Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Защо прегрява?


Butaloto

Recommended Posts

Защо прегрява? Много често дори и перката не помага. Като се засили по цариградското шосе с 70км. и започва да се повишава температурата, водата започва да кипи (изхвърля я), на градско пак го прави този номер. Къде да търся причината? Водната помпа ми се вижда добре (не тече), ремъка не превърта (не буксува), термостата мисля, че е добре. Вода не губи, освен като прегрее. Има и АГУ... И на бензин и на газ го прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пробвай да махнеш термостата и ако пак го прави тоя номер, се хвани един ден и прочисти цялата система. Колеги казаха че се налива оцет за да се почистят боклуците. Може да почистиш и ламелите на радятора да не би да са се задръстили с боклуци и да не може да се охлади водата. Проблема ти не е малък и трябва да го отстраниш.

Ако имаш възможност може да откачиш някой мъркуч и да ръгнеш в него водоструйка или градинския мъркуч. така от един край ще наливаш вода, а от другия ще излиза заедно с малки 'акита' :mrgreen:

това съм го правил на един крайслер доста по нов от наще 120 ки и имаше голям ефект. Само че така при наличието на термостат почистваш само част от системата..

 

успех ти желая и ни дръж в течение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вятър работа - звЪнци :mrgreen:. Оцета премахва котления камък, верото и препарата за стъкла не знам и аз кво правят, освен пяна :lol: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо прегрява?

 

Затлачена охладителна система! Отиди и я промии и 100% ще има ефект. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както казват колегите всичко е до почистване...ама аз веднъж колкото и да чистех нищо не с еполучаваше...и когато правих ремонт като свалих главата и имаше 1 шепа пясък и парчета раждица около ризите...и след това колата се прероди...но тогава от тук до ботевград в добрия случай загрявах 30 пати и спирах... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен пък ми намерисва на издухана гарнитура(на главата), крива глава или пропаднали ризи. Това ще провериш след като пробваш с промивките.

Дано не съм прав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е и термостата да не отваря хубаво ... това ще разбереш, като го махнеш и покараш без термостат.

После промии охладителната система ... ако пак загрява - явно ще е някой от по-лошите варианти.

 

ми аз карам без перка градско и не загрява...

Съмнявам се, че това е възможно ... лятото в жегите, в задръстванията - без перка нямаш шанс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми аз карам без перка градско и не загрява...

Съмнявам се, че това е възможно ... лятото в жегите, в задръстванията - без перка нямаш шанс.

 

 

Аз не бих се съгласил защото я карам мойта без да включвам перката!! А често изминавам разтоянието от единия край на София до другия през задръстванията!

 

Иначе късмет на колегата с прегряването (да го оправи)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен пък ми намерисва на издухана гарнитура(на главата), крива глава или пропаднали ризи. Това ще провериш след като пробваш с промивките.

Дано не съм прав

Никога, не бих се захванал с такава кола, но съдба... Колега, може и да се окажеш прав, шкодата на няколко пъти я прегрявахме доста брутално (дето се вика, като попаднеш в големия поток от коли, няма къде да спреш, тя си пуши, а ти продължаваш да пердашиш). Термостата съм сигурен, че работи, защото когато я караш нормално (сменяш предавките на 2000об., на 40км. задължително ръгаш 4-та) не прегрява. Но както започнеш да я караш около и над 3000об. (моето каране е такова) и започва моментално да качва температурата. Перката сме я направили с допълнително ключе, включва се от вътре (в купето), датчика не работи. Дори и перката нe помага понякога. Един колега ни беше казал, че може и от центровката да е, но не се оказа това причината (аз съм и правил центровката). Системата е обезвъздушена. Просто както си караш и засилиш ли я някъде с 80 започва да прегрява. Невъзможно е да караш с 80 или по-голяма скорост продължително време (явно оборотите оказват влияние, при 4-та с 80 някъде идва над 3000об.). Някой може ли да каже и евентуално с колко можем да свалим (да шлайфаме главата), ако се окаже в нея причината, така и така ще я сваляме, да сгъстим и двигателя. Някой има ли запознат, да даде повече инфо. С шкодите не съм запознат. Някъде около 9,5 степен мисля, че ще е добре. Предполагам, че сега е някъде около 8,5 (ладата е на толкова заводско)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутало, сипвай препарат за чистене на охладителна система. И яко промивка. Провери и термостата. Той е отговорен за смъртта на не един шкодов двигател. Ако направи мизерия и не отвори, двигателят прегрява за отрицателно време. Прегрее ли - ще се молиш на всички богове да е само изгоряла гарнитура. На моята от дефектен термостат се спука главата. Да не говорим какво се случва с маслото и как по тази причина ризите, буталата и сегментите приключват жизнения си път. Желая на всички да не им се случва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не може да е нормална охладителна система - моята не съм я промивал никога, само като източвам антифриза го филтрирам при наливане.

 

След половин час катерене по Витоша, чак като паркирам колата, се включва перката и уреда показва 90 градуса. В града да се включи - абсурд - седи на 80, най-много 85 и тва е.

 

Нещо не е наред в твоя случай - сигурно помпата превърта(не знам дали е възможно?) или пък наистина имаш проблем с двигателя и надува налягане отнякъде - колегите казаха ризи - нямам опит, може би е оттам.

 

 

Другото е лесно - отиваш на ЕКО-то и за 1 левче си промиваш питата на радиатора с пароструйката.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

Наистина е горещо , но все пак трябва да се кара.....

Шкодата това е особенното че трябва много добре и точно да се направи всичко иначе започват проблемите....

Ако някога е карана на вода забрави да я поправиш с промивки!

 

1. Водната помпа как е?Сменял ли си нещо по нея?Турбината сигурно ти е хвръкнала вече...започни от там .Поне лесно става

2 Ако ти има нещо по главата, гарнитура или се е изкривила като загрее на 80 градоса и отвориш компенсаторното казанче там балбука...и започваш от начало... глави клапани....като я отвориш ше видищ многонеща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен пък ми намерисва на издухана гарнитура(на главата), крива глава или пропаднали ризи. Това ще провериш след като пробваш с промивките.

Дано не съм прав

Никога, не бих се захванал с такава кола, но съдба... Колега, може и да се окажеш прав, шкодата на няколко пъти я прегрявахме доста брутално (дето се вика, като попаднеш в големия поток от коли, няма къде да спреш, тя си пуши, а ти продължаваш да пердашиш). Термостата съм сигурен, че работи, защото когато я караш нормално (сменяш предавките на 2000об., на 40км. задължително ръгаш 4-та) не прегрява. Но както започнеш да я караш около и над 3000об. (моето каране е такова) и започва моментално да качва температурата. Перката сме я направили с допълнително ключе, включва се от вътре (в купето), датчика не работи. Дори и перката нe помага понякога. Един колега ни беше казал, че може и от центровката да е, но не се оказа това причината (аз съм и правил центровката). Системата е обезвъздушена. Просто както си караш и засилиш ли я някъде с 80 започва да прегрява. Невъзможно е да караш с 80 или по-голяма скорост продължително време (явно оборотите оказват влияние, при 4-та с 80 някъде идва над 3000об.). Някой може ли да каже и евентуално с колко можем да свалим (да шлайфаме главата), ако се окаже в нея причината, така и така ще я сваляме, да сгъстим и двигателя. Някой има ли запознат, да даде повече инфо. С шкодите не съм запознат. Някъде около 9,5 степен мисля, че ще е добре. Предполагам, че сега е някъде около 8,5 (ладата е на толкова заводско)...

Ако си свалиш главата е хубаво да има и шлайф. Ако и е първо шлайфане съм чувал колегите да правят и по-брутални отнемания от 1мм. , но това си доста. Така че давай смело. Така като гледам описанието, промивките едва ли ще помогнат ми по добре купи си нова гарнитура (10-12лв.) мисля че беше, 15лв. за изравняване на главата. и няколко часа работа ;)

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За прегряването с над 80 не съм съгласен! Карал съм с 80-90 на сравнително дълго разстояние, катеря баири и т.н. и досега не ми е загрявала! Като карам с над 3000(2-3скорост градско) оборота пак рядко ми загрява и то обикновено е, защото не съм обезвъздушил, след като съм досипал вода!

Провери цялата система, махни вентилатора и виж отоплението - мойте и двете имаха прах вътре, термостата задължително, виж дали мехамизмите за топло-студено работят и задължително точни водата!

+ като загрее ако можеш не спирай, ами изключи от скорост и пусни да духа топло! Така е по-добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Патил съм си по подобен начин. Промивка, проверка теростат много ама много хубаво измиване на ламелите на радиатора върпи много добра работа. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.