Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Датчик на педала на съединителя


Боби Доктора

Recommended Posts

Ха сега да ви видя как сте с познанията по VAG технологиите. Преди няколко дни започна да ми причуква педалът на съединителя. Свалих кората отдолу и видях, че се откачил НЯКАКЪВ ДАТЧИК :?: :?: :?: досущ като този на педала на спирачката - за натиснато положение. Син е на цвят (на спирачката е черен) и е по двупроводна линия (май червен с бял кант и кафяв със син). Чудя се аз за какво ли е този датчик?

Моторът ми е 1.6 - 101 к.с. с РЪЧНА скоростна кутия.

 

П.С. А освен това - не съм забелязал при откачването му на въпросния някаква разлика - нито във вървежа и работата на колата, нито някакви "чек"-ове са се включвали. Демек - с него/без него - все тая.

Много се дразня, когато в колата ми има нещо и първо не го знам какво е, и второ - с него или без е все тая. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е нещо като подготовка за темпомат. Нали като натиснеш съединителя темпомата изключва. В петък нали и аз разхвърлях моята, обаче не помня дали имаше такова нещо. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е нещо като подготовка за темпомат. Нали като натиснеш съединителя темпомата изключва. В петък нали и аз разхвърлях моята, обаче не помня дали имаше такова нещо. :mrgreen:

 

smile181 да бе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали не е защита някаква? Например когато не е натиснат съединителя да не можеш да превключваш скоростите. При моята го има това. Но не знам дали не е пък механична тази защита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали не е защита някаква? Например когато не е натиснат съединителя да не можеш да превключваш скоростите. При моята го има това. Но не знам дали не е пък механична тази защита.

 

От чии зор па тая защита :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали не е защита някаква? Например когато не е натиснат съединителя да не можеш да превключваш скоростите. При моята го има това. Но не знам дали не е пък механична тази защита.

Няма такова нещо. Скоростите спокойно могат да се сменят без съединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята не могат, когато е запален двигателя. Пробвах. Като не е запален - може.

Чакай сега. :) Да не си мислиш, че току так ще влезе първа на кола стояща в покой със запален двигател?

За да се превключват без съединител трябва вече колата да се движи. Потегляш на първа нормално, а от там нататък другите скорости влизат без съединител, но САМО ПРИ ОПРЕДЕЛЕНИ обороти, индивидуални за всяка кола. От по-голяма на по-малка скорост пак става, обаче се подава междинна газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно аз съм го правил това сменяне без съединител когато ми се счупи моя по път за сервиза да ми го сменят ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В покой не влиза нито 1ва нито 2ра нито никоя. В движение също не става, пробвал съм го, лоста дори не иска да мръдне. Пробвах го и на новия Ярис. Пробвал съм го и на една стара Хонда Сивик. Там може.

 

Все си мисля, че новите автомобили си имат защита срещу това да се опиташ да превключиш скорост без съединител. Може и да греша де.

 

Както и да - много се отклонихме от темата.

 

Между другото как така ще превключваш без съединител? Според мен е невъзможно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото как така ще превключваш без съединител? Според мен е невъзможно...

Няма невъзможни неща. :) Просто трябва първичния и вторичния вал на скоростната кутия да се въртят с подходящи обороти, и в този момент бутваш предавката. Това е момента, при който дори на включена предавка двигателя нито ускорява, нито работи като спирачка. Точно тогава предавките влизат и излизат без никакво усилие. Това се спомага в известна степен и от синхронизатора, който "увлича" зъбното колело.

 

За да изключиш от скорост не е нужно да натискаш съединителя. Трябва да подадеш газ докато двигателя започне да ускорява, след което отпускаш газта и бутваш лоста в неутрално положение. В момента на отпускане на газта се получава разтоварване на зъбните колела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на VW бора модел 2002 с двигател 1.9тди 130 коня 4х4 със сигурност не може. Като се погледне скоростната кутия се вижда че има един механизъм като защита който след като натиснеш педала се освобождава лоста.

 

на пежо 406 което съм карал малко усетих , че при натискане на съединителя примерно 3-4 секунди оборотите се задържат. Доста е удобно и ако сменяш по бавно предавките се получава по плавно каране защото оборотите не падат до 1000 и после да ги изперкаш на 3000.

 

само предполагам незнам да не би при бензиновите октавии да има нещо подобно и от там да се взима някаква информация?? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, ама наистина се отвлякохте от темата и не гледате внимателно какво съм написал.... При мен се беше ОТКАЧИЛ датчика и си сменях предавки спокойно. Просто го усетих по педала, защото се беше заклинил накриво и педала не го натискаше (демек не работи функцията), а го прескачаше. Най-вероятно наистина е подготовка за темпомат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега нямам ни най-малка представа какво е това чудо.

Най- удачен ми се струва варианта с подготовка за темпомат.

Провери го, че с тези катастрофи, трябва всичко да ни е изправно, за да няма неочаквана случка. :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега нямам ни най-малка представа какво е това чудо.

Най- удачен ми се струва варианта с подготовка за темпомат.

Провери го, че с тези катастрофи, трябва всичко да ни е изправно, за да няма неочаквана случка. :cry:

Пепел ти на устата бре!!! smile005

Плюни два пъти за мене, два пъти за тебе и два пъти за съфорумците и да не чувам думата катастрофи :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега нямам ни най-малка представа какво е това чудо.

Най- удачен ми се струва варианта с подготовка за темпомат.

Провери го, че с тези катастрофи, трябва всичко да ни е изправно, за да няма неочаквана случка. :cry:

Каква е тази параноя за един датчик, колега? :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха сега да ви видя как сте с познанията по VAG технологиите. Преди няколко дни започна да ми причуква педалът на съединителя. Свалих кората отдолу и видях, че се откачил НЯКАКЪВ ДАТЧИК :?: :?: :?: досущ като този на педала на спирачката - за натиснато положение. Син е на цвят (на спирачката е черен) и е по двупроводна линия (май червен с бял кант и кафяв със син). Чудя се аз за какво ли е този датчик?

Моторът ми е 1.6 - 101 к.с. с РЪЧНА скоростна кутия.

 

П.С. А освен това - не съм забелязал при откачването му на въпросния някаква разлика - нито във вървежа и работата на колата, нито някакви "чек"-ове са се включвали. Демек - с него/без него - все тая.

Много се дразня, когато в колата ми има нещо и първо не го знам какво е, и второ - с него или без е все тая. ](*,)

 

Не е датчик а изключвател като на спирачката само че май ползва повече карачета/3/. Поставя се със завъртане и дава инфо на компа за отпуснат педал/примерно на скорост без газ/ цената е около 20лв.

има го на фабия и октавия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега нямам ни най-малка представа какво е това чудо.

Най- удачен ми се струва варианта с подготовка за темпомат.

Провери го, че с тези катастрофи, трябва всичко да ни е изправно, за да няма неочаквана случка. :cry:

Каква е тази параноя за един датчик, колега? :lol:

Като гледам, и чувам какво става по пътищата, било то поради невнимание, алкохол или техническа неизправност, много ясно, че ще ме гони параноята.

Айде да приключим темата с катастрофите, че дане дърпаме дявола за опашката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е датчик а изключвател като на спирачката само че май ползва повече карачета/3/. Поставя се със завъртане и дава инфо на компа за отпуснат педал/примерно на скорост без газ/ цената е около 20лв.

има го на фабия и октавия.

Меко казано, не звучи логично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е датчик а изключвател като на спирачката само че май ползва повече карачета/3/. Поставя се със завъртане и дава инфо на компа за отпуснат педал/примерно на скорост без газ/ цената е около 20лв.

има го на фабия и октавия.

Меко казано, не звучи логично.

кое :?: стои си както на спирачката с разлика, че е с три края. захвата е същия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е датчик а изключвател като на спирачката само че май ползва повече карачета/3/. Поставя се със завъртане и дава инфо на компа за отпуснат педал/примерно на скорост без газ/ цената е около 20лв.

има го на фабия и октавия.

Меко казано, не звучи логично.

кое :?: стои си както на спирачката с разлика, че е с три края. захвата е същия.

Това следене е безсмислено. За чии ти е да следиш дали е отпуснат педала?

Спирането на горивото става по съвсем друг начин. Ако двигателя се върти с обороти примерно над 1200 min-1 с отпусната газ, горивото се спира. Ако оборотите паднат под 1200 min-1 се възстановява подаването на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам да вметна в разговора, че и аз имам такова чудо и си задавам следния въпрос ако превключвателя(шалтера) е наистина за някоя важна функция как ще се разбере дали самия шалтер работи, те са еднакви с тоя за спирачката а от опит знам че той се поврежда(стоповете почват да светят нон-стоп и на таблото светва лампичката EPC), та ако той е повреден няма как да се разбере, което ме води на мисълта, че вероятно наистина може да е подготовка за темпомат

 

ето тука имам как да си сложим темпомат

http://www.fabia-vrs.com/technical/cruise.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз със сигурност знам,че този датчик на съединителя се следи от компа

на мотора,както и този на спирачката но за съединителя не знам защо го следи но ще се поразровя,че ми стана любопитно и като науча нещо ново ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.