Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

fabia 1.9 tdi - въпрос за турбото


dat

Recommended Posts

Здравейте!

Не съм имал шкода, но възникна проблем с Фабия и естественото място за търсене на съвет е тук, разбира се.

Колата е 5-годишна, приятелката ми я има от 2 седмици > веднага уикенда на море, карах аааз...

Бързам да кажа: изключително съм впечатлен от колата - возия, динамични качества. Дотолкова, че май малко я пресилих по магистралните участъци (може би до около 4000 об./мин. на моменти), но е истинско удоволствие.

В един момент (на връщане) рязко загуби мощност, едва поддържаше 100-110 на пълна газ, обороти не вдига над 2000-2300 на никаква предавка. Домъкнахме се. Следва седмица градско каране без проблеми - обичайно набиране на ниските предавки.

Последния уикенд - пак до морето. Натам ОК - пушка. На връщане, след Бургаската магистрала - появи се същият проблем, едва се прибрахме.

Нямам опит с дизелите. Знам, че не обичат обороти, но шкодата си държеше 3000 при 160 км/ч.

Не е светвала контролма лампа, не пуши.

 

Данните ми не са достатъчни за оценка на ситуацията, но все пак моля ви за мнения: турбото ли е, цялото ли, какво друго може да е, какво да гледам, откъде части и т.н.

 

Не съм изчел целия ви форум, нямам възможност - ако повтарям стара тема, извинете ме.

 

Очаквам с надежда!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работата на двигателя равномерна ли беше или прекъсваше? Колко качи разхода? Най-добре е първо да отидеш да изчетат компа, и да се видят какви грешки е натрупал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По книга спокойно можеш да настъпваш колата до преди червената част от оборотомера. Няма значение, че е дизел. По принцип се води, че така ти е по-голям разхода, но разбира се и износването е по-голямо това важи за всяка кола. Аз такива проблеми с турбото не съм имал, но един съвет който практикувай задължително и ще ти е от полза, може и да усетиш разлика.

Абсолютно винаги при по-голямо натоварване, говорим ако настъпваш колата в града или примерно караш по-дълго на магистрала, винаги преди да спреш и изключиш двигателя оставяй колата да поработи 2-3 минутки на празен ход.

Поздрави и дано няма проблеми с хубавата количка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ходи на диагностика да видят за какво става дума.....те ще ти кажат като видят грешките записани на компа.

 

въпрос: възможно ли е и 2та пъти навръщане от някаде си там ...като ти е правила проблема да си зареждал на една и съща малка и неизвестна бензиностанция с кофти гориво????

 

както го описваш ми напомня на един случай с задръстен нафтов филтър ...но случая беша зимата и то от парафина

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако така описания проблем е свързан и с прекомерен разход на масло е почти сигурно, че е турбото! Пожелавам ти да не е, а да е един невинен нафтов филтър! Задължително спазвай съвета който ти даде колегата adrian_m.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Има вероятност да е запушен горивния филтър, както каза колегата - не е зле да се смени (ако не си го направил вече, както и всички други консумативи). Искам да те попитам, когато заби нос колата, продължи да караш ли? Пробва ли да спреш и да загасиш двигателя и след няколко минути да потеглиш? Питам, защото понякога, въз основа на дадени грешки (прекомерно натоварване на двигателя, породено от свръх налягане на турбината), ECU-то вкарва колата в авариен режим и се получава това, което описваш. След спиране, гасене и последвало стартиране, всичко си е както преди ако е било моментен пик (демек - единична грешка - не повтаряща се). Ако е постоянен пик (прекомерното натоварване - т.е. има някакъв проблем, а не случайна грешка), това забиване ще се повтаря всеки път, когато преминеш определена граница на оборотите. Хубаво е да прегледаш грешките, които са записани, за да ти послужат за насока в търсенето на проблема. Странното е, че при следващото ти пътуване не е имало проблем, когато си я настъпвал :roll:

На твое място бих погледнал следните неща в реда, в който са написани >>> вакуумни маркучета, катализатор, параметри на дебитометър (замърсен), зацапана турбина, затлачен EGR-клапан, клапан N75.

Не бързай с ремонтите - първо намери конкретния проблем!

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук веднага един въпрос това при 40+ градусовите жеги ли беше?При 52 градуса температура на въздуха над асфалта и набримчен климатик до дупка и моят РС влезе в авариен режим.Просто в прекомерните жеги колата не се охлажда нормално и температурата на междинният охладител се повишава неимоверно-особено с включен климатик.Проблема се появи при бързо каране и лепване зад предния автомобил.Решението-пускаш парното и в движение гасиш и палиш , даващ газ на колата колкото да не включва турбото-след 2-3мин е ок..Другите варианти са ти ги написали колегите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново!

 

Дотичах до офиса да видя какво сте писали - голям дерт, разбирате ме...

Ще отговоря на въпросите ви дотук:

1. Равномерна ли беше работата на двигателя? - да.

2. Колко качи разхода? - над 7 с газ до дупка и едва 100-тина км/ч.

3. Малка бензиностанция? - първото пътуване - не; второто - само 5л по спешност от няква в Созопол, после - Лукойл.

4. Загасих ли колата? - да, за няколко мин. При тръгването - добро ускоряване на вс. предавки и след малко пак мъка.

5. Жеги + климатик? - еми да, знаете какво беше напоследък. По термометър обаче не загряваше.

 

Благодаря на всички, които се опитвате да ми помогнете!

Ще последвам съветите - дано е малкия дявол...

Лошото е, че колата е закарана във фирмения сервиз в София и, доколкото чух, там май нямат евтини решения... Казали "турбото е", някви цифри... Щели да видят още не знам кво си във вторник... Дали са гледали компютъра - не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново!

 

Дотичах до офиса да видя какво сте писали - голям дерт, разбирате ме...

Ще отговоря на въпросите ви дотук:

1. Равномерна ли беше работата на двигателя? - да.

2. Колко качи разхода? - над 7 с газ до дупка и едва 100-тина км/ч.

3. Малка бензиностанция? - първото пътуване - не; второто - само 5л по спешност от няква в Созопол, после - Лукойл.

4. Загасих ли колата? - да, за няколко мин. При тръгването - добро ускоряване на вс. предавки и след малко пак мъка.

5. Жеги + климатик? - еми да, знаете какво беше напоследък. По термометър обаче не загряваше.

 

Благодаря на всички, които се опитвате да ми помогнете!

Ще последвам съветите - дано е малкия дявол...

Лошото е, че колата е закарана във фирмения сервиз в София и, доколкото чух, там май нямат евтини решения... Казали "турбото е", някви цифри... Щели да видят още не знам кво си във вторник... Дали са гледали компютъра - не знам.

 

Ако колата е само за преглед в ЕТ е добре ;) Лично аз смятам, че цифрите там са безбожно високи и това, което са ти казали "турбото е", меко казано - доста ме съмнява, най-малкото, защото не пуши. Отиде ли турбото, пада мощноста и възстановяването и без смяна на турбото е невъзможна! И доооста пуши!!! Загубата на мощност не идва само от..."турбото е". Причината в турбото се търси най-накрая, след като се минат доста други неща - написал съм ти ги в предния си пост. Съвета ми е - не сменяй турбото преди да си 101% сигурен, че със смяната му ще си решиш проблема. Освен това, ако накрая се окаже турбото - има доста по-евтини варианти от ЕТ - може да си сигурен ;) И накрая - мисля, че лично няма да мога да ти помогна, тъй като не съм в Бг в момента, но бих могъл да те насоча... Ако се интересуваш - пусни едно лично...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз не вярвам да е от турбото,наи вероятно компа е записал някаква грешка.А имаи на предвид 4е подобни проблеми сьздава и дебитомера.Пожелавам ти наи евтиното решение.УСПЕХ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Редно е да дам инфо за проблема, с който ви занимавах:

след като в ЕТ казали, че е турбото, колата е закарана в друг сервиз, където сменили скъсано платно и някакъв клапан = 150 лв., но без никакви гаранции, разбира се. Не съм бил там, това е, което ми предадоха.

 

Здраве и късмет на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.