Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bg

Ужасна миризма от климатика


adrian_m

Recommended Posts

От както на колата и са и сменени филтрите на 30к, демек от около 2 седмици, с всяко запалване на автомобила в купето започва да смърди отвратително от климатика и така около 2 мин, после миризмата не е толкова остра но пак я има..... Доста неприятно мразя да хода по сервизи и да се разправям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби Доктора говореше за някакъв филтър на изпарителя на климатика. Може да е от него. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поленовия пише, че е сменен преди 2 седмици. За друг филтър говорех :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поленов филтър ако не се лъжа се казва.И аз другата седмица моя ще го сменям.

Не е поленовият. Той е отвън и се сменява лесно и от собственика. Има друг вътре - на изпарителя на климатика - под жабката е и трябва смяна от професионалист, щото се свалят доста неща. От него иде миризмата (от конденза - влагата, която събира прах и се образуват плесени - бактерии) Точно затова миризмата наподобява тази на чорапи :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (поради същите животинки :evil: )

Домашните климатици имат ф-я self cleaning - като го спреш и вентилаторът вътре бичи още 20 мин, за да изсуши серпентината и филтъра (да няма влага и оттам - животни)

 

:!: Съвет - за да не се налага честа смяна на вътрешния филтър - преценявайте (доколкото е възможно) крайната си дестинация и последните 5-7 минутки просто спрете охлаждането и надуйте вентилатора на макс. Естествено рециркулацията трябва да е спряна - пуснете въздуха отвън. А и така ще се адаптирате по-плавно към външната температура (препоръчително е). Иначе като слезете изведнъж - знаете - все едно някой ви стиска за гушата и после две-три слизания и качвания и - три дена болнични :evil:

 

Марта мирише на "пролетни лилии" (или некаква там глупост) - в технополис продават ароматизатори за дом. климатици. Слагам го на външния (поленов) филтър отгоре и нямам проблем (и висящи "буркани" с парфюм на отворите за парното). Естествено - вътрешния е сменен (представете си смес от "лилии" и крака) smile086

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продават и едни спрейчета - пръскаш и трепеш бактерийте... Ма се поинтересувай в някой специализиран магазин, че не им помня името! Иначе не е зле да се постъпва, както Bobi Doctora съветва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя - колкото и смешно да звучи - пускай си от време навреме парното - така по-бързо сушиш тръбопроводите и филтъра и не се завъждат животинки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bobi сетих се че преди около седмица докато въртеше въздух като че ли нещо свиреше вътре откъдето идва самия въздух. Може би първо трябва да проверя поленовия филтър дали нещо не се е закачило. Иначе наистина мирише на крака..... странно ми е че никъде не намерих информация за такъв филтър, не е проблем да го сменя, но защо в сервиза не ги предвиждат тези ремонти?!?

по принцип карам само на вентилатор и то като вкарва въздух само от вън, никога не съм пускал рециркулация. климатроника самия го пускам само на дълъг път но или в нереалните жеги но аз като цяло карам колата предимно в града.

твоят съвет какъв е... да проверя поленовия, да тичам в ЕТ или да си купя нов вътрешен (трябва да ми кажеш откъде най-добре) и някой познат да го монтира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж поленовия, дето е под жабката или където и да е.

Аз паркирам под едно дърво с много гни листа и много дребни и като го сменях да не ти казвам каква бълвоч беше вътре.

Явно засмуква и минават по дребните гадости и недай си боже някакв гнилоч да си засмукал, ще смърди не ами няма да се трае.

Тръгни по веригата дето се вика;)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако притокът на въздух отвън е затруднен се получава леко пропускане (особено на 3-та и 4-та степен на вентилатора) от клапата за рециркулация. Оттам се получава свиренето (шума) - това аз го ползвам за индикация кога ми е запушен външния филтър.

Аз не съм сменял вътрешния, предполагам, че във всеки сервиз за автоклиматици го правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само в някой от случайте миризмата изчезва като се смени филтъра на купето който е само един и който при новата октавия се намира под жабката и се сменя доста лесно,а при старата октавия се намира в ляво под пластмасовата кора под чистачките и се сменя сравнително доста по-трудно,а в много от случайте миризмата идва от питата на климатика и най ефикасно се маха снякой от спрейовете за почистване на климатици,като един от тях е на МОТИП който е пяна и с която се пръска питата и се оставя да подейства.като има антибактериално действие и в същото време ароматизира и премахва неприятната миризма,друг такъв има на локтайт който е под формата на дезодорант и който е по удобен защото при него само се маха филтъра ,климатика се вклячва на слабата степен на вентилатора и се пръска в отвора който смуче въздух след което се изкключва климатика и се оставя около 30 мин.да подейства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Привет на всички!

 

и при мен май започва да се появява гадната миризма... :cry:

 

adrian_m, моля те сподели как се справи с проблема.

 

Bobi Doctora, можеш ли да ми кажеш колко на брой са филтрите. Както бях писал в темата за "Сервизни книжки - Фабия, Октавия, Румстър, Супърб" аз си смених филтъра, който е вътре в купето под жабката още преди да дойде сервизния интервал, защото беше пълен с боклучета и прах. Доколкото разбрах имало още един отвън и още някакъв при изпарителя. (Може и да не съм разбрал правилно и затова моля за помощ)

 

само в някой от случайте миризмата изчезва като се смени филтъра на купето който е само един и който при новата октавия се намира под жабката и се сменя доста лесно...

...а в много от случайте миризмата идва от питата на климатика и най ефикасно се маха с някой от спрейовете за почистване на климатици, като един от тях е на МОТИП който е пяна и с която се пръска питата и се оставя да подейства...

...друг такъв има на локтайт който е под формата на дезодорант и който е по удобен защото при него само се маха филтъра ,климатика се вклячва на слабата степен на вентилатора и се пръска в отвора който смуче въздух след което се изкключва климатика и се оставя около 30 мин.да подейства.

 

esto, има ли възможност да се достигне до питата, за да се почисти (и подмени друг филтър, ако има) или просто се сваля филтъра под жабката и се пръска с пяната навътре, пък дано ги изтрепе гадовете...

това със дезодоранта ми изглежда интересно... откъде евентуално може да се намери този "локтайт"?

 

благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен проблема се реши чрез пръдкане с един спрей (ако не се лъжа беше на CAR SAFETY ) във всеки въздуховод.. Сега малко мирише на сапун но е далеч по приятно от онази смрад която беше почнала да се заражда

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорейки си за смрад.

 

Наложи ми се да карам след кума ми до Рилския манастир. Той кара Фиат Мареа бензин. Карах на около 10-15 метра през цялото време. Забелязах, че при каране на клима, в моята Фабия всичко е наред и е много гот. Ако изключа климата и пусна само на вентилатор обаче, изгорелите му газове ми вгорчаваха живота, особено по нагорнища.

 

Та питам - има ли някакъв филтър (активен въглен например), който да си сложа и да се оправи този проблем? На фела-та въздухът се взимаше отгоре и се слагаше един овален филтър за 5 лв. - след това никакви забележки. На фабията мога ли сам, или трябва да се сваля нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,по принцип за Фабия има поленов филтър с активен въглен,но и обикновенния би трябвало да спира миризмите при включена рециркулация на въздуха :roll: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

combata, моля те сподели колко са филтрите на новата октавия. Онзи големия със скосения ъгъл, който е под жабката е сменен, но не мога да разбера има ли други - при питата или при чистачките. Има ли вариант за слагане на филтър с активен въглен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kalata - със спрей против неприятни миризми в купето, продават се навсякъде и повечето са ефективни.... сега есента изобщо нямам проблеми, още щом външните температури паднаха под 30 и не съм пръскал и очаквам поне до другото лято да нямам проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не исках да почвам нова тема за същия проблем, и реших да питам тук - всичко по-горе за новата Октавия ли се отнася? Аз съм със старата - 2001г. и вониииии. Моля за съвет!

 

Преди две седмици ходих в ЕТ за това оттам ми взеха около 50 лв. и ме увериха че вече всичко ще е ОК. Смениха два филтъра някакви - тоаи отпред под кората на 1истачките (вляво) и още някакъв дето даже незнам какъв е и къде е мамка му (и най-важното - да не би пък да има и трети???). Още като се качих там в колата и пуснах - СМРААААД. Върнах се и им викам - момчета ма то пак вони, а те - "ще покараш малко и ще се измирише. Друго няма какво да направиме....!"

 

Е добре де, ама вече карам две седмици и вътре не се диша независимо дали пускам климатика или само вента. Само ако пусна климата (на отворени прозорци разбира се) за около 5 мин. и после някак си намалява (или аз свиквам мамка му!).

 

Моля кажете какво да правя - имали и някакъв трети филтър да сменям, спрей ли да ползвам, какво ли??? Ако продължава така предпочитам градския транспорт (там поне повечето хора не миришат на такава умрела гад)! Моля за помощ!!!

 

Ако трябва да пробвам някакъв спрей, моля за инфо какъв и как се ползва точно (много съм бос, ама какво да правя). :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трети филтър няма. Освен поленовия филтър, са ти сменили и филтъра на изпарителя на климатика (за който Боби Доктора ни светна :P ), ама дали са го сменили всъщност или само така са ти казали един господ знае. Пробвай със спрей, надявам се да изчезне вонята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам подобен проблем на Октавията. Мирише на котешка пикня в купето, и е особено остра, когато си мия колата с пароструйката на ОМВ за лев. Не казвам, че е от ОМВ-то :mrgreen: , ама не мога да хвана логиката. Сменял съм филтъра под кората на чистачките (дето се сменя на отворен капак. Никакъв вътрешен не съм сменял, според вас миризмата идва от въпросния вътрешен филтър :roll: ... :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В търговската мрежа е пълно със спрейове с дълъг накрайник, предназначени за пръскане във въздуховодите. Не са чак толкова скъпи и ако нещата със смяна на филтрите не се оправят, това е едно от най-удачните решения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.