Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Захранване на CD плеър


Recommended Posts

Здравейте,

Имам Шкода Фабиа. Купих си от Техномаркет едно прилично плеърче - Сони CDX S22 и понеже реших, че няма да дам още 20 лв. за поставяне, си го сложих сам. Абсолютно всичко е ОК, но проблема възниква при захранването.

Когато извадя ключа, музиката спира и съответно, когато го поставя отново и дам на контакт, плеъра отново тръгва. В книжката има едни схеми за захранващите кабели - 3 варианта, при които се разменят местата на жълтата и червената жичка. Пробвах всякакви комбинации, но промяна няма.

Освен, че не мога да слушам музика без ключ в стартера, заради захранването не могат да се запаметят и радио честотите. Всъщност, запаметяват се докато не изкараш ключа.

Моля, ако някой се с сблъсквал с такъв проблем или просто знае какво трябва да се направи, да ми даде някакъв съвет.

Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами пробваи да вземеш ток директно от акомулатора :? при мен е такак както ти го описваш (без разкодирането на каналите) и по ме кефи щото понякога забравам да го изключа и хаби ток :!: аз съм жзел ток от чистачките

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабелите на касетофона би трябвало да са означени. И по тези изначения трябва да следиш какво пише в книжката за монтаж. От всичките кабели трябва да имаш поне два, които да са обозначени с +12V - единия е за захранването на устройството, а другия е за паметта на станциите, настройките на еквалайзерите и т.н. И на двата кабела трябва да имаш подадени 12V (+). На единия явно си му ги пуснал, остава да го направиш и с другия. Внимавай да не подадеш 12V на кабела, който служи за подаване на ток към автоматична антена, усилвател и др. Той трябва да си е означен, но аз да ти кажа. Толкова за станциите. За вкл. и изкл. на CD-то и връзката на това с контактния ключ - погледни пак в книжката и провери отново кое къде си го свързал. Не ми се рови из папките ми с документация. По памет - трябваше да се свържат 2 кабела, за да има постоянно захранване към CD-то. Поне при Pioneer е така (ако не ме лъже паметта), а това си е стандарт, т.е. и при тебе трябва да е така. Във връзка с това - погледни кои кабели не си използвал и виж в книжката какво пише за тях.

 

Това е, в предвид факта, че нямам документация пред себе си. Ако искаш сканирай страниците с описанието на кабелите, пусни ми ги на мейла и ще ти помогна с доста по-голяма точност ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да има постоянен плюс, който да служи за съхраняване на паметта и друг плюс, който се прекъсва като извадиш ключа. Намери ги с пробна лампа и ако искаш радиото ти да работи при изваден ключ го захрани от постоянния плюс и на двете места.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Имам Шкода Фабиа. Купих си от Техномаркет едно прилично плеърче - Сони CDX S22 и понеже реших, че няма да дам още 20 лв. за поставяне, си го сложих сам. Абсолютно всичко е ОК, но проблема възниква при захранването.

Когато извадя ключа, музиката спира и съответно, когато го поставя отново и дам на контакт, плеъра отново тръгва. В книжката има едни схеми за захранващите кабели - 3 варианта, при които се разменят местата на жълтата и червената жичка. Пробвах всякакви комбинации, но промяна няма.

Освен, че не мога да слушам музика без ключ в стартера, заради захранването не могат да се запаметят и радио честотите. Всъщност, запаметяват се докато не изкараш ключа.

Моля, ако някой се с сблъсквал с такъв проблем или просто знае какво трябва да се направи, да ми даде някакъв съвет.

Благодаря предварително :)

 

на буксата има постоянен + и през контакт. дебелия е постоянен. внимаваи с цветовете/при мен бяха обърнати/. ползвай прибор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите добре са ти обяснили. На повечето car CD-та е така. Заради гаранцията като купих мойто CD (още на Vectra-та) ми го монтираха в сервиза и питаха как го искам. Просто срязоха единия кабел и го закачиха на постоянен плюс. Сега CD-то се изключва или от бутона или като махна панела. Контакния ключ не вклияе.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

yachtboy, колата ти чисто нова ли е? Ако е така, не искам да съм лош пророк, ама заради спестените 20 лв. може да се простиш с гаранцията на колата ако ЕТ разберат за плейъра. Дано все пак не съм прав :roll: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Goga,

 

От ЕТ могат да се заядат ако има проблем с електрониката. И то ако наистина има нещо общо. Нали се сещаш че и те не искат да им пристигне комисия за защита на потребителя (или още по-зле някоя телевизия) и те да обясняват как счупено бутало (недай си боже) се е получило заради това че си си монтирал касетофон в колата! Да не говорим че мойто CD си идва с EURO куплунг и само включваш и пускаш. Съмнявам се на колегата да не е със стандартен куплунг...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВАЖНО: Като намериш кой кабел прекъсва плюса при изваждане на ключа ПРЕДИ да го вържеш на късо към постоянен плюс го срежи! Иначе ще оставиш куп неща под напрежение и може да си имаш проблеми с акумулатора...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Фабията (и всичко друго от VAG) има три кабела +12V. Един постоянно захранване през предпазител от акумулатора, един има захранване при контакт и последния има захранване при включени светлини.

При Blaupunkt (моя е Dresden) влизат и трите проводника. Плюсът е, че отзад се свързва с EURO куплунг и като си свалиш декоративния капак на мястото за радио, само щракваш куплунга. ЕТ ми прибра навремето за тая "услуга" 30 лв, но пък и аз си купих музиката от тях и в цената се включваше и една декоративна лайсна за оставащата пролука на таблото.

Повечето car audio производители, ако не са на EURO куплунзи имат адаптори за отделните модели куплунзи, така че да не се налага сам да си ранжираш проводниците. Плюс това, кулпунга ти осигурява идиотоустойчиво и безпроблемно свързване. Увиването на два проводика с изолирбанд, не е решение. Що се отнася до майсторите, аз лично само в TOYAGA-та съм виждал да използват поялник.

ПП: Как никой не си свърза музиката към светлините? Добре щяхме да се посмеем, на това как радиото работи само при включени светлини. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за съветите ... ще направя още един опит .. и ако не успея ще отида до някой, който разбира повече от мен :)

Mishelle, като намеря време да сканирам схемите в книжката ще ти изпратя на е-мейл-а ..

а Фабията е на около 7500 км., които съм навъртял лично за около 2 месеца и половина. мога единствено да кажа, че като всяка нова кола е много приятно да я караш, но когато става дума за качество .. много зле! просто колата е евтина и я прави кола единствено това, че има abs и климатик :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успях :)

Направих точно това, което не беше описано в книжката .. :lol:

Вързах и жълтата и червената жица на преходника (който е от Евро към Сонито) към червената - която е постоянното захранване. Сега пази и станциите, пони си до къде е стигнало на диска и работи даже и без ключ. 8)

Въпроса е само дали ще ми хаби ток ако СД-то е изключено?!

Май утре сутринта ще разбера най- добре :) Ако запаля колата и дойда на работа, ще се похваля :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Успях :)

...................................

Въпроса е само дали ще ми хаби ток ако СД-то е изключено?!

 

Не!!! Консумацията е нищожна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.