Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Охлаждаща течност - Открих проблема и вече решен.


momo

Recommended Posts

Нормално ли е лятото охладителната течност да падне под минимума.

Казанчето пое 0,4л до максимума. Последно съм доливал течност в края на зимата преди около да кажем повече от 3000км.

Сега при изстинал двигател пък е много над максимума.

Защо ми се струва, че оргиналния антифриз(червен) има много голямо температурно разширение?

 

 

Проблема се оказа при изпарителя за газ, единият от маркучите за затоплянето му изспуска. Затегнат е до край, но има нагар отвън при снадката към изпарителя(може би от както е поставена газовата преди година), бял прах като котлен камък. Опитахме да го затегнем, но ще трябва да се ходи до газаджията, защото изпарителя е на кофти място. Не съм сигурен, че се справихме и няма да изпуска пак. Е, газаджията(Павката в Княжево) го оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз забелязах, че при студен двигател охладителната ми течност е съвсем малко под минимума... Трябва ли да доливам? Не е пипана от смяната на маслото миналата година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да падне. Но трябва да се долее. На казанчето имаш минимум и максимум. Водата не бива да пада под минимума (дори при температура 5 градуса). Но и не трябва да е над максимум при температура до 30 градуса целзий. При по-висока се допуска заради разширението. Т.е. доливайте при студена кола и тогава гледайте.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също антифриза седи малко в повече над максимума,не е много хубаво така,но за сега не съм забелязъл да има някакъв проблем от това :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно това направих, защо се получава такава разлика:

пада под минимума, а като долееш е толкова много.

 

П.С. може ли да е теч

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифриза при загряване се разширява. Затова при загряване минава над макса. Това е наред. Индикациите мин и макс са за нивото при студен ДВГ и студен антифриз. PRR много хубаво е обяснил колко да се долива.

Само да допълня. Охладителната ви система е под налягане. Ако отвивате капачката на разширителния резервоар, вследствие на налягането може да излезе пара с голяма скорост в първия момент до изравняване на вътрешното с околното налягане.

Ако отвивате капачката правете го с една ръка и колкото се може по-отдалече и бавно. Особено при загрят двигател.

Има риск от изгаряне!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам когато един път се напълни колата с антифриз после може само вода да доливаш защото се изпарява само водата, антифриза си стои.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам когато един път се напълни колата с антифриз после може само вода да доливаш защото се изпарява само водата, антифриза си стои.

 

Нещо си в грешка. Доливаш си разреден антифриз в каквото съотношение си прецениш. Доливайки само вода ще намалиш концентрацията на антифриза, което ще улесни появата на котлен камък, а при евентуален студ може и да замръзне. Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам когато един път се напълни колата с антифриз после може само вода да доливаш защото се изпарява само водата, антифриза си стои.

 

Не. Антифриза съдържа спирт и/или други съставки, които се изпаряват доста по-бързо от водата. Съответно антифриза вече не е точно антифриз...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам когато един път се напълни колата с антифриз после може само вода да доливаш защото се изпарява само водата, антифриза си стои.

 

Не. Антифриза съдържа спирт и/или други съставки, които се изпаряват доста по-бързо от водата. Съответно антифриза вече не е точно антифриз...

 

Поздрави

 

Сега слагам алармени системи, но съм завършил ХТИ (нема да се смеете :roll: ) - антифризът (anti - freeze) е смес от вода, етиленгликОЛ (алкохОЛ), и цветни боички. В по-модерните антифризи (G12) има и добавки против корозия на алуминия. Бързи окислители - съставят почти невидима тънка коричка от алуминиев окис по блока и главата, който е неподатлив на химични реакции и предпазва в дълбочина алуминия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам подобен проблем, но не го разрешавам /незнам защо/, а винаги доливам антифриз.

Ще обясни ли някой, каква е разликата между СНИ и ОРАНЖЕВ антифриз? Има ли разлика от този да дизел и от този за бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам подобен проблем, но не го разрешавам /незнам защо/, а винаги доливам антифриз.

Ще обясни ли някой, каква е разликата между СНИ и ОРАНЖЕВ антифриз? Има ли разлика от този да дизел и от този за бензин.

 

Синия антифриз е по-токсичен ако не се лъжа. И по-евтин съответно. Няма антифриз за дизелови мотори, въпроса е да доливаш на твойта от розовия (G 12). :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам когато един път се напълни колата с антифриз после може само вода да доливаш защото се изпарява само водата, антифриза си стои.

 

Нещо си в грешка. Доливаш си разреден антифриз в каквото съотношение си прецениш. Доливайки само вода ще намалиш концентрацията на антифриза, което ще улесни появата на котлен камък, а при евентуален студ може и да замръзне. Поздрави! :)

 

 

Ами май не се разбрахме какво точно имам в предвид. Ще се опитам да го обясня по-простичко. Ако имаш зареден 4л. антифриз и 1л. вода (просто пример без точни цифри) ако нещо се изпарява в охлаждащата система то това е водата. Следователно остават 4л антифриз и 0л вода. Следователно не губиш никакъв антифриз ами само вода и не е проблем да зареждаш само нея. Не разбирам много от химия но съм го чувал от няколко човека и просто реших да го споделя. Идеята е че трябва да се прави разлика между охладителната система която работи в почти затворен цикъл и примерно системата на чистачките. Между другото през първите 5 хиляди колата загуби около 200мл антифриз не знам защо, долях от синия, тогава май само такъв намерих, от тогава още към 25 000 нищо не е мръднало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами май не се разбрахме какво точно имам в предвид. Ще се опитам да го обясня по-простичко. Ако имаш зареден 4л. антифриз и 1л. вода (просто пример без точни цифри) ако нещо се изпарява в охлаждащата система то това е водата. Следователно остават 4л антифриз и 0л вода. Следователно не губиш никакъв антифриз ами само вода и не е проблем да зареждаш само нея. Не разбирам много от химия но съм го чувал от няколко човека и просто реших да го споделя. Идеята е че трябва да се прави разлика между охладителната система която работи в почти затворен цикъл и примерно системата на чистачките. Между другото през първите 5 хиляди колата загуби около 200мл антифриз не знам защо, долях от синия, тогава май само такъв намерих, от тогава още към 25 000 нищо не е мръднало.

 

една лека задачка. водката се прави от спит, вода и глицерин. кое ще се изпари първо :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.