Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Новата Астра vs Октавия II


Recommended Posts

Тъй като доста се запалих да си взимам нова кола разглеждах подробно тези два модела. Ето и впечатленията:

 

1. Астра-та изглежда страхотно отвън, но вчера ходих в Булвария и съм доста разочарован от интериора на ниските нива оборудване. Cosmo-то е готино, но някак си ми беше тясно. Материалите не са особено качествени. Направих тест-драйв на дизелова Астра 120 коня с доста екстри. Спирачките са много яки, но не ми хареса скоростната кутия. На шофьрското място ми беше доста тясно, във Фабия-та се чувствам по-добре.

 

2. Октавия-та - отидох в ЕТ и веднага ми дадоха за тестдрайв 1.9 TDI - бях супер приятно изненадан. Очаквах колата да е супер за каране, но Октавия-та надмина очакванията ми!!! Тук мога да пиша само хубави неща, направо не ми се слизаше от нея. БАгажника е огромен. Чувствах се добре във всички седалки и т.н.

 

Общо взето си направих една проста сметка и се оказа, че Астра-та излиза малко по-скъпо от Октавия с подобно оборудване, а база за сравниние между комфорта и т.н. просто няма.

 

Мисля, че няма да взимам дизелов двигател, тъй като не карам чак толкова много - не правя повече от 13-14 к км. годишно. Сега се чудя дали да изчакам фейслифт-а... Най-вероятно ще го изчакам, защото не ми е спешно, но направо се влюбих в колата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ammcfc

    14

  • NightSpirit

    12

  • izov

    9

  • PRR

    5

Най-много писали в темата

Мисля, че няма да взимам дизелов двигател, тъй като не карам чак толкова много - не правя повече от 13-14 к км. годишно. Сега се чудя дали да изчакам фейслифт-а... Най-вероятно ще го изчакам, защото не ми е спешно, но направо се влюбих в колата!

 

:smt017 Взимай един като моя двигател и нямаш грижи. Тъкмо да не съм самотен вълк :D Ако мога да ти помогна с нещо за бензините не се притеснявай да ми пишеш. Само, че до понеделник не съм в нас, после ще се радвам да ти отговоря ако имаш въпроси. FSI-то е супер!

smile194

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей супер,тъкмо щях да се ровя за този двигател. Сподели как е разхода - реален и по книжка? Кажи и как е с пуснат климатроник - върви ли или все едно си дръпнал ръчката? Много съм й се навил и смятам, че е реалистично пролетта да си взема :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че 1.6 FSI ще върви добре. То и моя MPI върви прилично :lol:

Сега има една черна 1.6 FSI в шоурума. Иди и виж.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами разхода средно е около 7 извън града. Много често пада до 6.4-6.9, естесвео в зависимост от карането може и да се покачи до 8, 8 и нещо (като качваш баира няма как). На магистралата с 130 на темпомата дава под 7. В града положението варира много, ако хванеш адското заръстване може и повече да даде, но се движи 8-9, не, че не е давало 11, но много рядко, а и аз градско не карам чак толкова много. Като цяло не дава огромна разлика м/у магистралата и града (ок 2 литра). Вечер по Цариградското на 5-та и после по Евлоги Георгиев и от там към Пирогов (т.е. по правите) и ми е давало 7 примерно. Уточнявам, че моята има още да се поразработва. Сега съм на 5500 (за 3 месеца), а и онзи ден в ЕТ ми кзаха, че до към 7500 си се разработва мотора. Тоест надявам се да падне още малко. Който мисли за FSI, много важно е да има предвид, че се кара само с 98 или 100 бензин. Добрата новина, е че поне в последно време паднаха горивата (ок 2лв е бензина). Разликата с хубавия дизел за мен не е особено голяма като цена. Няма проблеми с различните бензиностанции, не е като да трепереш дали няма да нацелиш някоя кофти нафта и после земи тия дюзи ала-бала. От Шел не сипвам по правило, иначе с ОМВ, Еко Елада, Лукойл и Лукойл Петрол си върви без проблем. Може и да е внушение, но за мое учудване като че ли най-добре върви с Лукойл ПЕТРОЛ! И харчи по-малко (с около литър). Това вече всеки си преценява, всеки усеща колата различно. Но поне бензинките не са толкова чувствителни на гориво.

За вървежа ми е много трудно да кажа, за мен си върви идеално добре. Е не е като някои 3 литров дзвер, все пак е 1.6, но е 115к.с. и не смятам, че купето е тежко за мотора. Аз не съм от състезателите, но за мен си върви колата. Ускорява прилично за лимузина (голяма семейна кола) и на книга по-бързо от дизела. 160 съм вдигал на магистралата и си върви. Повече не настъпвам, не защото колата не може, а защото имам мозък в главата. А и все пак над 150-160 почва малко да се тормози мотора, няма как. Аз си пускам темпомата на 130, музиката пее, климатроника работи и нямам грижи за куки или да стискам волана с двете ръце и да се напрягам дали няма да излетя от прекрасната ни магистрала. Скоростите са 5, нито къси, нито дълги, нормални като за неспортна мола. 2 е малко къса, но 3 и 4 са много добри - в смисъл дърпа добре и имат широк диапазон. За скоростите сега се сетих нещо. Много яко при FSI е, че можеш да караш на почти всяка предавка при всякаква скорост. Може скороста да е за 2-ра, обаче ти си цъкаш трета, даваш газ и колата тръгва и си вдига оборотите. Можеш да караш с 60 на 5-та, с 20 на 3-та и т.н. Директното впръскване в цилиндрите дава гориво във всеки момент и колата просто си върви. Да го кажа по-друг начин, според мен не е по-тромава от 1.9 TDI, 105к.с. Естествено колегите с дизели ще кажат друго. Така или иначе 1.9 TDI и 1.6 FSI са със съвсем сходно показатели и сходана цена (последно дизела беше с около 500лв. отгоре), дизела е малко по-икономичен, бензина е... бензин. Тих, прилично динамичен (ако е 2.0 FSI или новото TFSI е мнооого динамичен), за мен лично идеален. Между другото в никакъв случай не трака като дизел, но не е и чак толкова тих, като старите бензини. Най-грубо казано издава едно характерно цъкане, наподобява часовник, но пак казвам, че няма нищо общо с тракането на дизела, защото да ме извиняват колегите но дизела си трака и това си е. Особено пък помпа-дюзата си трака доволно, а и един от недостатъците на Шкода е, че още изолацията на купето не е на топ ниво. В крайна сметка TDI го изкараха от производство, докато FSI е най-модерната технология за директно впръскване. Всеки си преценява сам. За за характеристиките на хартия не ме питайте, защото не ги знам на изуст. В нета има инфо. В английския сайт на Шкода има добро инфо:

http://www.skoda.co.uk/skoda3g/content/ ... gines.aspx

От там си избирате 1.6 FSI 115bhp и готово. И в немския сайт май имаше хубаво инфо.

 

 

P.S.: За колегите с дизелите - колеги моля, не ме нападайте за всичко, което съм написал. Изразявам своето мнение за своята кола. Нека да сме толерантни. Нямам нищо против дизелите, и те имат своите предимства (най-вече икономията). Просто аз съм избрал бензин и си го харесвам. Нека темата да не става "Ама ти сега... то не е вярно бензините са боклуци, само дизел..." Всяка кола, както и всеки двигател си имат предимства и недостатъци. Аз само се опитвам да ориентирам хората.

 

Поздрави и ако има нещо друго казвайте да помагам ако мога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите, или поне един, ще каже едно голямо браво за доброто описание!

Наистина разхода който пишеш е супер ... за бензинова кола :mrgreen:

Поздрави и безаварийно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфо-то :D

 

Това, че се кара само с А98 малко ме притеснява, защото освен по-високия разход и самото гориво е доста по-скъпо, но имам още време да мисля и да преценявам варианти. Пък и фейслифта може да ни изненада и с нови двигатели.

 

Аз преди малко се върнах от морето - пътувах 6 часа, беше пълна лудница по пътя. 4 души в колата + багаж + климатик на макс и ми даде 7,2. Направо ужас :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Какво му е ужасното на 7.2 разход при пълна кола и климатик на макс? Ти ако искаш разход 4 зимай дизел и карай с 90км/ч. 98 бензина не е много по-скъп от качествения дизел (Premium на ОМВ и др.). Разликата е няколко стотинки. Имай предвид, че бензина трябва да е 98, но иначе колата не е толкова претенциозна към калпаво гориво. Аз си сипвам от ЛУКойл за 1.97 и не ми пука, че не е Super 100 na ОМВ или ЕКО. Докато дизелите са адски капризни към лоша нафта. Аз ако бях с дизел нямаше да сипвам нищо под Premium. А че гори повече няма спор, макар че при разумно шофиране 100-130 на междуградски пътища вече ми дава и под 7 (скоро и 6.3 ми даде на дълъг път).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А... В крайна сметка TDI го изкараха от производство, ....

Предполагам визираш само модификацията TDI - PD...

И е хубаво да се каже и причината за спирането. А тя съвсем не е надеждност, мощност или динамика...

Въпреки, че и за него е рано да се говори в минало време :mrgreen:

Всички предлагани в момента 3 и 4 цилиндrови мотори на VAG са PD.

Ако греша, моля поправете ме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е всъщност разликата между Комън Рейл и Помпа-Дюза системите ?

Доколкото съм запознат и двата вида работят с директно впръскване , но до тук ми стигат познанията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е всъщност разликата между Комън Рейл и Помпа-Дюза системите ?

Доколкото съм запознат и двата вида работят с директно впръскване , но до тук ми стигат познанията.

Най-просто обяснено е, че при първите има една помпа за високо налягане, която осигурява гориво за всички дюзи, а при второто има отделна помпа за високо налягане за всяка дюза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Common Rail-a има предимството, че позволява няколко впръсквания, докато класическите дизели впръскват само по веднъж, за PD до 2 пъти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ammcfc, да, помпа-дюзата имах предвид. И причината за спирането наистина не е липса на мощност ики някакви дефекти. Мисля, че основно заради еко стандартите ги спират, но не съм се интерсувал в детайли. Нещо не могат май да ги нагодят да работят с филтрите за твърди частици. Така или иначе, доколкото аз съм информиран VAG минават на common rail, която според мен е по-съвършената от двете системи.

 

The Best Forman, в отговор на твоя въпрос цитирам колега от БМВ форума (DrivinGGoD се казва, не го позмавам, но е написано добре, дано няма нищо против, че го цитирам):

 

Двете системи са коренно различни.

Common Rail както се разбира от буквалния превод означава обща релса.Системата представлява роторна горивонагнетателна помпа за високо налягане (над 1500бара) с един изход която захранва общ тръбопровод( релса) в който се съхранява горивото под високо налягане който захранва дюзите на всеки цилиндър.Впръскването се осъществява като електронният блок за управление подава сигнал към всяка отделна дюза за нейното отваряне(осъществяват се по няколко (3-4) впръсквания от дюза за един работен цикъл на даден цилиндър което позволява абсолютно пълно изгаряне).Реално погледнато приликите на тази система найстина са доста повече с бензиновите инжекциони.Разликата е във високото налягане!

Pumpe Duse от своя страна представлява сложна система която представлява отделни помпени елементи във всяка дюза,липсват тръбопроводи за високо налягане тъй като налягането необходимо за впръскването се предава само от помпения елемент на самата дюза до разпръсквача а те са обединени в 1 блок.Системата е много по сложа от първата но е не по-малко ефективна.Просто е по скъпа и за това се използва по-рядко.

2.5 литровия ТДС мотор на БМВ е с индиректно впръскване с предкамера.

Всички двигатели използващи двете системи са с директно впръскване с много високо налягане на няколко порции трещи мили секунди с цел създаване на пълно горене,висок КПД и ниски нива на вредни емисии!

 

...и малко по-надолу цитат от [steeN]:

Обявеното КПД е 43% за помпа дюза и е наистина впечатляващо. При бензиновите двигатели то е едва 25%. Бях гледал по дискавъри за последният влекач на ВОЛВО и там казаха, че той имал КПД 45%, но може да е приближено число?

Още нещо, което се сещам е, че и двете системи се нуждаят от изключително чисто гориво, затова не трябва да се правят компромиси със смяната на горивните филтри. При тези налягания и най-малките частици просто разрушават дюзите.

Подчертаната част от текста накрая беше една от причините, които ме накараха да се откажа от дизела. Бензиака сипваш и бягаш без да се притесняваш (само дето по-често сипваш :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ammcfc, да, помпа-дюзата имах предвид. И причината за спирането наистина не е липса на мощност ики някакви дефекти. Мисля, че основно заради еко стандартите ги спират, но не съм се интерсувал в детайли. Нещо не могат май да ги нагодят да работят с филтрите за твърди частици. Така или иначе, доколкото аз съм информиран VAG минават на common rail, която според мен е по-съвършената от двете системи.

Правилно мислиш. Точно заради еко стандартите. Бъркаш единствено за Common rail. VAG прави и в момента по тази технология, но големите мотори - 6 и 8 цилиндровите. 3-4 цилиндровите, включително и новия 2.0 ТДИ са помпа дюза. Имат и филтър за твърди частици.

С 6 и 8 цилиндровите двигатели ще атакуват американския пазар от 2008г. Те ще отговарят на най-строгите еко стандарти, характерни за някои от щатите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак се разводни темата....

 

Та измежду 1,9 TDI-PD 105 к.с. и 1,6 FSI кое да избера? Не от гледна точка на бензин или дизел (не искам да се разразяват пак спорове) ами от гледна точка на разходите. Все пак парите не ги печатам :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами приятелю, колебаеш се между дизелов и бензинов вариант. Нормално е това да се превърне в спор безин - дизел.

Моето мнение:

На дизел ще се возиш по-евтино и като дойде време да я продаваш, ще я продадеш значително по-скъпо от бензиновия вариант. Това последното, много хора, не го включват в сметките си. А защо дизеловите коли на старо струват по-скъпо- ами много просто - има по-голямо търсене. Има по-голямо търсене, защото хората, които нямат пари за нов автомобил, нямат пари и за гориво, и търсят автомобили, които харчат малко.

Друго предимство на дизела е, че ако я ползваш за градско се кара по-комфортно, защото има по-голяма тяга и повече мощност в ниските обороти.

Хайде със здраве.

П.С. Няма лошо темата да се превърне в спор. Спорът ражда истината. Просто трябва да се трият мнения, които са офтопик, съдържата лични обиди или казано просто противоречат на форумните правила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та измежду 1,9 TDI-PD 105 к.с. и 1,6 FSI кое да избера? Не от гледна точка на бензин или дизел (не искам да се разразяват пак спорове) ами от гледна точка на разходите. Все пак парите не ги печатам :D

 

Май все пак трябва да се спреш на дизел ако искаш възможно най-малки разходи. Покупната цена им е еднаква, а след това дизела харчи малко по-малко и самото гориво е малко по-евтино.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Та измежду 1,9 TDI-PD 105 к.с. и 1,6 FSI кое да избера? Не от гледна точка на бензин или дизел (не искам да се разразяват пак спорове) ами от гледна точка на разходите. Все пак парите не ги печатам :D

Да взема да се включа и аз, пък белким съм от помощ ;) Много пъти съм казвал, че първоначалната инвестиция за покупка на нов автомобил е само началото на една дълга поредица от харчлъци. И докато сумата за закупуването на колата се събира еднократно, било чрез спестяване, било чрез кредит и т.н., то месечните разходи за експлоатацията са точно тези, които най-много ще бъркат в бюджета (джоба) и най-много ще се усещат като такива. Когато говорим за нов автомобил, между двата двигателя, за които става въпрос, аз бих взел дизела. Горивото е малко по-евтино, с едно зареждане ще минаваш повече километри. От друга страна комфорта при шофиране също е малко по-добър - няма да ти се налага, особено на извънградско често да бодеш една предавка надолу за да изпреварваш, пък и да ти се наложи - разхода на дизела в такива ситуации ще бъде далеч по-нисък, отколкото при бензина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо при спора Бензин - Дизел често се забравя подръжката?

Имах дизелова кола преди и трябеа да ви кажа че примерно смяната на ангренажния ремък беше 300 лв. за сравнение на безнинов Голф беше 70-100 лв.

Изобщто това което съм чувал от майстори е "Дизела е екста докато не влвзеш в сервиз"

Ето обаче и къде е рзаковничето според мен- Тук говорим за нови коли който не би трябвало да влизат в сервиз освен на прегледи смяна на масло и тн. Така че ако смяташ да я караш 5 години и да я продадеш предполагам че дизела е по доброто решение, особено при почти изравнената цена на 1.6 FSI и 1.9 TDI-PD.

Предполагам че и аз след година две ше стоя пред същата дилема, за това следя темата с интерес.

Както колегата NightSpirit обаче е описал разхода за сега съм леко настроен към Бензина

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включванията! :D

 

Притеснява ме нешто друго - дали ще имам проблеми с новите изисквания за дизелите, нали ще въвеждат Евро 5 и т.н.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включванията! :D

 

Притеснява ме нешто друго - дали ще имам проблеми с новите изисквания за дизелите, нали ще въвеждат Евро 5 и т.н.?

И двата двигателя са Евро 4. След 15 години може и да имаш проблем :)

Тези стандарти касаят производителите. Примерно - в Европа няма да могат да се продават автомобили без Евро 5 от 2009 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така че ако смяташ да я караш 5 години и да я продадеш предполагам че дизела е по доброто решение, особено при почти изравнената цена на 1.6 FSI и 1.9 TDI-PD.

 

Наистина ако човек иска възможно най-ниски разходи в краткосрочен план по-добре дизел. Безспорно гори по-малко. Пестиш по лев-два на стотина км. (грубо казано). Разхода е по-нисък, дизела е малко по-евтин. Покупната цена е еднаква, 500лв. е по-скъп дизела, което е нищо. И наистина след време печката се продава по-скъпо.

(Варианта да вземеш бензин и след 2-3 години да му сложиш газ не е го обсъждаме, защото е безумен. Аз поне не бих причинил това на колата си, да не говорим, че на тая инжекция газовата уредба сигурно е над 1500лв.)

В дългострочен план може би разходите за дизелов автомобил са малко по-високи. Аз не съм карал дизел и не знам, така чувам от хората. И пак става горе-долу изравняване на цифрите. Или трябва да седнеш и до стотинка да направиш една сметка кое колко ще ти излезне да плащаш за даден период от време или казваш майната им на 500 или 1000 лева разлика за 5 години (примерно) и вземаш каквото ти е на сърцето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така че ако смяташ да я караш 5 години и да я продадеш предполагам че дизела е по доброто решение, особено при почти изравнената цена на 1.6 FSI и 1.9 TDI-PD.

 

Наистина ако човек иска възможно най-ниски разходи в краткосрочен план по-добре дизел. Безспорно гори по-малко. Пестиш по лев-два на стотина км. (грубо казано). Разхода е по-нисък, дизела е малко по-евтин. Покупната цена е еднаква, 500лв. е по-скъп дизела, което е нищо. И наистина след време печката се продава по-скъпо.

(Варианта да вземеш бензин и след 2-3 години да му сложиш газ не е го обсъждаме, защото е безумен. Аз поне не бих причинил това на колата си, да не говорим, че на тая инжекция газовата уредба сигурно е над 1500лв.)

В дългострочен план може би разходите за дизелов автомобил са малко по-високи. Аз не съм карал дизел и не знам, така чувам от хората. И пак става горе-долу изравняване на цифрите. Или трябва да седнеш и до стотинка да направиш една сметка кое колко ще ти излезне да плащаш за даден период от време или казваш майната им на 500 или 1000 лева разлика за 5 години (примерно) и вземаш каквото ти е на сърцето.

Ама пак забравяш в сметките, че ще го продадеш по-скъпо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.