Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

FELICIA 1.3MPI стъпков мотор


salsero

Recommended Posts

Имах следния проблем с Фелицията: оборотите на празен ход играеха между 600 и 800, колата не можеше да се форсира когато е студена като я покарам известно време и проблема изчезваше. Та закарах я на сервиза на AUDI WV SEAT на ТАКСИ 1 (гр. Пловдив). От там ми казаха че са 100% сигурни че проблема идва от температурния датчик. След неговата смяна (срещу скромната сума от 54 лева)проблема си остана. Техника ми каза че почистил и дроселната клапа и след това почистване форсажа на колата се появи но оборотите започнаха да играят на празен ход между 1000 и 2000 като през повечето време държи 2000. Казаха ми че трябвало да се направят Базовите настройки. Направиха ги но проблема си остана. Следващото им твърдение беше че се е скапал стъпковия мотор. Питах за цената му във Еуратек направо полудях искат ми 700 лева за тази джиджавка може ли да ми помогнете от каде мога да си намеря такова нещо за по сносна цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е че са чистили дроселовата клапа. Не си бутай стъпковото моторче, карай така и след известно време оборотите сами ще се оправят. Аз но моята Фела си го направих същия проблем от много чистене - дори ми гаснеше колата от време на време и постепенно сама си стабилизира всичко и сега е пушка. Предполагам че това ти е проблема, но както са ти казали и стъпково моторче също причинява такова играене на оборотите. Ако имаш възможност - просто направи тест с друго стъпково - а не направо да си купуваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше от Сф щях да те пратя при познати където сам може да видиш показанията на всички системи като ти се закач диагностичен кабел. Стъпковия мотор често е източник точно на подобни преблеми, но по-скоро при неизправен оборотите варират в смисъл че падат под допустимите за празен ход, а не би трябвало да се качват над 1000. Поради замърсяването му често става по-муден и реагира по-бавно, т.е. ако пуснеш някакйв голям консуматор - парно/фарове на празен ход - не възвръща веднага нормалните обороти. Обикновено се оправя след като го демонтираш и почистиш старателно доколкото е възможно.

 

Тези високи обороти за които ми говориш по-скоро ме навяват на идеята че след като са ти почистили дросела и са правили настройки на него /което много се смънявам да е бил нужно/ той далич не затваря докрай. Това естествено трябва да си личи при закачане на диагностика. Потърси при вас сервиз където да почнете от диагностиката, да видите работи ли добре ламбда сондата, TPS-a и тогава се захването с разглабяне. Могло е и сам да смениш подозрителните неща след резултата от диагностиката както и да си почистиш старателно дросела.

 

Успех, не знам защо така са се изложили пловдивските майстори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за бързите отговори но не зная дали мога да направя проба с друго стъпково моторче защото е в един блок с дроселната клапа вероятно затова и цената е толкова солена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам нещо. Вчера ходих при един майстор с който прегледахме колата по обстойно и според него всичко е наред каза, че проблема може да е от леко отворената дроселна клапа, което се коригирало с отпускане на жилото на газта, а това че вдига 2000 оборота и след натискане на педала на газта отново падат на 1100 се дължало на задържане на това жило т.е. проблема е механичен. За друга причина спомена клапана за вентилация на резервоара, който може да е останал в отворено положение и съответно от там да се подава допълнително количество въздух. Възможно ли е това да са причините?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За друга причина спомена клапана за вентилация на резервоара, който може да е останал в отворено положение и съответно от там да се подава допълнително количество въздух.
- ПРез резервоара не виждам как може да стане това. Тук аз просто не долавям логиката.

 

Ако имате съмнения в жилото го сменете - то е пренебрежим разход сред другите неща в този случай.

 

Забелязвам от постовете ти че и последните изводи сте ги правили пак без закачане на диагностичен кабел. Не знам скъпо ли е във вашия град това, но на такъв тип кола това е пътя за откриване на проблема, а не гледане на боб и гадаене. Така е много трудно да ти дадем съвет. Ако погледнеш в литературата за такъв тип проблеми или просто в аутодата ще видиш че възможните причини за ниски/ високи обороти на празан ход са много и трябва да се изключват съдейки по стойностите които показват различините датчици и анализа им от майстора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи закачихме я на диагностичен кабел и не се отчетоха никакви грешки, сваляхме кабели към датчиците да проверим дали дава съответната грешка и съответно я отчита. Според диагностиката всичко е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.