Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariaskoda-club-bulgaria

За шкодата и москвичовия карбуратор......


120 L

Recommended Posts

Срещнах коментари във форума по въпроса,но не много.Ако някой колега кара с такъв,ще се радвам да науча повече! Не съм особено доволен от оригиналния-клеясва мощно,капризен е за настройка,пък и да я направи човек,не е за дълго.Та питам-променя ли се разхода и в каква посока? Струва ли си упражнението и трябва ли друг въздушен филтър?Има ли нещо по жилата да възпрепятства монтажа и въобще всякакви подробности са добре дошли!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Шкода без особен проблем могат да се монтират карбуратори от ВАЗ, Москвич, ГАЗ, Вартбург и какво ли още не. Долният фланец на всичките е еднакъв по форма. Оттам и еднаквите гарнитури за Шкода и Лада.

На старите Москвичи са монтирани карбуратори от серията К-126(П,Н и т.н) - това са ония чудеса на техниката с наблюдателното прозорче за нивото на бензина в поплавъковата камера. През 1976-та започват да монтират и карбуратори тип 412-2101. Това е модификация на италианския Вебер, монтиран на автомобилите ВАЗ. На кратко - още в завода на Москвичите има слагат ладов карбуратор. На Запорожците - също, ама такова чудо (ЗАЗ 968М), вече никъде няма.

 

Ладовите карбуратори са два типа, производство на Дмитровския Авто-Агрегатен Завод (ДААЗ) - с механично отваряне (лиценз на Вебер - Италия), или с вакуумно отваряне на втората степен (Озон).

И двата, ако са изправни, вършат работа. Озонът се отличава с ниски емисии на вредни вещества и т.н, но не е така "отзивчив" при ускорение. Общо взето на Вебера има по-малко неща за разваляне и с него колата върви повече. Има и трети ладов карбуратор - тип "Солекс" - от Самара, но е по-труден за намиране и с нищо не е по-добър от другите два.

 

На Шкодата по принцип се монтират карбуратори от Лада 1200 и 1300. Голямата разлика е в задвижването на "смукача". При Ладата жилото е "наобратно". Шпилките на Шкодата също са по-къси. Купуваш от железарията шпилки "на метър" и си режеш колкото ти трябва.

За филтъра - или жигулова "тенджера", или вземаш от Москвич Алеко "шнорхел" и го комбинираш със "спортен" филтър. На кратко - квото има на вторичните - това! Карбураторът на килограм струва около 6 лв, ремонтен комплект за ВАЗ е още 3. Гарнитура за колектора - 50 ст. Между впрочем - в шкодовите магазини същите гарнитури, ама съвсем същите, са по левче.

 

Свалих си Ладовия карбуратор от секцията и го снимах със стария от Шкодата. Фотосесията е тук:

http://skodaclub-bg.org/gallery/thumbna ... ?album=195

 

Дано да съм ти бил полезен.

 

Малко офтопик: Моята Шкода още си е с Jikov. Ще ми се да е в оригинален вид, освен това не съм фен на преправяниците. Жигулито ми също си е "stock".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На теб ако ладовия не ти трябва и ти седи на секцията защо не ми го продадеш? Пиши на ЛС ако искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз първо имам Лада, и второ, конкретния карбуратор е от един дефицитен подвид, произвеждан само между 1976 и 1980, а именно ДААЗ 2106-1107010. От Лада 1600 - най-бързата Лада ;) Такъв трудно се намира...

Ако ти трябва карбуратор - циганите от Горна баня - околовръстното - разклона за АРЗ Люлин, или от моста на Малашевци с удоволствие ще ти пробутат някой читав. И на вторичните жигули колкото си щеш. Примерно на улица Филип Кутев в квартал Хладилника. Или Надин в Малашевци. Аз като си търсех Jikov, го взех идеален за 6 лева от пункта на Филип Кутев. 2 кила по 3 лева. Кво му плащаш?

Оня "идеалния" е сниман при разглобяването на мотора. Този е оригиналния от колата ми. И него ще го слагам на секцията:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи К 126Г. Много голям изглежда за Шкодата. Големите диаметри на дифузорите са по 24 мм спрямо 21/23 за К126Н (Москвич 412). Малките диаметри са по 11мм спрямо 8мм. Пропускателната способност на главните горивни жигльори са 240/280 срещу 185/250 см3/сек. Имай в предвид, че ГАЗ 24 е с два пъти по-голям ходов обем и приблизително два пъти по-висока мощност спрямо Шкода 120Л. И от Москвич 412 / Лада 1500 ще ти дойде голям. Освен това ще имаш ядове с филтъра. На Волгата е едно чудовищно съоръжение.

В крайна сметка не съм слагал Волгов карбуратор и не знам дали ще стане нещо от това. Но все пак - опитай от Жигули. Навсякъде по отпадъците го има и със сигурност става. Каквото и да си говорим, но фирмата Вебер - гр. Болоня, Италия, са били един от най-големите европейски производители на карбуратори и в конкретния случай доста добре са се представили. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола ли е сбъркана :roll: Аз никога не съм чистил или настройвал карбуратора от както я карам :roll: ( две години и половина)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.