Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Да ви е честит новия Закон за Движение по Пътищата!


Recommended Posts

Драги колеги,

 

За тези от вас, които управляват ППС-та било служебни, било частни и с цел избягване на неприятни диалози с пътните полицаи и още по-неприятни на гишетата на КАТ, ви уведомявам, че във завчерашния брой 51/26.06.2007 г. на „Държавен вестник” бе обнародван голям Закон за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата (ЗДвП). Промените са многобройни и влизат в сила от събота, 30.06.2007 г. Съществените нови положения, които засягат всеки водач на пътно превозно средство (включително велосипед, мотопед или състав от ППС) или всеки пътник или всеки пешеходец, са следните:

 

1. Абсолютно се забранява водач да управлява ППС под въздействие на алкохол, наркотици или други упойващи вещества. Досега се допускаше управление с концентрация на алкохол в кръвта до 0,5 на хиляда.

 

2. Когато в населено място пътна лента е сигнализирана като BUS лента, по нея се забранява движението на други ППС. При нарушаване на забраната санкцията е глоба в размер на 20 лв.

 

3. Изпреварването на моторно превозно средство (МПС) се забранява пред и върху сигнализирана пешеходна пътека.

 

4. Забранява се изпреварването и заобикалянето на трамвай от лявата страна.

 

5. Забранява се навлизане в кръстовище на зелено, ако обстановката ще принуди водача да спре в кръстовището или да възпрепятства напречното движение.

 

6. В жилищна зона се забранява преминаването и паркирането на МПС в паркове, градини и детски площадки извън обозначените за това места.

 

7. През деня, освен мотоциклетите, вече и мотопедите трябва да се движат с включена къса светлина отпред и включена габаритна светлина отзад.

 

8. Слизането и качването на деца до 12 г. от автомобил, спрял на пътното платно, вече може да се извършва само откъм страната на тротоара или банкета.

 

9. Водачът на МПС вече е длъжен да носи и свидетелство за регистрация (талон) на тегленото от него ремарке, както и документ за сключена задължителна застраховка „Гражданска отговорност” на автомобилистите за ремаркето.

 

10. Водачът на МПС е длъжен да поддържа чисти табелите с регистрационния номер, фаровете, мигачите, стъклата и огледалата.

 

11. На водача, собственика или упълномощения ползвател се забранява да предоставя МПС на друг водач, който е неправоспособен или е под въздействие на алкохол, наркотици или други упойващи вещества.

 

12. При пресичане на платното за движение, на пешеходците се забранява да преминават през ограждения от парапети или вериги. При нарушаване на забраната санкцията е глоба в размер на 30 лв.

 

13. Водачите на завиващите ППС са длъжни да пропуснат пешеходците.

 

14. Вече не се допуска на задната седалка на лек автомобил да се превозват допълнително още 2 деца до 7 г. или 1 дете до 14 г. Превозването на деца до 12 г. е забранено на предната седалка, освен ако за детето е поставена допълнителна специална седалка.

 

15. Движещите се по пътя три- и четириколесни МПС трябва задължително да бъдат оборудвани с обезопасителен триъгълник, аптечка, пожарогасител и светлоотразителна жилетка.

 

16. Промяна в регистрацията на МПС с наложен запор или друго законово ограничение може да се извърши само след отмяна или писмено разрешение на органа, постановил обезпечението, или на друг компетентен орган.

 

17. Шофьорска книжка вече се издава само на лице, завършило основно образование (т.е. VІІІ клас).

 

18. При съставяне на акт за нарушение по ЗДвП, контролният талон (първоначално с 39 контролни точки) се отнема и се връща на водача само след като си плати наложената глоба.

 

19. Не се издава шофьорска книжка, нито неин дубликат, а отнета книжка не се връща до заплащане изцяло на дължимите от водача глоби.

 

20. Временно се отнема шофьорската книжка на водач, който управлява МПС без застраховка „Гражданска отговорност” на автомобилистите – до предоставяне на сключена валидна застраховка.

 

21. Глобата за управление на МПС с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 до 1,2 на хиляда се увеличава – размерът вече е от 200 до 500 лв. (досега беше от 100 до 300 лв.). За същото нарушение водачите с не повече от 2 г. шофьорски стаж и водачите на МПС за обществен превоз на пътници се наказват с глоба от 300 до 600 лв. Когато това нарушение се извърши повторно, наказанието е лишаване от право да се управлява МПС за срок от 1 до 3 г. (досега беше от 6 мес. до 2 г.) и глоба от 1000 до 2000 лв. (досега беше от 200 до 500 лв.). Който откаже проверка за алкохол, се наказва с глоба от 500 до 1000 лв. (досега беше от 200 до 500 лв.).

 

22. Водач, който управлява МПС, без да е залепил в долния ляв ъгъл на предното стъкло валиден стикер за сключена задължителна застраховка „Гражданска отговорност” на автомобилистите, вече се наказва с глоба 50 лв.

 

23. С глоба до 50 лв. вече се наказва всеки водач на МПС, който превозва пътници над определения брой места.

 

24. Драстично се увеличават санкциите за превишена скорост, както следва:

 

а) за превишаване с 10 км/ч глобата е 10 лв., а за превишаване от 11 до 20 км/ч – 30 лв. (досега глобата беше 5 лв. за превишаване до 20 км/ч);

 

б) за превишаване от 21 до 30 км/ч глобата е 100 лв. в населено място и 50 лв. извън населено място (досега при всички случаи глобата беше 10 лв.);

 

в) за превишаване от 31 до 40 км/ч глобата е 150 лв. в населено място и 100 лв. извън населено място (досега при всички случаи глобата беше 20 лв.); за такова нарушение вече има и допълнителна санкция – лишаване от право да се управлява МПС за срок от 1 месец;

 

г) за превишаване от 41 до 50 км/ч глобата е 200 лв. в населено място и 150 лв. извън населено място (досега при всички случаи глобата беше 30 лв.); за такова нарушение вече има и допълнителна санкция – лишаване от право да се управлява МПС за срок от 2 месеца;

 

д) за превишаване над 51 км/ч глобата е 250 лв. в населено място и 200 лв. извън населено място (досега при всички случаи глобата беше 70 лв.); за такова нарушение вече има и допълнителна санкция – лишаване от право да се управлява МПС за срок от 3 месеца.

 

Водач, който повторно превиши скоростта на движение с над 31 км/ч се наказва с глоба 300 лв. (досега глобата беше 150 лв.) и лишаване от право да управлява МПС за срок от 3 месеца.

 

25. При нарушаване правилата за движение назад водачът вече се санкционира с глоба 20 лв.

 

26. Увеличава се глобата (от 40 на 50 лв.) за водач на МПС, който извърши някое от следните нарушения:

 

а) преминава неправилно през пешеходна пътека или покрай спирка;

 

б) преминава неправилно на жълт или червен светофар;

 

в) управлява МПС без светлоотразители или с износени/разкъсани гуми;

 

г) използва мобилен телефон по време на управление, освен при наличие на устройство hands-free;

 

д) не използва предпазен колан или не носи каска;

 

е) неправилно престоява/паркира на пешеходна пътека/спирка/кръстовище;

 

ж) престоява/паркира като втори ред в активна лента за движение до спрели МПС по посока на движението;

 

з) превозва деца в нарушение на законовите изисквания.

 

27. Значително се увеличава глобата (от 20 на 50 лв.) за всеки пътник в МПС, който не използва предпазен колан или не носи каска.

 

28. Глобите с фиш до 50 лв. (при маловажни нарушения) вече се плащат веднага, на място.

 

29. Вече не подлежат на обжалване наказателни постановления, с които се налагат глоби по ЗДвП до 50 лв. включително.

 

30. Снимките, видеозаписите и разпечатките, изготвени с технически средства/системи, заснемащи/записващи датата, точния час на нарушението и регистрационния номер на МПС, са веществени доказателствени средства в административнонаказателния процес.

 

31. Всички глоби по ЗДвП трябва да се заплащат в 1-месечен срок от влизането в сила на наказателното постановление/съдебното решение или определение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да прозвуча като мазохист, но одобрявам повечето промени :mrgreen:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като цяло добре, но има и някои доста субективни моменти, например:

 

5. Забранява се навлизане в кръстовище на зелено, ако обстановката ще принуди водача да спре в кръстовището или да възпрепятства напречното движение.

 

тук преценката на водача е решаваща, но тя може и да не съвпада с тази на пътния полицай. Например в София има много кръстовища без отделна секция за ляв завой, ако искаш да го направиш в час пик няма друг начин, освен да влезеш на зенлен сигнал в кръстовището и да изчакаш, докато светне червено, за да спре безкрайния насрещен поток и чак тогава да си направиш левия завой. В противен случай може да си чакаш и с часове... но куките сега ще могат да използват този текст, за да си пълнят така гушите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Абсолютно се забранява водач да управлява ППС под въздействие на алкохол, наркотици или други упойващи вещества. Досега се допускаше управление с концентрация на алкохол в кръвта до 0,5 на хиляда.

 

Мисля че си се объЛкал. 0.2 за новобранци и 0.5 за останалите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като цяло добре, но има и някои доста субективни моменти, например:

 

5. Забранява се навлизане в кръстовище на зелено, ако обстановката ще принуди водача да спре в кръстовището или да възпрепятства напречното движение.

 

тук преценката на водача е решаваща, но тя може и да не съвпада с тази на пътния полицай. Например в София има много кръстовища без отделна секция за ляв завой, ако искаш да го направиш в час пик няма друг начин, освен да влезеш на зенлен сигнал в кръстовището и да изчакаш, докато светне червено, за да спре безкрайния насрещен поток и чак тогава да си направиш левия завой. В противен случай може да си чакаш и с часове...

 

Има се друго в предвид... това не е за левия завой ;)

Има се в предвид да не се навлиза в кръстовище, когато има опасност да останеш там поради това че колоната в която си не може да се изтегли поради задръстване и т.н. Нали се сещаш че ако цялата колона навлезе в кръстовището ще се получи така че другите на които вече им свети зелено не могат да минат заради теб примерно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Абсолютно се забранява водач да управлява ППС под въздействие на алкохол, наркотици или други упойващи вещества. Досега се допускаше управление с концентрация на алкохол в кръвта до 0,5 на хиляда.

 

Мисля че си се объЛкал. 0.2 за новобранци и 0.5 за останалите...

 

Така ми е спуснато ... това предавам ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както старите , така и новите правила от ЗДП ще важат за някои, за други отново ще има вратички- тъй че нищо не се променя с новия закон :(

 

28. Глобите с фиш до 50 лв. (при маловажни нарушения) вече се плащат веднага, на място.

Въпроса ми е: Дали ако им платя на място ще ми издадат касова бележка :roll:

 

 

пп btw темата вече я има в правна консултация, но е добре и тук да я има, тъй като ще я видят повече хора

 

 

 

ПОЗДРАВИ на всички и умната

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ми е спуснато ... това предавам ...

 

б) който управлява моторно превозно средство с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда, установена с медицинско изследване или с техническо средство, определящо съдържанието на алкохол в кръвта чрез измерването му в издишания въздух, или е под въздействието на друго упойващо вещество, както и при отказ да бъде проверен с техническо средство или да даде кръв за медицинско изследване - до решаване на въпроса за отговорността му, но за не повече от 6 месеца; при наличие на медицинско изследване от кръвна проба по реда на чл. 174, ал. 4 установените стойности са определящи;

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като цяло добре, но има и някои доста субективни моменти, например:

 

5. Забранява се навлизане в кръстовище на зелено, ако обстановката ще принуди водача да спре в кръстовището или да възпрепятства напречното движение.

 

тук преценката на водача е решаваща, но тя може и да не съвпада с тази на пътния полицай. Например в София има много кръстовища без отделна секция за ляв завой, ако искаш да го направиш в час пик няма друг начин, освен да влезеш на зенлен сигнал в кръстовището и да изчакаш, докато светне червено, за да спре безкрайния насрещен поток и чак тогава да си направиш левия завой. В противен случай може да си чакаш и с часове...

 

Има се друго в предвид... това не е за левия завой ;)

Има се в предвид да не се навлиза в кръстовище, когато има опасност да останеш там поради това че колоната в която си не може да се изтегли поради задръстване и т.н. Нали се сещаш че ако цялата колона навлезе в кръстовището ще се получи така че другите на които вече им свети зелено не могат да минат заради теб примерно...

 

И си прав и не си. Подобен текст ми се върти в главата, че имаше и преди, даже специално съм го търсъл (за съжеление с неуспех).

По спомени отпреди 10 и косур години, когато все още бях кандидат- шофьор, инструктура го обясняваше така: не трябва да се навлиза в кръстовище, докато другите водачи не са го освободили.

А иначе на повечето големи кръстовища в Сф, забрави да разбереш кога ще се напълни за да не навлизаш. Но маса тъпанари не могат да почакат 10 сек., да се изтеглят колите и при работеш сфетофар след няколко минути, все едно кръстовището е останало без сфетофар. И тогава да видиш колите една друга как се блокират... Спасението е полицай да въдвори ред.

Ще ти дам още един пример: Кръстовището на Цар Борис III и Тодор Каблешков. Каблещков в посока от Борис към бул. България е тясна уличка. В обратна посока от кръстовището е построен щирок булевард. На зелено се влиза в кръстовището посока бул. България, а се излиза на червено. Причината: от едната страна се навлиза с голяма скорост, на самото кръстовище скоростта се намалява рязко за да се влезе в тясната уличка.

 

Дано промените дадът някакъв резултат, че по пътищата е една касапница...

 

ПП: Вчера четох за някакъв отворко на 20-тина год., дето предизвикал верижна катастрофа пиян, с отнета книжка за каране под въздействие с алкохол, имал 7 или 8 производства за това (т.е. още го съдят!) и казва:

Ми аз сам ще си оправя колата, без да казвам на наште и пак ще си карам. Не ме е страх.

Мен обаче ме хваща страх, че може да го срещна на пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като цяло добре, но има и някои доста субективни моменти, например:

 

5. Забранява се навлизане в кръстовище на зелено, ако обстановката ще принуди водача да спре в кръстовището или да възпрепятства напречното движение.

 

тук преценката на водача е решаваща, но тя може и да не съвпада с тази на пътния полицай. Например в София има много кръстовища без отделна секция за ляв завой, ако искаш да го направиш в час пик няма друг начин, освен да влезеш на зенлен сигнал в кръстовището и да изчакаш, докато светне червено, за да спре безкрайния насрещен поток и чак тогава да си направиш левия завой. В противен случай може да си чакаш и с часове...

 

Има се друго в предвид... това не е за левия завой ;)

Има се в предвид да не се навлиза в кръстовище, когато има опасност да останеш там поради това че колоната в която си не може да се изтегли поради задръстване и т.н. Нали се сещаш че ако цялата колона навлезе в кръстовището ще се получи така че другите на които вече им свети зелено не могат да минат заради теб примерно...

 

нали го знаеш тоя - "аз се сещам, че не съм грахово зърно, ама не знам и кокошката дали ще се сети" (под "кокошката" разбирай възпитаниците на Симеоновската школа:))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи по повод навлизането в кръстовище знам че не трябва да се навлиза в кръстовището когато в него има повече от 2 или 3 коли(нещо такова беше) или когато в кръстовището има автобус

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи по повод навлизането в кръстовище знам че не трябва да се навлиза в кръстовището когато в него има повече от 2 или 3 коли(нещо такова беше) или когато в кръстовището има автобус

Е па такива работи не пише в закона. :mrgreen: Няма автобуси, 3-4-5 коли, каруци, ТИР-ове и други такива. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи по повод навлизането в кръстовище знам че не трябва да се навлиза в кръстовището когато в него има повече от 2 или 3 коли(нещо такова беше) или когато в кръстовището има автобус

Е па такива работи не пише в закона. :mrgreen: Няма автобуси, 3-4-5 коли, каруци, ТИР-ове и други такива. ;)

 

 

е вече го има само че в малко по-друг вид :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

явно ще ти напишат акт , за да можеш да си го платиш след месец.

а по повода с асовата бележка ... та той самият фиш си е касова бележка. нали им ги водят под бройка на ченгетата фишовете.. после трябва да се отчете :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а по повода с асовата бележка ... та той самият фиш си е касова бележка. нали им ги водят под бройка на ченгетата фишовете.. после трябва да се отчете :)

 

значи трябва да внимаваме да не ни пробутат ксерокс копие :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Журналистите вдигнаха много шум, а никъде не можах да намеря, че старите глоби трябва да се платят в срок до 1 месец, след влизане в сила на закона ...

 

P.S. А иначе, за собственици на Skoda законът ще важи с цялата си тежест, затова предлгам да минем на Lamborgini :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам от една страна добре ама от друга кофти работа.

Как да платиш глоба примерно от 40 лв. ако нямаш във себе си?????????????

 

пишат ти АКТ ... друго решения няма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали малките глоби се плащат веднага???????

 

 

ами ако кажеш че нямаш пари ... какво ще ти вземат ... гащите ли???

 

 

за това се пише акт, който в едно месечен срок плащаш ... разбира се след като е излязло постановлението :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз това питам :?: :?: :?: :?: :?: :?:

 

ето казах ти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

другия вариант е да предлагаш на ченгето подкуп , но тогава могат да те засилят към районното и да спиш там

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.