мислят да го карат много. ......

 

Според теб, който ще кара само 100-150 000км се спасява от много разходи по турбини и дюзи, а после обобщаваш, че дизелът е за тези които карат много.

Нещо раздвояване на личността :) Но това не ти попречи да охарактеризираш другите мнения на "глупави"...а пък виж твоето....

"красив ум" :)

 

Едва ли има смисъл да ти отговарям на заяжданията ... но все пак:

Идеята ми е била, че ако караш много ... ще спечелиш доста от икономия на гориво, дори и в даден момент да трябва да набуташ половин Фабия за ремонт на дизела.

А ако ще сменяш колата на 100 - 150 К тогава няма скъпи ремонти, защото не би трябвало да има проблеми с двигателя толкова рано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ orange! - според мен, единственно по-скъпа е помпата на дизела! Щот турбото и на теб не ти е 100 лева, а ако си уважаваш колата няма да даваш 30 лева за масло, а ще си вземеш хубаво, нали? Тази митична "висока" поддръжка на дизела (пък бил той и втора ръка) просто не знам от къде идва! Нима всяка кола, която се купи на старо има нужда от основен ремонт? Ако е така - съгласен съм, че дизела ще дойде пре-скъпо. Но иначе... Сравнявал съм и преди в една друга тема смяната на консумативи (което според мен е въпросната поддръжка - може и да бъркам, но просто тая кола не се чупи и единственното, което правя е да сменям консумативите) - ми разликата между 1.8Т и 1.9 TDI е пренебрежимо малка сума.

 

Велко, това което си написал е вярно, но аз не визирам мойта кола ... говоря за масовите бензинови коли (а те са без турбо) ... наистина, ако има турбо разликите в евентуалните ремонти стават по-малки. Друг е въпроса примерно, че приемчиците в ЕураТек разправяха, че турбото на бензиновия 1.8 е безпроблемно и трудно може да се скапе, докато при дизеловите турбини проблеми почват и от 100 000 км ... това разбира се е много относително, ако колата се гледа като хората, сигурно може да изкара безпроблемно много по 100 000 км.

 

Аз определено не съм анти-дизел фен, напълно е възможно някой ден да подкарам и дизеларка, защото със сигурност е много готино да спираш на бензиностанция веднъж на 1000 км, просто се мъча да обясна на някои колеги, че нещата рядко са бели и черни, а почти винаги са сиви :D

 

Поздрави и наздраве smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.