Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Смяна на масло на Superb


piko

Recommended Posts

Здравейте колеги! :)

Искам да сменя маслото на Superb / 1.9TDI PD (131 Hp), но не знам точно къде се намира филтъра за масло и има ли някаква особеност при смяната. Имал съм по-стари коли до сега и смяната на всички консумативи съм го правил сам. Тази кола обаче я гледам като трамвай и не вдявам кое къде е. Махнах горният пластмасов капак на двигателя и единственото, което ми прилича като да е мястото на филтъра е едно издадено от дясната страна с объл капак и на него пише 25 Нм и стрелка на къде се отвива. Под двигателя също има пластмасов капак. Трудно ли се маха и има ли някакви чалъми. Гледам, че е на някакви щипки и ме е страх да не счупя някоя. Отдолу ли е този филтър или е на мястото което споменах?

Някой има ли и може ли да ми даде мануал на двигателя, колко масло събира и всичко останало, като схеми и чертежи. Линкове също не открих за връзка с такива сайтове. Или да сподели тук. В книжката на колата нищо конкретно не пише и е написана така, че човек да не може сам да ги прави нещата, а да ходи в сервиз. Не знам как са сервизите в България, но в Германия ми искат 120 Евро и то в най-евтиният не оторизиран сервиз за една смяна на масло. :cry:

Благодаря предварително на отзовалите се да помогнат! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

На снимката долу - от дясно на оранжевата тръбичка БИ ТРЯБВАЛО да е масления филтър. Не съм сменял лично, но мисля че е това. Това е на 1.9TDI - 90bhp, но се надявам на твойта да е подобно.

Относно маслото - Skoda препоръчва Shell. В България предлагат и Castrol. Май беше по стандарт 505.1

За съжаление с документация не мога да ти помогна. Ти нямаш ли книжка към колата?

И да не забравя - след като смениш маслото трябва да си reset-неш компютъра. zloQQ беше пуснал една тема как става това на Octavia. Дано и при теб да е така...

 

Поздрави

 

PS: Забравих снимката

 

P4280053_resize.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи първите три букви от номера на двигателя, за да ти намерим нещо. Иначе тук има доста информация: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=ttx

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

115600.png

 

Ами така трябва да изглежда филтъра, както си го описал ако двигателя ти е един от тези - AWX, AVF или AVB - т.е. ако колата ти е 2002 година (но не мисля, че има разлика дори ако е 2005 - двигателите са 1896сс). След като си сменял преди, значи знаеш, че трябва да внимаваш при отвъртането на пласмасовата капачка и ако не става, да не напъваш, за да не се спука случайно, а да вземеш някой ремък и да действаш с него (и затягането - също!). Като развиеш капачката не бързай да вадиш филтъра, а внимателно погледни как точно е сложен уплътняващия пръстен (номер "3" в схемата, а също и номер "3а"). И двете гумени уплътнения трябва да са в комплект с филтъра! Не е сложно, но просто ти обръщам внимание, за да не ги пропуснеш и да питаш после, защо избива масло от капачката на филтъра...

 

За кората отдолу - мисля, че трябва да се махне, заради пробката за източване, но не съм 100% сигурен - погледни и ако има възможност - не я махай, защото наистина е чуплива (по-скоро ушетата и щипките са кекави).

За маслото - сложи си каквото харесваш. Както са споменали колегите, Shell или кастрол Castrol са препоръките от завода. Лично аз залагам на Mobil 1 Turbo Diesel. Твоя мотор обаче е 1.9TDI PD, което може да изисква малко по-специфично масло - имам впредвид да пише на опаковката, че става за PD-двигатели (питай продавача - той би трябвало да знае!).

 

:!: Важно е да се знае, дали имаш DPF (particulate filter). Или на български - филтър за твърди частици. Ако имаш – не карай с обикновенно масло, дори и с масло за PD-двигатели, защото отделените газове (малко или много се гори масълце) ще съсипят филтъра за твърдите частици и ще се видиш в допълнителни разходи. За да си сигурен, че колата ти няма DPF-филтър - погледни капачката на резервоара. Ако пише да НЕ се използва Biodiesel - значи имаш DPF-филтър. Ако имаш въпросната джаджа - демек, колата е чисто нова или от миналата година - трябва да използваш масло с обозначение vw 507.00 (SLX III longlife).

 

Колкото до количеството - предполагам, че е като на другите автомобили с подобен двигател - т.е. 4,5-4,7 литра. За по-сигурно - налей 4,2 литра и остави да се стече хубаво за около 5 мин. и премери нивото. Ако е добре, налей още 200-300 грама, тъй като трябва да се отчете и количеството масло, което ще е в и около филтъра. След това, на другия ден премери отново и ако се налага - коригирай.

 

На края, както е споменал колегата PRR, трябва да занулиш сервизния интервал, за да не ти писука нон-стоп. Ето как става на Octavia, а надявам се и на Superb:

"Нулирането на сервизните интервали може да се извърши и с помощта на бутона на дневния брояч за изминати километри по следния начин:

1. При изключено запалване натиснете нулиращия бутон на дневния брояч за изминати километри под скоростомера и го задръжте.

2. Включете запалването и отпуснете нулиращия бутон. На дисплея се появява един от сервизните интервали

3. Завъртете при желания сервизен интервал с обслужващото копче за сверяване на часовника в посока надясно. На дисплея се изобразява "service - - - -"

4. Изключете запалването. Едва сега съответните данни се привеждат към нулата."

 

Та общо взето е това - съжалявам за фермана, но дано съм бил полезен.

 

За повечко инфо с картинки, ако имаш желание, би могъл да цъкнеш по-долу върху линк-а и да разгледаш :mrgreen:

 

http://www.etka.auto2.ru/epc/cat/sk/SUP/

 

УСПЕХ!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zloQQ, благодаря ти много за изчерпателното инфо. Благодаря и на останалите. Супер сте, както и колите, които караме. Форума е чудесен, добронамерен и всички сте много отзивчиви. Чета ви с интерес и научавам много неща. Продължавайте все така!

Живи, здрави и много безаварийни километри с хубавите Шкоди. :D

 

Смених масълцето, филтъра (със семерингите), занулих компа и всичко е ок. :D

Не е философия, но си е играчка, когато го правиш за първи път на нова кола, която не познаваш. Особено смъкването на долният пластмасов предпазител. Болтчетата бяха яко ръждясали и набити с мръсотия, но вече са смазани и почистени. Та така до следващият път.

Вече може да се каже, че имам опит и ако някой нещо го вълнува по подмяната на маслото да пита! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.